Jump to content
FAS Goran
srki1003

Stilo 1.6 - gasi se na plinu / metanu

Recommended Posts

Neki modeli Mazde prilikom akceleracije prelaze sa sekvencijalnog na polusekvencijalno ubrizgavanje i u tom momentu se prepolovi benzinsko vreme ubrizgavanja. Mazda Learning je funkcija koja prilikom rada na gas to sprecava i "pegla" ubrizgavanje kako bi nepravilnosti bile ispravljene. U principu bi gasni ECU trebao da primeti taj problem i sam da koriguje ako je funkcija ukljucena i podesena. Verovatno se slicna stvar na Stilu i desava usled nekog drugog problema u podesenosti gasa pa mu Mazda funkcija i odgovara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikako nemam vremena da se bakćem autom, ali ima jedna stvar koju sam primjetio kad sam prošli put kačio auto na MultiECUScan. To sam zapazio, ali nisam tome pridavao značaja, a sinoć mi je to palo na pamet, a radi se o tome da (ako se dobro sjećam) u onim svim opcijama za motor postoji stavka "zadatog broja obrtaja u leru". Vjerovatno će se javiti neko ko zna bolje o čemu pričam pa nam to svima pojasniti. Elem, kod mene je tu, čini mi se, stajala cifra 538 (ili tako nešto). U svakom slučaju nije bila 750, kako bi (po mom mišljenju) trebalo da bude.

Da li je moguće da to pravi problem prilikom otpuštanja gasa i da auto u stvari pokušava da ode na tu zadanu vrijednost?

Da li je moguće ovu vrijednost izmjeniti, tj. podići na 750 rpm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

800 rpm je nominalan broj obrtaja ... sto znaci da sa svim ukljucenim el. potrosacima mora da bude 800...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad i mene zanima da lije moguce postaviti ler gas u ovu vrednost preko kompjutera gasnog uredjaja ?

Moj uredjaj je stag-4 sa tomaseto isparivacem 

imam isti problem sa plinom koji se povecavao sa vremenom

prvo je prebacivao sa plina na benzin jednom mesecno, a sada prebacuje pri skoro svakom naglom zaustavljanju  (ponekada se desi da se cak i ugaci auto)

Kada je auto vruc (posle intenzivne voznje po gradu ) na leru radi nestabilno (padne broj obrtaja pa skoci pa padne pa skoci)

Dok je auto ladan manje se primecuje osciliranje na leru (verovatno zato sto je visi ler gas)

Na benzinu nema ovih simptoma , auto radi normalno

poz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj da očistiš klapnu gasa i MAP senzor. Ja sam to uradio prije neki dan i stanje je mnogo bolje. Auto mi se više ne gasi, obrtaji ne padaju toliko nisko pri usporavanju, pa je čak prestao i da prebacuje na benzin. Jedini simptom koji sada postoji je blago variranje obrtaja pri radu u leru i na benzinu i na gasu (Stag 4, btw). Vibraciju koju sam ranije spominjao sam riješio zamjenom nosača motora (onog ispod mjenjača, nije skup, najjeftiniji od tri koja postoje). Klapnu gasa sam komplet skinuo i oprao nitro razređivačem i vratio na auto. MAP senzor sam skinuo i očistio nekim sprejom za odmašćivanje (to je u stvari neki sprej za kočnice), a kontakte poprskao nekim kontakt sprejom. Dakle, WD je loš izbor jer on ostavlja masnoću iza sebe. Treba uzeti nešto što uklanja masnoću.

Nakon čišćenja klapne, obavezno uraditi onu re-learn proceduru, tj. proceduru za učenje položaja klapne (može se pokrenuti preko FiatECU ili MultiECU Scan-a), a što se tiče MAP-a, ja sam uradio sledeće: nakon čišćenja sam ga namontirao, ali nisam spojio konektor. Zatim sam upalio auto da bi komp dobio info da je MAP crk'o. Auto će malo da brunda i ler gas žestoko da varira, izbaciće dvije greške (P0105 i P0110, čini mi se). Onda sam ugasio auto, sačekao malo pa dao kontakt (bez paljenja motora), obrisao greške i ugasio kontakt, a onda spojio konektor na MAP. Malo sam sačekao (30-ak sek.) i ponovo dao kontakt da bi komp "mislio" da sam stavio novi MAP, sačekao 10 sekundi i startovao motor. Pustio sam motor da postigne radnu temperaturu i ugasio na par minuta.

