Jump to content
FAS Goran
podvarak

Punto Classic (mk2b) - diskovi umesto doboša

Recommended Posts

Da li neko zna da li su postojece cevi za kociono ulje (koje idu do dobosa) dovoljno dugacke da se povezu na celjusti ili ih treba nastaviti par cm? Treba da zamenim dobose diskovima ovih dana pa pravim planove sta mi jos fali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je slika s neta, levo je most od obicnog punta a desno od hgt-a

munkul_6.jpg

A ovo je "kandza" koju ja imam, s parcetom creva i navojem na kraju

DSC00007.jpg

Izgleda kao da nece biti problema i da je duzina okej, javicu uskoro kad to odradim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

druze reci,mi dal moras imat abs da bi mogao ugradit diskove na zadnje tockove ili ne moras..koliko ce kostat para ovo zadovoljstvo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moras imati ABS, cak je i pozeljno da ga nemas jer moze doci do odredjenih komplikacija kasnije. To sam procitao na nekom forumu a nisam tacno ulazio u detalje pa ne znam da objasnim detaljno zasto.

Kostace oko 100-110e kompletna zamena. U to sam uracunao novi VALEO set diskova i plocia i sajle rucne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve tu moze da bude razlike? Ja samo skidam dobose i dolazece cevi vezujem u celjusti. Ostatak posla, tj regulisanje kocione sile napred-nazad, bi trebalo da odradi korektor kocenja.

Uostalom, posle obavljenog posla oticicu na valjke da izmerim kako sve to radi na delu. Ako se ispostavi da sad zadnji tockovi koce jace nego sto treba, ubacicu napred nove celjusti i 257mm diskove, da iskopiram HGT-a do kraja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad sve sklopis, proveri silu kocenja na zadnjim tockovima. Ne sme biti prejaka da ne dodje do ringispila u krivinama. Posle glavnog kocionog na cevima imas ventile za redukciju sile kocenja...nemoj ih skidati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da se ubacim i ja :) Kakva je sansa da se odradi ovo na Punticu koji ima ABS? Ima primera da su ljudi to odradili, ali Puntici su svi bili Mk2a, a za Mk2b sam procitao da se razlikuje taj "senzor" ABS-a ili kako se vec zove (ne znam da li je razlika samo do konektora ili ima jos nesto?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sklopih sve al dosta problema usput. Pre svega, sumnjamo da je ovo uopste celjust sa HGTa. Na ovoj celjusti koju sam kupio, sajla za rucnu dolazi dole a crevo od ulja gore, i to predstavlja problem pri montazi zbog mosta koji smeta da se sajla rucne prikaci. Zbog toga ispada da je jedino moguce staviti celjusti okrenute naopacke (leva na desni tocak i obrnuto).

Na slici koju sam okacio gore, gde se vide dva mosta, jasno se vidi da kod HGT-a i sajla rucne i crevo dolazi odozgo u celjust. Ovo su moje slike s danasnje montaze:

ovo je rupa na donjoj strani celjusti, kroz koju treba da prodje sajla i most koji smeta

DSC00013.jpg

ovo je celjust montirana naopacke i jedina moguca varijanta ugradnje

DSC00019.jpg

Ako neko zna da li je ovo uopste od HGTa, molim da javi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam pricao s covekom od koga sam i uzeo celjusti. HGT ima dva tipa tih zadnjih mostova tj celjusti, lucas i jos neki zaboravih mu ime, tako da to je to. Prva varijanta je bila sa normalnim polozajem celjusti al bi onda most morao malo da se obradi brusilicom da bi prosla lepo sajla od rucne, i druga varijanta sa rotiranim celjustima kao sto sam ja uradio, i tad sve pasuje kako treba.

Prvi utisak sto se tice kocenja je da je sve isto kao i pre, sto sam naravno i ocekivao. Idem ovih dana do delte da izmerim kocionu silu pa cu znati tacno.

