Jump to content
FAS Goran
pufi

PUS broj / problem sa brojem motora / sa brojem karoserije

Recommended Posts

Moraću izgleda na ukucavanje broja šasije, i ranije se slabo video a sad su neki brojevi totalno nečitljivi.

Zna li se koliko to sad košta i koja je procedura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo copy/paste od 2019 ali verujem da se tu nije nista menjalo.Znaci krece se od tehnickog pa dalje kako je opisano

 

Procedura
Ovo je procedura ukucavanja novog broja motora (tzv. PUS-ovanje):

1)    Ako se na tehničkom pregledu utvrdi da je broj motora oštećen, tehnički pregled vam izdaje izveštaj o identifikacionoj ili ID oznaci motora (tj. broju motora) na posebnom obrascu.

2)    Sa tim izveštajem odlazite u nadležnu policijsku upravu, odnosno policijsku stanicu prema mestu prebivališta i podnosite zahtev za utvrđivanje ID oznake motora, tj. forenzički pregled broja motora. U Beogradu to je stanica u Bulevaru despota Stefana 107 (nekada Ulica 29. novembra).

Uz ovaj zahtev prilažete:

a)  izveštaj o ID oznaci koji ste dobili na tehničkom pregledu

b)  dokaz o plaćenoj republičkoj administrativnoj taksi (uplatnica – 3.000 din)

c)  dokaz o plaćenoj naknadi za forenzički pregled ID oznake motora (uplatnica – 1.970 din)

d)  dokaz o poreklu i vlasništvu vozila (npr. očitana saobraćajna dozvola, uverenje iz službene evidencije vozila)

Forenzički pregled u opravdanim slučajevima može izvršiti i neka druga organizaciona jedinica MUP-a koja nije u mestu prebivališta vlasnika, a u čijem su delokrugu poslovi forenzike.

Ako broj motora zaista nije vidljiv, odnosno toliko je oštećen da ne može da se pročita, vlasnik se upućuje na ukucavanje novog broja motora.

Gde se radi ukucavanje novog broja motora?
U Beogradu se radi samo u AK Kompresor i košta 3.600 dinara. Što se tiče drugih gradova, reći će vam na samom pregledu u policiji.

Kako su nam rekli u AK Kompresor, cena je ista bez obzira na vrstu vozila (motocikl, kamion...).

Zakazuje se telefonom, a čeka se obično 5-7 dana, što zavisi od opterećenosti.

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, snebojsa said:

Moraću izgleda na ukucavanje broja šasije, i ranije se slabo video a sad su neki brojevi totalno nečitljivi.

Zna li se koliko to sad košta i koja je procedura?

Probaj prvo da ocistis tako su i meni rekli da se ne vidi pa sam ociatio i sad je ok.Samo sto to nije broj iz saobracajne  :) ali to je sad druga prica.Ocisti pa onda na tehnicki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na objašnjenju.

Pretpostavljam da je procedura slična i za ukucavanje broja šasije.

Taj deo je i farban kad su rađene sajtne, brojevi su u dva reda, gornji se i vidi nekako ali u donjem redu prva 4 broja se uopšte ne vide a ovi ostali se vide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idi na neki tehnički pregled,sve će ti reći....

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznanik koji radi na tehničkom mi je nezvanično pogledao, kaže da je dosta loše stanje ali da dođem kad bude manje u gužvi da proba malo da očisti, ošmirgla ili šta već.

On ne zna koliko košta cela ta procedura ako budem morao da idem na ukucavanje pa se zato i raspitujem ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kopirao sam ti gore cene od prosle godine(oko 5000 din na dve uplatnice, cisto sumnjam da se bilo sta menjalo) uzmi sa tehnickog sta ti treba i idi zavrsi to pusovanje. Ako je stanje tako lose, samo odlazes neizbezno. 

P. S Dodas na ovih pet jos 3600 za kucanje novih brojeva

Ovo su cene za motor doduse ali mislim da je zasiju ista stvar. Svakako mozes nazvati i Mup pa se raspitati kod njih sta i kako. 

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala.

Znači sve zajedno oko 10.000 sa novom saobraćajnom (pored registracije), plus za*****cija dok se ne završi sve oko pusovanja.

Za 8 dana mi ističe registracija, moraću da požurim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne računaj puno na taj cenovnik, nešto su poskupeli tokom kovida,od tih dažbina...biće skuplje

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvao sam AK Kompresor, "nešto" su poskupeli, sad je cena ukucavanja novog broja čitavih 10.000 (deset hiljada) dinara!

Jel i dalje samo oni to rade u BG-u?

Zvao sam neki tehnički iz Trstenika, oni isto to rade i kod njih je 6000, ali naravno ne isplati mi se da idem do tamo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamisli, užas.

Doduše, to je ukupno sa svim ostalim dažbinama, tipa takse, veštak i sve šta treba, ali opet, mnogo je.

Koliko sam shvatio devojku što mi je objasnila proceduru, dođeš na tehnički, ustanove da je broj šasije nečitljiv, platiš 29500 i oni sve završe.

A onda registracija i nova saobraćajna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto mi se vrti info po glavi da od sledece god nema vise broja motora... Ide kao rez deo navodno zbog jednog od usaglasavanja sa EU... E sad da me ubijete gde sam to cuo... Mozda sam procitao i ovde na forumu...

