Jump to content
FAS Goran
srki1003

Fiat Stilo 1.6 - dizne

Recommended Posts

Pozdrav svima ,

Imam sledeci problem.

Vozim fiat stila 1.6 na gas.U poslednje vreme mi je malo teze palio ujutru,nekoliko puta zavergla i upali.Cinilo mi se da kad upali nekako neravnomerno radi kao da su dizne prljave.

E onda sam pre neki dan otisao kod majstora da mi samo skine dozne i otisao sam kod drugara u ovlesceni servis koji mi je ocistio dizne na nekom skupom uredjaju koji je samo za ciscenje dizni.Posle ciscenja testirao ih je i reko mi da dve dizne bacaju gorivo dobro ,treca malo slabije a cetvrta bas slabo ali baca i ona.

Vratio sam se kod majstora koji mi je vratio sve i po zavrsetku smo upalili auto ali Motor neradi kako treba,pri davanju gasa istrokira i tako svaki put.cim se prebaci na gas onda je ok.

E sad,pre ciscenja dizni koje su tada bile bas zaprljane nije se to desavalao a sad kad su ociscenje desava trokiranje.Nije mi jasno,razumem da te dve dizne nisu najbolje ali ni pre cicscenja nisu bile ok pa auto pri davanju gasa nije trokirao.

Zanimame da li neko mozda zna o cemu se radi i ako su te dve dizne problem gde mogu da ih sredim jer mi se nekupiju nove jer su u delti 20000 din :( a nema ih nigde drugde.

Sta da radi !!! :)

Pozdrav svima i srecna nova godina i bozicni praznici !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lose ociscene dizne ja sipam aditiv u gorivo i vozim na benzin kad mi se malo zaprljaju i na taj nacin resavam problem.

Ako nijedna dizna nije crkla onda je lose ociscena a to je ono kad majstori nemaju alat za probavanje a tvrde da su ih dobro ocistili, e cvrc .

Nemoj da kupujes nove nego nazad kod majstora ili pogledaj s kim imamo saradnju pa kod njih jer su sigurno profesionalniji od mnogih :realmad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo,pitanje je upornosti majstora da pokusa da spasi losu diznu.Nekad ide i tri puta kroz proces ciscenja.Nije neobicno da losa dizna posle ciscenja radi jos gore nego pre.Naravno tu je i drug Marfi koji ume da u najneobicnijem trenutku ukljuci jos neki kvar,tipa proboj kabla ili svecice.Onda,da li ste cistili leptir gasa?Da li je sve vraceno kako treba?Ko sto vidis ima gomila pitanja koja se moze postaviti.Samo upornost i sistematicnost te mogu spasiti muka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Covek kaze da mu je majstor rekao da su dve dizne lose i posle ciscenja,znaci da ih je testirao.E al nije rekao koliko ih je puta vracao na popravni.Mogu da se kupe i polovne dizne i da se sred za manje para.Al moras da imas dogovor da platis samo dizne za koje se ispostavi da posle ciscenja rade kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari,

ove tri dizne su ciscene samo jednom a ta cetvrta koja je najlosija vracena je na jos jedno cuscenje i posle toga se malo poboljsala ali opet nije kako treba.

Npr: na testiranju prve dve su bacale 60% treca je bacala 50% a cetvrata posle prvog ciscenja 20% a kad je prosla jos jedan proces onda je bacala 25%. Ako sam dobro objasnio nadam se da ste me razumeli.

Razmisljam da oteram auto u neki servis al da znam da je proveren i da ce resiti problem.

Zna li neko neki dobar servis na strani novog beograda,zemuna ili tu negde?

I sta mislite koliko bi parica trebalo da kosta resavanje problema i ponovno ciscenje te jedne ili mozda opet sve cetiri?

Hvala drugari na savetima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverite na unimeru omsku vrednost svake dizne posebno, moraju biti negde oko 15-16 oma. Vrlo je vazno da su vrednosti ujednacene. Drugo , mi nekada peremo dizne po vise puta dok ne dobijemo odgovarajuce vrednosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskustva o servisima ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=5125

Zna li neko neki dobar servis na strani novog beograda,zemuna ili tu negde?

Onda ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=39186

I u toj temi pitaš i dogovaraš oko zakazivanja ili šta već... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze kad se ciste dizne, uvek ocistis sve 4. A ne vidim kakav problem imas sa gasom? posto ovo je tema za gas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na gasu je jedini problem sto nekad,naglo padne broj obrtaja i auto se ugasi.Ali to se nedesava cesto.