Ostaje mi još da se zanimam sa variranjem lera. Razmišljao sam da pregledam sva crijeva, možda negdje vuče falš vazduh. To ću i da uradim, ali kad pređem još 1500 km, jer mi ide mali servis, pa ću i filter vazduha da promijenim, možda i on ima veze. Svjećice sam promijenio. Jedino što mi još pada na pamet su "kablovi", tj. bobine (ovaj 1.6 motor valjda ima posebnu bobinu za svaki cilindar, nema klasične kablove...). Ne vjerujem da su dizne, jer se isto ponaša i na plinu. Meni je nekako logično da, ako su benzinske dizne, onda bi na plinu radio normalno, jer onda benzinske dizne nisu aktivne, osim ako plinski komp nije "snimio" taj "loš" rad benzinskih dizni, pa ih prekopirao...ne znam ni sam, nisam baš stručnjak, onako malo pokušavam logički da razmišljam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima

Imam Stila 1.8 sa ugrađenim sekvencijalnim plinom. Pažljivo sam pročitao celu temu i procenio sam da je ovde pravo mesto za moj problem.

Tokom prošlog leta prilikom vožnje na plin i sa upaljenom digitalnom klimom prilikom zaustavljanja auto je počeo znatno da obara broj obrtaja a povremeno i da se gasi. Slično se ponašao i na benzin stim što je broj obrtaja manje padao pa se nije gasio (Kad se pritisne kvačilo kod zaustavljanja skazaljka broja obrtaja jednostavno propadne). Prošlo leto sam odvezao auto kod renomiranog Fiat serviera u gradu. Nakon prve intervencije nije bilo poboljšanja dok nakon druge nije bilo gašenja ali je pad broja obrtaja i dalje bio primetan. Navodno je opran leptir gasa a naplaćena mi je samo dijagnostika :ermm: .

Ovog leta sam kod drugog majstora oprao leptir gasa i bio sam prisutan tokom cele procedure demontaže, pranja i montaže. Nakon montiranja nije bilo poboljšanja i sve je ostalo kao i pre. E sad vidim da se ovde spominje neko "učenje", koje u mom slučaju nije odrađeno jer je majstor samo povezao auto na dijagnostiku pogledao par parametara i ništa više od toga. Da li se učenje obavlja preko dijagnostike ili postoji "narodska" metoda.

Napominjem da se problem javlja pod večim opterećenjem tj. kada je ukljućena klima. Bez klime problem ne postoji ili je minimalan da se ne primećuje.

Pored ovog primećujem da kada je auto hladan prilikom puštanja gasa jako cimne. Kad je vruć cimanje se oseti ponekad i u manjem intenzitetu. Možda nije vezano za pad obrtaja ali možda i ima veze. Potrošnja je razumna 11,5 po gradu 9 na otvorenom.

Dosta sam čitao i ima raznih rešenja. Ne znam šta mi je dalje da radim. Vidim da se ovakvi problemi manifestuju zbog neispravnog leptira gasa, MAF senzora (protok vazduha), dizni, svećica.

Nisam vičan mehanici pa sve što smislim moram da prenesem majstoru koji bi odradio mehaniku. Pomagajte !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih pitao majstora da otvori kuciste leptira gasa i da nategne zupcanik u skroz zatvoren polozaj leptira i da vidis da li ce da glavi u tom polozaju. Vrti zupcanik u jednu i drugu stranu da vidis da li nesmetano funkcionise. Moze da se desi da se pojedu i plasticni zupcanici i da dolazi do samozaglavljivanja ili da imaju prazan hod. 

Edited by amokke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve manje sumljam u leptir gasa mada....

Simptome pokazuje pod većim opterećenjem (upaljen kompresor klime). Po mojoj logici tada bi trebalo da se pošalje signal da se malo pojača ler gas.

