Jump to content
FAS Euroauto Goran
Cruiser

Fiat Stilo 1.6 / 1.8 - problem sa paljenjem

Recommended Posts

after some period of time, hello, again..

.. Juce sipam 30lit evro premiuma na OMV-u, auto-put kod Beshke, dodjem u NS, trza u nizhim stepenima prenosa, parkiram.. jedna kraca vozhnja po gradu, parkiram. Uveche oko 19h, hladan motor, sednem okrenem kljuch - ne vergla. Drugi put, isto. Pogledam, akumulator je i dalje ispod haube gde je ubachen pochetkom leta 2010.g. Checking odradi, pale se startne lampice, ne vergla ni 3. put. U 4. pokushaju pucne, pa zavergla, zamrsi i zatrockira, kao sa tri svecice, kao bez snage. Lampice na tabli pogashene, ne prijavljuje nishta, ali nisam primetio ni Checking OK. Iza dimchuga iz auspuha. Ugasim, upalim. Josh jednom ugasim, upalim. Krenem, 100-tinak metara, iza coshka posle semafora stanem u trecu traku Bulevara, izadjem, vidim trag kondenza iz auspuha za autom. Vratim se nazad na parking. Paljenje, neepravilan rad motora, lupanje, pojacan beo dim iz auspuha (josh sam za kondenz mislio da je masan k'o sintetichko ulje) te me neverica & panika.. Konsultujem se sa 'starim majstorom na daljinu' - kazhe: preko 90% svecica. (Chak sam zvao Pumpu da proverim da nisam sipao dizel sluchajno, crveni pishtolj, pishe evro-premium, 134 din/lit).

Jutros odshlepam kod 'novog majstora u blizini'. Ochistio je leptir, zamenio automat i cetkice na alnaseru/starteru (da su cetkice bile 2/3 potroshene), kachio na dijagnostiku (mislim da ima neku Tex-univerzalnu dijagnostiku sa ne-up-to-date-ovanim modulima (za Fiat/Stilo?), parametri OK.. + zamenjeno motorno ulje i filter, + dosuto 0,5lit antifriza + nova shelna na nekom crevu gde je gubio antifriz u malim kolichinima u dugom vremenskom periodu. Sve OK, ostavio motor da se ohladi. Pred kraj radnog vremena, danas oko 17h, da proba - opet zatrokirao, kao sa tri cilindra. Sutra ce da vidi svecice, verovatno i da ih menja. I dalje Rebus.

Ja nestho tipujem na bobinu/kablove (kol'ko se secam ima 'bobinu po kablu/svecici') a mozhda chak ukljuchujem i neshto od seta kvachila (npr. korpu kvachila). Sem toga, trebalo bi da pregleda i (mislim 2) PK kaisha (alternator i klima) i pripadajuci shpaner pa mozhda i zamena istih ne gine. O ceni koshtanja nagadjam a za slichna iskustva unapred zahvalan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zasto mislis da ti gorivo ne pravi problem?

Nije OMV pouzdan kvalitet goriva kod nas.Nazalost tako je!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema Stilo 1.6 kablove. Bobine idu direktno na svećicu.

Set kvačila nema veze sa ovim što auto neće da upali i/ili radi loše i kilavo kada konačno uspe nekako da sastavi.

Svećice promeni sve 4 ako ih menjaš...ionako je to trošak od oko 20-tak eura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio svecice, ngk bkr6ez, i to je resilo problem nepravilnog starta i rada motora tj. trokiranja. 380din/svecica.

Sa prethodnim svecicama (ista marka i oznaka) preshao oko 16000km.

Zamenjen PK kaish alternatora i PK kaish kompresora klime, shpaner ostavljen stari jer je ok. Kaishevi: Hutchinson 1000din/kom.

Juche: Zamena automata anlasera i zamena chetkica sa nosachem (?din); Ulje & filter motora; Shelna creva rashladnog sistema; Computerska dijagnostika elektronike motora, chishcenje usisa i reset parametara; Dosuto 0,5lit antifriza (Paraflu UP).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak nije resheno.

