Jump to content
FAS Goran
cmiro

Punto mk.2 - ne radi klima? / šišti klima / problemom sa klimom / curi klima

Recommended Posts

Kada radi klima recirkulacija-da hladi već ohlađen vazduh A ne vreo s polja, par minuta pre zaustavljanja motora isključiš klimu ali ne i ventilator-da istera vlagu iz sistema koja nastaje oko isparivača i spreči nastanak buđi. Položaj poluge za kraj, po gašenju kompresora, ja držim da uvlači vazduh spolja-topliji je i brže isuši sistem.

Edited by endbringer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da recirkulacija sluzi samo da spreci ulazenje loseg vezduha spolja kada npr, vozis iza raspalog golfa II D. Ovako, ostavis je da uvlaci spoljni vazduh, osim kada hoces da odmaglis stakla zimi. Pogledacu sta kaze uputsvo o tome. Inace, recirkulacija moze da poboljsa energetski ucinak, tj manje ce klima da radi ( bas me zanima koliko manje), ali sta kada se potrosi sav kiseonik u kabini? Moras da pustis da udje spoljni vazduh, zar ne? 

 

endbringer i ja tako mislim ali me cale ubedjuje da su njemu rekli da zbog filtera klime mora da se drzi da cirkulise u kabini a ne da uvlaci spolja... pa sam zbog toga postavio pitanje :) hvala

Cekaj malo. Ja sam skroz zbunjen. Ti i Endbribger mislite isto. Je l tako? A to je zapravo ono u sta te cale ubedjuje jer su njemu tako i rekli. Sta ce ti onda ALi? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recirkulaciju ukljucujem samo kada se napolju nesto oseca, npr kamioni, pregazene zivotinje, septicke jame... U tunelu se takodje ukljucuje recirkulacija, da budemo jasniji, iskljucuje se dotok svezeg vazduha spolja i ukljucuje se kruzenje unutrasnjeg vazduha. Znaci isti vazduh iznova izdisemo i udisemo... To jelte nije dobro jer se kiseonik proredjuje sto utice na koncentraciju, pospanost...

 

Znaci kada nesto truje ispred ja zatvaram spoljnu klapnu, kada ekoloska katastrofa prodje otvaram klapnu da udisem svez vazduh. Na efikasnost klime se i ne obazirem nesto, duva ladno kako god okrenem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maksimalni učinak klime je sa recilkulacijom, zamisli da hladiš vazduh spolja od 35 stepeni A ne od 20ak sa rec? Znači, max učinak je poenta. Naravno, ako nije mnogo vrelo može i bez...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam bio kod duleta na altini. Zamenio je susac klime tako da sad hladi jednako na svim otvorima. Treba da zameni jos i ekspanzioni ventil, kad nabavim. Sto se tice magle iz ventilacije, kaze to je normalno zbog vlage, hladnog vazduha itd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da recirkulacija sluzi samo da spreci ulazenje loseg vezduha spolja kada npr, vozis iza raspalog golfa II D. Ovako, ostavis je da uvlaci spoljni vazduh, osim kada hoces da odmaglis stakla zimi. Pogledacu sta kaze uputsvo o tome. Inace, recirkulacija moze da poboljsa energetski ucinak, tj manje ce klima da radi ( bas me zanima koliko manje), ali sta kada se potrosi sav kiseonik u kabini? Moras da pustis da udje spoljni vazduh, zar ne? 

 

endbringer i ja tako mislim ali me cale ubedjuje da su njemu rekli da zbog filtera klime mora da se drzi da cirkulise u kabini a ne da uvlaci spolja... pa sam zbog toga postavio pitanje :) hvala

Cekaj malo. Ja sam skroz zbunjen. Ti i Endbribger mislite isto. Je l tako? A to je zapravo ono u sta te cale ubedjuje jer su njemu tako i rekli. Sta ce ti onda ALi? 

To ali je zato sto cale kad iskljuci klimu ostavi da recirkulaciju vazduha a ne otvori klapnu da ulazi svez vazduh sto je meni nekako normalnije da se izluftira sistem klime sa svezim vazduhom a ne onim iz kabine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, sad je sve jasno. Ima malo logike i u tvrdnji tvog caleta, kad malo bolje razmislim. Vazduh koji klima ohladi je suv, tj nema vlage u sebi koja bi se zadrzala unutar sistema i napravila pogodno tle za gljivice i slicno. Spoljni vazduh, cak i kada je napolju toplo, ume da bude jako vlazan, pa kad udje u tunele za cirkulaciju vazduha i naleti na hladno(ohladjeno klimom), on se kondenzuje i otud vlaga. Bas me zanima sta drugi misle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, imam problem sa klimom koji me izludjuje.Kada upalim klimu sve radi super da se smrznes, medjutim dok je klima upaljena prilikom kretanja iz mesta cuje se krcanje kao (drrrrrrrr) ispod haube.U voznji se bas malo cuje ali ne uvek.Skoro mi se pojavio ovaj problem pa zna li neko sta moze biti ili je imao slican problem?U pitanju je punto mk2b 1.3mjt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, jel pogodno da se vozi sa klimom dok je prisutan problem, mislim jel ne moze da izazove jos neki problem dok se ne ode do majstora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao i svaki problem-sto se pre resi to bolje.

Moze da dovede do jos problema sa kompresorom pa i u krajnjem slucaju do blokiranja remenice, pucanje pk kaisa, koje sa sobom donosi nove probleme....

Tako da-cim ulovis vremena pravac majstor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

 

Imam jedno pitanje u vezi klime, naime danas sam malo ukljucivao klimu posto sam cuo da je potrebno paliti barem jednom u 15 dana, klima radi, ali sam primetio posle mozda 30 sekundi da se kompresor ugasi i ponovo upali i tako u krug, za to vreme klima je neprestano duvala hladan vazduh, da li je to normalno ili ne, u pitanju je punto clasic 2010 god,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd ovako, prelistao sam sve ove stranice ali nigde nije bilo ovoga što se meni dešava.


U pitanju je digitalna klima na Fiat Idei (to je u stvari izdignuti Punto MKII), sve radi, motorići rade, usmerivači rade, hladi/greje normalno ali ne znam jel ovo normalno ponašanje. Naime, kad je klima postavljena na mono, levi usmerivač mi stoji na sredini a desni desni da duva na noge, ukoliko pritisnem levi usmerivač da duva gore, automatski se i desni prebaci da duva gore, ne ostane u zadatom položaju. Isto se dešava ako postavim kombinaciju, recimo da desni duva u sredinu i noge, a levi prema dole. Čim pritisnem levi da duva prema gore, odmah se i desni usmerivač prebaci da duva gore.


 


Kad prebacim klimu na dual, desna strana prati levu najnormalnije, dakle, problem je sto mono radi kao dual kad pritisnem levi usmerivač ka gore :-)


 


Jel neko imao nesto slicno?


Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je je neko mijenjao ekspanzioni ventil klime na puntu?Kod mene je sustao i nije hladio ravnomjerno,pa sam uzeo susac ,taj ventil i presostat,posto je i on crko.Nadam se a je do toga,i usput ne znam ko je konstruisao tablu na puntu,al je muka ziva za skidanje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad vidim ovo kupusanje table naježim se. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam menjao ekspanzioni ventil i sušač, ali za to se ne skida tabla.

Ventil se skida iz motornog prostora, a sušač stoji pored hladnjaka.

Edited by majstormica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...