Da možda neki senzor ne pravi problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj 1.6 radi na 700 RPM na leru, a oko 850 sa klimom.

Svaki bi trebao da digne obrtaje kad ukljucis potrosac-klimu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je konstantan broj obrtaja na leru oko 900 i kad je na benzinu i kad je na TNG sa ili bez uključene klime.

Jedina razlika je što sa upaljenom klimom kada vozim na TNG prilikom pritiska na kvačilo skazaljka broja obrtaja "propadne" (do 400 obrataja) auto se malo pobode a onda krene. Cimanje je baš neprijatno. Malo sam uhvatio šemu pa sada brže menjam brzine i ne dozvolim mu da padne skroz do kraja.

 

Možda ima smisla rasturiti ceo leptir pa proveriti i taj mehanički deo. Meni je leptir vizuelno definitivno očišćen od prljavštine.

 

Da li je ovo veliki broj obrtaja na leru za ovaj motor? Koliko je optimalno?

 

Dragan US: Ako imaš ugrađen TNG kolika ti je potrošnja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam na dijagnostici i u ovlašćenom Fiat servisu u Nišu. Nisu mi mnogo pomogli što već nisam pročitao ovde na forumu. Računar ne prikazuje ni jednu grešku a meni se auto pri vožnji na TNG gasi prilikom zaustavljanja. Napominjem da se ovo isključivo dešava kada je uključena klima.

Na dijagnostici se vidi da na benzinu i TNG-u nakon uključivanja klime padne broj obrtaja. Ovo je mogući uzrok problema.

Da li neko zna kako se ovo može rešiti? Kako se računaru dostavlja informacija da je uključena klima?

Meni ovo liči kao da nedostaje komunikacija između klime i računara.

U servisu su spomenuli da je možda uzrok i loše ozubljenje (imali su jedan takav slučaj)

Auto je 2002 godište i nisu uspeli da mu učitaju osnovne parametre za leptir gasa da li je to zaista moguće?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, moguce je. Meni na proslom autu nije hteo da ucita parametre klapne tj leptira gasa. Nije imao plin i nije se gassio - drugi problem je bio, ali reseno je zamenom klapne.

Stara nije htela da komunicira. U servisu su mi rekli da je najlakse prepakovati klapnu sa drugog auta (verovatno 4 srafa jedan dzek i neka šelna), uraditi kalibraciju pa istestirati auto....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima

Imam Stila 1.8 sa ugrađenim sekvencijalnim plinom. Pažljivo sam pročitao celu temu i procenio sam da je ovde pravo mesto za moj problem.

Tokom prošlog leta prilikom vožnje na plin i sa upaljenom digitalnom klimom prilikom zaustavljanja auto je počeo znatno da obara broj obrtaja a povremeno i da se gasi. Slično se ponašao i na benzin stim što je broj obrtaja manje padao pa se nije gasio (Kad se pritisne kvačilo kod zaustavljanja skazaljka broja obrtaja jednostavno propadne). Prošlo leto sam odvezao auto kod renomiranog Fiat serviera u gradu. Nakon prve intervencije nije bilo poboljšanja dok nakon druge nije bilo gašenja ali je pad broja obrtaja i dalje bio primetan. Navodno je opran leptir gasa a naplaćena mi je samo dijagnostika :ermm: .

Ovog leta sam kod drugog majstora oprao leptir gasa i bio sam prisutan tokom cele procedure demontaže, pranja i montaže. Nakon montiranja nije bilo poboljšanja i sve je ostalo kao i pre. E sad vidim da se ovde spominje neko "učenje", koje u mom slučaju nije odrađeno jer je majstor samo povezao auto na dijagnostiku pogledao par parametara i ništa više od toga. Da li se učenje obavlja preko dijagnostike ili postoji "narodska" metoda.

Napominjem da se problem javlja pod večim opterećenjem tj. kada je ukljućena klima. Bez klime problem ne postoji ili je minimalan da se ne primećuje.

Pored ovog primećujem da kada je auto hladan prilikom puštanja gasa jako cimne. Kad je vruć cimanje se oseti ponekad i u manjem intenzitetu. Možda nije vezano za pad obrtaja ali možda i ima veze. Potrošnja je razumna 11,5 po gradu 9 na otvorenom.

