Jump to content
FAS Goran
Xepoj

Fiat Bravo, Marea 1.4 12v / 1.6 16v / 1.8 16v / 1.2 16v - pumpa za gorivo

Recommended Posts

znaci pri kraju pumpa za gorivo, kad dam kontakt cuje se kako se jadna muci da nabije pritisak, pre se culo normalno staticno zujanje u trajanju od 5-6 sekundi medjutim sad kad dam kontam cujem neravnomerno i nepravilno zujanje...

a evo i snimak od sinoc kako se to manifestuje na rad motora
 

 

Dam gas (negde do pola) i cekam, auto se muci da prevali do nekih 3 000 obrtaja (kao sto se i vidi)

zanima me da l' to cudo moze da se nekako remontuje, neke (recimo) cetkice da se promene smile.gif ili sta vec, da se ne kupuje nova, jer nasao sam (lazem, nasao mi nesaoct) na ap-ovom sajtu par tih pumpi a raspon cena je od 1300 do 12 000 rsd! jos ne znam koja je za moj auto (zvacu ovih dana da pitam) ali k'o da gledam da ce za mene biti ona od 12 000 :wallbash:
el neko menjao pumpu na bravu? biggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

^to se cuje motor, zato sto mu je tel bio blizu prilikom snimanja :);):harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze u servis pa da vide moze to biti i rele koji se nalazi ispod one plastike iznad izduvne grane .

Ja sam ga menjao dok sam imao Bravo 1.6 16v koji sam prodao zeninom bratu i extra je i sad.

Rele sam platio tad (pre 3 god)3500rsd , a nekosta te nista da uzmes unimer i meris struju nazad na pumpi dok auto radi.

A da meni je izbacivao i gresku onu diznicu ili kako god... proveri i pritisak pumpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora da znaci da je pumpa,ali proveri opet pritisak,neka ti nakaci neko ko ima manometar i odredjeni prikljucak i neka ti izmeri.Probaj povratno crevo malo da presavijes da vidis sta se desava,da li ce da prima gas ko besan,jer ako hoce,moguce da je oslabila pumpa i da nema dovoljan pritisak.I raspitaj se tacno koliko je njemu pritisak koji daje pumpa. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pritisak treba da je od 2,5-3,0 bar u zavisnosti od opterecenja ukoliko je metalna grana. Ako je plasticna oko 3,0 konstantno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupio pre petnaestak dana kod Ivanovica u Sapcu pumpu Meat&Doria 76195 od 3 bara za 3200 dinara, odlicno radi. Ista u AP sportu 9000 dinara, kod ostalih skuplja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mudro zbori Bane23, u svakom slučaju Ugrinovci su blizu Gorana, a ni Vidikovac nije toliko daleko, samo malko da se produži autoputem (gazelom), pa do Mikija! Ja sam imao problem sa pumpom, i Miki se ponovo pokazao kao veliki i uporni majstor. Inače, crkavanje pumpe za gorivo je jedno od najpodmuklijih kvarova koje čoveka može da zadesi. Ako ima sreće, pa mu crkne blizu kuće...onda ima sreće. Medjutim, ako crkne negde u nedodjiji, teška muka je to. U svakom slučaju - šlepovanje do majstora. Dobro je što pokazuje simptome, inače to ume iz čista mira da ugasi auto i ni makac više!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm,kod mene se prvih 2-3 sekunde cuje normalno a onda kao da za nijansu promeni zvuk kao da usporava ali to je valjda normalno da kada vec podigne pritisak malo oteza rad.

Uglavnom,retko idem po vukoj... pa valjda nece biti toliki problem ako negde ostanem na putu. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

problem resen, moja pumpa prikacena na manometar pokazivala je 0.5 bara a ova nova (rece da je origgi, kosta 7100 rsd) drzi zakucano na 3.5 bara.

uz to su promenjene svecice i kablovi, sveukupna cifra 16200 rsd :wallbash:

nije mi ovo trebalo bas u januaru al' sta da se radi...

hvala svima na odgovorima i sugestijama :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe, pa nikako, kad ga upalim, ugasi se kroz 1.5 sec :) morali smo ga slepati do majstora :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel to 3.5 bara meren maksimalan pritisak koji pumpa moze da nabije ili pritisak koji dolazi na dizne (posle regulatora pritiska)?

