Jump to content
FAS Goran
Milanese

Punto mk.1 1.2 - pad obrtaja pri radu na gas

Recommended Posts

Pozdrav svima!

Fiat Punto Cult 1999god.,1242ccm,44kw(60ks).

Auto se od nedavno pri hladnom startu motora,nakon prebacivanja na plin/gas odmah gasio. Sistem je Zavoli,prebacuje na 2000rpm na plin. Uvek ga palim na benzin, a zatim prebacuje. Auto inace radi normalno na benzin.

Malo sam pojacao dotok plina i sada se auto ne gasi ali hladan jako neravnomerno na niskim obrtajima radi na gas. Situacija je malo bolja kada se auto malo zagreje ali i dalje neravnomerno radi. Pre mesec dana promenjeno ulje,filter za vazduh,ulje i plin. Neravnomeran rad primecen i pre toga.

Vidim da ima raznih saveta:

ciscenje step motora,membrana isparivaca, ciscenje leptira/klapne gasa, postavljanje nekog podmetaca od klingerita, podesavanje pomeranjem nekog srafa kojim se steluje zazor, itd itd...

Znam samo da sam sada zaludjen i od strane majstora i od strane forumasa i ne znam sta bi moglo da bude resenje problema...

Resio sam da svakako probam da ocistim klapnu gasa i probam prvo to...

Ovo je situacija posle skidanja kucista za vazduh:

Leptir.jpg

Interesuje me sledece:

1. Sta i kako da skinem kako bih dosao do leptira i ocistio ga(pretpostavljam ona 2 zavrtnja)?

2. Da li treba da otkacim akumulator, neke konektore ili nesto sl. pre skidanja i ciscenja(ne bih da zeznem bilo sta)?

Ako neko moze da mi kaze kako da to postupno uradim i da usput ne zeznem stvar,molim neka mi pomogne.

Ako je neko imao slicni problem i uspeo da ga resi, neka se javi...

Unapred hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavoli01.jpg

Ako mislis na ovaj oznacen na slici na njemu je pojacan dovod plina nakon cega se auto ne gasi ali i dalje neravnomerno radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne na taj,nego na samom isparivacu..

Otkaci akumulator,ja sam skidao diznu i sve oko nje da bi dosao do dva zvezdasta srafa ('bem im majku zvezdastu :realmad: ,odmah sam ih bacio i stavio imbuse) sa desne strane,tu ti je step motor.Kad vec se bakces,skini i njega i ocisti,ne skodi a moze da koristi ;)

A javice se neko za ciscenje klapne gasa,zanima i mene :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.A reci mi oko step motora: otkacim akumulator,skinem step motor i cime ga cistim?Kod vracanja nazad-vratim sve,zasrafim,prikljucim akumulator i to je to?

Sto se tice izgleda klapne,evo slike koju sam skinuo sa neta kako bi trebalo da izgleda:

leptiran3.jpg

Oznaceni zavrtanj navodno podesava zazor i neko i to navodi kao moguce resenje.

Ja svakako planiram ovih dana da probam da ocistim klapnu/leptir gasa i slikacu sto vise pa onda ide ovde na zid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne diraj klapnu ako ti na benzin radi ok, nego pokusaj sa podesavanjem na mesinganom velikom srafu na isparivacu. Nalazi se sa bocne strane iparivaca kod izvoda za vodu. Prilikom rada na leru pomeraj ga i trebalo bi da bude razlike. Ako nista predlazem odlazak u gas servis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos ga nisam vozio na diagnostiku...sumnjam na step motor,jer je i pre pravio probleme , kad ga ocistim, on je OK,ali sad me mrzi da skidam mesac od TNGa...na TNGu i nije strasno,ali benzinu nekad stvarno variraju obrtaji...Kako bese mogu da proverim lambda sondu preko unimera?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se ukljucim i ja malo

Dolazim od drugara, isto ima 1.2 kult.... pali,radi na sta oces i kad dostigne radnu temperaturu, znaci tek kad se zagreje ne moze da krene, gasi se! Pricam o gasu tj plinu. zamenjen skoro isparivac, pre mesec dana mozda, sve nastelovano, sve lepo radi ravnomerno, sve ok, ali kad stisne kvacilo i oce da krene auto se ugasi! posle toga vrlo tesko pali i tek posle 5-6 paljenja moze da zapocne normalnu voznju! na hladno,do te tacke moze da krene bez problema, kao i posle tih par teskih paljenja!

Plin je uradjen skicno kao na slici, samo je kod njega jedno crevo valjda, nema racvu

Neki savet za drugara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala dopuna, drugaru se gasi kad postigne radnu temperaturu i na gas i na benzin, a plin ne ide preko kompa nego klasican

Share this post


Link to post
Share on other sites

I evo mene opet! :( Sa sličnim problemom... Situacija je sada sledeća:

auto neravnomerno radi pri prebacivanju na plin,sada i kada je hladan a i kada je zagrejan,naročito na vrućini ovih dana.

