Jump to content
FAS Goran
BigG

Lancia Lybra 1.9 JTD - šema elektroinstalacija

Recommended Posts

Na brzaka sam pregledao servisno uputstvo za Lybru i nisam pronašao električnu šemu našeg ljubimca. naime, imam nameru postaviti alarm i daljinsko zaključavanje, pa bi mi mogla biti od koristi, a možda i nekom drugom. Ako neko poseduje nešto tako, neka postavi na download.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odradio sam montazu alarma, malo sam se pomucio, ali je uspelo. Ipak, i dalje stoji poziv za shemu jer nije na odmet imati je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tebe sam čekao godinu dana ! Ako ti nije truba, podeli iskustvo sa forumašima. Ja bih da namestim samo modul daljinskog zaključavanja, jer mi original ne radi. (Svašta sam probao i na kraju zaključio da je najpametnije da montiram neki eksterni). Poneka slika bi takođe dobrodošla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skini ovaj program DTE Manuale Tecnico D'officina - Lancia Lybra tu imas celu semu za svaki deo, ja mislim da i na sajtu imas link za ovaj program

evo nasao sam

Napokon sam se setio da mora file da bude do 100MB da bi se upload-ovao za dz :) tako da sam ovaj od 150 morao da secem...

Lybra DTE1

Lybra DTE2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tebe sam čekao godinu dana ! Ako ti nije truba, podeli iskustvo sa forumašima. Ja bih da namestim samo modul daljinskog zaključavanja, jer mi original ne radi. (Svašta sam probao i na kraju zaključio da je najpametnije da montiram neki eksterni). Poneka slika bi takođe dobrodošla.

hehe, mene si čekao. extra

na žalost, nisam slikao. nisam smatrao da ima neku svrhu, sve se može i rečima objasniti

daljinsko se lakse odradi od samog alarma, bar sa mojim modelom, ali mislim da ni sa drugima nema velike razlike. fora je pronaći potrebne žice, a tu sam potrošio vremena i vremena bez šeme. jedino nisam mogao (mrzilo me skidati plastične maske) da nađem gde se aktiviraju žmigavci, pa sam povezao napred na maglenke i nazad na poziciju. ako ti treba, lako ću uslikati konektor na vozačkim vratima i pokazati koji vodovi služe za otključati i zaključati i koji je za prekidač vrata. u stvari, uslikaću svakako ovih dana kad stignem.

Skini ovaj program DTE Manuale Tecnico D'officina - Lancia Lybra tu imas celu semu za svaki deo, ja mislim da i na sajtu imas link za ovaj program

evo nasao sam

Napokon sam se setio da mora file da bude do 100MB da bi se upload-ovao za dz :) tako da sam ovaj od 150 morao da secem...

Lybra DTE1

Lybra DTE2

sa ovog linka se nema šta skinuti, piše da su fajlovi sklonjeni zbog :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe, mene si čekao. extra
Ma dobro, naravno da nisam baš tebe čekao, nego eto, nekog ko je sam uradio povezivanje modula za alarm/daljinsko i još da je voljan da na forumu objasni kako se to radi.

Dakle, molim te, korak po korak: "Kako povezati modul za daljinsko otključavanje vrata, Lancia Lybra 1.9 JTD"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da hoću. Sve što znam o tome, pokazaću što bolje umem.

bglion:

to jeste šema, ali električna, nije montažna i to samo od centralnog zaključavanja. Iz nje, bar meni, nije puno toga jasnije nego i pre toga. U svakom slučaju je korisno imati je. Hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se zbog kašnjenja.

Ovo su fotke konektora na vozačevim vratima.

DSC00654.jpg

DSC00655.jpg

Na gornjoj slici su označena dva kontakta koji služe za centrano zakljućavanje, odnosno jedno je "otključaj", drugo "zaključaj". Ljubičasti vod je "zaključaj".

Treći vod je se prekidača vrata koji dovodi signal sa same bravice do kompa i signalizira otvorena ili zatvorena vrata.

Napominjem da fiat grupacija, bar koliko ja znam, koristi negativnu pobudu za centralnu bravu, odnosno motorić se aktivira dovođenjem "-" pola.

