Jump to content
FAS Goran
serbskiratnik

Fiat Stilo 1.6 16v - bobina, obrtaji, ECU?

Recommended Posts

Zamolio bih uvažene članove foruma i ostale da podele svoje iskustvo, a naravno kada ga sredim ja sa vama. Naime auto je kao iz opisa stilo 1.6 2004 godište. Od jedanpu manifestovao se sledeći problem. Čim sam ga upalio pre jedno desetak dana počeo je da mi radi na leru neravnomerno i na 700-800 obrtaja. Krenuo sam i primetio sam da u toku rada ima knedle prilikom davanja gasa. Čim sam izašao na uzbrdicu i dao malo veći gas izbacio mi je stop engine fault...esp i što obično ide. Auto radi ali prilikom davanja gasa ima knedle u radu kao u vidu prekida ili detonacije neravnomerne. Bio na dijagnositci i prikazala je proble na trećoj dizni. U opisu kaže da je problem ili sa instalacijom(proverena nije), diznom(proverena, čišćena nije) ili ECU.

S obzirom da je ostao samo motorni računar isti je skinut i odnet na reparaciju tog čipa što je zadužen za tu diznu. Međutim kad se vratio na svoje mesto opet isti simptomi. Pri tom nije lambda sonda. Simptomatično je i to što maltene odmah u startu kad je motor hladan izbacuje vrele gasove a izduvna grana što izlazi iz motora onaj sivi kao lim je posle dvadesetak sekundi maltene vreo. Ponovo je otišao na dijagnostiku i ista je sada i uključila grešku sa esp, odnosno neku koja opisuje da je problem sa komunikaciojom motornog računara odnosno čitan ja broja obrtaja. Za sada auto radi normalno ali ne isključuje da se knedle neće ponovo javiti jer se ionako javljale do sad naprasno, a grešku sa esp-om usled gore navedenog ne može isključiti. Uz to greška sa diznom je ostala.

Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nije bobina? On ima 4 bobine koliko ja znam, za svaku svećicu po jedna.

Edited by Migun

Share this post


Link to post
Share on other sites

ESP greška je potpuno odvojen problem i nema veze sa ovom drugom stvari koju si opisao.

Pročitaj ovu temu:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=40855

Verovatno je isto i sa obrtajima jer to zna da se dogodi kod 1.6 kao što ćeš videti u temi sa linka kada je pročitaš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zar nikom nije palo na pamet da prvo eliminise eventuani problem sa diznom, zamenom mesta 2. i 3. ili proverom otprnosti pre otvaranja racunara? Dovoljno je da pomeri otprnost za 2-3 ohma i da radi a prijavljuje gresku. Druga greska na dizni je moguce ostecenje spoja izmedju plastike utikaca i tela dizne. Tada hoce da se desi povremeni gubitak cilindra i memorisanje greske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nije bobina? On ima 4 bobine koliko ja znam, za svaku svećicu po jedna.

Proverene. Stavljene koje rade. A i na dijagnostici nije pokazao bobinu a koliko znam trebalo bi.

da li je to radio kad se ugreje ili i kad je hladan?

Prvi put se manifestovao posle kraćeg stajanja. Nije radio jedno sat vremena a vreme je bilo hladnjikavo. Posle je radio isto tako i hladan. U svakom slučaju jednom radi kako treba drugi put ne. A esp ne može da ugasi.

A zar nikom nije palo na pamet da prvo eliminise eventuani problem sa diznom, zamenom mesta 2. i 3. ili proverom otprnosti pre otvaranja racunara? Dovoljno je da pomeri otprnost za 2-3 ohma i da radi a prijavljuje gresku. Druga greska na dizni je moguce ostecenje spoja izmedju plastike utikaca i tela dizne. Tada hoce da se desi povremeni gubitak cilindra i memorisanje greske.