Prebacivač ponekad cakće u vožnji,gasi se i pali,tj. prebacuje na benzin pa vrati na plin u sekundi...

Čak i kada radi 'normalno' na 800-900 obrtaja u leru,motor se kao trese,bruji,ne radi tečno kao na benzinu.

Kada auto radi na benzin nema ovih problema.

U poslednja 3 meseca odrađeno:

- mali servis (ulje,filteri itd.),

- novi filter za plin,

- nova izduvna grana,

- provera kablova i svećica,

- repariran isparivač(Zavoli) i naštelovan plin.Posle ovoga je jedno vreme radio ok,ali onda opet isto(i gore).

Klapna je čista,proverio majstor.

Ne znam šta da radim. Sumnjam da je problem oko prebacivača,elektrike nešto...

Pomagajte ako Boga znate,za mesec dana putujem na more,moram ovo da sredim.

Ako znate nekog majstora u Nišu i okolini za preporuku,javljajte!

Hvala i zdravi bili!

Edited by Milanese

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skini svecice i proceni po njima kakvo je sagorevanje a 90% je da su kablovi, ja sam za 5000 promenio 2 seta, mnogo ih lose prave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari,hvala na brzim odgovorima. Medjutim,još pre par meseci kada sam menjao filter za plin kupio sam i nove kablove na savet majstora i stavio ih - međutim ništa,ista situacija.

Majstor proverio svećice i očistio ih,vratio sam stare kablove jer nisu ni bili 'stari'. Tako da sam izgleda samo bacio pare za nove kablove.

Staviću ih opet,čisto da mi savest bude mirna,ali nešto sumnjam da će biti poboljšanja.

A zar ne bi onda loše radio i na benzin ako ne valjaju svećice ili kablovi?

Edited by Milanese

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas stavio nove kablove za svećice.

Kada prebacim na plin,isprva obrtaji padnu i nepravilno radi ali kada krenem da vozim,bolje je.

Auto ipak ne radi baš pravilno na plin,ali malo bolje nego ranije.

Istestiraću par dana da vidim kako će da se ponaša.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle pređenih stotinak km,evo situacije:

auto pali na benzin bez problema. Kada prebacim na plin,obrtaji naglo padaju,auto kao da gubi struju,svetla slabe i nekad se i ugasi.

Ovo se uglavnom dešava i kada posle duže vožnje(na plin,auto je zagrejan) ugasim pa posle 10-ak min upalim ponovo. Auto inače uvek palim na benzin.

Kada ga malo vozim,stanem,obrtaji ne padaju dođu negde na 800-900 i tu stoji,ali nemirno,bučnije radi u odnosu na benzin.

Uopšte ne znam zašto.Možda elektrika plin-instalacije,ko zna.

Ne znam kako ovo da rešim..Ako neko ima ideju,neka kaže...

Pozdrav svima! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj sa ciscenjem step motora, a mogao bi da proveris akumulator, alternator kao i kolicinu rashladne tecnosti u sistemu...kod mene se nesto slicno desavalo na puntu i ispostavi se da alternator nije punio dovoljno i zato nije bilo moguce nastelovati ga da radi normalno na ler... pozdrav ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spageti... Prvo napisi koji sistem auto gasa imas a sto se tice opsteg misljenja promeni filter za plin i vazduh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe...Pirate :pirate: ,kao što već napisah,menjani su nedavno i filter plina i vazduha,repariran isparivač(Zavoli),štelovan plin.Sve to u zadnjih par meseci.

Rashladnu tečnost pratim i dopunjujem,naročito u ove letnje dane.Alternator je pre 4-5 meseci sređen,nisam imao problema sa njim od tada.

Dva dana sam vozio na benzin,sve ok.Danas ga posle sat parkinga upalim,prebacim na plin,on se samo ugasi.Tek nakon malo gasa i vožnje on se ne gasi ali radi loše.

Za vikend ga teram kod nekog plin-majstora,pa ćemo da vidimo da li će imati pravu vradžbinu za njega... :doc:

Što se tiče step motora - ako je problem sa njim,zar ne bi onda loše radio i na benzin?

Edited by Milanese

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako: danas bio kod majstora koji mi je reparirao isparivač.

Naštelovao samo malo plin i sada evo deluje mnogo bolje.

Kaže da se dešava da nakon reparacije loše radi,nove su membrane itd.

Pokazao mi je gde da korigujem rad ako opet bude problema - označeni zavrtanj koji sam pokazao na slici 2 u mojim prethodnim postovima.

Nadam se da neće biti više problema. Ako ih bude,javljam kakva je situacija.

Još jednom,hvala svima na interesovanju! :thumbsup:

Edited by Milanese

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...