Jump to content
FAS Goran
pufi

PUS broj / problem sa brojem motora / sa brojem karoserije

Recommended Posts

Ako te pustaju na tehnickom, ne diraj nista. Pusovanjem dobijes novi PUS broj, ne moze stari da se koristi. U saobracajnoj ti posle pise PUS123456... i nisam siguran ali mislim da je tad kad sam ja to radio bilo oko 50-60 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam platio 2x1700rsd da ustanove da se broj ne vidi dobro, pre poskupljenja

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, hvala na savetima

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ide drugi broj koliko ja znam. 

Utiskivanje kosta 5600 dinara ali je peripetija jer mora vestak da ustanovi da je broj ostecen i kako je ostecen a onda on daje uput za ukucavanje. 

Samim tim i druga saobracajna. 

Inace ovo za sedmicu i jedinicu je njima sasvim ok jer vise niko i ne gleda broj motora upravo zato sto ga kucaju ko nogama tako da je PUS motora super stvar. Kasnije jednog dana kad rikne motor ubacis drugi bez bijazni da ce ga ikad iko pogledati. 

Sto je najludje u ovom tekstu pisu o nekakvom laserskom ukucavanju broja!!!!! A kao moze i rucno da se uradi. 

Ja za to lasersko prvi put cujem i tim recima sebi dizu kao rang a imaju najobicnije brojeve i slova kupljene na pijaci. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ako vam na tehničkom pregledu kažu da morate da ukucavate novi broj motora?

 

motor_broj.jpg

 

Od 18. jula na snagu stupaju nova pravila za automobile kojima je zarđao ili na drugi način oštećen broj motora - tako da ne može da se pročita. Ovo je tekst za običnog čoveka koji svojim automobilom odlazi na tehnički pregled i tamo mu saopštavaju da se broj motora ne vidi i da to mora da se sredi inače neće moći da registruje auto.

 

Kako da sam proverim broj motora pre nego što odem na tehnički pregled?
Provera broja motora može da bude veoma teška i komplikovana:

- morate da nađete gde se broj motora nalazi, a čak i kod istog modela istog godišta može da se nalazi na različitim mestima u zavisnosti od motora koji se u njemu nalazi.

- uglavnom se nalazi na bloku motora, ne na nekom mestu na karoseriji (kao broj šasije, tj. VIN, na nekoj pločici i slično).

- zato pokušajte da nađete tu informaciju u papirima koje ste dobili uz auto, raspitajte se po forumima, pozovite ovlašćeni servis, tehnički pregled...

Postoje dva osnovna problema:

- broj motora je obično ukucan na veoma nepristupačnom mestu, pa čak i kada ga nađete morate poprilično da se namučite da biste uspeli da ga pročitate/

- broj motora može da bude prekriven prašinom, blatom, uljem, površinskom korozijom i kombinacijom svega navedenog, pa čak i kada znate njegovu tačnu lokaciju postoji dobra šansa da ne možete da ga vidite/

 

Ako uspete da ga nađete očistite ga da bude lako vidljiv i odete na tehnički. Međutim, to nije garancija da ćete na tehničkom proći bez problema. Zaista ne želimo da ''baksuziramo'', ali setite se samo čitave situacije od jula prošle godine kada je počela primena novih pravila na tehničkom pregledu, kada automobili nisu mogli da prođu tehnički zbog banalnih sitnica kao što su nalepnice, tačka rđe i slično. Danas se ta situacija ''dovela u red'', mada su mnogi vozači tada nastradali zbog onoga što danas ne predstavlja nikakav problem.

 

Na tehničkom kažu da broj motora nije vidljiv - šta u tom slučaju?
Po novom Pravilniku procedura ukucavanja novog broja motora (tzv. ''PUS-ovanja'') ide ovako:

- Ako se na tehničkom pregledu utvrdi da je broj motora oštećen, tehnički pregled će izdati izveštaj o ID oznaci motora (broju motora) na posebnom obrascu.

