Jump to content
FAS Goran
Shicky

Bravo 1.2 - problem prilikom jačeg kočenja

Recommended Posts

Pozdrav svima!

Od skoro imam problem sa kočnicama tj sa preraspodelom sile prilikom jačeg kočenja.Naime,ujutru sam ostavio auto na parkingu i nije bilo problema prilikom kočenja,ali popodne mi je papučica bila za nijansu tvrdja i auto se ponašao kao da vučem ručnu kod naglih kočenja tj zadnji točkovi jače hvataju i blokiraju,dok prednji nemaju dovoljnu kočionu silu.Nema klasičnog "pobadanja" na prednje nego mi blokiraju zadnji i okrenuo sam se na snegu-srećom bez posledica.Pločice i diskovi su u dobrom stanju tj relativno skoro menjani!Bio kod nekog "majstora" on kaže da je verovatno servo kočnice,dok mi drug kaže da je glavni kočioni i da je on imao isti problem.Nisam pametan šta da radim i šta da menjam,ako je neko imao sličan problem-svaka pomoć je dobrodošla!

Zaboravih:auto nema ABS!

Hvala unapred na pomoći!

Share this post


Link to post
Share on other sites

S obzirom da jos nisam cuo da nekome Fiat koci kao lud na zadnje kocnice i to preko noci,predpostavljam da ti je opala sila kocenja na prednjim tockovima.Da li je propao glavni kocioni cilindar il se nakupio mulj u sistemu ili su ti od soli zaribale celjusti znaces tek kad raskupusas redom,od prednjih tockova prema glavnpm kocionom.Ne bi bilo lose ako imas negde besplatnu kontrolu na valjcima da ga nateras i vidis sta cifre kazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li ima veze ali meni se desavalo da kada povucem rucnu na 1 zub zadnji tockovi bolje hvataju.

Proveri za svaki slucaj da ti nije sajla rucne ostala u nekom polozaju pa su pakne ostale nategnute.

To je najlakse proveriti ako dignes auto na dizalicu i probas da okreces zadnje tockove,treba da idu lagano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad ti zadnji tockovi bolje vataju na prvom zubu znaci da ti je crko mehanizam za samostelovanje gurtni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suprise.... I meni se identičan problem javlja sa Yarisom 2007. Zadnje koče ko lude!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

druze za bravo je to normalno kad je prazan raspodela sile na 5 cilindru nije dobra probaj to isto sa dvoje ljudi nazad i nece ti se isto desiti.

Kazem to jer mi se desavalo isto ,kod naglih kocenja zanosi zadnji deo :wallbash: :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo da i ja dopisem moje iskustvo... znaci da ispravim predhodnika, ipak to NIJE normalno. vozim Bravo malo jace od godinu dana i to mi se nikad nije desavalo, sve do pre 2-3-4 dana :wallbash:

do duse meni je to jutarnja pojava. kad auto stoji celu noc, onda zadnji koce ko ludi, tj 'vataju pre prednjih... da je to normalno za bravo mislim da bih to primetio do sad :thumbdown: cak sam se i ja (kao i Shicki) okrenuo na sred kolovoza, malkice vlaznog, snega nije bilo, a da ga je bilo zavrsio bi u kanalu....

medjutim, to traje nekih 5-6-7 kilometara i onda se sve vraca u normalu... tako vec 3-4 jutra, verujem da ce i sutra biti isto...

e sad... bio sam kod majstora, koji mi kaze da je to vrlo verovatno do tog famoznog 5-og kocionog cilinda koji zna malo da zaglavi ili da crkne... isti majstor mi je rekao da ga kupim on ce ga zameniti, jer on nema gde da ga kupi... kaze izgleda mora da se naruci... sad sam gledao na ap-ovom sajtu, imaju samo zadnji kocioni cilindri koje sam skoro menjao te mi isti ne trebaju...

