Jump to content
FAS Goran
pufi

PUS broj / problem sa brojem motora / sa brojem karoserije

Recommended Posts

 Z10 i vecini Puntica koji su proizvedeni za nase trziste, utisnuti su tackasti brojevi koji se slabo vide. Na mojoj Zastavi 10 se ne vidi broj, odnosno vidi se uz pomoc led lampe i to kad se sagleda iz svih mogucih uglova.  Budu li me vratili, automatski cu da je odjavim. Kad olade i pocnu da traze nesto drugu, tek onda cu da je registrujem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Darko Kg said:

Budu li me vratili, automatski cu da je odjavim.

Ma, što da odjavljuješ kad će tvom autu moći da se upiše nov broj... :) Za automobile koji su uvezeni do 18.07.2019. nema promena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uopste nije bilo pitanje dal moze. Znam da moze, ali ako sam to placao pre par godina oko 50 evra, a sad samo jedan tehnicki kosta 4800 x 2, plus takse , sigurno cu da ga odjavim, kao sto sam i folije skinuo umesto da im dam 100 evra. Neka snosi Fiat troskove sto su ofrlje ukucavali broj! Cista pljacka!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da, staviš PUS i miran si do kraja eksploatacije ...

Možda stigneš po starom

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/21/2019 at 11:21 PM, Darko Kg said:
Uopste nije bilo pitanje dal moze. Znam da moze, ali ako sam to placao pre par godina oko 50 evra, a sad samo jedan tehnicki kosta 4800 x 2, plus takse , sigurno cu da ga odjavim, kao sto sam i folije skinuo umesto da im dam 100 evra. Neka snosi Fiat troskove sto su ofrlje ukucavali broj! Cista pljacka!

Nije fiat kriv, kod njih je broj motora samo za internu upotrebu, nije im važan, jer je motor kod njih rezervni deo
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam kad su na tehnickom pregledu dobili obavestenje da ne prave pitanje oko rucne kocnice za Z10 i Punta Clasic. Neko je to tad dozvolio, uvlacili su se Fiatu a sad mi da ispravljamo fabricke greske. Ionako mi saobracajnoj istekao rok vazenja u septembru. Nece mi smetati da je izumbaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ce se dici solidna galama oko ovoga, ali opet ce se zavrsiti na tome da ce samo biti velike galame, nezadovoljstva ali...eto tako ce morati. Mozda bude 3-4 paljena auta i ende. Postupace se jer im se moze a vi hocete li voziti auto sa necitkim PUSom, dodajte lepo skupa 400E i kilo zivaca i vozi.
Voleo bih da vidim, ako se zaista bude tako nesto primenjivalo, koliko ce (odnosno trebalo biti) kamiona i autobusa (npr JGPa) biti povuceno zajedno sa automobilima. Jedno....2/5 u zemlji recimo. Dodatno, garancija novog auta pokriva i motor, pa da vidim one kojima je pukao blok ili slicno na 35-50k km u novom autu sta ce sa radi, jerbo....zamenjen motor, a auto kupljen kod nas.
Da me manu sa 'pa niko se nije setio da motor proglasi rezevnim delom', da mi ne bi vredjao inteligenciju ovako neukog u pogledu mehanike auta.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, imam problem sa jednim Renoom:

 

Da li je nekom od vas broj motora utisnut na plocicu i tako zalepljen za blok?

Ima li neko iskustva?

Kod mene su majstori na tehnickom tako uradili i sad imam problem na drugom mestu ne mogu da prodjem tehnicki.

Auto sam uvezao bez broja motora i utisnut je PUS motora po resenju supa stim sto nije utisnut na blok nego na plocicu koja je zalepljena na blok.

Kapiram da to ne moze tako ali sta da radim sad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je zalepljena pločice na blok i prolazim... Kada je PUS obično i ne gledaju...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blokirano ukucavanje broja motora - vozači ogorčeni

 

200263-broj motora.jpg

 

Vozači u Srbiji suočili su se sa još jednim problemom - nigde ne mogu da ukucaju broj motora ukoliko se na tehničkom utvrdi da nije dovoljno vidljiv, što je uslov za registraciju automobila. Naime, od jula prošle godine na snazi je ''Pravilnik o utiskivanju identifikacionih oznaka'' (ukucavanje broja motora ili šasije). To je pravilnik koji reguliše situaciju kada na vozilu ne može da se pročita broj motora ili broj šasije (VIN). Našem sajtu javio se korisnik koji je, kako kaže, ispunio sve uslove da mu bude upisan novi broj motora, ali da nema ko to da mu uradi.