Hladan motor, 7C napolju, okrenem kljuch - ne vergla, kao da je zalepio, probam opet - nishta - s' tim da sad pobrljavi i prijavi prvo 'high coolant temperature' pa 'air bag failiure'; treci put - isto zalepi, 4. put checking pa zavergla i upali, radi, ali se trese auto, k'o traktor, i to na leru, + svetla dimchuga iz auspuha, a nishta ne prijavljuje - check OK. Po dodavanju gasa treshenje prestaje. Odem nedaleko, ugasim, upalim josh 2x, sve OK, sem pojachanog dima.

Ono gorivo shto sam sipao na OMV-u na auto-putu.. possible..

Ili kablovi, tj. bobine.. ne znam vishe shta..

Nijedan od ovih simptoma nisam imao do sada..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor stavio neku stavio neku providnu kocku sa sa dve 'epruvetice' u kojima je tamno plava technost na posudu sa rashladnom technoscu. Tamno plava technost promenila boju u svetliju zhutu pa i u zelenu - shto je znak da negde antifriz ima prolaz do kompresionog dela. Dihtung glave motora... Skidanje i ravnanje glave + mi predlazhe kad se vec skida glava da se pogledaju (i urade kod Cubike) tefloni, sicevi, kanali i ne znam shta sve josh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstor kazhe da je to - to, dihtung glave. Ochekivao sam neki neki dihtung u vidu spaljenog gumo-kartona kad ono - metalna plocha koja sa obe strane ima neku tvrdu crnu gumo-plastiku, i nishta nije izgorelo, tek kod krajnjeg desnog klipa do ivice dihtunga ima jedno nedostajuce parchence te 'tvrde crne gumoplastike' gde je i gubio/dobijao vodu/vazduh/pritisak. Taj klip je primetno svetliji/belichastiji od drugih.

Ono shto mozhda nije provereno pre ovoga, a shto sam dochitao na ovom forumu, bi bilo: 'curenje benzina na dizni pre paljenja hladnog motora' i 'senzor temperature rashladne technosti' (poshto kad je pobrljavio pri paljenju hladnog motora prijavio je, izmedju ostalog i 'high coolant temperature').

Ostali vec pominjani simptomi su bili (odnosi se na hladan motor): neverglanje ('dok ne osushi svecicu'), start i rad motora 'na tri cilindra', izrazito pojachan svetliji, beli dim iz auspuha, pa i vibracija/treshenje odmah nakon starta i u leru. Takodje, moglo bi se dodati i pojachan kondenz/voda iz auspuha. Nijednog od ovih simptoma nije bilo ranije.

Crevo sa ventilom - 'luftashem' od antifriza koje se nalazi iza motora u obliku cirilicnog slova P, bash na tom ventilu ima crveno-belichastu skramu. Majstor pretpostavlja da je i tu gubio antifriz, te da se menja i to crevo (zna li neko red velichine cene za to crevo novo/polovno?).

Dobra je prilika i za zamenu antifriza (koji ko zna kad je menjan, a pre svega zbog strukture same technosti u sluchaju da je ovo 7. godina exploatacije iste). Shta josh ?

Kanali, sicevi, ventili.. to Cubika treba da odradi.. 'sve shto treba'. Majstor je zahtevao i 'hidrotest'. Kazhe da su stubline k'o nove i da sam reagovao na vreme. Trebalo bi sutra da sklope. Shta josh ? Shta je - tu je .. Bash-bash me 'obradovalo'...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro je da nisi sredio stublinu a videces i da ce ti se auto preporoditi posle obrade glave jer kad kod Cubike skinu sve naslage garezi i obrade ventile pa stave nove teflone onda ti je glava maltene ko nova i bolje ce ti disati auto.

Ono sto je jako vazno je da obavezno kupis samo originalni dihtung glave i nikako ni jedan drugi jer samo i samo tada ce dugo trajati dok sa kopijama zna da traje par meseci i opet kod majstora jer je procureo.