Tako sam morao na konzolu alarmnog uređaja na priključak koji ima osigurač na samom vodu, umesto "+" dovesti "-", da bi se prilikom aktivacije komande na daljinskom, bilo "otključaj" ili "zaključaj" sa njega do motorića prosledio "-" pol.

To se lako može proveriti sa kontrolnom pipalicom i komadom žice savijenim u oblik slova L, jer ja sa mojom nisam mogao dodirnuti kontakte zbog njihove dubine, stoga sam koristio L žicu. Pošto su vrata otvorena, spustite jezičak skroz dole da izgleda kao da su vrata zatvorena. Uz pomoć pipalice prikopčane na masu i gurnutog jednog kraja L žice u jedan od ova dva kontakta, spojite drugi kraj pipalice i žice. Ako pokušavate na zeleno-beloj (kod mene je ta boja) tada otključavamo. Trebali bi čuti rad centralne brave. Slično tako proverite prekidač vrata. Jedan kraj pipalice fiksirajte na "+" pol. Ja sam to radio na osiguračkoj tabli skidajući deo na koji je pričvršćen OBD konektor. Na zadnjoj strani su vodovi kojima lako možemo prići. Drugi kraj pipalice na kojoj se nalazi čuvena žica :thumbsup: spojimo sa trećim vodom pokazan i označen na slici. Kad su vrata normalno otvorena, pipalica mora da svetli. Ništa ne menjajući, spustite jezičak na vratima u donji položaj, pipalica bi se trebala ugasiti.

Kad ste to sve utvrdili koji vod čemu služi, moramo skinuti plastičnu masku na pragu. Kod poluge za otvaranje poklopca motora ima jedan vijak koji moramo odvrnuti. Dalje nam ostaje da nekim pljosnatim alatom lagano dižući oslobodimo masku iz 3 patenta u samom pragu. Ispod tepiha do stuba vrata postoji snop u kom moramo pronaći vodove koje smo prethodno označili kao potrebne. Na njih povežemo vodove sa konzole alarma i jedino što preostaje pre sklapanja je da to sve isprobamo.

Ja još nisam priključio zadnja vrata na sistem, nema se kada a i ne radi mi se po ovoj hladnoći.

To je što se tiče ugadnje daljinskog centralnog zaključavanja.

Nadam se da sam pomogao bar jednoj osobi.

Edited by BigGLybra

Share this post


Link to post
Share on other sites

veliko HVALA brate BigLybra, mnogo si pomogao ! Tri puta sam pročitao tvoj tekst, i evo pitanja koja mi se nameću, tj treba mi potvrda. Molim te da probaš da mi odgovoriš redom :w00t:

1. Kažeš da su konektori na slici "na vozačevim vratima". Jel' treba da skidam tapacirung da bi došao do ovih konektora ? Gde se tačno nalazi ovaj konektor za puno kontakata ? Kako da dođem do njega ?

2. Ako sam dobro shvatio, konektor i kopčanje ispitne žice na njega mi treba samo da bih nedvosmisleno utvrdio koja žica čemu služi. Kasnije to vratim kako je i bilo, a potrebne žice tražim ispod maske u pragu. (Da / Ne)

3. Ako predpostavimo da su boje žica iste kod tebe i mene, onda: dovođenjem mase ( - ) na zeleno belu otključavam vrata, a dovođnjem mase ( - ) na ljubičastu zaključavam vrata. Jel tako ?

4. Čemu tačno služi "prekidač vrata", tj. braon žica ? Ok, kapiram da kad su otvorena vrata preko braon žice se dobija masa, pa ispitna lampica svetli, a kad su zatvorena, braon nije spojena na masu pa ispitna sijalica ne svetli. Ali ne kapiram koja je namena te žice u vezi sa daljinskim otključavanjem ? Ili to ima veze samo sa alarmom, da počne da pišti kad se otvore vrata ?

5. Da li je u istom snopu tj. konektrou i žica za otključavanje zadnjih vrata ? Ili nju moram da "lovim" kod prekidača pored ručne kočnice ?

6. Kako da u celu priču uključim i paljenje sva četiri žmigavaca na komandu sa daljinskog ?

7. Gde si ugurao alarmni uređaj ?

8. Odakle se dovodi napanje za uređaj ?

9. Nadam se da ne mogu nešto da sje*em ispitivanjem kontolnom lampciom ?

Aj' ako ti nije teško odgovori i na ova zapitkivanja.

