zoranbr1 0 Posted January 4, 2013 Naime, pre par dana, a sve zbog tog roblema sa ler gasom ( :realmad: ), a čitajući sve moguće domaće i strane forume dođem do informacije da je na pedali gasa u mom autu moguće na mehanički način izvršiti podešavanje ler gasa tj. podešavanje samog potenciometra u vidu voltaže koju daje TP Senzoru. Uzmem inbus, odšrafim četiri šafa koji drže pedalu gasa, skinem istu kao i džek na pedali i uočim četiri mala inbus šrafa koji nose, mislim magnet, koji, delovanjem na pedalu, stvara taj mali napon od 0-5 v. Napominejm da sam za sve što pišem laik, međutim, ovo gašenje mi se više smučilo, a ler gas je bio u pojedinim situacijama oko 500 o/min, što smatram da nije normalno a meni je pravilo velike probleme.Ti "šrafčići" su raspoređeni kvadratno tj. nalaze se otprilike u temenima kvadrata-otprilike. Takođe, svaki od njih četiri ima slobodan hod u plastici koju nose (plus-minus 3-4 mm).Radi se o BOSCH pedali gasa koja je, mislim, standardna u Stilu. Posmatrajući pedalu, ceo mehanizam magneta sam zarotirao za oko 3 mm u levu stranu, gledajući u mehanizam koji se rotira, zategao šrafčiće i sve lepo vratio nazad.Sve što ću vam reći je da više nemam nikakvih problema sa gašenjem. Auto na radnoj temperaturi ima ler gas oko 800-850 O/min, i na benzinu i na metanu isto, što je možda i više nego što treba, ali to je za mene posle onih 500 O/min ekstra.Da li je moguće da se taj klizni mehanizam posle 11,5 godine koliko ima moj stilo malo "olabavio" i zarotirao se u smeru u kome ne treba. A kad samo pomislim da sam bio spreman da dam 300 eur da odradim prepravku uređaja na Landirenzo OMEGAS + i koliko bi bio razočaran što vrlo verovatno ni tako ništa ne bih uradio.Što se mene tiče - problem je rešen :laughing: :laughing:! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3430 Posted January 4, 2013 E zemljak, da si jos ubacio jos koju fotku pa da bidne kompletan ugodjaj ovo tvoje prosvetljenje svima koji su u slicnom problemu ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
zoranbr1 0 Posted January 4, 2013 J... ga, namučio sam se kao isus. Pedala je nepristupačna samo tako, pa mi nije baš bilo do slikanja, a i nisam ni znao da ću bilo šta uspeti i da uradim. Ako je neko zainteresovan da proba ovo, tu sam za neka pojašnjenja, međutim, verujte, nije nikakva nauka. Nema sečenja, prepravki, lemljenja itd. - stvar je samo pukok podešavanja. Inače, mislio sam da su te pedale zatopljene tj. da nemaju apsolutno nikakvu mogućnost podešavanja, međutim "švaba je švaba"... Quote Share this post Link to post Share on other sites
amokke 0 Posted January 6, 2013 Sad nakon predjenih 6000km mogu da kazem da sam resio problem sa gasenjem na leru. U mom slucaju je bio problem sa prevelikim pritiskom na isparivacu koji su "majstori" stavili. Idem na jos jedno stelovanje mape, posto je siromasna smesa na visokim br obrtaja, desi se da prebaci na benzin kad se prebaci iz pete u cetvrtu i naglo da gas. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted January 6, 2013 To nije siromasna smesa nego nizak pritisak u opterecenju. Neka povecaju pritisak kako je bio a korigovanjem mape rese gasenje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zoranbr1 0 Posted January 7, 2013 Imao sam sličan roblem na svom landirenzu, prebacivao mi je u meni čudnim situacijama sa metana na benzin - nekad kad ubrzavam nekad kada usporavam, nekad kad ga "žišnem" i nekad kad vozim kao "baba". Moje je iskustvo sledeće: ako računar od metana/plina ne pokazuje nikakve druge greške potrebno je da se vreme reagovanja na promenu pritiska metana/plina poveća sa 1 sec na recimo 2, jer u tim situacijama, kada računar preko senzora detektuje veću promenu/oscilaciju pritiska (a najčešće pad) ponaša se kao da nema metana/plina i odmah prebaci na benzin, a rešenje je u mom slučaju bilo samo povećanje vremena reagovanja na promenu pritiska u sistemu, gde se u tom slučaju pritisak stabilizuje i nema tih problema... Dakle u mom slučaju je bilo - ne "džaraj" pritisak već vreme reagovanja na promenu pritiska... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Веrkut 1 Posted February 18, 2013 (edited) J... ga, namučio sam se kao isus. Pedala je nepristupačna samo tako, pa mi nije baš bilo do slikanja, a i nisam ni znao da ću bilo šta uspeti i da uradim. Ako je neko zainteresovan da proba ovo, tu sam za neka pojašnjenja, međutim, verujte, nije nikakva nauka. Nema sečenja, prepravki, lemljenja itd. - stvar je samo pukok podešavanja. Inače, mislio sam da su te pedale zatopljene tj. da nemaju apsolutno nikakvu mogućnost podešavanja, međutim "švaba je švaba"...samo si sanirao problem nisi resio.dizne te zezaju ,mnogo je presao taj stilo.verovatno ti brekce motor tj. ne ubrzava obrtaje odma i tecno, kad turiras na metanu. Edited February 18, 2013 by Berkut Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukulkan 0 Posted May 12, 2013 (edited) Stilo 16v benzin plin,od jednom je samo poceo da se gasi kada radi na leru na plinu,skoro je bio na dijagnostici jer su ciscene dizne za benzin...Dakle normalno vuce ne trza...ali se gasi kada je na plinu i to kada radi na leru, obrtaji su negde na 800 onda samo zavibrira kazaljka i ugasi se, ne uvek ali redovno,nekad radi sasvim lepo na leru recimo od 10 raskrsnica na kojima stanem da jednoj se ugasi, na benzinu radi sve normalno. Isti ovakav problem sam imao sa jednim drugim stilom pre godinu dana, bio sam kod Gorana on je ocistio usis za vazduh ,naprskao sprejem i bilo je sve ok. Probao sam juce sam to da uradim ali krpicom i sa unutrasnje strane leptira jeste prljav ima garezi ali nisam imao ni sprej a i ne mogu ja to da odradim kako bi majstor, citao sam da mozda nije step motora, ili bobina...Dakle po ovome sta sam napisao da li je prljav samo usis vazduha ili mozda jos nesto,hvala. Edited May 12, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukulkan 0 Posted May 17, 2013 Zamenjene svecice,ociscena klapna i pici kao lud,eto ako neko ima slican problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukulkan 0 Posted May 19, 2013 Jbg,oopet se problem javio,sl korak mi je izmestanje ECU jer je na motoru i to cu danas,a onda idem do majstora za plin,mada meni posle svega lici da nije ni do toga,opet mi se sinoc ugasio na leru i to na plinu,problem je cudan prvo se javi nekoliko puta u toku dana onda ga nema jedno par dana pa opet,neki gremlini jesu,ima li ko neko dr resenje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3430 Posted May 19, 2013 Plinski ventili ubrizgavanja na šini. Neki je prolupao. zulutapka Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukulkan 0 Posted May 19, 2013 Ne kapiram,neka dizna ili...moze li biti samo daje do zaprljanosti nekog filtera...mislim cas radi cas ne,sta je to od ovoga na slici Quote Share this post Link to post Share on other sites
amokke 0 Posted May 22, 2013 Mene je zezao Stilo, gasio se pri zaustavljanju. Kad stajem na raskrsnicu, stisnem kvacilo, a obrtaji naglo padnu i ugasi se. Problem je bio prebogacenje smese posle cut off-a. Pritisak na isparivacu je bio prevelik i vreme ubrizgavanja veliko za taj rezim. Samo sa korekcijom mape nisam mogao da resim, pa sam ukljucio opciju Mazda Leaning. Prvo na 1 i smanjila se ucestalost gasenja, pa sam stavio na 2 i ugasio se par puta, a na 3 nije se vise gasio. Radi se o Stilu 1.6 sa Stag 4 plus. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukulkan 0 Posted May 23, 2013 Hvala ali te ja nista nisam razumeo,kakava mazda kakava mapa,ne razumem nista u vezi ovih termina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3430 Posted May 23, 2013 Plinski ventili ubrizgavanja na šini.Neki je prolupao.zulutapka Dakle, plinski majstor mora utvrditi ispravnost elemenata, dijagnosticki i fizicki ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukulkan 0 Posted May 23, 2013 aha ok,nego jel on ovo ima 8 plinskih dizni ili 4,ono sto sam skoro primetio to je da kada motor pocne neravnomerno da radi tj obrtaji da variraju pre nego se ugasi a sve traje sekund dve primetim da onaj pokazivac napunjenosti plina,one zelene lampice sa leve strane obicno stoje pocne da treperi kao ono kada jos uvek radi na benzinu,ali ok kod majstora za plin moram svakako da idem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3430 Posted May 23, 2013 Proveri ujedno i masu (-) t.j. da li je isparivac doobro pricvrscen za sasiju i ostale zice ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukulkan 0 Posted May 24, 2013 vazi hvala,a moj prethodni post 4 ili 8,buni me slika,hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3430 Posted May 24, 2013 Pa koliko cilindara (klipova) ima tvoj auto ?Toliko i plinskih ventila ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kukulkan 0 Posted May 24, 2013 16 v auuu 16 kom hahah vazi hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3430 Posted June 2, 2013 U jbt, ovde smo zapeli ! Dakle, cetiri (4) je tacan odgovor ! Sta se na kraju izdesavalo ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
amokke 0 Posted June 7, 2013 Pozdrav, Evo da podelim sa vama iskustvo u vezi ciscenja leptira. Skinuo sam celo kuciste leptira i otvorio ga. Primetio sam da leptir stoji u otvorenom polozaju i da ga opruge natezu na jednu i drugu stranu. U principu unutra nije step motor, vec elektro motor (dva kontakta) koji nateze opruge na jednu ili kad promeni polaritet u drugu stranu. Sa momentom regulise otvorenost leptira. Kod mene je problem bio u tome sto kad leptir ode u jednu stranu, do granicnika (potpuno zatvoren), on se tu zaglavi i opruga ne moze da ga vrati, pa mora da ceka akciju elektro motora da ga odglavi, sto znaci da pri izlasku iz cut-off-a opruga ne otvori leptir i motor se ugasi, ukoliko se ne dodaje gas. Posle pola sata ciscenja, sve je proradilo. Sad mehanizam glatko funkcionise. Auto mnogo mirnije radi i cini mi se bolje ide. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nixonbn 0 Posted June 8, 2013 Ček, ček, ček...Ti si čini mi se spominjao nekakav Mazda Leaning?? Je l' ti to nije riješilo problem, pa si odlučio da rasklopiš leptir? Kakva su ti sad podešavanja u vezi sa tom Mazdom, nakon čišćenja? I ja imam isti problem. Dakle Stilo 1.6 16v, mapa dobra, potrošnja dobra, performanse dobre, ali ponekad kad stisnek kvačilo prilikom usporavanja (pa čak i u vožnji sam radi probe stiskao kvačilo na 60 km/h i auto se par puta ugasio) obrtaji padnu, pa komp prebaci na benzin, pa posle par sekundi ga ispegla i smiri se i vrati na plin, a nekada obrtaji izvariraju gore dole par puta i auto se ugasi. Na benzinu radi normalno. Dakle koje je rješenje?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
amokke 0 Posted June 8, 2013 Pa sa mazda leaning se poprilicno sredilo, desavalo mi se kad pipnem gas da se ugasi. I sporadicno se ugasi, ali kad je bas bas ugrejan, posle voznje u gradu.Ja sam svasta petljao. Prvo sam cistio leptir sa Carb Cleaner-om, pa sam petljao oko plina, pa sam sumnjao na pregrevanje ECU, posto se problem najcesce desavao kad je auto zagrejan i ECU vreo.Napravio sam distancijer za ECU, tako da je odvojen oko 2cm od motora. I na kraju sam rasklapao leptir skroz i uvideo da ima i mehanickih problema.Na posletku sam radio re-learn.Sat vremena skinuta klema, das kontakt drzis 90vsec, ugasis na 90 sec, upalis auto bez gasa i ostavis na leru 15 min i zatim ugasis na 10 min. A posle na probnu voznju. Moj stilisa ce da me natera da postanem mehanicar ili ghost buster Quote Share this post Link to post Share on other sites
nixonbn 0 Posted June 9, 2013 Sat vremena skinuta klema, das kontakt drzis 90vsec, ugasis na 90 sec, upalis auto bez gasa i ostavis na leru 15 min i zatim ugasis na 10 min. A posle na probnu voznju. Ovo ti je rješilo problem? Šta si postigao time? Reset kompa? Ili je to procedura za re-learn? Quote Share this post Link to post Share on other sites