Mislim da ce ti Cubi odrezati meru za glavu ako je radis u fulu,jedno 150-200 eura, ali moze i da je uradi u socijalnoj varijanti gde ce da menja samo on o sto misli da treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre zamene antifriza napomenem majstoru da sipa iskljucivo paraflu-Up crveni.

Kad je zavrsio sve, pitam koji si antifriz sipao, kaze G12, koji? -G12.. Pa dobro, chiji, ko proizvodi.. Kazhe - Adecco (Novi Sad, Srbija)..

Sad tek, gledam, naplatio mi je onda antifriz 1300din, a taj shto uzima 'na bure', ne koshta ni 200din/lit. I josh me ubedjuje to je ok, za aluminijumske, no problemo itd.. Posle par stotina km, nivo antifriza padne ispod minimuma.

Kazhem mu da sam primetio da pokazivach radne temperature po postizanju iste, a pogotovo na otvorenom i pri brzhoj vozhnji obori kazaljku crticu, dve, tri.. Posle digne na sredinu, ali ne kao pre - bash tachno na sredinu, nego kao tek-tak malko napred (preko sredine)

Kazhem da mi je ranije kazaljka bila zakucana na pola. Dotegne glavu posle predjenih 1000km, dospe antifriz..

Opet posle par stotina km pada nivo antifriza ispod minimuma..(Zaboravih, kada je bio klimatski prelaz vremena), HLADAN MOTOR, dam kontakt (mozhda i okrenem kljuch, vishe se ne secam) - uglavnom, kazaljka pokazivacha radne temperature ode skroz na crveno, izbaci poruku 'high coolant temperature' 2-3 sekunde, kazaljka pada, palim, sve ok... Kazhe da mi je 'neki napon na akumulatoru pao' .. zbog kratkih i retkih vozhnji, relativno hladnog vremena.. itd.)

Pomislih tad senzor temperature rashladne technosti.

Sad, proshli vikend, predjem Frushku Goru (50km), auto stoji tokom vikenda, operem ga, krecem u nedelju uveche za NS - ni da zavergla, samo cakce anlaser, dodje Tip, okrene kljuch - kazhe, akumulator ti je skroz prazan. Upalimo na kablove. Ponedeljak ujutru oteram kod m-ajstora, dam mu karton garancije za akumulator koji je on doneo i ugradio od (svog) distribureta (kupljen VI 2010, Varta 60Ah, Ninex, NS). Danas sam se chuo sa njim, pregledao dal' ga puni, dal' gde gubi struju, stavio ga da se napuni... Videcu sutra shta ce da mi kazhe..

Rekao sam da pogleda gde i zashto gubi antifriz (vodena pumpa, mali radijator). Gornje crevo rashladne technosti sa luftashem zamenjeno za polovno iz Shapca (naplaceno 2700din u Januaru 2011)..

Stavio je, onda, Victor-Renzo dihtung glave, ali me je ushtinuo na ceni za isti, naplatio mi ga je 3.600 (danas sam proverio, kod Cubi trgovine je 2.200). Uzeo mi je, najverovatnije, i za dihtung ventila dekle 1000din vishe, mada ne znam koji je stavio.

I tako.. dolazimo do.. kraja.. ili novog pochetka..

Neshto razmishljam o proveri (pa eventualno i zameni) termostata.. Al' josh ne znam kod kog ce to majstora biti..

Kod ovog, mog.. m-ajstora .. sam vec tri godine..

E... shto nije servis TiM .. blizhe.. ili bar da vikednom rade duzhe.. zapalio bi za BG!

(Josh cu i da se preselim.. onamo .. al' kad bi BG bio k'o 1988-1990 (kad sam svaki dan prolazio pored, ispod Politike...).

JBG, vremena se menjaju, valjda i majstori...malo tezhe gradovi, stanovi.. Kakogod, i nekretnine i pokretnine propadaju.. Ko zna i nas - dokle ce biti ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

mali tehnicki podatak glava se ne doteze jer se po ugadnji iste radi stepenasto stezanje :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...zapalio bi za BG!

(Josh cu i da se preselim.. onamo .. al' kad bi BG bio k'o 1988-1990 (kad sam svaki dan prolazio pored, ispod Politike...).

