Jump to content
FAS Goran
Jagodinac

Čišćenje FAP filtera

Recommended Posts

Pozdrav.

Evo jedne dobre vesti za sve vlasnike automobila sa FAP filterom kojih ce biti sve vise u narednim godinama :thumbsup:.

Prosle nedelje je u servis dosao espas 2.0 dci.

Auto je bio aktivirao nort modus (nije isao preko 3000 obrtaja) nakon dijagnostike je pokazao da je FAP filter zapusen i da je potrebna regeneracija. :whistle:

Nista opasno na prvi pogled,ali posle celog dana zezanja i 1555 pokusaja svih mogucih provera i trikova dodjosmo do zakljucka da ce mo musteriju obradovati sa novim filterom od 1600 evrova :whistle: .

Medjutim opet kolegijalna pomoc dodje do izrazaja,kolege iz drugog RENO servisa nas uputise na cuvenu firmu TUNAP i njihove carobne proizvode :thumbsup: .

Ljubazni ljudi iz TUNAPA dodjose i objasnise ceo proces a ja rekoh da to podelim sa kolegama :gathering: .

U pitanju je proizvod sa slike:

fap1.jpg

to je u stvari set od 2 flase jedna je reiniger (cistac) a druga je neutralizator.

Fora je u tome da na neki nacin apsolutno je sve jedno kako da ubacite reiniger u filter.

Ljudi iz TUNAP-a su mi rekli da mozemo skinuti i lamda-sondu i kroz otvor ubaciti reiniger unutra ili skinuti crevo za senzor pritiska sa filtera ili varijanta kao sto sam ja uradio odvojio sam filter od rebrastog creva.

fap2.jpg

E sad za ubacivanje smo ovde koristili alat za tu svhu koji kosta 200 evrova i koji je tek pocetak je tu treba jos jedno 15 cevcica raznih oblika i precnika a one izadju jos 300 evrova iskreno bacene pare.

fap3.jpg fap4.jpg

Moje misljenje da mozete poso zavrsiti bilo kojom prskaljkom ili ti brizgalicom a moze i spric za inekcije.

Postupak je sledeci:

Sipati cistac unutra sacekati min 15 minuta (kazu da nema stvarno svrhe duze cekati) zatim sipati neutralizator i sve ponovo namontirati kako je bilo.

Nakon toga auto upaliti i ostaviti da radi na leru OBAVEZNO NAPOLJU ne u radionici,ovo sam napomenuo zato sto nakon par minuta auto pocinje stracno da dimi.

Ne obracajte paznju na to jer tecnost iz filtera pocinje sa isparavanjem i parom izvlaci cadj napolje.

Nikako ne treba voziti jer iza auta se u bukvalnom smislu stvara dimna zavesa.

Ja sam auto ostavio da radi za pauzu za rucak 45min. i kad sam izasao on je jos po malo dimio pa prestao.

Po prestanku isparavanja treba napraviti probnu voznju u trajanju od minimum 20 min i pozeljno je na autoputu.

Ja sam se vozao jedno 45 minuta na autoputu.

U pocetku se ponasao kao i pre primao je gas do 3000 obrtaja ali je posle jedno 15 minuta voznje poceo da prima normalno gas.

Sto je najbitnije pokrenuo je potpuno sam regeneraciju bez testera.

U razgovoru sa radnikom iz TUNAP-a rekao mi je da kod svi automobila do sada nakon ciscenja auto je sam pokretao regeneraciju bez pomoci a koristili su ga MAZDA; VW; FIAT; RENO servisi.

A na primer TOYOTA ga koristi za ispiranje katalizatora na benzincima i uspesno je.

Ja sam iz znatizelje pokusao da ocistim jedan AGR ventil cisto iz znatizelje i mogu vam reci da rastvara bolje od svega do sada sto sam koristio.

Isto da napomenem da ovo sredstvo nije ni malo agresivno ne oseca se smrad ne stipa za oci ne pecka po rukama cak ni na flasi nema oznake za otrovnost sto je do sada stvarno retkost.

Takodje da napomenem da obavezno produvate duvaljkom ona creva za pritisak na FAP filteru jer se desavalo da cadj zapusi creva pa nece da reaguje ni nakon ciscenja.

Toliko za ovaj put od mene :coffee: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepa tema, Jagodinac. Ali ti se baviš motoristikom i mogao bi nešto više da nem o tome napišeš. Mi svi imamo neku predsatvu o tome ali ti to znaš iz prakse. Onda, koji modeli imaju, gde je, kako izgleda, na koliko se menja-čisti, eto tvoja iskustva. Mene zanima da li 1.3mjt ima (ima neku budžu koja liči)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fino je objašnjeno ovo oko čišćenja i sa čim je dobro da se to odradi, ali... Zar nije bolje eliminisati taj FAP filter, to znači skinuti ga skroz? Ja sam to uradio na svom bivšem autu u smarttuningu, i više nisam imao problema sa regeneracijama ulaženja u limp mode... Prvo se FAP odstrani softverski a posle i skine da ga nema!! Mene je koštalo nešto oko 200e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cao drustvo.

