Jump to content
FAS Goran
srki1003

Stilo 1.6 - gasi se na plinu / metanu

Recommended Posts

Pa Ilija, bio sam kod Kotlajića u ČA, ali mi on nije rekao za ovaj senzor, već neki drugi momak, koji se baš ozbiljno bavi ovom problematikom. A što se tiče senzora, prilično je skup. Inače, momak se čudi da Talijani to nisu stavili, kaže prosto neverovatno, inače auto je ugrađen LANDIRENZO OMEGAS CNG, jedan od skupljih i boljih uređaja. No, ako smatrate da ima logike... plati pa k....!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ugradio sam TAP Procesor i auto ide mnooogo bolje. Naime, onaj prvi gas pri kretanju je dosta manji, kreće kao na benzin i.. ma dosta bolje ide.

Međutim i dalje sam imao problem sa gašenjem auta na leru. U razgovoru sa majstorom sam dobio informaciju da nekoliko taksista u ČA koji imaju Stiliće na metan kupuju izvesne NGK BKR6EKC svećice sa duplom glavom kod koje je varnica otvorena ka središtu cilindra i da ista daje bolju varnicu, a što je presudno za vožnju na metan. Ima li logike? Da ne bi kalirao 2000 din za četiri svećice i razočarao se da to nije rešilo problem, uzmem poskidam sve svećice sa stila i sa punta koji vozi moja supruga.

Zamenim jednu svećicu koja mi se činila dotrajalom (davala je znake istrošenosti - sasvim malo gareži na vrhu) i posle toga se auto nije ugasio nijednom!!! Takođe, reče mi da metan, ustvari, svećice uništava temeljno tj. nema vidljivih znakova oštećenja (nema preterane gareži i istrošenosti), ali da ih bukvalno "spali" iznutra. Uglavnom, auto za sada ide, međutim ipak mislim da zamenim sve četiri i da stavim ove gore pomenute svećice (SA DONJEG LINKA). Svećice ne pokazuju istrošenost (vidljivu), ali se brinem šta je sa njima unutra (mislim na one tri koje nisu zamenjene).

Na sajtu AP SPORTA:

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=33380

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa slušaj, sa 11 kg pređem 200 kilometara čisto gradske vožnje (5,5 kg/100 km) i meni je to prihvatljivo, čak i malo, međutim niko ne računa da tu ima 1,5 l benzina/100 km - MINIMUM. Majstor mi reče da taj TAP Procesor (LANDI STAP - 100) čak utiče i na potrošnju - ne znam da li ovo ima logike, nisam testirao potrošnju pre ugradnje TAP-a, pošto sam auto skoro uzeo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio svećice, ipak sam se odlučio za NGK brk6ekc. Sve radi kao sat. Što se mene tiče, post se može zatvoriti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ste resili ove probleme sa gasnim uredjajima?

Meni se nesto slicno pocelo javljati od nedavno. Auto lepo povlaci, prebacuje korektno, mirno radi i ne gasi se kada se desi da se "vrati" na benzin. Neovisno od temperature i broja obrtaja. Zapravo, kada se to desi na komandnoj jedinici gasa se sve pogasi na sekund pa se "povrati" i nakon par sekundi na benzinu prebaci na plin. Retko se desava pa moze i nekoliko dana da se ne pojavi. Imam obe dijagnostike i greske ne prijavljuje sem izuzetno kao rezultat svega motorni racunar mi prijavi siromasnu i\ili bogatu smesu. Jasno mi je!

E, iako mirno radi i ima stabilne obrtaje na dijagnos.uredjaju gasa pokazuje oscilacije obrtaja radilice u vidu bljeska. Sta to znaci? - Pa radi na cca750o/min a onda u sekundi pokaze 1800. Svakih nekoliko sekundi pokaze novu cifru koja nekad ide i do par hiljada.

Razmisljam da me ne zeza taj signal sa radilice jer je izvodjac vezao zicu na cetvrti cilindar. Da ne komplikujem....

Dajte sugestije! :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, sad ne shvatam naj bolje! Dakle , svaki cilindar ima svoju bobinu a signalna zica je vezana na braon zicu od cetvrte bobine. Sad ne znam sta je konkretno ta zica jer mi treba vremena da potrazim...

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je zica sa instalacije gasnog uredjaja postavljena na bobinu onda je to sigurno signal. Zaista ne znam kod tih poljskih s*anja koja boja u instalaciji ali je kod italijanskih uredjaja pretezno braon. Pokusaj sa premestanjem na bilo koju drugu bobinu jer moguce je da ta cetvrta pravi smetnjeu radu pa zeza gasni racunar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes da probas i sa premestanjem izvora signala na senzor radilice, a da probas drugi gasni racunar od nekog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toga sam se i bojao. Moje sumnje su takodje krenule ka racunaru! <_<

Sve sam pokusavao , sa i bez autofiltera; razna podesavanja prelazaka sa\na; copy/paste mapa i ostala sr...a ali nista mada mi je ostalo jos prebacivanje signalne zice ali gde tacno jos nisam utvrdio(koji izvod). Imam i opciju za probanje drugog racunara ali je to malo veci proces! :angry:

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li ste resili ove probleme sa gasnim uredjajima?

Meni se nesto slicno pocelo javljati od nedavno. Auto lepo povlaci, prebacuje korektno, mirno radi i ne gasi se kada se desi da se "vrati" na benzin. Neovisno od temperature i broja obrtaja. Zapravo, kada se to desi na komandnoj jedinici gasa se sve pogasi na sekund pa se "povrati" i nakon par sekundi na benzinu prebaci na plin. Retko se desava pa moze i nekoliko dana da se ne pojavi. Imam obe dijagnostike i greske ne prijavljuje sem izuzetno kao rezultat svega motorni racunar mi prijavi siromasnu i\ili bogatu smesu. Jasno mi je!