Dosta sam čitao i ima raznih rešenja. Ne znam šta mi je dalje da radim. Vidim da se ovakvi problemi manifestuju zbog neispravnog leptira gasa, MAF senzora (protok vazduha), dizni, svećica.

Nisam vičan mehanici pa sve što smislim moram da prenesem majstoru koji bi odradio mehaniku. Pomagajte !!!!!

 

Da li si čistio MAP senzor? Meni je pomoglo na 1.6 motoru. Ne znam da li ga ima 1.8...

Druga stvar: Kada si poslednji put radio kalibraciju plinskog kompjutera, tj. podešavanje plinske mape? Vremenom, a i zbog kojekakvih stvari koje se možda urade na motoru, plinska mapa se može poremetiti. Ja sam prije neki dan uradio autokalibraciju u leru, a onda provozao auto nekih 45 minuta na benzinu da snimi benzinsku mapu, a onda još 45 minuta na plinu istim putem i otprilike u istom režimu, malo podesio množilac i sad mi se auto mnooogo bolje ponaša. Ostaje još da se vidi potrošnja... Nasuo sam 47 lit plina i od tada prešao 440 km. Ako naguram na 500 km, biću prezadovoljan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Pozdrav svima

Imam Stila 1.8 sa ugrađenim sekvencijalnim plinom. Pažljivo sam pročitao celu temu i procenio sam da je ovde pravo mesto za moj problem.

Tokom prošlog leta prilikom vožnje na plin i sa upaljenom digitalnom klimom prilikom zaustavljanja auto je počeo znatno da obara broj obrtaja a povremeno i da se gasi. Slično se ponašao i na benzin stim što je broj obrtaja manje padao pa se nije gasio (Kad se pritisne kvačilo kod zaustavljanja skazaljka broja obrtaja jednostavno propadne). Prošlo leto sam odvezao auto kod renomiranog Fiat serviera u gradu. Nakon prve intervencije nije bilo poboljšanja dok nakon druge nije bilo gašenja ali je pad broja obrtaja i dalje bio primetan. Navodno je opran leptir gasa a naplaćena mi je samo dijagnostika :ermm: .

Ovog leta sam kod drugog majstora oprao leptir gasa i bio sam prisutan tokom cele procedure demontaže, pranja i montaže. Nakon montiranja nije bilo poboljšanja i sve je ostalo kao i pre. E sad vidim da se ovde spominje neko "učenje", koje u mom slučaju nije odrađeno jer je majstor samo povezao auto na dijagnostiku pogledao par parametara i ništa više od toga. Da li se učenje obavlja preko dijagnostike ili postoji "narodska" metoda.

Napominjem da se problem javlja pod večim opterećenjem tj. kada je ukljućena klima. Bez klime problem ne postoji ili je minimalan da se ne primećuje.

Pored ovog primećujem da kada je auto hladan prilikom puštanja gasa jako cimne. Kad je vruć cimanje se oseti ponekad i u manjem intenzitetu. Možda nije vezano za pad obrtaja ali možda i ima veze. Potrošnja je razumna 11,5 po gradu 9 na otvorenom.

Dosta sam čitao i ima raznih rešenja. Ne znam šta mi je dalje da radim. Vidim da se ovakvi problemi manifestuju zbog neispravnog leptira gasa, MAF senzora (protok vazduha), dizni, svećica.

Nisam vičan mehanici pa sve što smislim moram da prenesem majstoru koji bi odradio mehaniku. Pomagajte !!!!!

 

Da li si čistio MAP senzor? Meni je pomoglo na 1.6 motoru. Ne znam da li ga ima 1.8...

Druga stvar: Kada si poslednji put radio kalibraciju plinskog kompjutera, tj. podešavanje plinske mape? Vremenom, a i zbog kojekakvih stvari koje se možda urade na motoru, plinska mapa se može poremetiti. Ja sam prije neki dan uradio autokalibraciju u leru, a onda provozao auto nekih 45 minuta na benzinu da snimi benzinsku mapu, a onda još 45 minuta na plinu istim putem i otprilike u istom režimu, malo podesio množilac i sad mi se auto mnooogo bolje ponaša. Ostaje još da se vidi potrošnja... Nasuo sam 47 lit plina i od tada prešao 440 km. Ako naguram na 500 km, biću prezadovoljan!