glavna dilema... u sredu treba da idem na put (oko 400 km u jednom pravcu) pa se sad pitam da l' ici ovako ili to pokusati zameniti pa onda na put :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da si skoro menjo zadnje dobose znao bi da ti kazem zbog cega je to tako...rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

malo je falilo, al rece covek, moze ovo jos ovako :thumbsup:

znaci ni ti ne znas... a u tebe sam se uzd'o, velim sherpa je tu boles' garant prelezala :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni sherpa jako koci na prednje prvi dva-tri puta dok skine rdju koja se navata na discove preko noci,kad je vlazno.Los kvalitet diskova pa brzo rdjaju.Od kako sam ih stavio nisam vido sjaj na njima.Stalno imaju neke pege i mat su.dry.gif Zato sam te pito za dobose.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo za rdjanje diskova preko noci povrdjujem i ja.

Svako jutro prvih par kocenja struze kao da su potrosene plocice i posle se smiri.

A tek posle 2 dana stajanja ... mislim da ce se sve poderati kada prikocim. :thumbdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heheh to za diskove je "normalna" pojava :) :) :)

nego... taj peti cilindar... moze li on nekako da se "podmaze", WD-ise ili tako nesto...? ono zavuces se, spricnes i gotovo? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moze tako da se resi peti kocioni, ali problem nije u njemu. Moj savet iz iskustva, proveri glavni kocioni i mehanizme nazad sto steluju pakne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja i dalje mislim da su mu zadnji ok al napred ne koci kako treba....rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

konacno zamenjen 5-i kocioni :thumbsup: u njemu je bio problem :)

polovan na otpadu - 20 jura

ruke majstora - 20 jura

skripe gume kad kocim - priceless :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

skripe gume kad kocim - priceless :)

sad moras i gume da menjas :whistle:

na zmaji si mogao jeftinije da prodjes za ruke :harhar: :harhar: :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo i kod mene se pojavio ovaj problem sa kocenjem.zadnji koce kao blesavi,pri naglom kocenju blokiraju.umesto da poletim iz sedista kad zakocim ja se samo zavalim nazad koliko se spusti zadnji kraj! cak mislim da prednji uopste ne koce jer posle 15 min voznje veceras diskovi ladni kao led. ipak bi trebalo da se ugreju malo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedno pitanje..bio danas na otpadu da kupim taj famozni 5-ti cilindar i poludim.Na mom 5-om cilindru NE POSTOJI opruga i mehanizam za regulaciju opterećenja.Cilindar jednostavno stoji,zakačen za zadnji deo,bez ikakve regulacije!?!? :blink: Dečko mi pokazao pet komada i svi imaju taj mehanizam,a kod mene nema.Pritom nije ništa dirano niti skidano,takav je fabrički :wallbash: Jel ima neko sličan na svom autu ili je moj izuzetak ('ebo ga ja baš) :realmad: Ako može neko od majstora da se javi,da li bi mogao da se postavi ovaj sa mehanizmom umesto ovog trenutnog?

Fiat Bravo 1.2 16v bez ABS

pozz svima..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sad ne znam napamet,ali ti mozda imas korektore kocenja,pogledaj,inace to je jako jako opasno kada hvataju tako zadnji tockovi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je to,verovatno je regulator kočenja u pitanju,čitao sad na hrvatskom forumu da odgovara od Tipa 1.8 16v,prozujaću sutra po otpadima.Bilo bi dobro ako neko ima sliku tog regulatora kočenja neka je postavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da probudim temu. Elem, zadnji tockovi na tehnickom nejednako koce. [ 34 posto razlika ]. Majstor misli da je u pitanju korektor kocenja,koji je kao na slici, bez opruge za torziju. Ima li neko pojma gde da nadjem pomenuti deo? Probao, kod Makija,Peđe, nemaju. Auto se inace normalno ponasa i koci  normalno.

5e3d32fe00f220019a034f16.jpeg

Edited by lomisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...