Jump to content
FAS Goran
muccko

Fiat Brava 1.9 TD / Marea / Multipla 1.9 JTD - troši, gubi ulje

Recommended Posts

uradjena generalna na motoru, hilzne, karike, lezajevi, glava servisirana, sve je uradjeno kako treba ali opet trosi ulje. Pre generalne je takodje trosio ulje. Inace imam utisak i da ne vuce bas kako treba, ne znam takodje da li radi turbina (kako moze da se provri) i da li je moguce da trosi ulje zbog neispravne turbine. Unapred hvala za bilo kakav savet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene (onako privatno :D ) prvo interesuje na koliko km si radio generalnu? Nije bitan podatak za ovu temu nego ja imam isti motor pa da znam na čemu sam :D

Ako ne radi turbina to se itekako oseti, a može i da troši ulje ako ne radi turbina ;) Iskreno, ne verujem da će ti neko dati neki konkretniji odgovor jer tu može da bude zaista mnogo faktora... počev recimo od gluposti da ti nije nasuto ulje koje treba, pa do nekih ozbiljnijih stvari da ti motor nije sklopljen kako treba... ima li ulja negde po motoru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ga vozim oko tri - četiri godine i mislim da mu je kilometraža vraćena tako da nisam siguran koliko je kilometara prešao i čini mi se da je već bio karikiran, inače motor je sada spakovan dobro ali mene interesuje kako može da se proveri turbina da li je ispravna ili ne i da li troši ulje. Kažem da mi je i pre trošio ulje u zadnje vreme i baš je dimio puno (crn dim) a kada smo otvorili motor videli smo da mi je jedan klip pukao (dve rupe između karika) a i karika mi je bila pukla, takođe je loše palio. Sada pali odlično na ovim niskim temperaturama i ne dimi uopšte ali mi troši ulje, doduše za prvu pređenu hiljadarku nisam mu sipao baš kvalitetno ulje (selenija turbodizel koje obično koristim) već neko jefitnije 15/40.

inače sam sa motorom zadovoljan i nisam imao nikakvih problema sa motorom uopšte od kada sam ga kupio, potrosnja mi se kretala tu oko 6.5 l/km do generalke, dalje ćemo videti... Kolika je potrošnja kod tvoje brave?

Edited by munccan

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ga vozim oko tri - četiri godine i mislim da mu je kilometraža vraćena tako da nisam siguran koliko je kilometara prešao i čini mi se da je već bio karikiran, inače motor je sada spakovan dobro ali mene interesuje kako može da se proveri turbina da li je ispravna ili ne i da li troši ulje. Kažem da mi je i pre trošio ulje u zadnje vreme i baš je dimio puno (crn dim) a kada smo otvorili motor videli smo da mi je jedan klip pukao (dve rupe između karika) a i karika mi je bila pukla, takođe je loše palio. Sada pali odlično na ovim niskim temperaturama i ne dimi uopšte ali mi troši ulje, doduše za prvu pređenu hiljadarku nisam mu sipao baš kvalitetno ulje (selenija turbodizel koje obično koristim) već neko jefitnije 15/40.

inače sam sa motorom zadovoljan i nisam imao nikakvih problema sa motorom uopšte od kada sam ga kupio, potrosnja mi se kretala tu oko 6.5 l/km do generalke, dalje ćemo videti... Kolika je potrošnja kod tvoje brave?

Za turbinu koliko znam postoje neke metode da se testira, ali verujem da će Bane23 to bolje znati od mene ;) Ja samo znam da se valjda posle generalne sipa neko malo ređe ulje i da je normalno da ga troši u tih prvih hiljadu kilometara. Posle toga bi trebalo nasuti redovno ulje i da ne bi trebalo da pravi probleme.

Meni troši oko 1l ulja od zamene do zamene a to je na nekih 8-9-10 hiljada. Šta se tiče goriva odavno ne može da spadne ispod 7,3-7,5l, a ide i do 8,5l... ranije je bilo teško potrošiti preko 7l. Verovatno da su mu se dizne razdrndale pa bi uskoro mogao da dobije nove...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla jos jedno pitanje za tebe (pošto je tvoj motor 75ks kao moj) a i za ostale!!!!! Posto sam utvrdio da je otisla tubina i da je ona uzrok ogromne potrošnje ulja, stavio sam drugu pa me intresuje kako se cuje kod tebe turbina. Kod mene sa malim gasom cuje se kao da zviždi onako, možda malo jače i kako se motor stišava tako i zvuk turbine. Negde sam čuo da kada se turbina jače čuje da je pri kraju pa pošto sam već imao loše iskustvo (100 eura)... Moj prijatelj ima bravu od 100 ks ali se kod njega ne čuje tako glasno na malom gasu. Da li mia razlike u 75ks i 100 ks.

Prešao sam oko 1200 km od generalne i sada nameravam da sipam seleniju td.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel zna neko da li je normalno da JTD-u na 10.000 predjenih kilometara (od promene ulja) na meracu za ulje stoji da je potrosio malo manje od pola? Ulje koje sam sipao kada sam menjao je: Selenia WR 5W40. Unapred hvala :)

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ti je normalno cak i 2deci vise nije zabrinjavajuce toliko trose vw i tojote kao i skode al na 1000-3000...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam tek kupio brava 1.9 td75, cipovan na 110ks. Presao je 250.000, trosi ulje, ima dobru kompresiju, ali mislim da me ceka dosta ulaganja. Stajao je na parkingu godinu i po dana, paljen s'vremena na vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav narode, evo situacije. Pazario sam neki dan Multiplu 2003. godiste koja je kao presla 160k km. Ulje nigde ne curi, motor lepo radi, ne dimi (koliko ja uspevam da primetim), fino vuce, ali mi je na predjenih 600km popila oko 6dl ulja. Taj od koga sam kupio sipao je u nju GM 10w40. Ne znam da li je taj podatak bitan, al reko cisto da pomenem.