Što se tiče prvog dela poruke majstor je to i uradio pa je svejedno i sa ispravnom diznom dijagnostika ponovo pokazivala isti problem na 3. dizni. Otklonio je sumnju na instalaciju i ostao je kao rešenje te greške problem sa motornim računarom. ISTI JE SKINUT i odnešen na servis gde je zamenjen čip navodno koji je odgovoran za to ali posle toga kad je vraćen isti problem. S tim što sada izbacuje grešku u komunikaciji esp-a sa motorom. Ne znam da li je to nova greška nastala ili je od početka stim što mi majstor nije rakao.

Kao što sam prethodnom čalnu odgovorio otklonjena sumnja na bobine i komp je ponovo skinut i otišao nadam se na mogućnu reparaciju kod nekih drugih servisera. A što se tiče poruke i linka što mi je admin priložio to sam pročitao već i pre no što sam kupio kola a da bih se upoznao sa istim i još jednom sam pročitao ali na žalost nije jedan od uobičajenih problema. Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Čim sam ga upalio pre jedno desetak dana počeo je da mi radi na leru neravnomerno i na 700-800 obrtaja.

Na Stilu benzincu imam nepravilni rad motora tj. ler gasa koji varira, a obično se i ugasi pri zaustavljanju na semaforu.

Razlog je obično prljava klapna gasa. Jeftina i brza intervencija u servisu.

Karbon kliner, drže se obrtaji na oko 3000 i lagano ušpricava u pravcu leptira, tako da ne dozvolite da se motor ugasi.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=20877

Upravo sa teme čiji link sam ostavio... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...s obzirom da je auto bio već kod dva servisera na dobrom glasu i da obojica nisu sigurni ali je najverovatnije problem do ECU iliti motornog računara.

Naime posle tri nedelje kod majstora danas sam otišao da vidim kako auto napreduje. Video sam da stoji u mestu. da je nešto rađeno u principu isto. Računar je updejtovan nije otvaran. Upalio sam ga CHECK OK. Vozio do pumpe, nazad dužim putem, pun gas, ESP/asr rade. Ne prijavljeje ništa. OD simptoma jedino što je počeo opet ali manje da spušta obrtaje kad je na leru kao da se guši; variraju u rasponu od itprilike 800-900. Za manje od 1km podigao je temperaturu na pola i tu ostao. Čini mi se da je malo brže nabio temperaturu. Elem.

Kad je auto vožen kod drugog majstora u povratku do prvog opet je upalio CHECK ENGINE. Isti problem na 3.dizni. Ali nije ona. Mogu još samo reći da to radi uglavnom kad je relativno zagrejan. Kaže čovek da njemu ništa nije npr. pregorelo, ali da je kod njihovih računara koji znaju da prave problem možda stvar u lošim hladnim lemovima i slično.

Da li taj računar ako je do toga može da se otvori i prelemi ili servisira ili uzeti polovan - nov. Bio je kod jednih elektroničara da kažem ali ga oni nisu otvarali već samo updejtovan softwer. Ti su navodno na dobrom glasu. Ali ne znam da li im je plaćeno šta jer je tamo nosio majstor komp, pa da zato nisu hteli da rade. Molim pomoć! Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas cudi me da ti majstori nisu upoznati sa problemom hladnih lemova, citao sam na engleskom fiat forumu bas o problematicnim lemovima jednostavno ispucaju sa vremenom e sad da li je bio punto ili stilo nisam siguran i to su bas pomiljali treci cilindar. Bilo je i slika i vide se jasno ispucali lemovi na delu kompa to je prelemljeno i problem resen. Ja bi ti preporucio da odes do nekog elektronicara da skinu komp dok si tu i da provere lemove i to bi trebalo da bude to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem u tom racunaru je sto je radjen u sitnoj SMD tehnologiji i sto je vrlo nepristupacan za rad. Uvek ima opcija polovnog seta (racunar,kljuc,body) ili nov nevin racunar. Bukvalno zabodes i palis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo sto je nov racunar,koliko,preko 600 evra?A polovan macka u dzaku,a opet kosta oko 250 i to ako ga nadjes.

Zar ne mogu postojeci kljucevi da se iskodiraju kada se stavi polovan ecu i body?Meni rekose da moze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo sto je nov racunar,koliko,preko 600 evra?A polovan macka u dzaku,a opet kosta oko 250 i to ako ga nadjes.