E, iako mirno radi i ima stabilne obrtaje na dijagnos.uredjaju gasa pokazuje oscilacije obrtaja radilice u vidu bljeska. Sta to znaci? - Pa radi na cca750o/min a onda u sekundi pokaze 1800. Svakih nekoliko sekundi pokaze novu cifru koja nekad ide i do par hiljada.

Razmisljam da me ne zeza taj signal sa radilice jer je izvodjac vezao zicu na cetvrti cilindar. Da ne komplikujem....

Dajte sugestije! :unworthy:

Druze kod mene se nije nista promenilo, i dalje mi se gasi dok auto ne dostigne radnu temperaturu, posle je ok. Jedino sto sada kako je otoplilo ranije prebaci na plin, otprilike posle 30ak sekundi, dok zimus kad je bilo oko - 20 trebalo mu je oko 5 minuta. Za nekih 1500km mi dolazi prvi servis posle ugradnje uredjaja pa cu videti sta ce kvazi strucnjaci uraditi, da li je smesa prebogata ili nije. Imam utisak da je malo strucnjaka za ugradnju plinskih uredjaja kod nas, svi nesto kao sa laptopovima podesavaju a imam utisak da od celog posla znaju samo muziku na Winampu da puste :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boki87 :rofl: I meni se cini! :rofl:

Dakle, moj problem je resen! Nasao sam djavolka :D sasvim slucajno!

Ostavicu vas u nedoumici neko kratko vreme. Shvatite kao malu igru. Ajte, ukljucite se pa probjte da otkrijete VI! :thumbup:

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo me podsetise na datu rec ! :D Kakva bole's , sve vreme zahebavao me analogni pkazivac nivoa GAS-a u rezervoaru ! Da, taj sto dobija preko magneta polozaj od plovka. Sad, kontam ja da racunar dobija signal o kolicini goriva od meraca i od (pritiska u isparivacu;pritiska u kolektoru t.j. diferencijalnog pritiska) al nisam mogao verovati kakvu zvrcku pravi taj mali %$%#^kazivac ! :lol: Eto! Za sad je dobro a sta ce dalje biti... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naime, primetio sam da u toku vožnje imam neko čudno variranje na leru (+ - 50 o/min), a kada usporavam ispred raskrsnice - treća, druga i ugasi se. To se dešava jednom dnevno u toku gradske vožnje a problem se još više povećava kada uključim neki od električnih potrošača, a ne znam kakve ovo veze ima? Elem, na autu do sada urađeno sledeće:

1. očišćena i dijagnostički podešena klapna gasa,

2. zamenjene svećice,

3. sumnjao sam na klapnu, pa sam i uradio swap sa drugog stila - ista priča,

4. Zamenjen akumulator,

E, sad, mislim da me zezaju metanske dizne prozvođača MED pošto je uređaj LANDIRENZO. Ništa od gore navedenih manifestacija nemam u toku vožnje na benzin, tj. na benzinu ide bez ikakvih problema i ne gasi se. Sumnjao sam i na bobine, međutim one bi me zezale i na benzinu... Kakvo je vaše mišljenje? Uređaj je ugrađen u Italiji i došao je sa autom. Inače, potrošnja metana je sasvim ok, 5-5,5 kg/100 km, na otvorenom mnogo manje. Kompijuter od metana ne pokazuje bilo kakav problem uopšte, pa samim tim i bilo kakav problem sa diznama. Ja sam se već i navikao na ovu vožnju, ali nekako me nervira, a i plašim se da će me izdati kada mi najviše treba. MOLIM VAŠA MIŠLJENJA....

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao slican problem, i nije bilo ni do cega drugog nego do stelovanja plina, tacnije do ventila za plin u gepeku na boci.

Kad proveravam plin, tjst koliko imam plina u gepeku, posto mi je boca umesto rez tocka, nikad ne odvrnem oba srafa na boci, nego odvrnem jedan a drugi otpusim malo, pa onda okrenem samo i pogledam.

Nisam ni primecivao da tm okretanjem svaki put pomerim tockic za regulisanje dotoka plina u motor, pa sam posle izvesnog vremena imao problem sa lerom na plinu. Benzin je radio savrseno al plin :/

Da bi covek kad sam odvezao auto u gas servis samo odvrnuo tockic do kraja i rekao mi aj probaj sad. Osecao sam se kao retardirana lama. Blam me bilo al stvarno :( Covek se nasmejao i rekao mi mogao sam da te oderem da izmislim kakko ti neradi uredjaj lepo i da ti kazem da dodjes sutra, al si zanimljiv momak. Ja ga castio sto nije to uradio i kupio ekipi iz servisa pivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te dizne imaju vek trajanja nekih 150 000 a ako nisu menjane moze u njima biti problem. E sad te MED-ove nisu jeftine, negde od 60 do 80eur je komad koliko se secam ali sistem moze da se preradi na neke druge jeftinije. Idi do nekog boljeg servisa neka ti pogledaju to. Plinski kompjuter ti nece pokazati problem osim ako je dizna skroz crkla a ako je oslabila opruga ili se utukla gumica na vrhu onda nista . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sumnjam na te dizne, na benzinu nemam nikakve simptome, a na metan voli da mi trzne malo kad krene, proguta knedlu pa jako povuče... Radi on na metan, ali ovo gašenje i trzkanje me ubi... Kad ga razvučeš na putu on ide ali čim je stani-kreni vožnja... Znam da mogu da se zamene te dizne, ali mi savetuju da to ne radim, kažu da se sa landirenzom prilikom prepravke retko kome posreći da to posle prepravke sve radi kako treba. Videću, jedno po jedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...