nradojkov 0 Posted January 12, 2011 Zdravo svima. Na pocetku godine da vam pozelim zdravlje i da vam ova godina bude srecnija od prosle. Elem,sto se mog problema tice, molio bih za savet sta menjati na Tipu. Auto prilikom voznje preko loseg puta, udubljenja, ispupcenja lupa jako kao da su tockovi zavareni za auto. Da napomenem da je trap u perfektnom stanju. Planirao sam da zamenim amortizere, solje i nekakve odbojne gume. Kad je kisno (vlazno) napolju, lupanje se drasticno umanji ,pretpostavljam da se neki gumeni delovi nakvase pa omeksaju. Takodje, ne znam da li da menjam amortizere jer kad zaljuljam auto levo desno u voznji, auto se smiri istog trenutka, takodje po valovitom putu nema oscuilacija u nedogled nego drze super. Pogotovo ne bih da stavim Monroe ili neke koje mogu da priustim a da ispadne da su bolji stari amortizeri na autu (prilikom poslednjeg pozizanja auta na dizalicu, primetih da su pozadi gasni SACHS amortizeri-auto je 2005 dosao iz Slovenije).Da li postoji mogucnost da lupanje izazivaju samo solje tj sta jos tu ima a da bi moglo da dovodi do lupanja posto ako sam shvatio, pozadi i nema solja a udara i tvrdo je. Pozdrav, Nikola Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted January 13, 2011 (edited) Upravo šolje i izazivaju lupanje, ali na žalost ne samo one. Veoma je teško ovako preko foruma dati konkretan odgovor, jer, znaš i sam, može da bude svašta. Ja bih još "tipovao" i na gumice balans štangle.Savet: potraži ipak pomoć profesionalaca. U svakom ozbiljnijem servisu, a i u servisima gde se radi tehnički pregled odradiće ti pregled trapa za stvarno sitne pare, ponegde to ni ne naplaćuju, već samo počastiš majstora za pivo. Dobar i iskusan majstor sa heblom (pajserom) u ruci, za 5 minuta u kanalu ti kaže SVE. Vredi jednog piva zar ne?Što se amortizera tiče, i ja sam bio u sličnoj dilemi, pa sam otišao u servis "Lav Auto" u Žarkovu, (Bgd) i za 500 din dobio rezultate kompjuterskog očitavanja stanja amortizera. (Lav auto ima prilično jednostavan sistem, ima i boljih, ali kao referentni podatak, tek da grubo shvatiš o čemu se radi - odličan, brz i jefin). Ne znam da li u Obrenovcu ima sličan servis, ako ne - kad budeš navraćo u Bgd - svrati i na Žarkovo.Dakle, sve u svemu za oko 7 EUR možeš da dobiješ profi ocenu stanja, što ti može uštedeti naradnih bar 100 - 200 Eur nepotrebnog izdatka. Edited January 13, 2011 by Mihailovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
nradojkov 0 Posted January 17, 2011 Hvala na savetu! Pozdravljam! Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted January 17, 2011 Tipo je specifican automobil koji je pravljen tako da se retko kvari (Tempra, Dedrai Alfa 155 su na istoj platformi). Kod ovih automobila najcesci kvarovi su bas ti sto su pomenuti, solje amortizera, gumice balans-stangle, lezajevi zadnjeg vesanja... Samo ovi automobili imaju jedan problem sto sa ovim kvarovima i dalje idu, moguce ih je voziti bez vecih smetnji pa se nas covek navikne na to lupanje i skripanje. Zato je najbolje sto pre otkloniti kvar dok se ne naviknes jer posle nekog vremena ga neces ni otkloniti, vozices tako pa neka ga neka lupa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
drekawac 0 Posted January 23, 2011 sto se tice amortizera ugradjujem dampo,,,imaju ih za komplet fijatov program,a cena je nekih 60,70 posto od zvucnijih imena i nema reklamacija cak su malo "meksi",,, Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashaar 0 Posted March 31, 2011 Prekontroliši silen blokove, jer kad oni puste, oseća se lupanje i to naročito u krivinama ili na neravninama ali ne i na pravcu. Srećno Quote Share this post Link to post Share on other sites
darko58 0 Posted August 21, 2011 (edited) Vozim Fiat Tipa,benzinca,91.godiste.Pojavljuje se lupanje u prednjem trapu kad je neravan kolovoz,tup zvuk. Edited August 21, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
darko58 0 Posted August 26, 2011 (edited) Imam problem u trapu,radi se o Fiat Tipu.Kad predjem preko lezeceg policajca ili kad silazim sa ivicnjaka cuje se skripa u trapu.Probao sam da zaljuljam auto i skripa dolazi iz gumice balan stangle sa vozake strane.Hoce i da mi se cuje i neki tup udarac kad prelazim preko neravnina u rupa,da li to hoce da se manifestuje od njih? Edited August 26, 2011 by neshaoct spojena tema...opet ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted August 26, 2011 (edited) Ovakvi simptomi se uglavnom vezuju za dotrajale gume i gumice u trapu. Ako si siguran da su baš gumice balans štangle onda je to-to. Edited August 26, 2011 by kvaka Quote Share this post Link to post Share on other sites
SlobeX 0 Posted September 12, 2011 Da se nadovežem na temu dakle imam problem na prednjem desnom točku prije par dana sam promjenio lafet i ono malo pritisnuo gas na putu i počelo je nešto da klokće pri skretanju i neravninama ali samo na desnoj strani? Majstor kaže da je letva volana pa se pitam da lise to može reparirati ili je kompletnu moram zamjeniti a poskupa je...Da li se samo taj dio volana koji je vezan sa točkom može reparirati?U pitanju je servo volan Quote Share this post Link to post Share on other sites
SlobeX 0 Posted September 13, 2011 Promjenio krajnice i uradio reglažu trapa i sve je ok Quote Share this post Link to post Share on other sites