Zar ne mogu postojeci kljucevi da se iskodiraju kada se stavi polovan ecu i body?Meni rekose da moze.

Cemu kodiranje kljuceva kad za pomenute pare dobijas i kljuceve i sve cilindre bravica da zamenis. Sve daju u kompletu.

Sto se tice zamene samo ECU-a nisam siguran da li examiner moze da prilagodi. Unverzalna dijagnostika ne moze nijedna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu se tek tako proveriti lemovi ispod BGA procesora...moze rendgen :nuke:

Parametre koje treba iskopirati se nalaze u 95160 (25C160) u starom ECU.

Da bi dosao do njih potrebno je odlemiti oko 2x64 pina od konektora.

Ali problem je sto kada otvoris ECU gubis garanciju kod prodavca :vava:

DSC00241.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa konačno je nešto urađeno. Rezultat je jedno ništa.

Naime ECU je bio kod izvesnog Borisa na Vidikovcu. Dotični je navodno otvorio računar prelemio što je imalo da se prelemi i računar je kao takav vraćen. Kad je otvoren imao je malo sa donje strane kondenza a sa donje, a i sa gornje nikakvih fizičkih oštećenja po rečima servisera. Vraćen je na auto. Radio je bez problema i ikakvih grešaka. Obrtaji su mu bili an oko 900 i tu su stajali u leru.

Krenuo sam da ga vozim i u početku osim jedne knedle da kažem koja je nastajala kada dajem naglo gas obično u drugoj i to iz nižih obrtaja nije pokazivao nikakve simptome. U međuvremenu vozio sam ga na kraćim relacijama palio i gasio i CHECK OK. Međutim kako je vreme proticalo kao da se intenzitet i učestalost tih štucanja povećavao. Iz rukverca kad sam preparkiravao auto krenuo sam napred pustio gas, stisao kvačilo i auto se ugasio. Prvi pokušaj paljenja nije uspeo. Doduše to je bilo kratko na ključu, očekivao sam da će se upaliti i nije. Potom ponovo i čini mi se da se na prvom obrtaju žestoko namučio da okrene radilicu a na drugom je upalio kao mina. Čim je se upalio na leru počeo je da se stresa i to je trajalo do sekunde, prestalo je i bez ikakvih poruka na ekranu.

Krenuo sam na sajam i sa starta počeo sam naglo da ga vozim prva druga pun gas ovaj put sa knedlama i štucanjem između, treća i ...engine failure kao i esp/asr. Vozio sam ga tako do sajma parkirao. Kad sam se vratio posle jedno pola sata upalio sam ga i isto ali bez esp-a. Vozio sam ga tako do jednog proširenja na obrenovačkom, gde sam stao, ugasio upalio dva puta i iz drugog puta bez problema. CHeck OK. Međutim čim počnem da dajem veći i nagli gas u bilo kojoj brzini počinje auto da štuca.

Kad sam stao kući otvorio sam vrata i oslupkivao pozadi iz auspuha kako auto u tom prvom gasu dobija zvuk isprekidane kao detonacije iz auspuha. Čini mi se još da dok se auto stresa tako da iz lonca izbacuje malo veći dim, doduše isto bele boje. Toliko za sad. Mogu reći još da su svećice neke EKVIJEM što nisu za njega i da klapna gasa s obzirom da je električna nije čišćena u potpunosti zbog ne mogućnosti prilaska do nje. Ima li neko neko mišljenje. Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...i da klapna gasa s obzirom da je električna nije čišćena u potpunosti zbog ne mogućnosti prilaska do nje.