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kažeš da su konektori na slici "na vozačevim vratima". Jel' treba da skidam tapacirung da bi došao do ovih konektora ? Gde se tačno nalazi ovaj konektor za puno kontakata ? Kako da dođem do njega ?

Da, na vozačevim, bez skidanja tapacirunga jer se nalazi prišrafljen između dve šarke na boku vrata. Iz stuba vrata izlazi rebrasta guma a na vrata se šrafi pomoću poklopca okretanjem za 90 stepeni. Videćeš, lako je.

Ako sam dobro shvatio, konektor i kopčanje ispitne žice na njega mi treba samo da bih nedvosmisleno utvrdio koja žica čemu služi. Kasnije to vratim kako je i bilo, a potrebne žice tražim ispod maske u pragu. (Da / Ne)

Da, upravo tako, s tim da napomenem da sve provere morate vršiti dok je konektor na svom mestu, jer inače nema slanja signala do motorića centralne.

Ako predpostavimo da su boje žica iste kod tebe i mene, onda: dovođenjem mase ( - ) na zeleno belu otključavam vrata, a dovođnjem mase ( - ) na ljubičastu zaključavam vrata. Jel tako ?

Da

Čemu tačno služi "prekidač vrata", tj. braon žica ? Ok, kapiram da kad su otvorena vrata preko braon žice se dobija masa, pa ispitna lampica svetli, a kad su zatvorena, braon nije spojena na masu pa ispitna sijalica ne svetli. Ali ne kapiram koja je namena te žice u vezi sa daljinskim otključavanjem ? Ili to ima veze samo sa alarmom, da počne da pišti kad se otvore vrata ?

Pokušaj zaključati vrata ako su ti bilo koja otvorena. Videćeš da je to nemoguće. Na momenat se zaključaju pa otključaju jer su jedna otvorena sasvim ili zatvorena samo na jedan zub. Ta veza je važna stvar i za centralno i za alarm.

Da li je u istom snopu tj. konektrou i žica za otključavanje zadnjih vrata ? Ili nju moram da "lovim" kod prekidača pored ručne kočnice ?

Ne, nije. Nju sam našao pedalj dalje, prema sedištu, do praga. Kod prekidača nema se šta tražiti, suva elektronika. Kod zadnjeg levog migavca nalaze se svi vodovi koji opslužuju zadnju levu signalizaciju i bravu. Mase su sve crni vodovi, drugi vod koji vodi do zadnje brave je onaj koji tražite. Može se desiti kao kod mene da u snopu postoje više vodova iste boje pa vam je unimer sa produženim kablovima više nego koristan za otkrivanje pravog.

Kako da u celu priču uključim i paljenje sva četiri žmigavaca na komandu sa daljinskog ?

Moram priznati, pitanje mi je pomalo nejasno. Ako misliš na neko individualno paljenje migavaca, pretpostavljam da bi bio potreban relej povezan sa automatom. Ako misliš na paljenje migavaca prilikom aktivacije i deaktivacije alarma, može se naravno odraditi ali je mene mrzelo da tražim gde povezati jer bih morao skidati i gornji poklopac na volanu. Zato sam povezao na maglenke i zadnje levo poziciono svetlo jer su mi ti vodovi bili pri ruci :sweat:

Gde si ugurao alarmni uređaj ?

Ispod tapacirunga iznad papučica. Skida se odvijanjem dve plastične matice.

Odakle se dovodi napanje za uređaj ?

Sa kontakt bravice. Vod mora biti pod stalnim naponom. Lako se nađe pomoću pipalice.

Nadam se da ne mogu nešto da sje*em ispitivanjem kontolnom lampciom ?

Upravo iz tog razloga koristimo pipalicu jer ako bi napravili kratak spoj običnom žicom, eto belaja. Sijalica u pipalici služi kao potrošač i nema kratkog spoja, a dovoljno je mali otpor da može služiti kao provodnik za testiranje, recimo, koji je vod za otključati a koji zaključati.

Isti od prve do zadnje rečenice i ja pitam.... (meni se gepek ne otvara na daljinsko!)

A za ostala vrata imaš daljinsko?