''Auto je 2002. godište i već 14 godina je registrovan u Srbiji. Na tehničkom pregledu je utvrđeno da je broj motora nečitak. Dobio sam potvrdu proizvođača, MUP je obavio forenzički pregled i upućen sam na utiskivanje novog broja motora. Medutim, od 20. januara niko u Srbiji to ne radi.''

 

U čemu je konkretno problem?

Trenutno niko u Srbiji ne radi ukucavanje broja motora ili šasije. To znači da ako dođete na tehnički pregled i utvrdi se da broj motora nije dovoljno čitljiv, bukvalno možete da parkirate auto i da čekate da se situacija razreši.

 

Kada je nastao problem?

Problem je nastao 18. januara, pošto su tada istekla stara ovlašćenja za utiskivanje broja motora i šasije.

 

Kako je nastao problem?

MUP nije napravio izmene u problematičnom Pravilniku o utiskivanju identifikacionih oznaka, odnosno otklonio nelogičnosti. Nećemo ulaziti u detalje, mada je izgleda problem u tome što identifikaciona oznaka, odnosno broj šasije ili VIN, mora da bude utisnuta tako da bude minimalne dubine 1 milimetar. Lim savremenih automobila je suviše tanak za ukucavanje oznaka ove dubine. Zato pravna lica (npr. tehnički pregledi) koja su se do sada bavila utiskivanjem broja motora i šasije nisu podnela zahtev za dobijanje novih ovlašćenja. Čekaju izmene Pravilnika.

 

Rešenje je obećano sredinom prošle godine

Iz MUP-a su krajem septembra prošle godine obećali da će Pravilnik biti izmenjen. Između ostalog, trebalo je i da bude dozvoljeno naknadno ukucavanje brojeva za polovne automobile iz uvoza.

 

Ima li rešenja na vidiku?

Poslali smo 29. januara pitanje MUP-u u vezi ovog problema. Čim dobijemo odgovor, objavićemo ga.

 

Šta da rade oni koji su na tehničkom poslali na ukucavanje broja?

Ništa. Mogu samo da čekaju da se izmeni Pravilnik, pa da zatim tehnički pregledi prođu proceduru, nabave opremu i počnu da obavljaju ukucavanje brojeva.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daklem...Nečitljiv broj > ići u Mup / tražiti veštačenje > čekanje nekog rešenja > istekla registracija, tablice, istekao tehnički >.....(period N vremena....> neko najzad ukucava broj > auto na šlep pa na ukucavanje > opet šlep al sad na registraciju, tehnički, nove tablice, nova saobraćajna....

 

Sad će neko reći, nije ovo namerno...ma jok a ja sam deda Mraz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili ga prodati pa nek se drugi bakće.i da rešim da ga prodam nikad ga ovde ne bih okačio

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas iz prve ruke kada sam u Arena Express registrovao auto:
Zavrsava se tehnicki za mog Brava (broj citljiv, sve ostalo ok...sem sto fale Alu felGe, nista novo) i na preporuku da isti zastitim - naneti mast preko istog.
Elem, iza mene puntic mk2 geberacija posle 2003- sa okruglim farovima, benzinac, neki stariji covek ga vozi.

Gledam momke sto rade na tehnickom...muljaju, osvetljavaju, nesto ciste... Kaze jedan 'Sledeci se ne radi' (dovikne devojci za salterom sto obradjuje papirologiju).
Ja ono, sta bi, a ovaj sa teh.pregleda kaze 'Ne vidi se broj motora. Necitljiv skroz. Morace na ukucavanje.'
Posto sam na forumu procitao oko PUS broja, pitam ga koliko $$ i gde se to radi, kaze momak '36.000, a ko radi, jos se ne zna'.
-Pa dobro, sta sad covek da radi?!
-Nista...da vozi dok ne istekne registracija, podnese zahtev za ukucavanje broja i...parkira dok se ne utvrdi ko na kraju iste ukucava.

Veselo, nema sta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukucavanje broja motora - ponovo radi!

 

motor.jpg

Fotografija od Skitterphoto sa Pexels

 

Nakon zastoja od oko tri nedelje ponovo je ''proradilo'' ukucavanje broja motora (i šasije). Problem je nastao 18. januara. Tada su istekla stara ovlašćenja za utiskivanje broja motora i šasije. Od tada niko od vlasnika automobila kojima su na tehničkom pregledu rekli da je broj motora nečitljiv, nije mogao da reši taj problem, niti da registruje svoj auto.