igorjan 0 Posted December 11, 2011 da se nadovezem na temu i ja i kod mene se pri neravnom putu,ili prelaskom preko rupa cuje lupkanje napred.kao da amortizera nema, na dobrom putu nema nista ,takodje u krivinama se normalno ponasa,znaci samo kaldrma,sine od tramvaja(bio u bg) rupe a kad prelazim lezece policajce zaskripi malo.testirao sam amortizere i masina kaze da su ok(30% )posto zelim to da sredim na sta da obratim paznju?u planu su mi solje i odbojnici ali ne znam sta jos da prekontrolisem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 12, 2011 Možda ta mašina nešto drugačije meri, ali...novi amortizeri imaju oko 90-95%...oni koji su ok imaju oko 80%...kada to padne na nekih 60-70, već su za zamenu, a na 50% faktički više ne postoje.Zato je tih 30 baš slabo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igorjan 0 Posted December 12, 2011 zadnji prednji po masini pise da su prednji ok 34 i 33 (granicna vrednost 51), a zadnji na granici ispravnosti 50 i 58 (limit 60) Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted December 13, 2011 Ok, postoje različite mašine...koje drugačije mere.Oko tvog problema...kada sam davno menjao prednje amortizere na Bravi, ostala je da lupka šolja amortizera baš kako ti opisuješ, pa je dotegnuta. Naime, promenio sam i šolje u kompletu sa amortizerima, ali nije bila do kraja stegnuta pa je kuckala na levoj strani. Možda ti lupka ta šolja...ne zato što nije dotegnuta (jer koliko sam razumeo niko to nije ni skidao), nego je ona stradala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igorjan 0 Posted December 23, 2011 (edited) da se ne zaboravi.resio sam svoj problem.posle detaljnog pregleda trapa majstor je utvrdio i potvrdio da mi je otisla desna viljuska(presla 4k km ,nova jbm ti proizvodjaca) i da sam dobio lufta na krajevima spona (one su pravile to lupkanje ).zamenjeno sve i sve je super.(mada mi je majstor napomenuo da i leva viljuska ( takodje nova 4k km)nije losa ali bi mogla da bude i bolja.) Edited December 23, 2011 by igorjan Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorki 0 Posted May 11, 2012 (edited) Pozdrav kolege,danas mi je pocelo da nesto lupa (kao da nesto lupa po patosu u tom delu) ispod suvozacevih nogu, prednji desni deo,lupa kad ide po iole neravnijem putu,ali preko lezecih nista sve normalno, pregledao sam oko tocka,opruge ,amort je dobar nisam video nista da fali (mislim neka gumica), ako neko ima neku ideju sta bi moglo da bude, dobro bi dosla pomoc. Edited May 12, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 11, 2012 kugla...prenosi na nosac ramena pa ti se cini da lupa ispod nogu...desna kugla u principu uvek pre krepa nego leva razlog sto vozimo desnom stranom i uz desnu ivicu kolovozauvek ima vise rupa nego na sredini kuda gazi levi tocak....lek:gazi liniju levim tockom...i naravno zameni kuglu ona ti drzi trap na mestu... tj vozilo upravljivim... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorki 0 Posted May 11, 2012 Hvala na brzom odgovoru,neko moze li se kugla zameniti u varijanti uradi sam,sa obzirom da imam dosta alata i da sam dosta toga vec radio,ali nikad nisam oko trapa nista radio,Ako moze jel bi moglo malo tutorijala za to .Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 11, 2012 ne znam kako je reseno kod tebe ali `` mislim`` da se menja celo rame za nekih 1500-1600 din koliko kosta on samo nije problem zamneiti rame samo je problem odviti kuglu koja se razlokala obicno mora dobro da se klepi odozdole po zadnjoj strani da zaglavi pa onda skidas mislim da je matica za kljuc 17 samoosguravajuca...slikaj pa ce ti kazem u detalje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorki 0 Posted May 11, 2012 ok sutra cu da se natram na kanal,pa da pogledam bolje i da slikam, hvala punoNego gledao sam katalog delova to mu dodje ovaj deo, zar ne? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 11, 2012 to je taj deo znaci najveci problem ce ti zadavati matica na samoj kugliu donjem levom uglu slike zato sto se kugla vrti u ramenu a nemas scim da je zadrzis da se ne vrti a matica se vrlo tesko odvija empirijski dokazano... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorki 0 Posted May 12, 2012 Gusar hvala,jeste viljuska tj.kugla.Bio sam kod majstora,jer nisam mogao po vrucini da se zezam i kaze da ima malo lufta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted May 12, 2012 (edited) a gde je pivo ja od hvala nemem nista ps luft se exponenccialno povecava sa dizanjem auta na dizalicu100 posto je majstor probao luft iz kanala pajserom...negu placas majstora za toj zameni sam... Edited May 12, 2012 by Gusar Quote Share this post Link to post Share on other sites
nikolabgd 0 Posted October 18, 2012 (edited) Desava mi se nesto cudno, ponekad u toku voznje mi lupa nesto u predelu prednjeg levog tocka i auto pocinje nekontrolisano da se trese, kada stanem i podignem sa dizalicom auto tek toliko da se prednji levi tocak odigne od podloge sve prestane, i lupanje i tresenje. Vozio sam auto kod tri mehanicara i sva trojca su mi dala isti odgovor "ne znam sta se desava, sve je u redu sa autom!"Da li mi neko moze na bilo koji nacin pomoci? HVALA! Edited October 18, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites