Jump to content
FAS Goran
oktopod

Povećan broj krađa?

Recommended Posts

Ogroman porast krađa katalizatora

 

katalizator.jpg.b1d48f6613aa7e61a1b633f3654b9545.jpg

 

Policija Londona objavila je podatke o ogromnom porastu krađa katalitičkih konvertera sa automobila u 2019. godini, prenosi B92. Za prvih šest meseci ove godine, broj krađa katalizatora skočio je na 2.894, u poređenju sa 1.674 u istom periodu prošle godine, objavio je BBC. U izduvnom sistemu automobila, katalitički konverter prečišćava štetne gasove pre nego što se ispuste kroz cev auspuha. Cene određenih plemenitih metala uzletele su u nebo u proteklih 18 meseci – paladijum sada vredi 1.300 funti za uncu, dok je rodijum otišao na 4.000 funti za uncu, prema podacima F. J. Church and Sonsa, firme specijalizovane za trgovinu metalima koja je ujedno i najveći specijalista u UK za reciklažu katalizatora. Policija poziva vlasnike vozila da budu "budni" i razmotre preduzimanje dodatnih bezbednosnih mera za zaštitu svojih automobila. Katalizator se nalazi u kutiji na izduvnoj grani ispod auta. Kako bi ga ukrali, lopovi se uvlače ispod autoa i koriste moćne alate za sečenje da odvoje kutiju od cevi oko nje. Iako postoji 10.000 različitih tipova konvertera, najčešća meta su hibridni automobili. Pošto hibridi imaju dva izvora energije – struju i benzin ili dizel – katalizator se manje koristi za uklanjanje nečistoća. Zato je manja verovatnoća da metal korodira, što znači da je vredniji i atraktivniji za lopove. Plemeniti metali moraju se koristiti jer katalizatori moraju da rade dovoljno efikasno da zadovolje standarde emisija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje, ako neko ima kakvu info

Kako Mercedesi stoje sa kradjom, malo se interesujem B klasu od 2012-2013 pa navise pa me zanima kako se ovo nemacko cedo kotira kod lopova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radikalne mere deluju: Londonska policija se automobilima zaleće u kriminalce na skuterima

 

police ln.jpg

 

Kada je u novembru 2018. godine londonska policija objavila da će se automobilima zaletati u kriminalce na skuterima, mnogi su počeli da protestuju. Laburistička članica parlamenta Diane Abott čak je naglasila: ''Ovo je opasno! Policajci nisu iznad zakona!''

 

Sa druge strane, kriminalci na skuterima su postali prava pošast i samo za godinu dana od juna 2017. do jula 2018. u glavnom gradu Velike Britanije zabeleženo je 11.395 krađa na skuterima. Kriminalci napadaju pešake... Od njih traže novac, mobilne i dragocenosti a nakon krađe beže na skuterima. Krađe se najčešće dešavaju ispred stanica podzemne železnice. Londonska policija je objavila da radikalne mere deluju. Naime, otkako su policajci počeli da se zabijaju u lopove sa automobilima, broj kriminalnih aktivnosti na skuterima pao je za 22.4%. Cela akcija je nazvana ''Operation Venice'', a uključuje i korišćenje posebnog forenzičkog spreja tokom potera, koji je nemoguće isprati sa robe, tela ili motocikla (policiji je kasnije lakše tražiti kriminalce), kao i prostiranje šiljaka na puteve koji buše gume motociklistima-kriminalcima. Najnovija mera je sudar policijskog vozila i mopeda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukradeni motocikl vraćen vlasniku nakon 28 godina

 

kawasaki ukradeni.jpg

 

Ovo je definitivno priča sa srećnim krajem, a njen glavni akter je tinejdžer koji je ostao bez svog dirt motocikla. Doduše, tinejdžer je odavno odrastao, a motocikl, koji je bio skoro kao nov, vraćen mu je nakon 28 godina! Da, dobro ste pročitali: policiji su bile potrebne gotovo tri decenije da nađe i vrati ukradeni dvotočkaš. Naravno, srećan kraj je rezultat srećnog slučaja, a policijskog rada.

 

Naime, policija u Hartfordu, u američkoj saveznoj državi Konektikat, je u jednoj akciji zaplenila na desetine ukradenih motocikala i ATV vozila, a za svaku od ukradenih mašina je odrađena provera da li je neko traži. Tako su podaci pokazali da je krađa Kawasaki KX dirt motocikla, prijavljena 1992. godine. Džonatan Haginski je imao svega 17 godina, a motocikl, star nepune dve godine, je u njegovom vlasništvu bio svega mesec dana. Nedaleko od škole je imao udes u kojem je slomio zglob, a neko je u međuvremenu ukrao motocikl. Naravno, krađu je prijavio, ali gotovo tri decenije nije imao nikakvih vesti o svom ljubimcu. Motocikl je prilično dobrom stanju, ali će i te kako morati da bude sređen. Na svu sreću, Haginski je vlasnik servisa za motocikle i ATV vozila, pa će svom Kawasakiju moći da pruži tretman kakav zaslužuje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svedska, od 23. avgusta sedam Volvoa XC90, XC60 i V90 su raskupusani i ostavljeni bez vazdušnih jastuka, infotainmenta, prednjih svetala, retrovizora, audio sistema, felni...u zavisnosti sta je u datom trenutku potrebno imigraciji.

 

118732812_2683036471951248_8603316306509  118698591_2683036468617915_4188194748430

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kradljivci katalizatora obožavaju hibride

 

207226-katalizator.jpg

 

Najnovije informacije iz Velike Britanije govore da su kriminalcima omiljena meta hibridi ili plug-in hibridi, jer njihove katalizatore skidaju više nego one sa naprimer klasičnih benzinaca. Zašto?

Odgovor je logičan: kraći rad benzinskog motora, više intervala rada elektromotora i katalizatori su u mnogo boljem stanju, odnosno korodiraju mnogo sporije nego kod klasičnih benzinaca. U Velikoj Britaniji rapidno raste stopa krađe katalizatora - 2019. ih je ukradeno čak 13.000, a 2018. ukradeno je samo 2.000.      

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katalizatori masovno na meti lopova

 

207733 katalizator kradja.jpg

 

Kris King je bio toliko isfrustriran nakon što su mu lopovi po drugi put ukrali katalizator sa njegove Toyote Auris, da je prodao automobil i sada se vozi autobusom.

''Prvi put su skinuli katalizator sa mog automobila u aprilu, u 00:45 posle ponoći'', kaže on. ''Probudio me jak zvuk, nakon čega se čula škripa guma automobila u odlasku. Katalizator sam zamenio novim, ali su mi komšije rekle da će automobil ponovo biti na meti lopova. Bili su u pravu. Tri meseca kasnije lopovi su se vratili, ovoga puta u sedam ujutro.'' Kriminalci su uspeli samo delimično da preseku katalizator pre nego što su pobegli. Komšija je uspeo da napravi prilično loš snimak na mobilnom telefonu, ali su kradljivci nosili maske i uklonili registarsku tablicu sa svog vozila. Po podacima policije u Engleskoj i Velsu, 13.000 katalizatora je ukradeno tokom 2019. u poređenju sa 2.000 godinu dana ranije. Međutim, postoje validni dokazi da su ove brojke u realnosti daleko veće.

 

Ono što lopove privlači su plemeniti metali u katalizatorima - rodijum, paladijum i platina, čija je cena naglo porasla poslednjih godina. Po tom pitanju je najviše napredovao rodijum. U 2014. je unca (28.35 grama) koštala oko 820 evra, da bi danas cena za istu količinu iznosila 10.000 evra, odnosno sedam puta više od zlata. Iz razloga što su njihovi katalizatori manje zagađeni izduvnim gasovima, hibridni automobili su omiljeni među lopovima, mada su SUV/krosoveri često na njihovom nišanu zbog lakšeg pristupa podvozju. Zamenski katalizator košta u Velikoj Britaniji oko 1.100 evra.

 

Toyotina internet stranica prenosi izveštaje vlasnika Aurisa i Priusa čiji su katalizatori ukradeni. Ogromno povećanje premija osiguranja (neke za čak 600%), pa čak i odbijanje pokrivanja troškova, ubrajaju se u najozbiljnije probleme koje vozači doživljavaju, dok drugi optužuju kompaniju da nije dovoljno učinila na upozoravanju kupaca na potencijalne neprijatnosti. Toyota kaže da je redukovala sadržaj plemenitih metala u katalizatorima novih modela da bi obeshrabrila lopove, dok je istovremeno stavila na raspolaganje uređaj za zaključavanje katalizatora po ceni klasičnog alarma, uz graviranje komponente. Kompanija kaže da sarađuje sa vlastima i policijom da bi podigla svest o ovom problemu i neophodnosti pooštravanja zakonskih mera.