NPR: krenem u prvoj dodjem do 3000 obrtaja i kad krenem da prebacim u drugu naglo padne broj obrataja i auto se ugasi.Posle toga normalno upali,prebaci sam na plim i radi normalono kao da se nista nije desilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% su zaprljane dize... Videces kad ih ocistis da se nece gasiti , i lepse ce raditi u leru... :) Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu iste dizne.

Nešto sam čitao davno da dizne sa npr. Brava 1.6 mogu na Stila 1.6, što bi i imalo neke logike, ali sa jačeg motora na slabiji ne ide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da probudim temu :)

Danas proveravao dizne u servisu. Stavili su ih na masinu za testiranje. Od 4 dizne dve su u roku od dva minuta progurale 40 kubika benzina ili neke slicne tecnosti. Jedna je progurala 35 kubika. Potom su ih "oprali" u ultrazvucnoj kadici i posle toga je i ova cetvrta propustila 40 kubika za 2 minuta.  Da li neko zna koliko nova dizna moze da propusti goriva ?

 

Ciscenje dizni sam radio posto mi auto nestabilno radi na benzinu. Moram da sacekam minut dva pre nego krenem, u suprotnom se ugasi. Posle nekog vremena pocne da radi normalno na benzinu. Pri startovanju iz auspuha se oseti benzin (to su mi potvrdili u dva servisa :)). Cini mi se da vise trosi benzina nego ranije. Promenjena je bobina na drugom cilindru. I nakon toga mi se upali check engine - misfire detected cylinder 2 par puta i nestane. To se desava u 95% ujutru kad vozim na benzinu.

 

Mehanicari kazu da je problem do TNG. Kazu da se benzinski ECU navikne na siromasniju smesu TNG i pokusava da to ispravi kada se vozi na benzinu. Zbog toga naliva benzin sto utice na to da se auto gusi - gasi i isto tako na potrosnju. Nakon nekog vremena ECU koriguje sve to i sve bude ok. Meni ovo deluje logicno. Napomena da  na  TNG radi bez problema.

Ici cu do majstora za TNG ali me zanima da li je neko imalo slicno iskustvo?

Edited by chiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mi je nekad na plinu upalio "chek", na benzinu bi nakon nekoliko vožnji ugasio upozorenje.

Kako bi majstori ovaj slučaj objasnili?!

Po meni, plinski računar nema nikakvog uticaja na benzinski. Sonda daje podatke a plinski računar programski nastoji da isprati fabrički rad motora na benzinu uz male korekcije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tačno je da plinski računar nema nikakvog uticaja na benzinski. Uticaj ima pogrešna količina ubrizganog plina, bilo da je prevelika ili nedovoljna. Sonda daje signal a benzinski radi korekciju i memoriše vrednosti korekcije. Sve se vidi kada se poveže dijagnostika. Prvo se pročita greška zbog koje gori "check" lampica, onda se vozi naizmenično na jedno pa na drugo gorivo i uporedi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je na 1.6 kad su bile zaprljane dizne izbacivao misfire na 2 i 3 cilindru,odem ocisfim dizne,izaslo boga oca neke stroke iz njih i 3 bacale dobro,1 malo losije,i tu koja je losije bacala stavi majstor na 1 cilindru,kako sam upalio auto,tako je ta dizna crkla jer je povukao neku prljavstinu iz rezervoara,nakon toga stavljena dobra polovna i stavljen filter za gorivo od bravo 1.6 i od tad nemam nikakvih problema,ma da cu u skorijem periodu da ocistim rezervoar....

Ono sto je bilo zanimljivo,kad je crkla dizna radio je na3 klipa bilo na benzin ili plin,cak i kad se upali direktno na plin taj cilindar nije radio....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm...zanimljivo. To da jedan cilindar odjednom ne radi na oba goriva se dešava kada je prekid u kablovima za isključenje benzina a ne kad pregori benzinska dizna. Ali dobro, ako je posao završen i motor sad dobro radi na benzin, to je to. I mislim da kad već imaš filter za benzin ne moraš da ispiraš rezervoar. Dovoljno je da održavaš nivo benzina oko 1/4 i neće biti problema. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je bilo cudno....upalim direkt na plin i ne radi,zamenom benzinske dizne se sve resilo,radi super sad...

