Jump to content
FAS Goran
pufi

PUS broj / problem sa brojem motora / sa brojem karoserije

Recommended Posts

Pregled za ustanovljavanje nečitljivosti broja na tehničkom 1000 din,MUP-u 1900 din zahtev i slikanje,ukucavanje u CMV 1000 din.,to sam saznao do sada....

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Novom Sadu ne treba da idete na tehnicki nego lepo u SUP kod sefa da odobri pregled vestaka koji radi utorkom i cetvrtkom. 

I to radi za celu novosadsku opstinu samo jedan covek i to od 8 do 12H pa ga treba naloviti jer on izlazi i na teren.

Sramota!!!

Prvo se naravno uplate takse koje izadju oko 2000 dinara.

Zatim kod vestaka  tim danima  a onda njemu treba par dana da svoje misljenje posalje  gore kod  sefa  sto ovaj overi.

Kazem svoje misljenje jer ima i namerno ostecenih brojeva motora na motorima koji su losi a kad se ukuca PUS  posle toga vam na tehnickom pregledu vise nikad ne gledaju taj broj jer je ukucan ko nogama i ko zna gde pa ih mrzi da traze i gledaju.

Zatim pravac  u AMSS  gde ukucavaju broj tim pijacarskim brojevima i cekicem  i uzmu ti za tih  10 minuta posla  oko 3500 dinara.

Zatim pravac na tehnicki pregled i  registrujes auto.

Znaci citava  zezancija  izadje tacno 5600 dinara koliko sam dosad vise puta platio to ukucavanje jer slepci i dalje traze broj motora  koji se svuda u svetu vodi kao potrosni deo i nigde ne pise njegov broj u saobracajnoj sto su i nasi uveli sa plasticnim saobracajnim dozvolama ali nikako da prezvacu  to da nam vise broj motora ne treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam,kažem na Nemačkoj saobrajnoj ni nema broja motora....

E sad mi  i servo crko...

Dule 021,ko u NS zna motor da namesti,da ne dajem 70€ za ceo sistem.

Sorry za off topic

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja završio moj posao sa PUS brojem motora,pa da vas sad izvestio o troškovima:
Tehnički za ustanovljavanje nečitljivosti broja 1000 rsd
SUP-u za slikanje i izdavanje PUS broja 1900 rsd
Ukucavanje broja 3000 rsd + mito 1000 rsd što je došao kod mene kući da ga ukuca
Normalan tehnički 1200 rsd
Mnogo mnogo živaca jer svaki od ovih faktora mora da se čeka dan ili dva u mom slučaju,jer....da ne lajem ....
Tablice tek u ponedeljak jer nije stigao da pošalje izveštaj od ukucavanja.....
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

do sada sam prolazio tehnički kako sam prolazio, mogao si sa saobraćajnom da dobiješ nalepnicu, toga više nema, zvao neke ljude koji su radili tehnički bez i da vide auto kaze nema toga više mora prekucavanje. 

jedna linija koja je radila tehnički pregled zatvorila liniju pre 2-3 meseca....

 

30 dana pre isteka registracije krećem u proceduru za dodelu PUS broja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshtry

2 puta plaćati tehnički? Koja ludorija majko mila. Otići ću do linije za tehnički da pitam šta i kako i ako mogu sam da odem u sup da ne bacam 2 puta za tehnički... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne gubi vreme nego cepaj,video si proceduru,e to je to!

Prvo da ustanove grešku sa brojem .

Drugo da ustanove da ti je ukucan PUS

Dovoljno ćeš da izdangubiš sa godišnima i fali ti jedan papir...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odes lepo na tehnicki u AMSS, daju ti papir da je zapocet tehnicki i da je utvrdjeno da je broj motora korodirao. 

Odes sledeci dan u 29. u MUP oko 8:30-9:00 (u 9 prijem dokumenata, u 10 pregled), oko 11-12 donose ti papir (uverenje) i sa tim papirom ides u Ljermontovu:

Obavezno idi sa nekim u Ljermontovu jer ces na 2-3 mesta cekati red pa da sto pre zavrsis. 

1- odmah levo salter AMSS i kazes da ti treba potvrda za broj motora, OBRATI PAZNJU na sve podatke jer je meni zena lagano pogresila PREZIME. 