- Vlasnik na osnovu ovog izveštaja odlazi u nadležnu područnu policijsku upravu, odnosno policijsku stanicu prema mestu prebivališta i podnosi zahtev za utvrđivanje ID oznake motora (tj. forenzički pregled). Uz ovaj zahtev prilažu se:

- izveštaj o ID oznaci.
- dokaz o plaćenoj propisanoj republičkoj administrativnoj taksi.
- dokaz o plaćenoj naknadi za forenzički pregled ID oznake (broja motora).
- odgovarajući dokaz o poreklu i vlasništvu vozila (npr. očitana saobraćajna dozvola, uverenje iz službene evidencije vozila).

 

U opravdanim slučajevima, forenzički pregled može izvršiti i neka druga organizaciona jedinica MUP-a koja nije u mestu prebivališta vlasnika, a u čijem su delokrugu poslovi forenzike. Prilikom forenzičkog pregleda procenjuje se da li je potrebno utiskivanje novog broja motora. Drugim rečima, utvrđuje se da li su na tehničkom pregledu pravilno procenili da broj motora ne može da se pročita.

 

Šta ako se pokaže da se broj ipak vidi, tj. da su na tehničkom pregledu pogrešili?
Ukoliko se utvrdi da utiskivanje novog broja motora nije potrebno, odnosno da je postojeći broj vidljiv i da može da se pročita, vlasnik automobila se sa dobijenom potvrdom o pregledu vraća na tehnički pregled, gde će mu u registracioni list upisati postojeći broj motora. 

 

Šta ako je ukucavanje novog broja ipak potrebno?
Ako broj motora zaista nije vidljiv, odnosno toliko je oštećen da ne može da se pročita, vlasnik se upućuje na ukucavanje novog broja motora.

 

Ko može da se bavi ''ukucavanjem'' novog broja motora?
Po novom Pravilniku, time mogu da se bave tehnički pregledi, proizvođači ili predstavnici proizvođača vozila u Srbiji. Naravno, ukoliko imaju neophodnu opremu, objekte ili prostor, kao i zaposlenog koji je obučen da to radi. Neposredno pred objavljivanje ovog teksta MUP-u smo poslali molbu za dostavljanje spiska svih pravnih lica ovlašćenih za ukucavanje broja motora. Čim dobijemo odgovor, tj. listu, ubacićemo je u ovaj tekst i takođe objaviti u posebnom tekstu.

 

Kako se određuje novi broj motora koji će biti ukucan umesto starog?
Imamo dva scenarija:

- Može da se vidi tipska oznaka motora, ali ne i ostatak.

Ukoliko nije moguće u potpunosti utvrditi ID oznaku motora, ali je utvrđena tipska oznaka motora, u potvrdi o izvršenom pregledu biće navedeno da je potrebno utisnuti novu ID oznaku motora, koja se sastoji od postojeće tipske oznake motora na koju se dodaje poslednjih sedam znakova iz broja šasije, odnosno VIN oznake (zvanično ID oznake vozila).

- Ne može da se vidi ni tipska oznaka motora.

Ako ne može da se utvrdi kompletan broj motora, uključujući i tipsku oznaku motora, onda vlasnik mora da nabavi potvrdu predstavnika proizvođača u Srbiji o tipskoj oznaci motora koji je ugrađen u njegov auto. Dakle, isto kao i u prvom slučaju, novi broj motora će biti tipska oznaka motora dobijena od predstavnika proizvođača plus poslednjih sedam znakova iz broja šasije, odnosno VIN oznake (zvanično ID oznake vozila).

 

Kako se obavlja ''ukucavanje'' novog broja motora?
Zvanično se kaže: utiskivanje identifikacione oznake motora ili ID oznake motora. Radi se laserom ili ukoliko to fizički nije moguće zbog mesta na kojem se nalazi stari broj motora, može i mehanički. Broj motora se utiskuje na blok motora na ravnoj podlozi u nizu i bez razmaka, u jednom redu,  izuzetno u dva reda. Ukoliko je moguće - neposredno pored oštećene oznake. Vlasnik dobija tri primerka Potvrde o izvršenom utiskivanju novog broja motora. Odlazi na tehnički pregled, gde mu u registracioni list automobila upisuju novi broj motora.