JBG, vremena se menjaju, valjda i majstori...malo tezhe gradovi, stanovi.. Kakogod, i nekretnine i pokretnine propadaju.. Ko zna i nas - dokle ce biti ...

Ja postenog majstora u Novom Sadu nisam nasao, u smislu da odradi posao na kolima da valja pa i nek naplati vise. Svi su bili dobri kad im se kaze odradi to to i to, ali dodjesh za problemom , odes sa problemom... Zato zarad manje nerviranja vredi oterati kola i do beograda pa makar ga ne gledao i 15-tak dana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja mucim muku sa majstorima u Novom Sadu.

Nasao sam jedan servis, po preporuci u Ledincima (auto servis AS ,prigradsko naselje - 5km od grada), i za sada su uspeli da rese sve probleme koje sam imao, ali treba obazrivo pregovarati sa njima, jer imaju znanje, ali vole da zakinu na ceni.

Tako da uvek licno kupim delove koje mi kazu da trebaju, pa se dogovaramo samo za cenu rada.

Edited by nsgaghy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispravak: Adecco G12 antifriz 370din/lit.

Za dotezanje glave: da, rekao je da u principu ne treba/ne mora, ali za svaki sluchaj.

Sad idem po auto.

Pregledao je rashladni sistem: termostat, davach, sve ok, ne obara temperaturu na otvorenom i pri vecim brzinama itd.

Jedini svezhiji minimalni trag flisovanja antifriza nashao je na nekom dihtungu creva antifriza ispod izduvne grane koje vodi do vodene pumpe. Da bi to predihtovao trebalo bi da se skida izduvna grana. Zasad necu tu josh nishta chachkati.

Akumulator je formatirao, juche i danas pali k'o mina, a videcemo sad kol'ko ce da drzhi.

Razmishljam da uzmem neke, deblje, kvalitetnije kablove, u sluchaju da me accu izda opet.

Danas sam drugi chovek u odnosu na juche, ustvari juche sam bio 'mad dog', valjda je secer fermentirao, pa to vrenje.. :)

Strpljen spashen pa slan i za dlaku vishe sEd.. Videcemo. I nove tablice.. :)

Svraticu do TiM-a, pre ili kasnije, kum mi stanuje relativno blizu njih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dakle, epopeja se nastavlja:

Pošto je Servis gde održavam auto bio prebukiran oteram juče kod Ovlašćenog u NS:

Predihtovano crevo vodene pumpe (simptomatično da se isto skida kad se radi zamena dihtunga sa ravnanjem glave). Bilo je probušeno!?.

Zapravo samo ga je samo skratio i vratio. Trebalo bi da više ne gubi antifriz. (Uptina ostaje vodena pumpa, ili eventualno mali radijator u kabini).

Test motora na Examiner-u OK.

Ventilator hladnjaka u redu.

'Ulje u menjaču u redu'. (Tražio sam proveru nivoa, po potrebi dosuti, eventualno komplet zamena - Tutela Car ZC 75 Synth).

'Akumulator je slabiji - potrebna zamena'. (e, sad - sutra Servis gde održavam auto treba da ga nosi na reklamaciju kod Ovlašćenog u NS za Vartu - Remax, Veternik, jer Accu nema još ni godinu). Vrlo sam skeptičan u pogledu rezultata reklamacije. Kablove nisam kupio.

Nosači motora OK. (Mislim da se stvarno stanje nosača može utvrditi tek kad se skine - mehaničar kaže da kod benzinca i u slučaju puknute gume nosača isti nema 'di)

Zamena PL stabilizatora (prednja leva uporna spona balans štangle). Delphi. 1400din. Sa PDV-om.

Zamena prekidača rikverc svetla (i sijalice 12V 3W ubodna ?). 'Rikverc prekidač Punto' 700din. Konačno IMAM rikverc svetlo.. I radi.

Zamena sijalica oba kratka svetla. Wurth FirstTec. 300din/kom. Inače postoji i Wurth FirsTec Longlife (800din/kom) ali ih u Ovlašćenom nemaju.