 

Rešenje
Nažalost, od MUP-a do sada nismo dobili odgovor u vezi ovog problema, ali saznali smo drugim putem da je ponovo počelo ukucavanje brojeva. Kontaktirali smo AK Kompresor gde su nam potvrdili da ponovo rade ukucavanje (utiskivanje) broja motora i šasije, pod istim uslovima i cenama kao ranije (5.000 din za broj motora). Da ne bude zabune - svi (sva privredna društva) koji su se do 18. januara bavili utiskivanjem broja motora i šasije - dobili su dozvolu da još 6 meseci to rade, po istim pravilima i pod istim uslovima kao ranije.

 

Da li je problem trajno rešen?
Nije. Ovo je samo privremeno rešenje koje traje 6 meseci, sa ciljem da bi se sprečilo nagomilavanje automobila koji ne mogu da se registruju zbog nečitljivog broja motora. U ovom (produženom) roku od 6 meseci moraće da se nađe trajno rešenje. Ukoliko dobijemo više informacija od MUP-a ili saznamo nešto drugo, objavićemo u sledećem tekstu.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pazite samo kako su odvaljivali da se broj ukucava laserski!!!

Njima je ocigledno laser čekić posto se oduvek broj ukucavao na taj nacin tj cekicem. 
I na jonto cega su uopste dosli do ideje da dignu ukucavanje 5-6 puta? 
Opet dranje naroda umesto da ukinu taj broj jer je motor potrosni deo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počelo ukucavanje brojeva motora za automobile iz uvoza

 

motor_broj.jpg

 

Podsetimo se - problem za automobile iz uvoza kojima nije mogao da se očita broj motora počeo je još prošle godine. Njima je praktično bilo zabranjeno ukucavanje novog broja (tzv. PUS-ovanje). U međuvremenu, tj. sredinom januara ove godine, u problemu su se našla i već registrovana vozila. Tada su istekla stara ovlašćenja firmama koje se bave utiskivanjem broja motora i šasije. Niko od vlasnika automobila kojima su na tehničkom pregledu rekli da je broj motora nečitljiv, nije mogao da reši taj problem, niti da registruje svoj auto.

 

Na sreću, problem je ubrzo rešen donošenjem novog Pravilnika o utiskivanju identifikacionih oznaka. U tom novom pravilniku rešen je i problem automobila iz uvoza sa nečitljivim brojem motora, kojima je praktično bilo zabranjeno ukucavanje novog broja (tzv. PUS-ovanje). Mnogi vlasnici koji su uvezli takve automobile jednostavno nisu znali šta da rade sa njima. Dakle, i njihovim mukama stigao je kraj. Sreća ipak nije dugo trajala... Počeli su da nam se javljaju upravo ti vozači sa tvrdnjom da oni i dalje ne mogu da obave ukucavanje novog broja motora. To su nam potvrdili i u firmama koje se bave ukucavanjem broja motora - rekoše nam da čekaju zvaničan dopis od nadležnih.

 

Kraj agonije

Ispostavilo se da je problem birokratske prirode, odnosno da je trebalo sačekati da Agencija za bezbednost saobraćaja dobije instrukcije Uprave kriminalističke policije u čijoj je nadležnosti taj Pravilnik. Te instrukcije su stigle, pa od petka 6. marta sve bi trebalo da funkcioniše bez problema, bez obzira da li je reč o kolima iz uvoza ili o onima koja su već registrovana u Srbiji. Uglavnom, vlasnici automobila iz uvoza koji nisu mogli da prođu AMSS ispitivanje zbog nečitljivog broja motora, sada mogu da se obrate nekoj od ispostava AMSS u kojima se obavlja ovo ispitivanje i da se informišu o daljoj proceduri.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo obustavljeno ukucavanje broja motora za kola iz uvoza

 

200263-broj motora.jpg

 

Pre manje od nedelju dana objavili smo vest da je nakon dugotrajne blokade počelo ukucavanje brojeva motora za automobile iz uvoza. Nažalost, radost vlasnika takvih automobila nije dugo trajala. U stvari, trajala je izuzetno kratko.