 

Video klipovi na YouTube-u, gde se mogu videti lopovi kako kradu katalizatore, pokazuju do koje mere su verzirani. Automobil sa ''ekipom'' bi se zaustavio pored ciljanog vozila čak i usred bela dana. Jedan od lopova bi stražario, dok bi saučesnik dizalicom podigao vozilo. Treći bi se uvukao ispod automobla i odradio posao. Sledi oslobađanje dizalice i bežanija. Čitava ''radnja'' traje oko 60 sekundi:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

E moram da napisem ne vredi...9 godina imam puntisu i stalno sam razmisljao kako mi bre ne ukradu onaj cep na braniku sto stiti ono gde se srafi ono za vucu...
I sta ces konacno mi ukrali u noci izmedju subote i nedelje...imam kamere i poceo sam da gledam al dzabe i da vidim ko je ne mogu mu nista posto deo kosta 500 din ...
Btw jel ima neko u mojoj boji?
Pozdrave9b2723421b0bfac2bd2e7ea66c2cf91.jpg

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto je zgodno imati bar alarm ili iglu/zeder na 500L 

 

8:16 - otvorise ga ka keks (slicno kao 206)

 

YT - rusi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto se sve više kradu retrovizori?

 

211941-retrovizor.jpg

 

Nekada su se krali samo automobili, ali sa njima nije lako, treba ih posle krađe negde sakriti, zauzimaju dosta prostora i upadljivi su. Potom su veoma popularni postali katalizatori, zbog skupih metala koje kriju u svojoj unutrašnjosti. Najnoviji trend među kriminalcima su retrovizori. I to ne bilo kakvi, nego oni sa skupih automobila u koje su integrisane kamere.

Prošle godine u Njujorku je prijavljen veliki broj krađa bočnih retrovizora sa Porschea, Lexusa, Mercedesa, BMW-a... Holandska policija, pak, javlja da je u Amsterdamu primetan trend krađe tehnologije iz retrovizora Tesla automobila. Samo je proteklog vikenda ukradeno 20 retrovizora. Organi reda istražuju ko otkupljuje ukradenu tehnologiju iz retrovizora, ali zasad nema odgovora, ni iz Njujorka, ni iz Amsterdama...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva stvar: u Mozambiku svaki deo automobila (branik, soferka, retrovizor, krilo, migavac,..) je ili zanitovan ili ima urezanu registraciju jer se delovi kradu za dobro jutro.

 

Plasim se da i mi idemo ka tome..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lopovi kradu volane automobila zbog vazdušnih jastuka

 

fiat volan.jpg

 

Pomama za katalizatorima i vrednim materijalima u njima je tolika da se u nekim delovima sveta intenzivno kradu sa automobila, ali sada se javlja i novi trend, koji je započeo u Americi, a to je krađa upravljača s automobila. Iz Detroita i okoline javili su se mnogi vlasnici automobila, najčešće, Chevrolet Malibua i Equinoxa sa informacijom da im je sa vozila ukraden upravljač. Kako objasniti novi fenomen koji je zavladao među kriminalcima?

 

Odgovor je pandemija koronavirusa! Naravno, koronavirus je kriv za sve, pa i za nestašicu vazdušnih jastuka jer su fabrike dugo bile zatvorene, a sada ne mogu da odgovore na potražnju. Navodno mehaničari plaćaju izdašno na crnom tržištu kako bi se domogli vrednih vazdušnih jastuka, a lopovi će ih spremno isporučiti tako što će otkinuti celi upravljač. Za dva dana u gradiću Eastpointeu blizu Detroita ukradeno je čak 11 upravljača. Na Chevroletima novi upravljač sa vazdušnim jastukom košta više od 1.500 dolara, a zamislite koliko biste morali da platite za volan sa Audija A8 ili BMW-a X6?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako zaštiti motocikl od krađe?

 

crni motor.jpg

Fotografija od Giorgio de Angelis sa Pexels

 

Verovatno najveći strah svakog motocikliste je da svog dvotočkaša neće zateći tamo gde ga je ostavio. Stara izreka kaže da prilika čini lopova. Kao što od krađe kola, tako ni od krađe motocikla ne postoji apsolutna zaštita, ali se taj rizik može svesti na minimum, odnosno da lopovima ne olakšate posao. 