 

Koliko košta ukucavanje novog broja motora?
Neposredno pred objavljivanje ovog teksta zamolili smo MUP za cene svih taksi i naknada koje se plaćaju u proceduri ukucavanja novog broja motora. Objavićemo ih kada dobijemo odgovor. U pojedinim medijima navedene su određene cene, ali mi za sada od MUP-a nismo dobili zvaničan cenovnik.

 

Kupujete auto - možete li na tehničkom pregledu da proverite u kakvom je stanju broj motora?
Ne može da se proverava izdvojeno broj motora. Ako auto uđe na liniju tehničkog pregleda, mora da se uvede u sistem i da se obavi kompletan pregled, pri čemu se prijavljuju sve nepravilnosti. Takođe se plaća puna cena tehničkog pregleda.

 

Da li moram dva puta da plaćam tehnički pregled ukoliko se radi ukucavanje novog broja motora?
Član 33 Pravilnika o tehničkom pregledu vozila kaže da mora dva puta da se plati tehnički pregled, osim ukoliko ne uspete da ukucate novi broj motora u roku od tri dana: ''Ponovni tehnički pregled vozila mora biti izvršen u roku koji nije duži od tri radna dana od dana vršenja tehničkog pregleda vozila u celini. U napomenu propisanih evidencija unosi se datum i ID broj redovnog ili vanrednog tehničkom pregledu na kojem je vozilo ocenjeno kao neispravno. Ponovni tehnički pregled vozila vrši isto ovlašćeno privredno društvo koje je vozilo ocenilo kao neispravno. Ukoliko se vozilo ne podvrgne ponovnom tehničkom pregledu u propisanom roku, tehnički pregled vozila se mora izvršiti u celini''.

 

Mogu li da izbegnem plaćanje prvg tehničkog pregleda ukoliko sam ustanovim da mi je broj motora zarđao?
Ne - zato što da biste uopšte išli u policiju na forenzički pregled morate da imate izveštaj o ID oznaci motora (broju motora) na posebnom obrascu koji izdaje upravo tehnički pregled.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa daa, ajmo jos da ojadimo i ovo malo sto je ostalo. Jbg, nema se para za novo ali kako je krenulo, bice jeftinije dici kredit za kola sa full kaskom nego da nas ovako veslaju uzduz i popreko.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažem ja odavno, ovde nama neko radi o glavi.
Toliko apsurda i pritisaka na građane da pomišljam da su se u sistem uvukli likovi koji imaju za cilj da nas istrebe ako ne uspeju da nas rasteraju sa ovih prostora.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takvi su se olosi uvukli u tu politiku da se vise ne zna ko gde udara. Samim tim sto podrzavaju i glasaju na zvonce dokazuju ko su i sta su. Svi neki doktori sa kupljenim duplomama a u praksi nisu sposobni ni za sta osim za punjenje svojih dzepova. 

Izmisljaju raznorazne agencije za otimacinu para od naroda a eto dokaza gde nam AMSS koji nikad nije bio ovako jak uzima pare na sve moguce nacine. 

