Jump to content
FAS Goran
urosko

Fiat Punto mk.2 - trese pri ubrzanju

Recommended Posts

Postovani forumasi

imam veliki problem sa puntom koji ne znam kako resiti. U poslednjih 15-ak dana pri ubrzanju od 50 do 80 km/h bilo u trecem ili cetvrtom stepenu prenosa auto pocinje ceo da se trese, osecaj je slican onome kao da je guma nenormalno kriva. Jos sam primetio da sto ga duze vremenski vozim to tresenje je izrazenije dok kad je hladan nesto manje.razni majstori mi prognoziraju razlicite kvarove, pocev od menjaca, seta kvacila, poluosovina, zglobova, balansiranja guma i td.

Gume nisu sigurno jer su sve cetiriu nove vintera izbalansirane u "najboljem servisu". Jedan majstor mi je skidao diferencijal i kao navodno debljom podloskom eliminisao luft ali kad smo auto probali u voznji on opet trese. Auto dobro vuce, pri polasku nema nikakvih problema sve do navedenog opsega brzina, al kad pritisnem kvacilo prestaje da trese.

Da li je neko imao ili cuo za slican problem jer ja ne mogu sve te delove da izmenjam da bih eliminisao jednu po jednu mogucnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada trese samo pri jednom opsegu brzina, kao tebi između 50 Km/h i 80 Km/h, uvek su krive gume i/ili felne. Nema veze što su gume nove.

Međutim, kod tebe to nije jer:

...kad pritisnem kvacilo prestaje da trese.

Tu traži problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je tako tresao pa sam rotirao gume dok nisam provalio u cemu je problem....

Meni je otisao krst na poluosovini tj. onaj deo sto ulazi u menjac. Nije skup deo, posle zamene auto kao nov ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci moguce da trese zbog krsta kod menjaca? Posto ja sumnjam da mi je otisao jer osecam luft kad krecem i nekad kad menjam brzine, a takodje mi se javljaju simptomi da auto trese kada se jace ubrzava!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavuci glavu pa pogledaj da li manžetna masti tj da li je otišla, malčice i stisni rukom da probaš da iscediš, možda se već i osušila :)

Mada mislim da ne mora manžetna da ode da bi otišao krst, a kod tebe moguće da jeste krst...ali kažeš kad stisneš kvačilo da ne trese, stiso ne stiso poluosovina se vrti, pa meni više deluje na kvačilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manzetnu kod menjaca tj. krsta sam menjao pre nekih 25 000. Hmmmm...mislim da je tada presusila i pocelo da mi puca odozdo kao kad ode homokineticki samo sto se ovo culo i na pravcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad si menjao manžetnu, skidali ste krst, one ležajeve sa valjcima umesto kuglica...kako se zvaše to :)

Da ti se nije neki ležaj oštetio tad, ili ste možda videli da je suv ko barut tj da si kasno primetio da je manžetna otišla pa je dugo vožen suv bez masti...

Meni kad je npr menjao ortak, stavio je kesu preko da se nešto ne razleti, jednom kod jednog čoveka mi se bili rasuli ti valjci u ležaju, jedva sam ih sve našao...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ti pravo kazem ne secam se! Ali sasvim moguce da je dugo vozeno dok je bilo suvo, jer sam tek to uradio kad sam cuo pucanje odozdo! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj fazon, pucanje pri kretanju? Može da bude i kugla na viljušci...naglasak na "i", nije "ili" funkcija :)

Ne sećam se sa koje strane poluosovine ima fora i da istisneš staru mast novom, tako što novu sipaš u sredinu pa prstom stiskaš a stara izlazi okolo na gore...i tako dok ne izađe nova sve :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam upravo dosao od majstora, menjao sam prednje amortizere. Proverili smo trap, ne detaljno ali dovoljno da se vidi da je sve OK. E sad nema druge nego da se skine manzetna i sve ostalo pa da se dodje do krsta... Jer vizuelnom metodom trazenja greske nista nije moglo da se vidi. Sad mi se nista ne cuje, samo eto kad krecem osetim luft kad pustim kvacilo. Ali teracu ga jos malo tako pa cu se ozbiljnije pozabaviti problemom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm...on jeste cimao poluosovinu, i kao navodno da je to u granicama normalnog. E sad nisam se ja tu zavlacio i nesto preterano gledao...a inace slab sam sto se tice poznavanja celog trapa i prenosa :) .

Mislim da bi po tom sistemu sto si spomenuo trebalo da pokaze neke indikacije...

Edited by banjo1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto je čovek majstor, sigurno zna bolje od mene, ja samo idem zdravom logikom :)

Evo šta sam ja izvalio gledanjem i logikom, bez knjige :)

Poluosovina ti je u stvari ona štangla okruga tj osovina koja spaja menjač sa točkom, sila okretanja se iz motora preko menjača pa preko poluosovine prenosi na točkove...tako imaš levu i desnu poluosovinu za oba točka.

One se na točak kače preko zgloba a na menjač preko krsta, to je isto zglob samo ima 4 ležaja koja se okreću, zato se i zove krst, tako izgleda.

Krst i zglob do točka treba da su u masti a mast drži manžetna.