 

Pre svega, ne ostavljajte motocikl na neosvetljenim i zavučenim mestima gde bi lopovi mogli u miru i tišini da ga ukradu. Svakako je idealno ako imate neku garažu ili neki drugi zatvoren prostor gde biste mogli da ga ostavite. Ukoliko to nije moguće, izaberite mesto koje je pokriveno video nadzorom sa nekog objekta. Kao što smo rekli, ''prilika čini lopova'' - zato nikada ne ostavljajte motocikl ili skuter upaljen dok završavate kupovinu ili neki drugi posao na brzaka. Ne ostavljajte ključ u bravi, makar i na minut.

Takođe, ono što je veoma važno - dokumenta uvek držite kod sebe, ne u motociklu.

 

Šta odabrati?
I kad pronađete to neko sigurnije mesto za parkiranje, vaš dvotočkaš obavezno osigurajte nekim sredstvom za zaštitu. Na tržištu postoji veliki broj proizvoda, a najpopularniji su:

  • Specijalizovani lanci sa integrisanim bravama.
  • Alarmi.
  • Disk lock-ovi sa alarmom ili bez.

Naravno da je svaku od ovih zaštita moguće onesposobiti. Međutim, što je bolja zaštita, to će lopovima za krađu biti potrebno više vremena i bolji alat. Zato će se pre odlučiti za lakšu metu gde je potrebno uložiti najmanje truda i vremena.

Disk lock je brava koja se fiksira na kočioni disk motocikla i time blokira točak. Lako se montira, malih je dimenzija i odličan je vid zaštite ako poseduje fabrički ugrađen alarm. Nisu retki slučajevi da vlasnici zaborave da demontiraju disk lock pre kretanja, što za posledicu ima krivljenje kočionog diska, oštećenje felne, viljuške, lom blatobrana. Ovu štetu možete da izbegnete korišćenjem fluo kabla kome se jedan kraj kači na disk lock, a drugi na upravljač motocikla i služi da vas podseti da je točak zaključan. Kabl se obično dobija u paketu sa disk lock-om.

 

Da li je dovoljno da zaključam upravljač?
Gotovo svaki motocikl i skuter poseduje zaključavanje upravljača. Funkcioniše tako što se upravljač zaokrene skroz u stranu i zaključa bravom motocikla. Ipak, ovaj sistem nije pouzdan jer se jezičak koji blokira viljušku može lako polomiti. Neretko se dešava, a to posebno važi za skuplje motocikle, da ga lopovi ubace u kombi i odvezu. Kako se ovo ne bi desilo, najbolje je da kombinujete više načina zaštite. Na primer, disk lock sa alarmom i lanac sa bravom kojim ćete vezati motocikl za stub ili ogradu. Ako imate mogućnost, odnosno mesto gde biste to mogli da ugradite, možete da koristite i namenske ankere koji se fiksiraju u rupu koju probušite u betonu. Zatim kroz taj anker provučete lanac.

 

Kako se pravilno stavlja lanac?
Običan lanac nije pogodan za zaključavanje zbog mekoće materijala i oblika karika. Specijalizovani lanci su od čvršćih materijala, većeg preseka i uglavnom četvrtastog oblika koji oteževa sečenje. Nijedan lanac ne može da zaustavi brusilicu, ali za razliku od običnog lanca koji se preseče za 10-ak sekundi, za specijalizovan lanac potreban je skoro minut. Zaključan lanac treba da visi između motocikla i stuba. Tako postavljen lanac je teže iseći nego lanac koji se nalazi na podlozi. Alternativa lancu su sajle i njihove ojačane verzije. Praktične su, lagane, lako se pakuju, ali imajte na umu da se veoma lako seku čak i ručnim alatom.

 

Kombinujte
Najbolji vid zaštite je kombinacija više sistema. Što je potrebno više vremena da se motocikl ukrade, to je manje verovatno da isti neće sačekati svog vlasnika. Uglavnom se krade ono što je na ''izvol'te'' i što ne zahteva specijalizovan alat, znanje i vreme. Od vlasnika zavisi da li će njegov dvotočkaš biti odabran kao laka meta.

 

Autor: Aleksandar Stojanović

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...