Irena HGT 2139 Posted January 19, 2018 Autocar video: Test Hyundai i30 N Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 31, 2018 Hyundai i30 Fastback U Španiji je održana evropska prezentacija za novinare novog Hyundai modela - i30 Fastback. i30 Fastback je novi član porodice i30 i prvi coupe sa pet vrata u kompaktnom segmentu. Hyundai i30 Fastback donosi značajne razlike u odnosu na model sa pet vrata. U poređenju sa hatchback verzijom, šasija i30 Fastbacka je niža je za 5 mm, krov za 25 mm, a čvrstoća oslanjanja je povećana za 15%. Sve to doprinosi dinamičnijem i agilnijem vozačkom osećaju, u isto vreme zadržavajući visok stepen komfora. ''i30 Fastback menja pravila igre za Hyundai brand, ali i celu industriju. Mi smo prvi brend koji ulazi u C segment sa stilizovanim i sofisticiranim coupeom sa pet vrata - automobilom koji niko nije očekivao'', objašnjava Tomas Bürkle, šef dizajna za Hyundai u Evropi. Hyundai i30 Fastback zadovoljava najviše evropske bezbednosne standarde, a dobitnik je 5 Euro NCAP zvezdica. Za najbolju aktivnu bezbednost u klasi su zaslužni povezivost i Hyundai SmartSense sistem bezbednosti, između ostalog: sistem izbegavanja sudara (FCA), sistem upozorenja vozača na umor (DAW), automatska kontrola dugih svetala (HBA) i standardni sistem upozorenja prilikom prelaska vozne trake (LKA). Kupcima će na raspolaganju biti dva benzinska i jedan dizelski motor u dve verzije: 1.4 T-GDI turbo-benzinac s četiri cilindra i 140KS, 1.0 T-GDI turbo-benzinac s tri cilindra i 120KS kao i 1.6 litarski turbo-dizel s četiri cilindra u verzijama od 110 i 136KS. Jača verzija s 1.4 T-GDI turbo-benzinskim motorom biće u ponudi s ručnim menjačem sa šest stepeni prenosa i automatskim menjačem s dvostrukum kvačilom, a 1.0 T-GDI u ponudi je sa ručnim menjačem sa šest stepeni prenosa. Standardno, svi motori dolaze uz s sistem Idle Stop i Go (ISG) za povećanu efikasnost. Spoljašnji dizajn i30 Fastbacka kombinuje izgled coupea sa pet vrata i duh elegantnog Gran Turisma, iz 50-ih i 60-ih godina, s udobnošću za svakodnevnu upotrebu. Prednja kaskadna rešetka hladnjaka sada je niža i tako jasnije naglašava poklopac motora. Posebna pažnja je posvećena dizajnu točkova, dostupni su 18-inčni aluminijumski naplaci i 17-inčni lakometalni naplaci, koji naglašavaju siluetu i30 Fastbacka. Hyundai i30 Fastback nudi obilje prostora za putnike i prtljag, dok unutrašnja prostranost ostaje netaknuta uprkos sportskom i elegantnom eksterijeru. i30 Fastback nudi velikodušni kapacitet prtljažnika od 450 litara i maksimalnih 1.351 litara s preklopljenim sedištima. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 12, 2018 Trkački Hyundai i30 N TCR debituje u Čikagu Hyundai i30 N je došao na američko tlo i to u formi i30 N TCR trkačkog automobila. Trenutno izložen na čikaškom sajmu automobila, Chicago Auto Show, nalazi se automobil koji kompletira 2018 Pirelli World Challenge Touring Car Racing (TCR) šampionat. Dva modela ovog automboila biće ispunjena vozačima Bryan Herta Autosport ekipe i ući će u takmičenje 23. marta na stazi Circuit of the Americas, smeštenoj u Ostinu. Imajući u vidu trkački fokus i30 N linije, novi sportisti opremljeni su širokom opremom za karoseriju, haubom sa usisnicima vazduha i prominentnim prednjim spliterom. Automobil takođe poseduje novi zadnji branik, masivno repno krilo i osamnaestoinčne Braid točkove. Enterijer automobila, potpuno