@Banetv

Bane mislim da tvoj auto to nema a najlakse je utvrditi tako sto podignes auto i pogledas.

Fap filter izgleda kao i katalizator samo sto ima dva creva precnika nekih 5 milimetara jedno je na pocetku a drugo na kraju,takodje ima i dve lambda sonde na pocetku i kraju pogledaj malo ovaj link slike su dosta jasne

http://www.zawm.be/kfz/03_Praxis/Verstopfung-von-Dieselpartikelfilter.pdf

@Migun

Kolega potpuno si u pravu najbolje resenje je koje si naveo.

Ali ovde u austriji to ne moze jer nebi prosao tehnicki,a takodje ne treba zaboraviti da softveri nisu krekovani za sva auta vec samo ono sto je trzisno bilo isplativo pretezno nemacka vozila cak i za francuska vozila je tesko naci i ako su prvi poceli da ih ugradjuju.

A evo ti link sta je jedino do sada delotvorno za ciscenje BEZ OSTECENJA jer su ljudi probali sve i svasta.

http://www.tunap.com/de/news/dieselpartikelfilter-reinigen-statt-austauschen.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad pogledah, kosta 65e, u poredjenju sa 1600e za novi katalizator, isplati se :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa reče čovek da je najbolja solucija odstranjivanje samog FAP-a. u Austriji to nije izvodljivo zbog tehničkog pregleda, a ovde jeste, i biće tako narednih ihaha godina. Jednostavno, čak i bez FAP-a izduvni gasovi su u granicama normale. Zašto davati na čišćenje ako postoji mogućnost skidanja (jeste da nije jednostavno, ali ko zna i ima program za to...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije baš jednostavno. To rade ovi što rade čip-tjuning. Očita se tvoja mapa, odgovarajućim softverom (na pr. ECU-safe) se obiše kontrola DPF (ili FAP), pa se vrati - flešuje ta mapa ponovo u ecu. Zatim se i fizički skine filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni rekao da je lako i jednostavno ali mnogo je bolje nego probati čišćenje FAP-a. ja sam to radio na svom autu (skidanje) i bio sam zadovoljan, tj motor je radio isto, nije palio nijednu lampicu, nije ulazio u safe mode, na tehničkom su svi parametri bili ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde može da se nabavi, naruči, u Srbiji ili Austrija-Nemačka ??

Hitno potrebno !

Hvala!

Probaj ovde :whistle:

http://www.kosmajkomerc.co.rs/

pogledaj na linku prozivodi :geek:

kazu da su ovlasceni zastupnik kod nas :coffee:

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites
javiću se sa detaljnim info o ceni proizvoda.

Nemaju ovaj proizvod u Kosmaj-Komrcu, genenralni uvoznik za "TUNAP" proizvoda za Srbiju :wallbash: ... Proizvod novije generacije i nisu sa njim još poslovali ...

Traži dalje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@iSlax,

ja cu da kupim iduce nedelje dva komplete za mene imam neka auta sto treba da odradim,mozemo da se cujemo pa da narucim i za tebe.

Medjutim ima jedan mali problem nije ona cena koju sam napisao toje bila cena za reno servis u kome sam radio do nove godine.

Sada mogu da uzmem preko mog dobavljaca gde kupujem delove (moze samo firma da kupi a ne privatno lice)i cena je 47 eura to je zbog sistema rabata jer reno radi vec duze vreme sa njima a ovaj momak prvi put uzima pa startuje od minimalnog rabata.

pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani Jagodinac,

Tema koju tretirash je vrlo interesantna za nas iz srbije, a ja sam zainteresoban za jedan komplet set za ciscenje fap filtera ali na bmw 320d. Ovde u Srbiji ga je jos uvek nema kod uvoznika, a ukoliko bi mogao i meni jedan set da obezbedish, mislim da bih resio isti problem koji ovde imaju mnogi.

Unapred zahvalan :)

Chamaga....Email me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo je da kad dodje do prinudne regeneracije u servisu, da je stvar prilicno zapusena. Tako je bar u mom slucaju. I to je fino par dana ali gradski rezim volznje ga opet ubrzo zapusava.

Da li je neko od forumasa probao da ocisti DPF sa ovim sredstvom i kakva su iskustva ljudi iz Srbije sa istim. Jel se neko raspitao ko distribuira TUNEAP aditive na nasim prostorima. Ja sam zvao neke servise ali oni mogu da poruce samo vece kolicine. Ukoliko je stvar proverena mogli bi smo da se organizujemo pa da porucimo vise komada. Pozdrav svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko do sada uspeo da kupi kod nas: " TUNAP - čistač AGR / EGR ventila 926 i čistač AGR / EGR sustava 925 " i po kojoj ceni? Kakvi su utisci ako je neko uspeo da nabavi to sredstvo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...