Moguće je očistiti, čak redovno to i treba raditi... :thumbup:

icv_1.jpg icv_2.jpg

Upaljen auto...namestiš kao na drugoj slici. Neko je u autu, daje gas i drži obrtaje na oko 3.000 jer čim počneš da prskaš karbon kliner u leptir, auto će hteti da se ugasi...zato sve po malo prskaš, dok se daje gas u pauzama...videćeš već. :thumbup:

Stavi i odgovarajuće svećice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa bilo bi sve prosto da mi auto nije bio 25 dana kod majstora. Ali njemu svaka hvala jer je sistemom eliminacije mogao da mi pomenja sve delove a trebalo je samo uraditi jednu prostu stvar. Naime dva dana je prošlo i auto radi skoro perfektno. A nije tako jer nije nov. Najveći teret krivice nosi prodavac koji mi je uvalio EKVIJEM ili EJKEM kako li se već čitaju svćice iako sam mu rekao NGK. I prosto zamenio sam svećice stavio NGK i auto radi normalno. Hvala bogu i svima vama neka potraje tako. Znači da ne ponavljam prostu stvar na forumu rečenu dosta puta i neka je ovo za nauk budućim ili kako već vlasnicima. Samo ono što je propisao proizvođač. Poz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi pozdrav ja svoj problem nisam uspeo jos da resim,a citam na forumu ovaj ,,kolega''gdjordje imao identican problem koi je uspeo da resi,pitanje za admina kako moze da se stupi u kontakt sa clanovima foruma da ga pitam u kom servisu mu radili ecu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamolio bih uvažene članove foruma i ostale da podele svoje iskustvo, a naravno kada ga sredim ja sa vama. Naime auto je kao iz opisa stilo 1.6 2004 godište. Od jedanpu manifestovao se sledeći problem. Čim sam ga upalio pre jedno desetak dana počeo je da mi radi na leru neravnomerno i na 700-800 obrtaja. Krenuo sam i primetio sam da u toku rada ima knedle prilikom davanja gasa. Čim sam izašao na uzbrdicu i dao malo veći gas izbacio mi je stop engine fault...esp i što obično ide. Auto radi ali prilikom davanja gasa ima knedle u radu kao u vidu prekida ili detonacije neravnomerne. Bio na dijagnositci i prikazala je proble na trećoj dizni. U opisu kaže da je problem ili sa instalacijom(proverena nije), diznom(proverena, čišćena nije) ili ECU.

S obzirom da je ostao samo motorni računar isti je skinut i odnet na reparaciju tog čipa što je zadužen za tu diznu. Međutim kad se vratio na svoje mesto opet isti simptomi. Pri tom nije lambda sonda. Simptomatično je i to što maltene odmah u startu kad je motor hladan izbacuje vrele gasove a izduvna grana što izlazi iz motora onaj sivi kao lim je posle dvadesetak sekundi maltene vreo. Ponovo je otišao na dijagnostiku i ista je sada i uključila grešku sa esp, odnosno neku koja opisuje da je problem sa komunikaciojom motornog računara odnosno čitan ja broja obrtaja. Za sada auto radi normalno ali ne isključuje da se knedle neće ponovo javiti jer se ionako javljale do sad naprasno, a grešku sa esp-om usled gore navedenog ne može isključiti. Uz to greška sa diznom je ostala.

Hvala.

e brate procitao sam ovo i ja imao isti problem,ecu,treca dizna i leptir,ja mu promenio svecice i 1 bobinu i auto radi ko zmaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otprilike kad je poceo ovaj sneg da pada i da budu veliki minusi, pre 5-6 dana, kad sam upalio auto i hteo da krenem da posao ujutru proklizavao sam naravno i pojavila se 2 greske:

P0300 - Random Misfire Detected

P0301 Code - Cylinder #1 Misfire

Posto imam dijagnostiku, obrisao sam ih da vidim da li ce da se pojave opet. Par sati nista i onda su se opet pojavile.

Auto je Fiat Stilo 1.6 16V i napominjem da sam dan ranije pre pojavljivanja greske natankao gorivo Euro Premium MB 95 na NIS pumpi.

Sta moze da bude uzrok gresaka? Lose gorivo? Zamrznuta voda u gorivu ili sta vec? Svecice?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se isto javilo na puntu na prva dva cilindra, nove svecice i kablovi a i dalje isti problem. Ja mislim da malo losije podnosi zimu ali nemam pojma iz kog razloga, jedino jos bobinu da probam da menjam :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...