je ogoljen i pretvoren u trkački kokpit, oslobođen svih suvišnih elemenata, koje su zamenili čelični delovi sigurnosnog kaveza i sportsko sedište kompanije Sabelt, opremljeno sigurnosnim pojasom sa šest kopči. Model takođe poseduje upravljač ravnog dna i Lifeline izduvni sistem. Snagu ove serije omogućuje dvolitarski turbo motor, opremljen BMC autoindukcionom opremom i Life Racing ECU tjuningom. Ova mašina proizvodi veoma lepih 350 ks, a spojena je sa šestostepenim sekvencijalnim menjačem koji poseduje multi-disk motosport kvačilio. Kako bi stvari održavao pod kontrolom, i30 N TCR poseduje podesive amortizere i kočioni sistem visokih performansi. Poslednjepomenuta stavka poseduje jednodelna klešta sa šest klipova na prednjoj strani, sa diskovima od 15 inča i ventilacijom, i monoblok klešta sa 10.9 inča velikim ventilisanim diskovima pozadi. Oba modela biće vožena od strane Majkla Luisa i Marka Vilkinsa, dok je direktor marketinga kompanije Hyundai, Din Evans, naglasio da je njegov brend oduševljen što će njegovi automobili predstavljati glavnu uzdanicu N brendiranog trkačkog tima, koji se takmiči u Touring Car Racing klasi Pirelli World Challenge šampionata. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 17, 2018 Test Hyundai i30N Performance: Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 25, 2018 Carbuyer video: Test Hyundai i30 N Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 13, 2018 MotoringAustralia video: Test 2018. Hyundai i30 N Performance Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 17, 2018 AutoExpress video: Hyundai i30 N vs Peugeot 308 GTI Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 20, 2018 Ako Hyundai i30 N odvedete na trkačku stazu gubite garanciju!!? Model Hyundai i30 N koji je nastao na slavnom Nirburgringu za sobom vuče jednu neverovatnu stvar... Naime, normalno je da ćete prilikom kupovine jednog ''hot hatch'' automobila čeznuti da isti odvedete do obližnje staze i isprobate njegove limite u ograničenim i bezbednijim uslovima nego što je to u saobraćaju među automobilima. Pogotovo ovde mislimo na stanovnike zemlje, a većina ih je takva, koje poseduju bar jednu stazu namenjenu za trke. Jedna od najslavnijih je svakako Nirburgring gde je i nastao Hyundai i30 N. Apsurd je taj da je sam Hyundai u garanciju svog hot hatcha uveo jednu klauzulu i to, ako se dokaže da ste svoj i30 N vozili na stazi postoji velika mogućnost da izgubite frabičku garanciju na ovaj automobil. Pomalo sramotna odluka velikog korejskog proizvođača automobila. Osim što postoji snimak da su brisači zakazali na modelu i30 N pri velikim brzinama, da li je Hyundaija strah da nešto ne otkaže na automobilu pri velikim naporima na stazi? Sve je moguće... preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 22, 2018 Hyundai i30 N sledeće godine i sa automatskim menjačem Hyundai će do kraja naredne godine najsnažniji i30 ponuditi i u kombinaciji s automatskim menjačem sa dva kvačila (DCT - Dual Clutch Transmission). Iz južnokorejske automobilske kompanije Hyundai stigle su informacije da će model i30 N biti dostupan i u kombinaciji s automatskim DCT menjačem. Razlog odluke je nezadovoljstvo dosadašnjim rezultatima prodaje najsnažnijeg modela i30 koji se za sada nudi samo s ručnim 6-stepenim menjačem. Hyundai i30 N sa automatskim menjačem je pominjan i pre same premijere modela kojim u Hyundaiju žele da konkurišu