2-uplatis te uplatnice odmah tu pored u Komercijalnoj banci (to je drugi red) 

3-odes opet do saltera AMSS i das joj uplatnice

4-sa svim papirima ides u kancelariju broj 2 (ako se ne varam) - levo od Komercijalne banke hodnik 

 

5-uzmes novi broj motora i odes u AK KOMPRESOR na Dorcolu

 

Oni ti ukucaju broj i onda mozes na isti onaj tehnicki koji si vec zapoceo u AMSS. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Danilo1

nisam iz Beograda, iz Vršca sam ali svakako hvala na trudu, značiće drugim forumašima koji se nađu u istom problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ništa, u ponedeljak put za Greece vraćam se 07.08 pa ću polovinom avgusta da krenem to da sređujem.

javljam svakako kako sam prošao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije dostupan ni da se vidi. Kada sam prodavao motor iz belog punta, video sam ga tek kada je trebao da dođe kupac, a turbina, usis, izduv, agregati, bili skiniti.
Tačkasto je kucan i ne može da se vidi ni pomoću magnetnog zglobnog ogledala, dok je u motornom prostoru.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To što je broj tačkan je i uzrok što se ne vidi dobro odnosno korodira...kažu ovi na tehničkom da isti slučaj i sa renoima

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ne može fizički da se vidi, na gadnom je mestu. Ja ga nikad nisam video dok nisam izvadio motor napolje. Jbg, Italijan ga radi tačkasto, to je potrošna roba, kao disk, lamela i sl.
Jedino naši "stručnjaci jedu *ovna !

 

b05b2390dcc4ce51b59cc91b3bcbc3d2.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvoz polovnjaka i broj motora - ozbiljni problemi

 

broj motora.jpg

 

Od 18. jula na snagu stupa novi ''Pravilnik o utiskivanju identifikacionih oznaka'' (ukucavanje broja motora ili šasije). To je pravilnik koji reguliše situaciju kada na vozilu ne može da se pročita broj motora ili broj šasije (VIN). Sada se bavimo samo brojem motora. Pošto je tema veoma komplikovana, a Pravilnik ne daje dovoljno informacija, kontaktirali smo MUP, Agenciju za bezbednost saobraćaja i Carinu kako bismo razjasnili sve nedoumice. Zato je ovo 1. deo teksta na ovu temu. Kada saznamo nešto novo, objavićemo nastavak.

 

Polovni automobili iz uvoza u velikom problemu
Glavni problem je u tome što vi kada uvozite auto, možete da prođete uvoznu (carinsku) proceduru bez obzira na stanje broja motora. Pritom država naplati sve standardne dažbine. Međutim, da bi auto mogao da se registruje, mora da prođe ispitivanje AMSS. Ako oni utvrde da broj nije vidljiv, odnosno da je toliko oštećen da ne može da se pročita, čitava priča je završena. Taj auto ne možete da ''terate'' na tzv. PUS-ovanje, odnosno ukucavanje novog broja motora nakon veštačenja od strane stručnjaka MUP-a. Ta opcija je još uvek moguća - ali samo kod onih koji su uvezeni do 18. jula.

Nakon toga, umesto da bude dozvoljeno da se broj motora ''sredi'' kao kod automobila koji se već nalaze u Srbiji, od 18. jula to više nije moguće. Taj auto morate da vraćate nazad u inostranstvo ili da ga ostavite u Srbiji, ali ne možete nikada da ga registrujete. Možete samo da ga rastavite u delove, pri čemu sam motor ne možete da prodate, bar ne kao celinu.

 

Da li kupci vozila na auto-placevima ili ''na ime kupca'' imaju razloga za brigu?
Ne - zabrana ukucavanja novog broja motora (tzv. PUS-ovanja) važi samo za one koji se budu uvozili nakon 18. jula. Pritom, podrazumeva se da treba da tražite Uverenje o ispitivanju koje je obavio AMSS i da u njemu vidite da li je broj motora vidljiv (neoštećen). Naime, u novom Pravilniku piše:

''Za sva polovna vozila koja su uvezena u Republiku Srbiju u skladu sa zakonom, a koja nisu upisana u jedinstveni registar vozila do dana početka primene ovog pravilnika, postupak utiskivanja sprovešće se u skladu sa odredbama ovog pravilnika''. Čak i kada su u pitanju oni koji su uvezeni pre 18. jula - nije na odmet da proverite broj motora, pošto na tehničkom pregledu takođe mogu da otkriju da je oštećen ili zarđao, pa ćete morati da plaćate ukucavanje novog broja.