To ti je cela mudrost oko tog dela trapa, to je u stvari više sistem prenosa nego trap :thumbsup:

Tebi je znači nekad pukla bila jedna manžetna, izgubio si mast i tad ti se možda zeznuo neki od ležajeva na krstu jer je radio na suvo.

Kako otkriti luft...e to ne znam :) logički gledano sam ti predložio vrtenje poluosovine, majstor je kažeš to gledao...postavlja se i pitanje šta su to "granice normale", jer bez uvrede često je majstorima granica normale daleko iznad granice normale jednog člana foruma :D

Šta kaže taj majstor šta misli šta je?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih da se nadovezem na ovu temu sa mojim problemom...Punto 1.2 16V 3v 2001.Naime problem je u tom sto auto seta po putu,znaci drzim volan u jednom polozaju on jedno vreme ide pravo i onda od jednom pocinje da skrece u levo ili desno,tako da stalno moram da ispravljam.Retko kad ga vozim iznad 100 km/h i jutros na otvorenom putu navukao na nekih 140 ako nisam mislio da cu se prevrnuti,znaci svugde po putu sam bio...drugovi forumasi pomagajte...

Da eliminisemo nesto-Ne trese pri ubrzanju,kad krecem i kocim ne vuce u stranu,nego samo pri vecim brzinama se primeti...

Hteo sam svakako da idem da podesim trap ovi dana,na to se spremam vec dugo,da li ce se taj problem resiti reglazom trapa ili da zasucem rukave i menjam nesto,dajte preporuku sta i kako.

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DejoJoe

Kad odes kod "trapadzije" on ce ti reci sta da menjas (ramena itd...) verovatno nesto ima doooosta lufta

A druga solucija (gora po meni tj skuplja :) ) je problem oko senzora pozicije volana (na forumu je pisano da moze da namotava volan levo desno ...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoce da seta po putu ako su otisle gumice balanstangle koja i sluzi da sprecava auto da pliva po putu, moze biti i viljuska ali bi se cuo neki udarac preko neravnina da ima tolikog lufta . . . Ja sam imao slican problem i zamenio sam krajnje gumice :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ bglion

hvala,kontam da ce mi to sto kaze Ticma moci da mi vide na reglazi trapa pa onda da znam sta da menjam...cujemo se u ponedeljak sta sam resio,idem na reglazu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nece ti ni poceti reglzu dok sve ne bude ispravno na trapu jer nema efekta...(mada ima i takvih """"majstora"""" pa odrade sa neispravnim viljuskama itd... :wallbash:

Edited by bglion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos nisam resio problem, bio sam dvadesetak dana odsutan i sutra opet krecem u akciju istorijske popravke mog punta. Samo da napomenem da mi je majstor opet skidao menjac promenio ceo set kvacila, 9000 hiljada dinara "VALEO", ali kad smo auto probali on opet trese.

Resio sam da idem do kraja i moram pronaci kvar. Toliko me iznervirao da ga planiram prodati cim ga popravim.

Sada je na red da probamo sa promenom prvo jedne, pa druge poluosovine komplet sa zglobovima ne bi li utvrdili da li trese zbog toga, ako i to nije onda cu probati sa komplet drugim menjacem i sve tako dok ne resim. Mnogi majstori se cude i kazu da se dosad nisu sreli sa ovakvim problemom, niko ne moze sa sigurnoscu da kaze sta je u pitanju nego svi idu metodom eliminacije kvarova.

Pa i ja to znam tako kao laik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brate, neke kvarove i majstori teško pronalaze, ali te metode eliminacije aj da menjamo kvačilo pa poluosovine pa menjač...nisi valjda blesav :D

Za te pare kani gorivo i dođi u Bg kod naših majstora :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam brate Oktopode ,potpuno si u pravu ali i u Bg-u treba znati gde otici,a gde da ja odem kad nikog ne poznajem.Danas probam sa poluosovinama od drugog punta pa ako resim problem javicu,da se jos neko kao ja ne zlopati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima kolega iz Kragujevca,Novog Sada,Zrenjanina....itd dolaze ljudi ovde da zavrse poso,jeftinije im....whistle.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi sa foruma uglavnom idu kod Gorana ili u Tim servis.

Pročitaj malo te teme i videćeš da je priča malo drugačija nego neki nasumice izabran servis koji ti je preporučio jedan, dva čoveka (bez želje da ikom umanjim vrednost znanja i rada) :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto sam i obecao javicu ako resim problem.Stavili smo komplet levu poluosovinu zajedno sa zglobovima od drugog punta probali auto narocito na kriticnom opsegu od 50-80 km/h,i od problema ni traga, auto ni da mrdne.Onda me interesovalo sta je to kod te poluosovine problem.Kad smo skinuli zastitnu gumi ili mazetnu na svernom zglobu koji ulazi u diferencijal nije bilo ni grama tovatne masti, znaci potpuno suva ,a vidi se da je krst i boju promenio kao da je nagoreo.Znaci auto je treso zbog problema sa poluosovinom a zamena seta kvacila ispada kao kolateralna steta.Poenta od svega ovoga ubuduce ce za mene biti gde i kako i kome oterati auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...