Ko forsira taj AMSS i zasto je pravo pitanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites



To nisu krivci primitivci 
sto su pokupili mast 
korov nikne digod stigne, 
ma svaka njima cast 

Krivi smo mi 


Otkud svi ti paraziti 
sto su nam zagustili 
nemoj stari moj, 
krivi smo mi 
sto smo ih pustili 

Ma sta su znali djenerali 
i brkati majori 
jedino da vicu: 
pali ali nisu najgori 

Krivi smo mi 

Ni svi ti silni infantilni 
sto su puske sanjali 
ne, ne derane, 
krivi smo mi 
sto smo se sklanjali 

Putuj Evropo, 
nemoj vise cekati na nas 
ne pitaj mnogo, 
dospeces i ti na rdjav glas 

Putuj planeto, 
super smo se druzili 
nama je lepo, 
taman kako smo zasluzili 

Nisu krivci depresivci, 
lude i psihopate 
sto su rusili pa sada 
nama nude lopate 

Krivi smo mi 

Nisu krivi sedativi 
sto ih nisu sputali 
sori, matori, 
krivi smo mi 
koji smo cutali 

Putuj Evropo 
i pos'lji nam malo peciva 
nama je dobro, 
sreca jedna neizreciva 

Putuj planeto, 
ovde se vrag priziva 
nama je lepo, 
slika jedna neopisiv...



Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMSS i treba forsirati da bude okosnica saobraćajne kulture i pravila, pomoći i servisa kao u nemačkoj njihov. Tu nema ništa ružno niti loše. Loša su neka zakonska rešenja, pravilnici.

Kad gledam na tv one radionice i šta sve voze po usa, dođe baja iz registraciona kuće izpregleda platiš i vozi. Kakve veze koji motor si stavio, ako stoji kako treba.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da smo normalna zemlja taj glupi broj motora bi izbacili odavno.Pričali su ranije o tome a neće da se odreknu para što uzimaju za ukucavanje drugog.Plićarski sistem svako ti uzme po malo.

Ja to sve merim sa količinom slobode čoveka.Mi je ovde stalno gubimo po malo uvođenjem  raznih glupih propisa a poslednja je ona za folije.Kad ispičaš tako nešto nekom ko ne živi ovde ljudi se smeju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno nisam za ukidanje broja motora jer smo i mi isto takvi da bi odmah to zloupotrebili i ovako nam je saobracaj pun raspada, necu da saobracaj bude pun raspada sa duplo jacim motorom mada su i sada mnogi neregularni, a novi propisi nisu nista uveli sem da auto lepo izgleda na slici... Da propisi treba da budu jednostavniji, jeftiniji, bolje osmisljeni i primenjivani na sve jednako, to da, dati totalnu slobodu, nikako...

 

Kad su vec spominjane folije i za folije podrzavam da postoji neki propis iako je procedura i cena sadasnjeg krajnje bezobrazna, jer se secam kako je bilo pre 10ak godina kada se niko nije zakonski obazirao na folije, vecina ljudi je izigravala neke mafijase sa "limo" crnim folijama i stalno su se mogli vidjati komentari sa fazonima pa nocu ne parkiram u rikverc na neosvetljenom parkingu, malo otvorim prozor i slicni fazoni da bih video napolje...

 

Kod nas nikad ne postoji neka sredina, nego samo ekstremi... Kad postoji propis, onda vredja inteligenciju ljudi, kad ne postoji propis onda se ljudi ponasaju ko da su retardirani...

 

 

Primer koliko je problem i u nama moze se ogledati samo u tome kako se podesavaju svetla, sto je bilo i primera i na ovom forumu. Iako se visina osvetljavanja farova jasno definise pravilima i bazirana je na medjunarodnom pravu (kad sam ja polagao ta tematika je bila svaki put na testu), vecina ljudi je i dalje u fazonu ja stelujem kako meni odgovara, meni niko ne blica itd... Ja skoro nikad ne blicam nikom za svetla jer dzaba se trudim, reakcija je krajnje zanemarljiva cak i kad se radi o dugim svetlima, a cisto sumnjam da se neko zapita ej meni mozda nisu farovi ustelovani, razgovarao sam i sa brdo ljudi oko toga da li podese visinu farova kada voze putnike kod vozila gde to nije automatski i odgovor je uvek odrican i u fazonu ma bas me boli k... Najvise sto sam primetio da pomaze je da pod obavezno koristim duga svetla i kad mi nisu toliko neophodna pa kad se dosta priblizim vozilu iz suprotnog pravca da prvi oborim svetla pa onda i onaj odreaguje obaranjem. Isto tako je jasno definisana i primena maglenki i njihova ugradnja, isto bazirana na medjunarodnom pravu pa se ljudi i dalje tripuju da ih koriste kao dnevna svetla, stavljaju na dnu branika itd...