 

Mogu li sam da proverim broj na bloku motora?
Možete, ali samo ako znate gde se nalazi, a čak i tada može da bude izuzetno teško da ga pročitate. Samo onaj ko ga je tražio zna koja je to muka. Može da bude ukucan bilo gde, na takvom mestu da ne pomaže ni ogledalo na šipci, podvlačenje pod auto, podizanje auta na dizalicu. Možete da odete na tehnički pregled na proveru - pre toga proverite telefonom da li su uopšte voljni da to rade. Neki su jednostavno pretrpani zbog novih propisa po kojima auto mora da bude na tehničkom najmanje 30 minuta, što se u praksi neretko pretvori u 40 ili više minuta.

 

Šta ako sam kupujem auto u inostranstvu?
Ne kupujte auto u inostranstvu ako ima izbledeo, zarđao ili na bilo koji drugi način oštećen broj motora. Problem je u tome što će vas naša carina pustiti da uvezete auto, kao i da platite sve dažbine, ali će vas dočekati ispitivanje vozila (AMSS) na kojem mogu da utvrde da se broj ne vidi dobro. U tom slučaju ostaje vam opcija da vratite auto u inostranstvo i sredite broj motora ili da nađete neko drugo rešenje...

 

Šta je sa automobilima koji su već registrovani?
Za njih se situacija ne menja mnogo, osim što će po novom pravilniku procedura ukucavanja novog broja motora izgleda biti nešto duža, komplikovanija i možda skuplja. Izraz ''PUS-ovanje'' nastao je od akronima PUS - ''po uputu SUP-a''. Konkretno, ukucavao se ''PUS'' broj kada originalni broj motora ne može više da se pročita.

 

Šta to znači za ''običnog'' vlasnika automobila?
Za sva već registrovana kola procedura je standardna. Ako se na tehničkom pregledu utvrdi da se ne vidi broj motora, vlasnik mora da isprati proceduru koju opisujemo u nastavku teksta. Procedura ukucavanja drugog broja motora po novom pravilniku. Ako se na tehničkom pregledu kod vozila koja su upisana u jedinstveni registar vozila utvrdi da je broj motora oštećen, tehnički pregled će izdati izveštaj o ID oznaci motora (broju motora) na posebnom obrascu. Vlasnik na osnovu ovog izveštaja odlazi u nadležnu područnu policijsku upravu, odnosno policijsku stanicu prema mestu prebivališta i podnosi zahtev za utvrđivanje ID oznake motora (tj. forenzički pregled).

Uz ovaj zahtev prilažu se:

  • izveštaj o ID oznaci
  • dokaz o plaćenoj propisanoj republičkoj administrativnoj taksi
  • dokaz o plaćenoj naknadi za forenzički pregled ID oznake (broja motora)
  • odgovarajući dokaz o poreklu i vlasništvu vozila (npr. očitana saobraćajna dozvola, uverenje iz službene evidencije vozila)

U opravdanim slučajevima, forenzički pregled može izvršiti i neka druga organizaciona jedinica MUP-a koja nije u mestu prebivališta vlasnika, a u čijem su delokrugu poslovi forenzike. Prilikom forenzičkog pregleda procenjuje se da li je potrebno utiskivanje novog broja motora. Drugim rečima, utvrđuje se da li su na tehničkom pregledu pravilno procenili da broj motora ne može da se pročita.

 

Šta ako se pokaže da se broj ipak vidi, tj. da su na tehničkom pregledu pogrešili?
Ukoliko se utvrdi da utiskivanje novog broja motora nije potrebno, odnosno da je postojeći broj vidljiv i da može da se pročita, vlasnik automobila se sa dobijenom potvrdom o pregledu vraća na tehnički pregled, gde će mu u registracioni list upisati postojeći broj motora.  

 

Šta ako je ukucavanje novog broja ipak potrebno?
Ako broj motora zaista nije vidljiv, odnosno toliko je oštećen da ne može da se pročita, vlasnik se upućuje na ukucavanje novog broja motora.

 

Ko može da se bavi ''ukucavanjem'' novog broja motora?
Po novom Pravilniku, time mogu da se bave tehnički pregledi, proizvođači ili predstavnici proizvođača vozila u Srbiji. Naravno, ukoliko imaju neophodnu opremu, objekte ili prostor, kao i zaposlenog koji je obučen da to radi. Neposredno pred objavljivanje ovog teksta MUP-u smo poslali molbu za dostavljanje spiska svih pravnih lica ovlašćenih za ukucavanje broja motora. Čim dobijemo odgovor, tj. listu, ubacićemo je u ovaj tekst i takođe objaviti u posebnom tekstu.