najboljim sportskim automobilima iz C segmenta, a analize su pokazale da je mnogo potencijalnih kupaca odustalo od i30 N, jer ne žele automobil sa ručnim menjačem. I dok se tradicionalisti ''osipaju'' na pominjanje automatskih menjača u sportskim automobilima, u Hyundaiju razmišljaju i o verziji i30 N s integralnim pogonom koji bi svoje mesto pod suncem tražio u dvorištu u kojem dominiraju Volkswagen Golf R, Ford Focus RS i Audi S3 Sportback. Prvi čovek Hyundaijevog N odeljenja Albert Biermann rekao je da bi s integralnim pogonom stiglo još više konjskih snaga. Podsećanja radi, i30 N pokreće dvolitarski četvorocilindarski turbo benzinski motor koji se može dobiti sa 250 ili 275 konjskih snaga. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 25, 2018 CarsGuide video: Test 2018. Hyundai i30 Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 26, 2018 Boes Hyundai i30 Fastback Atraktivna Fastback verzija Hyundaija i30 je prošla kroz doterivanje u kompaniji Boes Motorsport, ali bez preterivanja. To znači da Boes Motorsport za Hyundai i30 Fastback predvideo nove sportske opruge (auto je niži za 25 mm), komplet OZ Racing 18-inčnih alu točkova, gume 225/40, kao i paket za pojačanje 1.4 litarskog T-GDI benzinskog motora. Taj motor serijski raspolaže sa 140KS i 242 Nm, a ovde je pojačan na 170KS i 290 Nm obrtnog momenta. U kratkoj vesti se navodi i da ubrzanje do 100 km/h traje manje od 9 sekundi, dok je najveća brzina 203 km/h. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 28, 2018 MotoringAustralia video: Test 2018. Hyundai i30 N Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 30, 2018 CarsGuide video: Test 2018. Hyundai i30 N Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 5, 2018 RoadandRace video: Test Hyundai i30N Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 23, 2018 CarAdvice video: Hyundai i30N vs Volkswagen Golf GTI Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 30, 2018 CarAdvice video: Hyundai i30 N vs Volkswagen Golf GTI Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 7, 2018 Hyundai i30 N vs Peugeot 308 GTi Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 9, 2018 CarTell.tv video: Test 2018. Hyundai i30 N Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 31, 2018 ChasingCars video: Test 2018. Hyundai i30 N Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 5, 2018 AutoMarket.hr video: Test Hyundai i30 SW GO! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 11, 2018 Autogefühl video: Test Hyundai i30 N Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 12, 2018 TopSpeed test: Hyundai i30 N Ulazak potpuno novog modela u tržišni segment gde nema previše kupaca, ali itekako ima konkurenata, predstavlja nimalo lak zadatak. Kako se u svemu tome snalazi Hyundai i30 N, ambiciozni model razvijan u Nemačkoj, koji je u fazi priprema pod dirigentskom palicom bivšeg šefa BMW-ovog M odeljenja prešao čak 10.000 krugova na Nurburgringu? Koliko samo rastu apetiti i ne samo oni, već i dometi Hyundaija!? Najbolji pokazatelj predstavlja upravo automobil koji ovde testiramo - novi Hyundai i30 N. Reč je vrhunskoj sportskoj verziji popularnog predstavnika C segmenta, pravom ''hot heču'' sa 275 KS i proizvodu kakav korejski gigant do sada nije imao u repertoaru. Međutim, kada prodaja cveta i prihodi rastu, kao što je slučaj sa Hyundaijem, to vam onda ''daje krila'', odnosno otvara nove mogućnosti da