 

Kratko podsećanje

Problem za automobile iz uvoza kojima nije mogao da se očita broj motora počeo je još prošle godine. Njima je praktično bilo zabranjeno ukucavanje novog broja (tzv. PUS-ovanje). Situacija je konačno rešena 6. marta (petak), ali već 10. marta (utorak) nezvanično saznajemo da se sve opet zaustavlja. Dok čekamo zvaničan odgovor nadležnih, javljaju se vozači koji potvrđuju da je zaista došlo do obustavljanja procedure.

 

Zvanična potvrda

Dobijamo i zvaničnu potvrdu od Agencije za bezbednost saobraćaja, uz objašnjenje da je: ''U toku je usklađivanje postupanja u procesu forenzike, ispitivanja, tehničkog pregleda i registracije vozila prema Pravilniku o utiskivanju identifikacionih oznaka (Sl. glasnik RS br. 11/2020) objavljenom 12.2.2020. godine.''

 

U čemu je konkretno problem?

Problem je ''birokratske'' prirode, odnosno kao što piše u zvaničnom odgovoru Agencije za bezbednost saobraćaja, treba uskladiti postupanje u procesu forenzike, ispitivanja i tehničkog pregleda sa Pravilnikom o utiskivanju identifikacionih oznaka (broja motora i šasije).

 

Kada može da se očekuje rešavanje ove situacije?

Nemoguće je proceniti bez više informacija. Zavisi od propisa i procedura koje treba uskladiti, kao i od brzine kojom će nadležne institucije to obaviti. Zahvaljujemo se vozačima koji su nas obaveštavali o situaciji na terenu Želimo da se zahvalimo čitaocima koji su nas obaveštavali u vezi ove situacije. Čim dobijemo takve informacije, proveravamo ih i tražimo zvanične odgovore nadležnih

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad nije moguće PUS-ovanje za polovnjake iz uvoza?

 

pus broj 01.jpg

 

Problemi sa ukucavanjem broja motora traju od prošle godine, ali sada se fokusiramo na trenutnu situaciju.

Odmah naglašavamo da se ovaj problem ne odnosi na automobile koji su već registrovani u Srbiji. Ako saznate na tehničkom pregledu da je broj motora vašeg već registrovanog automobila korodirao i da morate da ukucate novi broj (PUS-ovanje), ovaj tekst se ne odnosi na vas.

 

Problem se odnosi na polovnjake iz uvoza:

 

- kojima nije čitljiva tipska oznaka na broju motora.

Tipska oznaka su prva 3-4 znaka u broju motora, a ostatak broja motora je serijski broj ili neke posebne oznake proizvođača. Ukoliko je tipska oznaka vidljiva (prve 3-4 oznake), a nije čitljiv serijski broj (ostatak broja motora), onda nema problema - ukucavanje novog broja motora (PUS-ovanje) može da se obavi nakon uvoza. Međutim, korozija često pojede kompletan broj motora i takvi polovni automobili ne mogu da se registruju u Srbiji. Nije važno što su vidljive ostale oznake - tipska oznaka mora da bude čitljiva. To važi i za automobile koji se već nalaze u Srbiji (neki od sredine prošle godine), a na njima nije moglo da bude odrađeno PUS-ovanje (iz drugih razloga), kao i za one koji će tek biti uvezeni.

 

- kojima je motor zamenjen u ovlašćenom servisu i na novi zamenski blok motora umesto klasičnog broja motora ukucan poseban kod. Ovo je uobičajena i potpuno normalna praksa u inostranstvu i niko ne pravi problem zbog toga. Dakle, legalno je zamenjen kompletan motor u ovlašćenom servisu, u garantnom roku ili van njega. Često je isplativije ugraditi nov motor nego popravljati stari, pa takve situacije nisu retkost. Pošto se na takve motore obično ne ukucava klasičan broj motora, već dobijaju posebnu oznaku čije značenje određuje proizvođač automobila, to znači da takođe nemaju ni tipsku oznaku. U ovom slučaju, međutim, nije problem tipska oznaka već činjenica da nema kompletnog broja motora, pa auto ne može ni da se registruje. Izgleda da postoje i slučajevi kada se ne ukucava apsolutno nikakva oznaka.

 

- kojima se broj motora ne slaže sa brojem koji je upisan u neka od dokumenata, u slučaju da takva dokumenta postoje i da je upisan broj motora ili nadležni na drugi način otkriju da nešto nije u redu sa brojem motora ili samim motorom.

