Jump to content
FAS Goran
urosko

Fiat Punto mk.2 - trese pri ubrzanju

Recommended Posts

Ma cemu sluzi tovatna mast,to trgovci zagovaraju samo da uzmu pare.A i mehanicari vise naplate kad umaste ruke... whistle.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivinjavam se sto upadam u temu, ali da ne otvaram novu, jer imam slican problem. Takodje i kod mene pocne da bruji i kao da podrhtava krednji kraj pri brzini od 50-60km na sat, vec od 90 pa na vise i nije toliko izrazeno. Lezajevi se ne cuju, mislio sam da su gume, ali skinem gumu i upalim auto na dizalici, i trecom kad nabijem 50-60km/h nesto se cuje. I to levi tocak. Desni nema taj zvuk. Probao sam da mrdam poluosovinu gore-dole i vidim da ima malo lufta, dok na drugoj strani, desnom tocku, nema nikakav luft. Interesuje me da li ovo moze da bude do lifta, tj, da li treba da ima luft u levoj poluosovini uz menjac? Jer ovo je pocelo da me nervira dosta, mislio sam da je lezaj, ali izgleda da nije....

Edited by BojanChampion

Share this post


Link to post
Share on other sites

cuje se u prve tri brzine u voznji obrati paznju na lezaj spojnicke osovine raspitaj se o njemu kod nekog majstora to ti dodje u mjenjacu.....al opet nemora bit to ovo moze bit samo jedan od razloga druze u svakom slucaju javi sta je bilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne samo u prve tri brzine, u bilo kojoj brzini, samo kada dodjem negde na 50-60km/h, tada je najizrazenije... Kasnije vec od 80km/h manje se oseca.

Vidim da je urosko imao slican problem, pa verujem da je to i kod mene, samo me zanima posto malo poluosovina ima lufta na strani menjaca, da li to treba tako, ako ne, onda eto resenja problema, jer na desnoj strani ne mrda uopste...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...u bilo kojoj brzini, samo kada dodjem negde na 50-60km/h, tada je najizrazenije... Kasnije vec od 80km/h manje se oseca...

Ako čuješ lupanje kad prelaziš preko rupa onda ti je nešto od vešanja popustilo. Ali to verovatno ne dolazi od amortizera.

Ako čiješ buku dok se voziš onda je to sasvim druga stvar. Ako je buka vezana za broj obrtaja pokušaj sa nosačima motora ili auspuh. Ako je vezana za brzinu kojom se krećeš ležajevi ili gume.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41260&view=findpost&p=681059

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hučao bi na većim obrtajima, a na manjim bi se čuo kao da češe metal o metal. Imao sam taj problem pa mi je na kraju pukao ležaj spojničke i bilo je jako veselo.

Edited by histerika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trapovi nisu, spone i kugle su ok, jedino na glavi upravljaca je otisla caura, pa malo lupka na losem putu, kamenjaru... Ali i nju menjam.

Gde mu se nalazi taj lezaj spojnicke osovine? Nisam primetio da izlazi ulje na manzetnu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Nalazi se na osovini na koju se montira lamela. Možeš da ga proveriš tek kad se razdvoji menjač od motora. Ja bar ne znam drugi način.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ležaj spojničke može ali ne mora da se čuje tako što upališ auto da radi i slušaš dal se čuje neko caktanje i treskanje od ispod akumulatora, gde je zvono menjača...

A onda nek neko malo doda gas pa oduzme i tako u krug, pa da drži konstantno na 2 pa na 3 hiljade a ti probaj da čuješ zvuk...tandrljanje, caktanja, treskanje al ne motora..

Nije pouzdano i ne mora da znači ali te ne košta da probaš, imao sam slično iskustvo pa pričam.. :thumbsup: kod mene je doduše bila viljuška koja nosi snopove u menjaču imala luft, ležaj se ipak čuje kad se kotrlja tj kad auto ide, ali čisto probaj ovo...ako se odlučiš da radiš, Goran sa foruma ima šta oćeš od delova menjača i servis pa se svakako raspitaj i kod njega.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trapovi nisu, spone i kugle su ok, jedino na glavi upravljaca je otisla caura, pa malo lupka na losem putu, kamenjaru... Ali i nju menjam.

Gde mu se nalazi taj lezaj spojnicke osovine? Nisam primetio da izlazi ulje na manzetnu...

Kako menjas cauru na glavi upravljaca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako menjas cauru na glavi upravljaca?