Ruke obaška, i to 4300din.

LOŠ nov VARTA akumulator i probušeno crevo.. Napraviše nekom posla nekom štete..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima.Moj problem je u sledecem imam stila 1.6-16v 2002god. auto normalno palio sve do pre mesec dana a onda pocinje pakao.Dosao sa posla,posle 20-tak minuta stajanja u garazi krecem u grad verlam normalno nece ni da cuje,zovnem mehanicara proverimo ne baca varnicu na bobini.Kaze senzor radilice verovatno.dijagnostika kaze senzor . zamenim senzor[ap sport-facet]Problem jos gori lose conction dok se motor ne zagreje,pali na jedvite jade. kupim drugi senzor [hofer] racunajuci da je prethodni sporan.problem se izgubio nekoliko dana a onda sve po starom dijagnostika kaze i dalje senzor radilice.jednog dana auto nece da pali verglam 10 minuta i nista.odem u kucu da se smirim [bg pivo] i posle pola sata upali bez problema.Sutradan prica ista nece opet da upali posle gasenja auta i nekih 15-tak minuta stajanja u garazi.onda posto imam jednu dobru nizbrdicu pustim ga niz brdo treca i upali.probano par puta na guranje pali akumulator star godinu dana vergla normalno a i zadnja dijagnostika[5,6 po redu]]kaze senzor radilice.Nove svecice ngk prva ugradnja,kad upali radi sve normalno chek OK. Ako ima neko ideju neka odgovori unapred se zahvaljujem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,6 i njegov budjavi ECU... Proveri i naprskaj sa WD-om kontakte na njemu,ali pazljivo kao i kontakte na kutiji osiguraca kod akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li mislis na one kontakte ispod dva velika dzeka sto se konektuju u motorni ECU ili na kontakte u samim dzekovima.

Edited by nic032

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidim iz teksta da je i zamenjen taj senzor radilice, zemljak ?! :thumbup: Slicno sam i ja pregrmeo ali posle zamene (pu-pu) :p sve fercera ! Ima nekoliko tema sa slicnim problemima pa ne budi ... :thumbup: Ajd' sa srecom !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnik sam fiat stila 1.6 16v a iz Cacka sam.

Imam problem vec tri meseca ali ovde u gradu nisam uspeo da uradim jos nista. Auto nece da upali na kljuc,vergla ne baca varnicu.Od mene ima jedna dobra nizbrdica zaletim treca upali svaki put. Dijagnostika kaze senzor radilice! Zamenjen problem isti.

Krecem na posao[6 i 15]pali svaki put,vracam se sa posla[3 i 15] pali svaki put,ostavim ga u garazi i posle nekog vremena 15min,pola sata,krenem negde verglam 5 minuta ni da cuje.Na rame guram 1250kg niz brdo pal bez problema.ponovo dijagnostika opet senzor radilice!!! kupujem jos jedan senzor navodno ovaj prethodni tuski ne valja a problem opet isti,s tim sto jedan dan neki put sastavi i pali normalno ali svaki drugi pocinju problemi.ako se desi u gradu na parkingu gde je ravno onda odem popijem pivo[bG} vratim se posle 15-20 minuta verglam par minuta i on sastavi nekako.Zadnji slucaj sinoc da i tako nece.Ostavio sam ga u gradu i jutros otisao i normalno upalio.

Zupcenje uradjeno sa alatima,Ecu ne prijavljuje nista,svaki put chek OK normalno kad upali a nisam cuo da ECu pali na guranje!E sad zamolio bih vas da mi neko kaze ima li majstora za stila u Srbiji bez obzira gde i ako moze neki kontakt telefon.Bilo bi dobro kad bi dao neki predlog Crni Sale NS jer mi se cini da je on imao iskustva sa stilom. A ja cu se posle stila[Pod uslovom da resim problem] vratiti na neki auto kome ne treba dijagnostika. Vozio sam Tipa,Tempru,Mareu ali ovaj Stilo mi je zagorcao zivot!

Pozdrav Milan Cacak

Edited by neshaoct
spojene duplirane teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...