Sto se tice ispiranja rezervoara,odradicu bez obzira sto ima filter,imam ja doooooosta slobodnog vremena za to... :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U slucaju kada je sve podeseno i radi kako treba , da li lambda sonda daje drugaciji signal kada se vozi na benzin u poredjenju sa voznjom na TNG? 

 

Vozim na benzin vec nekoliko dana - 80 km i sve radi kako treba. Pali ok, radi stabilno itd. Nema nikakvih gresaka. 

Edited by chiki

Share this post


Link to post
Share on other sites

U slucaju kada je sve podeseno i radi kako treba , da li lambda sonda daje drugaciji signal kada se vozi na benzin u poredjenju sa voznjom na TNG? 

 

Vozim na benzin vec nekoliko dana - 80 km i sve radi kako treba. Pali ok, radi stabilno itd. Nema nikakvih gresaka. 

Sad počni da koristiš plin, pa ako bude sve OK - rešen problem. Ako se problemi ponovo jave: pravac plinadžija .

 

U slučaju kada je sve podešeno i radi kako treba, razlika u lambda-signalu benzin-plin je zanemarljiva, isto kao i vremena ubrizgavanja benzina bez obzira na koje gorivo motor radi.

 

Osnovni ulazni parametar za ubrizgavanje plina je vreme ubrizgavanja benzina  a ne lambda-signal. Benzinski računar je tupavi kalkulator koji nema pojma na koje gorivo motor radi :) . Gasni računar radi identično sa i bez povezanog lambda-signala.

 

Ako nešto nije u redu sa gasnim uređajem, prvo što se vidi je razlika vremena ubrizgavanja benzina pri promeni goriva u istom konstantnom režimu rada motora. Ovo se vidi i dijagnostikom motora i dijagnostikom plinskog uređaja (sekvencijalni). Lambda signal u ovom slučaju je praktično identičan na oba goriva. 

 

Razlog je taj što je benzinski računar promenom vremena ubrizgavanja benzina (ka većim ili manjim vrednostima od idealnih) korigovao smešu i da kažemo automatski je podesio. Rezultat je da motor na plin radi besprekorno. Sledeći algoritam je izračun i memorisanje prosečne vrednosti korekcije smeše, u % ili drugim jedinicama, zavisno od kontrolera i softvera. Na osnovu memorisane vrednosti korekcije motor dalje radi na benzin.

 

Kada pogrešno ugrađen, pogrešno podešen, neadekvatan ili neispravan gasni uređaj vremenom izazove poremećaj vrednosti korekcije, posledica je da motor neispravno radi na benzin iako na plin možda radi sasvim normalno. U praksi, to znači da ako gasni uređaj na primer za dato vreme ubrizgavanja benzina isporučuje manje goriva, vremenom će se ubrizgavanje benzina produžiti. Na gas će motor raditi dobro a na benzin će "prelivati". Suprotno, kada gasni uređaj isporučuje više goriva, korekcija ubrizgavanja će se memorisati ka manjim vrednostima, motor će otežano paliti, otežano raditi hladan (nekada i zagrejan) na benzin, ponekad aktivirati "misfire", itd. A na plin, čim dođe do prelaska na plin, motor će raditi dobro.  Zašto? Zato što se korekcija ubrizgavanja kontrolera motora podesila prema gasnom ubrizgavanju.

 

"Check" lampica se pali kada je smeša toliko pogrešna da ne može pravilno sagoreti u pojedinim cilindrima ("misfire") ili je korekcija ubrizgavanja dostigla graničnu vrednost i više se ne može menjati ( greške u vezi sa smešom i emisijom gasova); Ovo je odgovor na pitanje kolege Mijailović B. zašto se "check" lampica upali ponekad tokom vožnje na plin a ugasi kada se neko vreme vozi na benzin: zato što se tokom vožnje na benzin vrednosti korekcije vrate u okvir normalnih za taj motor i njegov računar. Ili je prestalo pogrešno sagorevanje u cilindrima. Naravno, tačan uzrok aktiviranja "check"-lampice treba videti dijagnostikom kontrolera motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzgred budi rečeno , pitanje je bilo više retoričko ali je svakako dobrodošao odgovor.

Prosto rečeno, gasni uređaj, kao što sam negde pomeuo, posredno utiče na rad benz. računara te je iz tog razloga potrebno podesiti rad motora na GAS tako da ne iziskuje velike korekcije benz. računara sa prelaskom rada na isti. Uh, valjda je i ovo jasno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na iscrpnom odgovoru. Jasno je sve. Naročito je interesantan deo oko sonde i tng . Javljam rezultate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...