Zakljucak: komplikovana avantura koja na kraju donosi samo vizuelni uzitak. Svi oni koji imaju manjak slobodnog vremena i kesha u novcaniku, bolje da ne pokusavaju nesto slicno. Ukupna cifra na kraju izadje negde oko 120eur (sa novim valeo diskovima i plocicama).

DSC00017.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma i ja sam hteo,al sam procito da nema konkretnog poboljsanja.Dobijes samo na valjcima i good look.Posle mi padalo na pamet da stavim prednje jace diskove,al i to je kontraproduktivno na autu bez ABS-a.U stvari najvise sam skratio zaustavni put tako sto sam stavio znatno teze tockove i gume sire od fabrike za 20mm.Sad je kocnicama teze da blokiraju tocak,tako da to malo kompenzuje neimanje ABS-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja mislim da bi podvarak najvece poboljsanje dobio ugradnjom (samo napred) ventilirajucih diskova od 257mm kao sto idu na Punto Klasik 1.3 mjet, i naravno sirim pneumaticima, a on ih vec ima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhhh,rofl.gifargument je neoboriv.To me podseti da ce mi dobosi biti grozni kad stavim novoofarbane felne...nuke.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazire li se sta "srebrno" kroz mat crne felne? :)

Jedva cekas da vratis letnje alu felne, a? :whistle:

Svaka cast na hrabrosti za ovako nesto, nije to ni mali ni naivan posao. :thumbsup:

A svaka cast i meni sto sam ti to davno-davno rekao. :rtfm::clap:

Ah, kakvu tjunersku krv imam. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednom sam video EXTRA prevaru....Ima da se NEGDE kupi parce lima koje je polirano i perforirano kao disk.Stavlja se na dobos i kad gledas kroz felnu izgleda kao da su pravi diskovi.Extra fora da se sakriju zardjali dobosi,i manja muka od upgradea koji je odradio nas drugar Podvarak.Zavidim mu na vremenu,entuzijazmu i ostalim okolnostima,te je odradio sve do kraja.Inace srafove cu da zavarim pa vise nema straha.harhar.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlakse je ocetkati dobro dobose, odstraniti rdju antirostom i ofarbati crnim sprejem za visoke temperature. Mnogo je ruzno videti zardjali dobos a i kvari lepotu felni totalno ...

Stevo ne vidi se nista kroz felnu, male su one rupice a i muljavo je sve od snega. Na prolece cemo da ih gledamo kroz momo strike :) ... ili superturismo ... nisam jos odlucio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednom sam video EXTRA prevaru....Ima da se NEGDE kupi parce lima koje je polirano i perforirano kao disk.Stavlja se na dobos i kad gledas kroz felnu izgleda kao da su pravi diskovi.Extra fora da se sakriju zardjali dobosi,i manja muka od upgradea koji je odradio nas drugar Podvarak.Zavidim mu na vremenu,entuzijazmu i ostalim okolnostima,te je odradio sve do kraja.Inace srafove cu da zavarim pa vise nema straha.harhar.gif

Ovako nesto :rofl:

2lvk7qe.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam danas u delti na valjcima, kociona sila je ista kao i pre samo sto sad zadnje kocnice hvataju nekih 0.5sec ranije nego prednje ... ima neko predlog kako to da se resi? ... i da li je bitno uopste? (pretpostavljam da jeste)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@fiat driver

gde si to nabavio? Treba mi za zadnje točkove, sa alu felnama.

@Podvarak

Nije to dobro. Prednji točkovi moraju uvek pre zadnjih da počnu sa kočenjem ako ne u isto vreme. To obezbeđuje stabilnost. Pored toga kada zadnji točkovi počnu kočenje pre - samim tim se prednji kraj kola malo "podigne" a to znači da kontakt točkova sa podlogom oslabi i samim tim trag kočenja se povećeva. Problem je i stabilnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sad zadnje kocnice hvataju nekih 0.5sec ranije nego prednje ...

Kako su to izmerili kada su samo po dva tocka na valjcima u isto vreme? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...