Pa nema čaura da se kupi ( bar ja nisam našao ), tako da ću uzeti novu glavu upravljača u AP-Sportu, pa bar sam siguran neko vreme... Tako mi je majstor menjao na zastavinom vozilu čauru, i posle 2000km opet isto, tako da to nije trajno rešenje... Ako neko zna bolje, nek kaže :)

Što se ovoga tiče, ionako ću morati da menjam set kvačila, pa onda majstor nek pogleda i to... Ja sam skidao točak kad podignem na dizalicu ( levi točak ) i kada upalim krene da obrće točak, nešto se čuje da bruji oko menjača, ja sam mislio da je ležaj, ali nije, nešto dolazi oko menjača, ali nisam uspeo da ustanovim... Prvo što mi je palo na pamet je luft u poluosovini, pa videćemo... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hučao bi na većim obrtajima, a na manjim bi se čuo kao da češe metal o metal. Imao sam taj problem pa mi je na kraju pukao ležaj spojničke i bilo je jako veselo.

sta ti se desilo kad ti je lezaj otisao kakav je kvar bio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hučao bi na većim obrtajima, a na manjim bi se čuo kao da češe metal o metal. Imao sam taj problem pa mi je na kraju pukao ležaj spojničke i bilo je jako veselo.

sta ti se desilo kad ti je lezaj otisao kakav je kvar bio

Ležaj je pukao i razleteo se po menjaču. Komadi ležaja su mi isekli semeringe. Sve u svemu kopletan remont menjača, zamena seta kvačila, semeringa radilice, semeringa poluosovine, kompletan menjač rasturen da bi se povadili delovi ležaja iz menjača i diferencijala. Srećom svi zubčanici su ostali čitavi. Čuvam još uvek komade ležaja za uspomenu. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjač je super. Nemam nikakvih problema. Zamenjeno: Lamela, korpa, druk ležaj, ulje, ležaj spojničke+semering, semering radilice zadnji, semering poluosovine, usput zamenjen levi nosač motora. Svi delovi plus ruke 32 000 dinara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...prilikom polaska iz mesta osetim dosta grub udarac prilikom otpuštanja komande kvačila. A zatim prilikom jačeg ubrzavanja tj. potapanja gasa(ili samo malo jačeg gasa) izazivaju se vibracije od kojih se ceo auto trese!

Auto sam uzeo sa lošim donjim nosačem motora, i to sam odmah zamenio. Od tada sam prešao 40k km. Pre otprilike 3000 km zamenio sam i desni nosač motora, jer je otišao. Sve ovo u nadi da ću rešiti problem, međutim nije bilo nikakvih rezultata. Pre par dana, sam gledao i levi nosač, koji je u odličnom stanju, tako da ni on nije uzrok. Mislio sam da nije možda do seta kvačila, ali takođe i kada sam to zamenio nije bilo nikakve razlike, sve se isto ponaša.

Gledao sam trap nekoliko puta, poluosovine. Majstor kaže da je sve OK. Međutim nisam siguran da je tako, jer počinjem da sumnjam da nije neki od zglobova. Npr. onaj što ide iz menjača ili sl... Da ima neki luft u krstu, pa da se od toga javljaju vibracije.. :question: Ne znam, nisam pametan šta bi još moglo da bude??

P.S. Dakle, postavio sam ova takoreći dva problema(tup udarac prikom otpuštanja kvačila i vbracije) u jednu temu jer mislim da je isti uzročnik problema. Nadam se da nije potrebno odvajati u dve teme.

Hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri krstove na poluosovinama i solje na menjacu. Mozda su suvi. Nekad i podmazivanje resi problem ako nije stadao krst ili solja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to...upravo oni segmenti na koje sumnjam. Nisu suvi sigurno, u vise navrata proveravano... Kao što sam u prethodnim postovima naveo jednom mi je bila pukla manžetna do menjača i to je to. Sanirano je sve i vizuelno posmatrajući sve deluje ok.

Sad kad budem rešavao joše neke probleme, reći ću majstoru da to rastavi lepo i da se vidi šta je tačno problem... :thumbup:

Edited by banjo1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjao sam kvačilo, naravno ceo set. Zamajac mi je obrađen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko ideju šta bi mogao da bude razlog vibracija na nekih 60km/h - po mojoj proceni vibracije dolaze sa prednje suvozačke strane.

Bio sam na jedno 12 kanala, svi majstori su mi rekli da je trap perfektan. Pre svega toga sam balansirao felne, ispostavilo se da su ove sa suvozačke strane krive, te sam i njih upeglao; posle i te nimalo jeftine intervencije isto..

Volan ne trese, ne vuče niti u jednu stranu, na većim brzinama se zvuk izgubi i sve je ok, dakle, samo na nekih 55-65km/h se to dešava.

Da li je moguće da je ipak nešto na trapu? Ili je možda loš izbor pneumatika? Imam BF Goodrich 185/60/15, stare nešto jače od godinu dana.

Hvala!

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...