Mozda su i zato nabili cene... Kad ce da se obogate ako ne sad...

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poskupelo je to prosle godine valjda inace je bilo tipa 5-6000din

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je, već sam pomislio da sam samo ja negde čuo tu informaciju za broj motora kao rezervni deo...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa od toga,bilo na SATu, policija ne da jer ne može da prati ukradena vozila, navodno...

30000 je lepa svota,ali sve završiš na jednom mestu....ja sam izgubio 10 dana dok sam PUSovao motor a dao sam malko manje para... pored redovnih uplata,nešto mora i da se podmaže,kada sam radiš poprilično si u riziku...jer neće bez korupcije ponekad

 

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vec duze vreme registrujes auto u srbiji nema potreba da se vrsi to ukucavanje to je najveci problem i ako radis promenu motora uredu da gledas da taj novi-polovni ima vidljiv broj kako bi ga i ti sam proverio u SUPu tako da te price neda policija nepije vodu jer tako se proverava.Neces ni ti kupiti drugi motor i zameniti ga kod sebe a da nemas nikakvu evidenciju o njemu jer tako.Dalje prilikom uvoza uredu da mora biti vidljiv broj motora kako bi ga proverili a posle prve registracije nema sta vise tu policija da govori kako nemogu da kontrolisu jer kako mogu u evropi mocice i kod nas.Znaci samo prilikom uvoza i prilikom zamene motora se proverava i to je to.Niko nije lud da kupuje motor ili da kupuje auto iz uvoza a da se broj motora nevidi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najnovojim izmenama i dopunama Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka, objavljenim u Službenom glasniku od 22. januara, konačno će biti omogućena registracija hiljadama polovnih automobila iz uvoza.

Primena novih propisa, koji počinju da važe od 30. januara, omogućiće registrovanje velikog broja vozila koja zbog izbledelih i zarđalih, odnosno nečitljivih, brojeva motora nisu mogla da budu registrovana, i koja zbog toga više od godinu stoje na parkinzima i placevima, iako su potpuno ispravna.

Poslednjim izmenama propisa, predviđena je nova jednostavnija procedura naknadnog utiskivanja identifikacionih oznaka motora (tzv. PUS-ovanje) za vozila koja se u Srbiju uvoze, ili su već uvezena, kao korišćena, čime bi ovaj problem konačno trebalo da bude trajno rešen.
https://www.telegraf.rs/auto/auto-vesti/3294107-polovnjaci-iz-uvoza-ukucavanje-brojeva-motora?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR32SjKE8t82QmZWerSApSczi2DP0VfXCZAV-bJWoJsjMmhImCLOOYwaqNk#Echobox=1611736048
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izmena propisa

 

polovni aw.jpg

 

Izmenama Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka koje je donelo Ministarstvo unutrašnjih poslova predviđen je širi krug mogućnosti utiskivanja brojeva motora i šasija na sva vozila, pa i na ona iz uvoza. Problem zarđalih ili oštećenih identifikacionih oznaka automobila, zbog kojih postoji problem registracije vozila, već dugo muči sve one koji su uvezli ili planiraju da uvezu automobile iz inostranstva. Sa druge strane, postoji bojazan da će ova mogućnost otvoriti kanal ka većem uvozu automobila sa brojnih autootpada širom Evrope. Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović kaže da usvojene izmene i dopune Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka ne bi trebalo da promene, na bilo koji način, trenutnu situaciju. Na konstataciju da bi ovo, možda, mogao da bude signal za povećan uvoz vozila sa evropskih autootpada, ministar Momirović dodaje:

 

''U redovnoj proceduri usvajanja pomenutog propisa, naše Ministarstvo se pozitivno izjasnilo na dostavljen predlog. Imajući u vidu da je Uredbom o uvozu motornih vozila propisano da vozilo može da se uveze, ako je proizvedeno najmanje u skladu sa uslovima propisanim normom Euro 3, a polazeći od činjenice da je prema propisima iz bezbednosti saobraćaja, Agencija za bezbednost saobraćaja ovlašćena da sprovodi ispitivanje vozila koja se uvoze kao upotrebljavana, mišljenja smo da usvojene izmene pomenutog Pravilnika ne bi trebalo da dovedu do povećanog uvoza vozila, kako kažete, sa otpada. U tom smislu, ne očekujem da sprovođenje ovog propisa na bilo koji način može da utiče na postojeću bezbednost ili zaštitu životne sredine'', zaključuje ministar Momirović.

 

Inače, firme koje će obavljati poslove utiskivanja identifikacionog broja moraju u narednih šest meseci da prilagode svoje poslovanje izmenama donetog Pravilnika. Prema poslednjim podacima Republičkog zavoda za statistiku, od januara do oktobra prošle godine uvezeno je 7% manje polovnih automobila nego u istom periodu 2019. godine. Pad uvoza bio je posebno izražen tokom vanrednog stanja, ali se letos uvoz automobila ponovo pokrenuo, pa je od jula do oktobra uvezeno oko 50.000 polovnih automobila, što je oko 10.000 manje nego u 2019. godini. Primetno je da se, kada su u pitanju polovni automobili iz inostranstva najviše traže dizelaši, dok kupci novih vozila uglavnom biraju benzinske motore.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...