Jump to content
FAS Goran
grki

Fiat Punto mk.2a 1.2 8v / 16v - ima li filter za gorivo? / naknadna ugradnja filtera goriva

Recommended Posts

Da relej sam stavio tako da cim prebaci na plin iskljuci pumpu. 

A taj filter kako sam ga nazvao mrezica posto je plasticni ispod samog motorica-pumpe on je bio cist. Gledam da uvek bude do polovine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Može da se ubaci mali filter, kao što je npr na jugu, to sam i ja planirao ali nikako da se zauzmem.

A to crno što si slikao je evaporator, odnosno skupljač benzinskih isparenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo prevezi creva kod pumpe za gorivo u rezervaru pa onda stavi spolja filter gde hoćes. Jer dokle god pumpa tera gorivo u fabrički filter pa odatle cevima ka diznama ako stavis jos jedan filter posle fabričkog on će da sprecava protok goriva ako se zapuši , tako da svi drugi filteri posle njega nemaju svrhe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne treba mu filter dodatni. Ta prljavštima koju si isterao je iz tvog filter u sklopu sa pumpom. I aditiv se redovno sipa, a ne ponekad.

Kada si vadio pumpu trebao si da je skineš i da ispiraš benzinom filter pumpe dok ne isteraš svu prljavštinu. Dodatni filter pravi opterećenje tako da će auto ići slabije.

 

Mali filteri su za karburator gde je pritisak benzina 0,2bara. A o kvalitetu frada i njegovom papiru, koji propušta sve neći komentarisati.

Pogledaj malo rebrasto crevo (da nije slučajno nagnječeno ili bušno). Ide iz rezevoara na nalivnu cev , takođe ona dva mala crevca što si slikao prekontroliši.

 

Nadam se da nisam preterao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto ti domaci mi ne ulivaju poverenje, a febi mi je tako obican, puno delova na kutiji nosi Febi. Da bitno je da imam protok skoro nikada neidem u obrtaje 4000rpm.  Da li selne drze dobro za taj pritisak koji pumpa napravi ?

Inace sam nekoliko litara isterao davajuci kontakt da pumpa izgura iz creva, uglavnom nije bilo opiljaka posto je i nov motoric. Crno rebrasto crevo je u redu proveravao sam ga, nevidim nigde da je nesto popustilo da curka, pazljivo sam pratio creva.

Trazim jos neku drugu varijantu filtera neke proizvodjace? Bosh mozda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako si već odlučan da staviš filter, nađi filter na T sa taložnikom (staklena čonjica) sve pada na dno. Ali kako ga ubaciti, kako preseći crevo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce sam stavio filter. Resio sam da to bude pred sam kraj cevi u slucaju da nesto podje zlu blizu mi je drugi kraj da spojim.

Prilicno sam se iznenadio jer u tom gumenom crevu ima jos jedno plasticno :)  guma je tu samo kao zastita tog plasticnog i vrlo je meka. ne znam koliko je dobro resenje ali uspeo sam uz dosta muke nataknuti to plasticnona cevcice filtera i sve dobro stegnuo selnama. Proverio sam nigde ne curi, niti se naduvava crno gumeno crevo. ali cu pratitit.

 

Interesuje me da li postoji neko bolje resenje za prelaz sa tog plasticnog na filter ? Jer plasticno ima elasticnosti u sebi.

 

Evo i slike.

 

 
20151001_191132.jpg20151001_193206_1.jpg
 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako, da ne otvaram novu temu, a cini mi se da je ova adekvatna gde bih mogao da opisem danasnji problem. Pri voznji na uzbrdici, onako prilicnoj, stigao sam do odredista i parkirao auto. Pri povratku, pri samom kretanju, punto je poceo nenormalno da stuca, trokira, da bi mi se na nizbrdici ugasio . Pokusavao sam da startujem motor, gde bi se nakon nekoliko sekundi ugasio i upalila lampica check engine. Nakon duzih pauza , motor bi radio normalno na leru, ali pri dodavanju gasa ponovo bi poceo da trokira i opet se gasio uz paljenje pomenute lampice. Nisam hteo vise nista da cackam i pozvao sam drugara koji drzi servis da dodje i pogleda. Posle nekih 40 min dosao je i probao da upali, sve je bilo normalno, provozao ga je i nije bilo nikakvih problema. Jedino sto je konstatovao je da se na oko 4000 obrtaja palila check engine lampica i tu bi se javljala trokiranja i obrtaji bi padali.

E sad, da li je moguce da je pri toj voznji na uzbrdici pumpa povukla neki talog iz rezervoara i da je to napravilo problem?

Jos jednom sam primetio da je zastucao kafa sam prosao preko neke blage uvale na putu.

