Shicky 0 Posted January 5, 2011 Pozdrav svima!Od skoro imam problem sa kočnicama tj sa preraspodelom sile prilikom jačeg kočenja.Naime,ujutru sam ostavio auto na parkingu i nije bilo problema prilikom kočenja,ali popodne mi je papučica bila za nijansu tvrdja i auto se ponašao kao da vučem ručnu kod naglih kočenja tj zadnji točkovi jače hvataju i blokiraju,dok prednji nemaju dovoljnu kočionu silu.Nema klasičnog "pobadanja" na prednje nego mi blokiraju zadnji i okrenuo sam se na snegu-srećom bez posledica.Pločice i diskovi su u dobrom stanju tj relativno skoro menjani!Bio kod nekog "majstora" on kaže da je verovatno servo kočnice,dok mi drug kaže da je glavni kočioni i da je on imao isti problem.Nisam pametan šta da radim i šta da menjam,ako je neko imao sličan problem-svaka pomoć je dobrodošla!Zaboravih:auto nema ABS!Hvala unapred na pomoći! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted January 5, 2011 S obzirom da jos nisam cuo da nekome Fiat koci kao lud na zadnje kocnice i to preko noci,predpostavljam da ti je opala sila kocenja na prednjim tockovima.Da li je propao glavni kocioni cilindar il se nakupio mulj u sistemu ili su ti od soli zaribale celjusti znaces tek kad raskupusas redom,od prednjih tockova prema glavnpm kocionom.Ne bi bilo lose ako imas negde besplatnu kontrolu na valjcima da ga nateras i vidis sta cifre kazu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted January 5, 2011 Ne znam da li ima veze ali meni se desavalo da kada povucem rucnu na 1 zub zadnji tockovi bolje hvataju.Proveri za svaki slucaj da ti nije sajla rucne ostala u nekom polozaju pa su pakne ostale nategnute.To je najlakse proveriti ako dignes auto na dizalicu i probas da okreces zadnje tockove,treba da idu lagano. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted January 5, 2011 Kad ti zadnji tockovi bolje vataju na prvom zubu znaci da ti je crko mehanizam za samostelovanje gurtni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
migun 1 Posted January 6, 2011 Suprise.... I meni se identičan problem javlja sa Yarisom 2007. Zadnje koče ko lude!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
coanew 0 Posted January 6, 2011 druze za bravo je to normalno kad je prazan raspodela sile na 5 cilindru nije dobra probaj to isto sa dvoje ljudi nazad i nece ti se isto desiti.Kazem to jer mi se desavalo isto ,kod naglih kocenja zanosi zadnji deo :wallbash: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted January 17, 2011 evo da i ja dopisem moje iskustvo... znaci da ispravim predhodnika, ipak to NIJE normalno. vozim Bravo malo jace od godinu dana i to mi se nikad nije desavalo, sve do pre 2-3-4 dana do duse meni je to jutarnja pojava. kad auto stoji celu noc, onda zadnji koce ko ludi, tj 'vataju pre prednjih... da je to normalno za bravo mislim da bih to primetio do sad cak sam se i ja (kao i Shicki) okrenuo na sred kolovoza, malkice vlaznog, snega nije bilo, a da ga je bilo zavrsio bi u kanalu....medjutim, to traje nekih 5-6-7 kilometara i onda se sve vraca u normalu... tako vec 3-4 jutra, verujem da ce i sutra biti isto...e sad... bio sam kod majstora, koji mi kaze da je to vrlo verovatno do tog famoznog 5-og kocionog cilinda koji zna malo da zaglavi ili da crkne... isti majstor mi je rekao da ga kupim on ce ga zameniti, jer on nema gde da ga kupi... kaze izgleda mora da se naruci... sad sam gledao na ap-ovom sajtu, imaju samo zadnji kocioni cilindri koje sam skoro menjao te mi isti ne trebaju...glavna dilema... u sredu treba da idem na put (oko 400 km u jednom pravcu) pa se sad pitam da l' ici ovako ili to pokusati zameniti pa onda na put Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted January 17, 2011 Da si skoro menjo zadnje dobose znao bi da ti kazem zbog cega je to tako... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted January 17, 2011 malo je falilo, al rece covek, moze ovo jos ovako znaci ni ti ne znas... a u tebe sam se uzd'o, velim sherpa je tu boles' garant prelezala Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted January 17, 2011 Meni sherpa jako koci na prednje prvi dva-tri puta dok skine rdju koja se navata na discove preko noci,kad je vlazno.Los kvalitet diskova pa brzo rdjaju.Od kako sam ih stavio nisam vido sjaj na njima.Stalno imaju neke pege i mat su. Zato sam te pito za dobose. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted January 17, 2011 Ovo za rdjanje diskova preko noci povrdjujem i ja.Svako jutro prvih par kocenja struze kao da su potrosene plocice i posle se smiri.A tek posle 2 dana stajanja ... mislim da ce se sve poderati kada prikocim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted January 17, 2011 heheh to za diskove je "normalna" pojava :) nego... taj peti cilindar... moze li on nekako da se "podmaze", WD-ise ili tako nesto...? ono zavuces se, spricnes i gotovo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Niksha 1 Posted January 18, 2011 Ne moze tako da se resi peti kocioni, ali problem nije u njemu. Moj savet iz iskustva, proveri glavni kocioni i mehanizme nazad sto steluju pakne Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted January 18, 2011 Ja i dalje mislim da su mu zadnji ok al napred ne koci kako treba.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted February 10, 2011 konacno zamenjen 5-i kocioni u njemu je bio problem polovan na otpadu - 20 juraruke majstora - 20 juraskripe gume kad kocim - priceless Quote Share this post Link to post Share on other sites
mojito 0 Posted February 10, 2011 skripe gume kad kocim - priceless sad moras i gume da menjas na zmaji si mogao jeftinije da prodjes za ruke :harhar: Quote Share this post Link to post Share on other sites
svetozar 0 Posted February 26, 2011 evo i kod mene se pojavio ovaj problem sa kocenjem.zadnji koce kao blesavi,pri naglom kocenju blokiraju.umesto da poletim iz sedista kad zakocim ja se samo zavalim nazad koliko se spusti zadnji kraj! cak mislim da prednji uopste ne koce jer posle 15 min voznje veceras diskovi ladni kao led. ipak bi trebalo da se ugreju malo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Shicky 0 Posted May 18, 2011 Još jedno pitanje..bio danas na otpadu da kupim taj famozni 5-ti cilindar i poludim.Na mom 5-om cilindru NE POSTOJI opruga i mehanizam za regulaciju opterećenja.Cilindar jednostavno stoji,zakačen za zadnji deo,bez ikakve regulacije!?!? Dečko mi pokazao pet komada i svi imaju taj mehanizam,a kod mene nema.Pritom nije ništa dirano niti skidano,takav je fabrički Jel ima neko sličan na svom autu ili je moj izuzetak ('ebo ga ja baš) Ako može neko od majstora da se javi,da li bi mogao da se postavi ovaj sa mehanizmom umesto ovog trenutnog?Fiat Bravo 1.2 16v bez ABSpozz svima.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted May 18, 2011 Ja sad ne znam napamet,ali ti mozda imas korektore kocenja,pogledaj,inace to je jako jako opasno kada hvataju tako zadnji tockovi! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Shicky 0 Posted May 18, 2011 To je to,verovatno je regulator kočenja u pitanju,čitao sad na hrvatskom forumu da odgovara od Tipa 1.8 16v,prozujaću sutra po otpadima.Bilo bi dobro ako neko ima sliku tog regulatora kočenja neka je postavi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
lomisa 9 Posted May 31, 2021 (edited) Da probudim temu. Elem, zadnji tockovi na tehnickom nejednako koce. [ 34 posto razlika ]. Majstor misli da je u pitanju korektor kocenja,koji je kao na slici, bez opruge za torziju. Ima li neko pojma gde da nadjem pomenuti deo? Probao, kod Makija,Peđe, nemaju. Auto se inace normalno ponasa i koci normalno. Edited May 31, 2021 by lomisa Quote Share this post Link to post Share on other sites