 

Mozda bi svako mogao malo poceti od sebe.

 

Kao neko ko obozava voznju i ceo zivot mi se vrti prakticno oko automobila, voznja u saobracaju mi je verovatno jedna od najtezih stavki koje moram da radim svakodnevno. I sa strane zakona, stanja saobracajnica i ostalih ucesnika u saobracaju. Ne kazem da ja postujem slepo propise, ali definitivno gledam da ih vise postujem ukoliko su i drugi ucesnici prisutni, a sve prepravke na mom autu sam bazirao na medjunarodnom pravu i bio bih spreman i da ih usaglasim sa nekim vazecim propisom kod nas kada bi nasa drzava bila sposobna da propise sprovede u praksu, jer vise od 10 godina ne uspevam da atestiram auto jer postoji neki problem u primeni zakona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sada sam saznao na SAT da vozila iz uvoza sa korodiranim ili oštećenim brojem motora ili šasije neće moći da prođu AMSS pregled i neće moći da se registruju a ima i ovde:

 

https://www.alo.rs/alo-saveta/auto/svi-stariji-automobili-imaju-ovu-manu-a-sad-ce-zbog-nje-padati-na-tehnickom/242001/vest

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshtry said:

Evo sada sam saznao...

:) Pisalo je to na Forumu još pre 4-5 dana:

On 7/16/2019 at 9:11 PM, neshaoct said:

Glavni problem je u tome što vi kada uvozite auto, možete da prođete uvoznu (carinsku) proceduru bez obzira na stanje broja motora. Pritom država naplati sve standardne dažbine. Međutim, da bi auto mogao da se registruje, mora da prođe ispitivanje AMSS. Ako oni utvrde da broj nije vidljiv, odnosno da je toliko oštećen da ne može da se pročita, čitava priča je završena. Taj auto ne možete da ''terate'' na tzv. PUS-ovanje, odnosno ukucavanje novog broja motora nakon veštačenja od strane stručnjaka MUP-a. Ta opcija je još uvek moguća - ali samo kod onih koji su uvezeni do 18. jula.

Nakon toga, umesto da bude dozvoljeno da se broj motora ''sredi'' kao kod automobila koji se već nalaze u Srbiji, od 18. jula to više nije moguće. Taj auto morate da vraćate nazad u inostranstvo ili da ga ostavite u Srbiji, ali ne možete nikada da ga registrujete. Možete samo da ga rastavite u delove, pri čemu sam motor ne možete da prodate, bar ne kao celinu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod tih kola ima korodirabih brojeva motora. Ja sam na mom Mercedesu starim 7 godina kucao PUS. 

Moracemo da mazemo mascu broj motora da ne vi istrulio. I to svakih par meseci. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mala vrata je ovako uvedena. Ok, nije to baš kao da su doneli Uredbu o zabrani uvoza automobila koji su stariji od 10 godina, ali će u praksi ova odredba Pravilnika oko broja motora ispuniti barem 50% onoga što bi i Uredba o zabrani uvoza ispunila...

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Dule 021 said:
I kod tih kola ima korodirabih brojeva motora. Ja sam na mom Mercedesu starim 7 godina kucao PUS. 
Moracemo da mazemo mascu broj motora da ne vi istrulio. I to svakih par meseci. 

Ima nečitkih i od korozije pojedenih brojeva i na 3, 4 godine starim automobilima. Najkritičniji su (i u 90% slučajeva se dešava kod njih) 2.0 bratski dizeli u PSA i Fordu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažu i na Renault, nisu ukucavani nego puktovani, tačkani...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...