 

Kako se određuje novi broj motora koji će biti ukucan umesto starog?
Imamo dva scenarija.

1. Može da se vidi tipska oznaka motora, ali ne i ostatak:

Ukoliko nije moguće u potpunosti utvrditi ID oznaku motora, ali je utvrđena tipska oznaka motora, u potvrdi o izvršenom pregledu biće navedeno da je potrebno utisnuti novu ID oznaku motora, koja se sastoji od postojeće tipske oznake motora na koju se dodaje poslednjih sedam znakova iz broja šasije, odnosno VIN oznake (zvanično ID oznake vozila).

2. Ne može da se vidi ni tipska oznaka motora:

Ako ne može da se utvrdi kompletan broj motora, uključujući i tipsku oznaku motora, onda vlasnik mora da nabavi potvrdu predstavnika proizvođača u Srbiji o tipskoj oznaci motora koji je ugrađen u njegov auto.Dakle, isto kao i u prvom slučaju, novi  broj motora će biti tipska oznaka motora dobijena od predstavnika proizvođača plus poslednjih sedam znakova iz broja šasije, odnosno VIN oznake (zvanično ID oznake vozila).

 

Kako se obavlja ''ukucavanje'' novog broja motora?
Zvanično se kaže: utiskivanje identifikacione oznake motora ili ID oznake motora. Radi se laserom ili ukoliko to fizički nije moguće zbog mesta na kojem se nalazi stari broj motora, može i mehanički. Broj motora se utiskuje na blok motora na ravnoj podlozi u nizu i bez razmaka, u jednom redu,  izuzetno u dva reda. Ukoliko je moguće - neposredno pored oštećene oznake. Vlasnik dobija tri primera Potvrde o izvršenom utiskivanju novog broja motora. Odlazi na tehnički pregled, gde mu u registracioni list automobila upisuju novi broj motora.

 

Zloupotrebe
U policiji proveravaju i da li je bilo zloupotrebe. Na primer, možda je neko ubacio novi motor na kojem je pre toga izbrusio ili na neki drugi način oštetio broj motora i tako ga učinio nečitljivim.

 

Zaključak
Kao što smo već rekli na početku teksta, čekamo odgovore nadležnih i pratimo situaciju, pa ćemo uskoro objaviti drugi deo teksta sa novim informacijama.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuku i lele.... A kod Fiata i Renaulta korodira ko dobar dan... Mi će nahebemo ko žuti...

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i ne baš. Jedino ako sam uvoziš auto, pa se ispostavi da broj nije moguće očitati.
U svakom drugom slučaju ne možeš da naebeš, osim finansijski za troškove ukucavanja broja.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i mislim finansijski... Kod mene se gledaju svi brojevi, uvek, ako ne valja u proceduru...!

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam i ja interesantnu situaciju sa brojem sasije. Za firmu su kupljena tri nova Ford Fusion 2012 godine. I tako ih ja registrovao tri godine bez problema, e cetvrte se javio problem. Dodje radnik sa tehnickog i kaze ovaj ne moze da prodje tehnicki. Ne slaze ti se broj sasije sa saobracajnom. Odvede me i kaze na soferki ti pise jedan broj, a na sasiji drugi. Auto izadje iz fabrike nov i svi citaju broj sa soferke i niko cetiri godine ne gleda sta pise na karoseriji. I tako auto dobi PUS na Masinskom fakultetu gde je coravi radnik umesto jedinice ukucao sedmicu. Ja mu kazem pa to ti je sedmica ,a on sad cemo da ispravimo, pa opali preko sedmice jedinicu i tako ostade do dana danasnjeg:) Sedmica ili jedinica, sve je to isto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da pitam za moj slučaj, na šasiji kamiona broj se vrlo teško da pročitati, pročita se ali potrebno je bar 10tak minuta, kao oni testovi za oči, malo korodiralo, malo izmenjene boje, ranije šmirglano da se bolje vidi i sad je muka.

Da li prilikom pusovanja ide isti broj ili ide novi (saobraćajna) i koliko to košta od prilike.

 

Послато уз помоћ Тапатока

 

 

 

43f30bca8244378d1fd92a4417b41be6.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...