 

Probleme imaju i auto-placevi i fizička lica koja samostalno uvoze polovne automobile
Auto-placevi u zavisnosti od načina poslovanja često kupuju vozila na aukcijama. Ti automobili su provereni od strane neke agencije ili institucije koja procenjuje njihovo stanje, ali se ne dobija informacija da li je motor iz prve ugradnje ili je ugrađen novi u ovlašćenom servisu (bez klasičnog broja motora).

 

Da li kupci vozila na auto-placevima ili ''na ime kupca'' imaju razloga za brigu?
Ne, ali samo ako su prošli AMSS ispitivanje što 99.99% vozila jeste prošlo. Ipak, proverite to AMSS Uverenje o ispitivanju pre kupovine za svaki slučaj. Suština je u tome što ako je su ljudi iz AMSS koji rade ispitivanje utvrdili da je broj motora čitljiv i upisali ga u Uverenje o ispitivanju, vi onda imate dokaz da je sve u redu.

 

Zašto se motor kod nas ne smatra rezervnim delom kao u ostatku sveta?
Teoretski, smatra se rezervnim delom pošto može legalno da se zameni ukoliko stari motor strada, ali procedura može da bude dugotrajna, komplikovana, skupa, a u slučaju nekih proizvođača i nemoguća. Zašto ne može samo da se ubaci novi motor kao npr. kada se menja plivajući zamajac? Broj motora se prati zbog sprečavanja zloupotreba, kao npr. ugradnje motora iz kradenog automobila, motora veće snage/kubikaže od onoga što piše u papirima, itd. Kod starijih automobila je to mnogo jednostavnije, dok je kod novijih ta operacija znatno zahtevnija - zavisno od toga kolike su razlike između originalnog i zamenskog motora.

 

Nisu ni u Evropi propisi baš tako relaksirani kao što se obično misli, ali su procedure za obavljanje raznih izmena na automobilu znatno fleksibilnije, jasnije, preciznije i jednostavnije. Što se tiče motora, ako na tehničkom pregledu posumnjaju da je bez odobrenja ugrađen drugačiji motor od originalnog, nastaće problem. I u Evropi se u zavisnosti od zemlje do zemlje porez i razne takse plaćaju na osnovu kubikaže, emisije ugljen-dioksida, snage i slično. Naprimer, u Velikoj Britaniji ste zvanično u obavezi da prijavite zamenu motora, ali kako smo saznali broj motora neće proveravati na tehničkom pregledu, a veoma mali broj vozača prijavljuje zamenu i to bez ikakvih posledica.

Ali generalno, u Evropi broj motora se ne upisuje u dokumentaciju (ta stavka zavisi od zemlje, vrste dokumenta...), ne nastaju problemi ako korodira toliko da ne može da se pročita i slično. Jednostavno, ovaj problem u našoj zemlji može da se reši samo tako što bi se sastali stručnjaci iz svih oblasti koje se tiču ove problematike i našli rešenje.

 

Gde se nalazi broj motora?
Provera broja motora može da bude veoma teška i komplikovana:

  1. morate da nađete gde se broj motora nalazi, a čak i kod istog modela istog godišta može da se nalazi na različitim mestima u zavisnosti od motora koji se u njemu nalazi.
  2. uglavnom - nalazi se na bloku motora, ne na nekom mestu na karoseriji (kao broj šasije, tj. VIN, na nekoj pločici i slično).
  3. zato pokušajte da nađete tu informaciju u papirima koje ste dobili uz auto, raspitajte se po forumima, pozovite ovlašćeni servis, tehnički pregled...

Postoje dva osnovna problema:

  1. broj motora je obično ukucan na veoma nepristupačnom mestu, pa čak i kada ga nađete morate poprilično da se namučite da biste uspeli da ga pročitate.
  2. broj motora može da bude prekriven prašinom, blatom, uljem, površinskom korozijom i kombinacijom svega navedenog, pa čak i kada znate njegovu tačnu lokaciju postoji dobra šansa da ne možete da ga vidite.

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odem ja juce na tehnicki da uradim tehnicki pregled za kupca iz Beograda za jedan lepi Polo kad ispred mene jedna Fiesta i kazem ja ovom radniku kako ce ta da prodje kad ima trule rubove a on kaze da ne bi prosla svakako i da otvorim suvozacka vrata i pogledam sasiju. 
Kad ono ....:lol:

6BE9D9BD-5BC5-4E9A-9AD5-7808ACB51EA9.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...