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da, upravo tako, s tim da napomenem da sve provere morate vršiti dok je konektor na svom mestu, jer inače nema slanja signala do motorića centralne.

Dakle, zato L oblik ispitne žice. Da se udene u rupu, a istovremeno omogući spajanje konektora.

Ne, nije. Nju sam našao pedalj dalje, prema sedištu, do praga. Kod prekidača nema se šta tražiti, suva elektronika. Kod zadnjeg levog migavca nalaze se svi vodovi koji opslužuju zadnju levu signalizaciju i bravu. Mase su sve crni vodovi, drugi vod koji vodi do zadnje brave je onaj koji tražite. Može se desiti kao kod mene da u snopu postoje više vodova iste boje pa vam je unimer sa produženim kablovima više nego koristan za otkrivanje pravog.

Dakle, preporučuješ da krenem redom da neku od žica spajam na masu, pa kad brava otvori - to je to ?

Moram priznati, pitanje mi je pomalo nejasno. Ako misliš na neko individualno paljenje migavaca, pretpostavljam da bi bio potreban relej povezan sa automatom. Ako misliš na paljenje migavaca prilikom aktivacije i deaktivacije alarma, može se naravno odraditi ali je mene mrzelo da tražim gde povezati jer bih morao skidati i gornji poklopac na volanu. Zato sam povezao na maglenke i zadnje levo poziciono svetlo jer su mi ti vodovi bili pri ruci

Da mislio sam na paljeje migavaca prilikom otključavanja/zaključavanja centralne brave. OK, otom - potom.

Hvala još jednom. Evo sad će da otopli, pa ću da se bacim na posao.

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ne, nije. Nju sam našao pedalj dalje, prema sedištu, do praga. Kod prekidača nema se šta tražiti, suva elektronika. Kod zadnjeg levog migavca nalaze se svi vodovi koji opslužuju zadnju levu signalizaciju i bravu. Mase su sve crni vodovi, drugi vod koji vodi do zadnje brave je onaj koji tražite. Može se desiti kao kod mene da u snopu postoje više vodova iste boje pa vam je unimer sa produženim kablovima više nego koristan za otkrivanje pravog.

Dakle, preporučuješ da krenem redom da neku od žica spajam na masu, pa kad brava otvori - to je to ?

Ne, nemoj tako. Tako bi morao skoro sve vodove oblankovati dok ne nađeš onaj pravi (a ima ih puno). Prvo vidi koji boje je vod koji vodi na bravu a služi za aktivaciju motorića. Kad to utvrdiš, tada u snopu između praga i sedišta po bojama nađeš taj vod. Ja sam imao 3 potpuno ista kabela na tom mestu pa sam morao otkriti koji vodi do brave, uz pomoć pomenutog unimera. To ti se možda u prvi mah učini komplikovano jer je u igri i jedan relej preko kog se aktivira brava. Relej se nalazi takođe kod zadnjeg levog migavca. Najbitnije je utvrditi tačno koje je boje vod za aktivaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

izvinjavam se zbog moje nesmotrenosti. nisam znao da se ne sme citirati prethodni post na ovaj način

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je najmanji problem, nego ovo dodavanje boja u dva slučaja u odgovore kako bi se razlikovali... :D

Kada sredim videćeš bolje na šta sam mislio...a odnosi se na delimično citiranje nečijeg posta. :thumbup:

EDIT: Sređeno. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Neša: Ma nema frke, razumemo se mi.

@ BigLybra

OK, hvala mislim da mogu da se snađem. Uzgredm ima jedan mali trik kojeg znam i praktikujem godinama kad je ovako nešto u pitanju. Obična tanka, oštra igla (ili čioda, ili zihernadla) je nezamenljiva ! Probode se izolacija tako da igla dođe do bakarnog voda i onda se unimerom (ili ispitnom sijalicom) utvrđuje napon ta vodu. Tanka igla takoreći uopšte ne oštećuje izolaciju, a kad se izvuče, ni ne vidi se gde je bila ubodena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obična tanka, oštra igla (ili čioda, ili zihernadla) je nezamenljiva ! Probode se izolacija tako da igla dođe do bakarnog voda i onda se unimerom (ili ispitnom sijalicom) utvrđuje napon ta vodu.

Slazem se

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...