 

 

 

Koliko ja znam, i koliko sam procitao, treba da se radi kalibracija klapne sto moram i ja da uradim. Kod tebe je jos i skidana i prana tako da beztoga ne moze nikako. 

Imas kod mene u temi gde je nesa napisao da se radi saprikacenim examinerom. Moram samo da nadjem gde ima da se odradi. Mada ja sam nasao na fiatforumu kako moze da se odradi kalibracija u kucnoj reziji koja je meni malo pomogla. 

 

Some methods which you can use to reset your ECU & throttle:

Using the Examiner to reset your ECU Get your mechanic to use the Examiner to reset your ECU (unless of course you have one at home lar) Start the engine but do not touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards Turn the car off and leave for 10 mins Start the car and take her for a blast

 

Manual process Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes. Some people recommend overnight but that is not really necessary. Reconnect the battery negative lead Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs Turn off the ignition, but not remove the key and leave for 90 secs Start the engine but do not touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards (as V6 owners know at their peril) Turn the car off and leave for 10 mins Start the car and take her for a blast Note: Blue = ECU Reset Orange = Throttle reset

For the more impatient folks: For step 1, disconnect cables from battery and just apply a wire across the positive and negative wires (NOT on the battery!) to clear any residual memory/charge - you don't then need to wait 45 mins!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradio sam adaptaciju, ali tek nakon kalibracije plina je sve nekako "leglo"... Potrošnja mi je 9,5 lit. Ne pipam više ništa do daljnjeg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam stilo 1.6, st ase desava, kad ga palim, nije bitno da li je hladan ili vruc motor, vergla malo duze  i jedva upali, ali mi ne pokazuje broj obrtaja,kazaljka se ne pomere, a ponekad upali na pola kljuca i tad kazaljka za broj obrtaja radi. Znaci uvek kad upali tesko obrtaji ne pokazuju a kad upali lepo rade...Da li neko zna u cemu je problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne plasi coveka odma se za kompjuter fatas cccc ima jos tu stvari za pocetak nek proveri sve mase gdi je povezan plin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi,citam ovo sve vec 2 sata i na kraju nista nisam razumeo...ako neko ima da mi pomogne hvala unpard!!

Kupio sam skoro Fiat punto 1.2 na Metan (CNG)...

Imam slican problem kao ovaj covek sa stilom...

Auto dok se ne zagreje radi savrseno na metan...cim dodje do radne temperature pocinje da se gasi (ne desava se to tako cesto,ali se desi). i primetio sam dok stojim na semaforu u leru ima neujednacen rad,i cini mi se da sto bi duze stojao tako da bi se na kraju ugasio ako ne dodam malo gasa...

p.s na benzinu sve radi savrseno..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, ja sam problem rijesio zamjenom isparivaca. Nakon toga uradjena kalibracija i podesavanje mape u voznji. Sad sve radi po PS-u.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ugradio sam u Stila plin pre par dana. Lovato STAG4 plinski uređaj.

Na leru hoće da se ugasi i posle toga vergla predugo da upali opet. Danas je počeo u vožnji da se gasi kada oduzmem gas da prešaltam u nižu, obrtaji odjednom padnu i ugasi se. Pretičem lika i idem ispred njega par kilometara, ide kamion ispred nas i u krivini oduzmam gas da prešaltam u nižu i on se ugasi, ja dajem migavac i stajem sa strane da se ovaj iza ne zalepi u mene, on staje pored mene i kaže "brate, samo da ti kažem da ti pozadi izbijaju neki plamenovi". Ja prebacim na benzin i nastavim put. Lik koji je ugradio plin kaže da je 100% katalizator ili zapušen ili uklonjen, dijagnostika inače kaže da postoji brljanje na drugoj sondi. Na benzinu imam problem da hoće da guta knedle na naglo potapanje gasa.. Da li je neko imao slično iskustvo i šta je najpametnije rešenje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...