Imate li mozda neku sumnju sta bi to moglo biti?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada motor dostigne radnu temperaturu otvori poklopac za ulje i podigni sipku meraca za ulje dok ti auto radi. Ako ti je motor ok. nesme biti nikakvog dima, ili isparenja. To ti je br1 u tvojoj situaciji. Ako je to ok. sledeca je turbina, skini gumeno crevo od turbine, i vidi da linema ulja u njemu, trebalo bi da bude masno ali ne i vlazno od ulja. Prevelika je to potrosnja, lako ces videti sta je u pitanju, mada postoji verovatnoca da je i do ulja, Fiat=selenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ uradih kako si rekao. Upalio auto, sacekao malo i izvukao prvo sipku pa skinuo cep za dolivanje ulja i ustanovio da ima malo dima, ali bas malo. Jel to znaci da je neka karika vrisnula ili tako nesto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi koliko si malo sacekao, jeli podigao radnu temperaturu? Koliko god malo da dimi trosice ulje sigurno, samo je sad pitanje koliko je to "malo" kod tebe. Odi do nekog boljeg majstora, izmerite kompresiju pa ces znati. To sto ima dima znaci da ti je kompresija popustila. Mada na tu potrosnju ulja trebao bi dosta da duva, tj.da dosta dima izbacuje na cep i sipku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipaj pravo ulje, Selenia WR 5-40. Ko zna kakvo je đubre sipao samo da uštedi. Dobro sintetičko ulje je stabilno na temperaturama i pod opterećenjem. Najprostije proveri turbinu (i luft) i zameni ulje pa prati potrošnju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulje zamenio, sipao selenia 10w40 iako bi kao trebalo 5w40 al kontam da je auto presao dosta i onda su mi preporucili ovo. Opet trosi. Provericu turbinu iako sam primetio (dok sam bio kod majstora) da je ono rebrasto crevo turbine dole vlazno od ulja. Kad proverim prenecu vam sta je u pitanju

zaboravih da napomenem da na povisenim obrtajima izbacuje plavo beli dim. i konstantno se kad stanem oseti miris izgorelog ulja.

Edited by Massivemc

Share this post


Link to post
Share on other sites
poz ljudi imam problem sa autom inace mpdel je fiat bravo 1,9 td 2000 je god.
Auto je perfektno radio prelazio sam sa njim dosta lepo je vukao medjutim krenuo sam za beograd pre toga proveruo ulje vodu itd i uputio se medjutim auto je odjednom poceo da gubi gas i da dimi na auspuh.
Stao sam sa strane ugasio ga podigao merac za ulje kad on na minimumu. Dospem 1l ulja sacekam malo reko idem do prvog servisa kad sam opet upalio auto poceo je jako da izbacuje beli dim na auspuh ja da ugasim auto skino kontakt a on nastavio da radi i na kraju je izbacio ulje na auspuh onoliko koliko sam sipao i kad se napokon ugasio turbina je zvizdala jos nekih 30 sekundi,majstori mi govore da je turbina otisla pa me interesuje gde se ona nalazi ako neko moze da mi kaze i neko misljenje sta sve moze biti sa autom?
Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

...majstori mi govore da je turbina otisla pa me interesuje gde se ona nalazi ako neko moze da mi kaze...?

 

 

Kako misliš gde se ona nalazi....gde se nalazi u motornom prostoru, ili gde možeš da nađeš drugu?

Baci pogled ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=42986

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po svemu sudeci je crkla i nabija ulje u usis sto moze biti vrlo opasno po motor ako se ne gasi kad skines kontakt. 

 

Kad nije hteo da se ugasi na koliko je obrataja radio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

radio je ko u leru  sa skinutim kontaktom,i tek posle nekih 2 min se ugasio sam od sebe pa se bojim da je sve stradalo unutar motora.

Kolika steta moze biti i sta je najbolje uraditi generalnu ili drugi motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada motor udje u iber turu ne mozes da ga ugasis normalno kljucem nego moras biti priseban i ugasiti ga u brzini sto pre je moguce. 2min je mnogo da motor radi u takvom stanju. Tada se pravi haos u motoru. Za stetu ces videti kada ti auto pregleda majstor, ne mora da znaci da je velika steta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako je radio na malom broju obrtaja ne moze da napravi nikakvu stetu.vadjenjem sipke I skidanjem cepa ulja mozes da se zamazes I ako postoji dim-isparenje da utvrdis da je ulje losijeg kvaliteta ili mu je vreme za zamenu.zasto postoje creva,odvodi I kondezatori uljnih para na motorima ako ne sme da ima isparenja?pa u servisnim informacijama za ulja postoji I stavka isparljivost ulja.inace kod JTD motora u velikoj vecini slucaja povecana potrosnja ulja je uzrokovana losim lezajevima turbine.sto se turbine jace cuje da zvizdi znaci da je blize kraju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...