Svakako cu ga sutra oterati kod majstora, ali moze li neko imati ideju sta je u pitanju.

Unapred, hvala na odgovorima

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nadovezem, danas auto bio kod majstora, kacen na dijagnostiku, kaze da ima nekog nepravilnog rada na 3. klipu. Po njegovoj dijagnozi postoje dve varijante: da je potrebno stelovanje ventila sto i nije strasno i druga ona skuplja, da je moguce, ako sam ga dobro razumeo, da ventili ne dosezu dovoljno do klipova i da je potrebno ravnanje glave i obrada ventila. E sad sta je od toga da ga biiip.

Sent from my GT-I9305 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da i ja opisem kako sam resio problem kod mene.

Rele pumpe sam zasebno izveo, sa tim releom upravlja ECU od plina tako da ga pali samo kad treba auto da ide na benzin. Inace je pumpa ugasena.

Sam filter sam stavio iznad alternatora kod kompresora klime. Crevo za dovod goriva kod punta ide do raila na usisnoj grani. Prerezao sam ga i stavio brze spojke.

Samo crevo iznutra ima teflonsku cev, tako da koristite samo tu cev, nemojte koristiti druge cevi, jer ce puci i poplavice vam motor benzinom, meni se to desilo.

Evo slike cevi, u unutrasnjosti se vidi beli teflonski omot:

 

1.thumb.jpg.b22ab148c8b604375e62877c39f96382.jpg

 

Odseceni kraj cevi zagrevajte fenom za kosu, da malo omeksa guma.

U krajeve cevi sam ubacio konektore za brzu spojku. Standardna je spojka, tako da svejedno sa kojeg auta budete skidali. Ja sam ga skidao sa nekog opela i nekog francuza, ali se ne mogu setiti sa kojeg. Kod konektora imate dve varijante, jednu sa sirom i jednu sa uzom cevi. Ova uza perfektno ulazi, taman dovoljno da prijanja dobro, sto podrazumeva da nakon montiranja ne mozete rukom vise da uzvicete konektor iz cevi, nego morate kraj da secete, pa posle uzduz da secete. Isto tako skidajte i na otpadu, skalpelom odsecete kraj cevi pa onda uzduz presecete da dodjete do stepenastog utora. Evo slika uzeg i sireg konektora (onaj kolenasti je uzi):

 

2.thumb.jpg.42be92f8b662e6c943f689a98060b61a.jpg

 

Nabijanje cevi na konektor ide tesko, ja sam morao prisloniti jedan kraj na zelju pa se celom tezinom naslanjati na crevo da ga nekako nabijem, jako tesko ide, da vas to ne iznenadi. Na deo cevi koji ide do krutog dovoda goriva sam stavio dve selne, jednu pre prosirenja drugu posle:

 

3.thumb.jpg.58c31524a3927d1641ea2d321edfdf34.jpg

 

Takodje i na druge krajeve sam stavio selne, ali mislim da nije bas neophodno, jer naleze perfektno.

 

4.thumb.jpg.d43b8718d5527d1b44c1364581249ec0.jpg

 

Ovako je zamena filtera dosta olaksana, jer brzom spojkom skinem za par sekundi filter. Obzirom da vozim vecinom na plin, filter se nece stlano menjati, te sam zato gledao da stavim jeftiniji i manji filter, ali takav da ide direktno na brzu spojku, a ne na selne.

Gorivo mi sada nigde ne kaplje i nemam vise problema sa zapusavanjem dizni.

Pre svega ovoga sam menjao pumpu benzina, celu sam stavljao novu sa sve plovkom, tako da i ona sada ima svoj nov filter u rezervoaru ali i ovaj pod haubom.

Pumpu sam inace morao menjati jer je prvo bila obicna cev isla do filtera, bez teflona, koja je nakon pola godine pukla. Izbacio je sav benzin u voznji napolje a nakon toga je pumpa pregorela, jer nisam mogao iskljucivati pumpu kad auto ide na plin, zato sam sada i stavljao rele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdravo Imam 2 granda jedan je 1.4 57kw taj vec imam duze i nema filter za benzin i nemoze se naruciti. a drugi 1.4 16v 70kw ali na internetu postoji filter goriva   https://www.comco.sk/autodiely/fiat/grande-punto-199/1-4-16v-199bxg1b-199axg1b-19817/palivove-filtre-100261/ sad sam ga trazio ispod auta i pod haubom nevidim ga sem tog sita kod pumpe da se negde krije ?

 

drugi problem na tom novom imam sporski filter vazduha jer kuciste nema iz kojih fiat modela to kuciste filtera vazduha pasuje ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...