Ako je ovo drugo u pitanju onda je taj pritisak malo veci nego sto treba biti a po servisnom uputstvu ne bi smeo biti veci od 3 bara jer ECU kada odredjuje kolicinu goriva koje treba ubrizgati uzima fiksnu vrednost pritiska od 3 bara a ako je veci pritisak ubacice vise goriva nego sto treba a to ce opet imati za posledicu ne optimalan rad motora.

PS:a vrlo moguce da i taj manometar "malo" laze ili ti je i regulator pritiska zreo za zamenu. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zemljak, ne bacaj me u bedak, taman sam pomislio da je moja prica gotova oko pumpe za gorivo...

nisam bio tu dok je covek radio, tako da ne znam na sta se tacno odnosi tih 3.5 bara... u svakom slucaju idemo ovako dok sledeca stvar ne vrisne pa cemo i nju menjati.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta da radim ,ja sam uvek pesimista,to jest spreman na najgore. :whistle:

Zaboravih da kazem da ako je maksimalan pritisak pumpe 3.5 bara...opet nevalja je bi trebala prilicno vise od toga,posebno zato sto je nova.

Mada pre mislim da je merio pritisak posle regulatora sto je i bitnije u svakom slucaju.

Hajde zemljak ne bacaj se u bedak,ako i jeste veci pritisak ima bolje da vuce! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma qurac bolje vuce :) sad me burazer sa mareom jtd (karavan pride) sije sve u 16 a pre smo bili malo ravnopravniji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

prodaje se pumpa na ulasku u prnjavor,samo ne znam koliko kvadrata je da li bi ti stala u bravo mislim da nije nesto skupa :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulator pritiska bi trebao da obori na oko 3 bara i to je ok ali zavisi i gde je merio pritisak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može li neko da mi stručno objasni šta znači "oslabila pumpa"? Ne mogu da vjerujem, obzirom da je u pitanju elektromotor, da može oslabiti, ili radi ili ne radi, zar ne?! Koliko ja kontam, a volio bih da me neko ispravi ako griješim, trebalo bi da su pitanju raznorazna sita, filteri, lošiji ležajevi ili piksne i sl. Kod mene slabije vuče kad se zagrije, ali pošto vozim na plin, ne zamaram se puno (osim kad mi žena vozi pa potroši i plin i benzin, pa kaže da auto nešto neće da ide), mada ja više sumnjam na dizne, a kad malo otopli hoću da raskupusam pumpu da vidim šta ima tamo unutra, pa prije nego što počnem volio bih da znam ima li nekih zlatnih pravila?

Inače živim u Banja Luci i nova pumpa za moj auto (1.8) košta 160 eura, pa lično mislim da je bolje čačkati nego kupovati novu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mudro zbori Bane23, u svakom slučaju Ugrinovci su blizu Gorana, a ni Vidikovac nije toliko daleko, samo malko da se produži autoputem (gazelom), pa do Mikija! Ja sam imao problem sa pumpom, i Miki se ponovo pokazao kao veliki i uporni majstor. Inače, crkavanje pumpe za gorivo je jedno od najpodmuklijih kvarova koje čoveka može da zadesi. Ako ima sreće, pa mu crkne blizu kuće...onda ima sreće. Medjutim, ako crkne negde u nedodjiji, teška muka je to. U svakom slučaju - šlepovanje do majstora. Dobro je što pokazuje simptome, inače to ume iz čista mira da ugasi auto i ni makac više!

Da li mi mozes objasniti gde mogu naci tog majstora mikija?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...