Jump to content
FAS Goran
muccko

Fiat Brava 1.9 TD / Marea / Multipla 1.9 JTD - troši, gubi ulje

Recommended Posts

Pa mogo bi al ne bi ni iso i dimio bi i mozda trokirao...gumice su ti uvek jeftine koje god da stavis

A kolika je normalna potrosnja ulja kod taj motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovani prijatelji, nisam dugo posećivao forum a setio sam se kad mi se pojavio problem. Vizim Fiat Bravo 1998 1.9TD 74KW a problem je sledeći: 

Velika potrošnja ulja - 1l na mesec dana

 

Malo otežano paljenje a kad upali izbacuje crni dim koji se ponovo javlja pri opterećenju uz brdo i na 3000rpm. Izuzetno dobro vuče i uz brdo i na ravnom samo taj prokleti dim i to me buni. Na motoru je rađen servis turbine 2014 i menjan je dihtung na dekli (valjda se tako kaže) pri čemu mi je majstor reko da baca ulje na crevu za iberlauf. Primetio sam da ponekad sam doda gas i posle toga kao da nema dovoljno goriva i blago izgubi snagu a i cima dok se ne doda gas, posle toga radi super, na leru ponekad uradi isto digne obrtaje do 1500-1700 ali ih vrati čim se malo doda gas. Potrošnja nije povećana.

To je odprilike to ako treba još neki podatak spreman sam da vam napišem.

Pozdrav i puno lepih trenutaka sa vašim četvorotočkašima

IVAN-BOR

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet turbo...

Nasi kad je oprave, kvari se na svake dve godine :D

Samo mi nije jasno, ja sam mom dusu uzeo, nikada problem jedan jedini sa turbinom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kome se kako zalomi, samo ne znam da li je turbina, ona kad crkne ide beli dim i izbacuje ulje kroz izduvni sistem i neće da vuče, jednostavno ne ide.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ide ide, štaviše najbolje ide pred smrt :)

Salu na stranu, idi kod dobrog majstora da ti proveri turbinu.

Ta potrosnja ulja na jtd motorima moze da bude i od gumica ventila ili istrosenih karika sto je JAKO retko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znam da sam lično nosio turbinu za Kruševac a da li TD ima crevo za iberlauf to ne znam a toliko o majstorima u gradu bakra.

Šta po tvom mišljenju može da bude 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima i td iber, ali nema moze tu da baca toliko, video bi masne fleke ispod auta i po motornom prostoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A šta treba da se vidi šta da gledam. Da radi motor ili ne, pošto sam sad stigo sa puta od nekih 35km

Sad sam gledao šipka jedva pokazuje na vrh, doduše pali mi lampicu kad prikočim i kad naglo skrenem u levo, u desno manje. Ulje nema miris na naftu i čisto je bez vode nema belih trgova na poklopcu i na prstu ne pokazuje neku mešavinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini, nisam ti rekao. Kad je zagrejan, pusti ga da radi na leru i izvuci sipku meraca za ulje. Ako "duva" tj. baca dim iz sipke, to ne valja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O.K. čim to odradim ukoliko već sutra jer opet trebam da pređem tu kilometražu javljam ti rezultat. Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nije bitna km samo da je motor koliko toliko zagrejan, najbolje na radnu temp.al moze i manje, tj.sve sto je u losijem stanju ranije pokaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druže, sad saam stigo sa puta od nekih 40 km i ostavio ga na ler i izvuko šipku i nismo ni ja ni žene videli ni mrvicu dima iz šipke. To je to ako treba još neka provera kaži i ja ti javljam rezultat. Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo rekoh ja...

No, preko foruma nema opravke, kao sto remontovan turbo ne znaci neispravnost nakon godinu ili dve.

Nazalost, gomili majstora su turbine naučna fantastika tako da nadji nekog kompetentnog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa , nisam sumnhao na nju zato sto je remontovana a i upalo mi u oci zato sto si reko da baca ulje na iber, ali vidis da je izgleda do nje ko sto je i rekao Fantom. I to sto se zalice u radu moze da bude zbog nesagorelog ulja. Proveri to kod majstora nekog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druže, skinuo sam poklopac i imao šta da vidim ali ne znam kako da postavim slike da vidiš gde baca ulje i da mi predložiš šta dalje

 

IMG_20160808_154945[1].jpgIMG_20160808_155400[1].jpgIMG_20160808_154956[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze, ovde su ti dizne, a ovo crno sto ti baca je nafta.

Ove cevcice idu na dizne, a kroz cevcice stara bosch pumpa gura gorivo do njih.

Dakle nije ulje ovo, bar ovo sto vidim preko telefona.

Verovatno ti je podloska tu odsvirala svoje a moguce i da je dizna malo vise pocela da preliva.

Sad si nasao gde prska nafta, sad jos da nadjes ulje :)

A ako ne vidim dobro, dihtung poklopca ventila ti prska ulje, probio.

Sto je smesna suma za opraviti.

Ako je to, kupi dihtung, ne daj majstoru da stavlja silikon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/6/2016 at 10:07 PM, FantomX said:

Samo mi nije jasno, ja sam mom dusu uzeo, nikada problem jedan jedini sa turbinom.

 

Treba baš biti stručnjak pa ubiti tu WG turbinu :D Skoro pa neuništivo, koliko god je vrteo i gazio, samo je lepo zagrejati i ohladiti i ima da nadživi svaki VNT tri puta :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nemaju bezveze insignia i lancia wg turbine x2 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo šta se izdešavalo. Reč je o Fiatu Brava 1.9 JTD 2001 godište.

Kolega zakači karter, iscuri mu svo motorno ulje, i tako ga je vozio (kako nije video lampicu za ulje i kako nije osetio da je motor promenio rad, ni sada mi ne ulazi u glavu). Ukupno bez ulja je vozio nekih 7 do 10 kilometara u gradu dok se nije ugasio. Pokušavao je čak i na nizbrdo da ga startuje, ali nije uspeo jer je motor gotovo zaribao.

Motor je zamenjen sa drugim polovnim 1.9 JTD, isto 74 kw, jer radilica je naprsla i nije mogla da se obradi.

Kupljen je samo agregat bez pratećih delova, dakle turbina je sa starog motora.

Drugi motor radi fino (radi ujednačenim nego prošli), startuje dobro, ima miran rad, ali troši motornog ulja i to podosta, negde 3-4 l na 10.000 km. Mada još nisam toliko prešao od kada je zamenjen, nego sam računao da je na 3.000 hiljade potrošio litar ulja. Imam utisak da sve više i više troši motorno ulje (sipam Seleniu za turbo dizel, 10-40W, polusintetika).

 

Motor malo duva, ali ništa preterato više nego onaj prošli, koji je na 10.000 km trošio između 300 do 350 mililitra motornog ulja.

 

Turbokompresor se čuje ("zviždi") i na nižim obrtajima, od 1.500 do 2.000 RPM.

 

Da li je mogući uzrok tolike potrošnje ulja turbokompresor (koji je sa motora koji je vožen na bez motornog ulja)? I ako je moguće, da li postoji neki trik da ustanovi da je u pitanju turbina.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...