uzletite i dosegnete visine koje su ranije bile van domašaja. No, bez obzira na sve, opredeliti se za ulazak u specifičan tržišni kutak gde nema previše kupaca, ali zato itekako ima konkurenata, među kojima su i starosedeoci sa dugom tradicijom (Renault Megane RS, VW Golf GTI, Honda Civic Type R…), predstavlja nimalo lak zadatak. Svesni činjenice da nemaju dovoljno iskustva na ovom polju, uprkos tome što nastupaju u WRC-u sa modelom i20, u Hyundaiju ništa nisu prepustili slučaju. Naime, projekat oko nastanka prvog ''sportiste'' poveren je ni manje ni više nego Albertu Birmanu, ekspertu koji je u korejski tabor doveden sa pozicije dugogodišnjeg glavnog inženjera u BMW-ovom M odeljenju. Ovaj potez baca sasvim drugačije svetlo na prinovu i svakako sužava prostor za komentare tipa ''svaka čast Hyundaiju, ali Korejci su još uvek zeleni za ovakav poduhvat''… Da takve i slične opaske ne stoje, uverili smo se veoma brzo za upravljačem, mada na prvi pogled i30 N ne izaziva neku posebnu euforiju. Ali, to je samo na prvu loptu… Sveden sportski stajling skriva mišiće i žestok temperament te je utisak da automobil izgleda dosta pitomije nego što zapravo jeste. Testirani primerak u crnoj boji još više ostavlja kamufliranim neke specifične aerodinamičke dodatke, elemente po kojima se sportska N verzija razlikuje od obične, ''civilne''. Srećom, tu su crvene linije koje ističu prednji odbojnik, kao i zadnji difuzor koji se proteže između dva ovalna završetka izduvnog sistema. Od ostalih sportskih detalja izdvojili bismo upadljiva, crvena kočiona klešta, zadnji stabilizator na vrhu petih vrata, kao i atraktivne aluminijumske naplatke od 19 inča, ''obuvene'' u niskoprofilne Pirelli P Zero pneumatike, dimenzija 235/35 R19. Da sve pomenuto nije puka šminka i da i30 N predstavlja ozbiljno pripremljen sportski automobil, može se zaključiti i po tome što je u prtljažniku, uz samu ivicu zadnjih stranica naslona sedišta, ugrađena poprečna šipka. Ona je tu kako bi se dodatno ukrutila karoserija čime automobil dobija na čvrstini, naročito pod opterećenjem bočnih sila kojima je izložen u beskompromisnoj vožnji po krivinama. I baš u toj disciplini se očekuje mnogo od ''hot heča'' koji je u fazi razvoja izvezao čak 10.000 krugova na najzahtevnojoj stazi na svetu. Mi ga, nažalost, nismo provozali na čuvenom Nurburgringu, ali smo ga zato isprobali na stazi Autokomerc karting centra. Ipak, pre nego što smo ga podvrgli vožnji na limitu, sa oštrim korejcem smo se upoznavali kroz gradsku vožnju, kao i na otvorenom drumu u želji da odgonetnemo kakva mu je narav u svakodnevnoj upotrebi. Odmah da kažemo, tvrdo oslanjanje dosta remeti komfor i to je nešto sa čim se morate pomiriti u vožnji po našim ulicama i drumovima. Ruku na srce i nije za očekivati da jedan ''hot heč'' bude naročito udoban i mek, ali je Hyundai dosta krući na točkovima u poređenju sa većinom konkurenata. Sa druge strane, automobil odmah potencira oštrinu na volanu, ručica šestostepenog menjača ima kratak i precizan hod, skretanje ne pokazuje tendenciju naginjanja. Što se tiče prostora i načina na koji je on iskorišćen, N zaslužuje pohvale, baš kao i običan i30. Prtljažnik je izdašan, baš kao i prostor za putnike na zadnjim sedištima. Kada govorimo o sedenju, treba istaći da je vozačka pozicija odlično rešena i da ergonomija predstavlja jednu od svetlih tačaka u kabini. Nažalost, ne možemo isto reći za ''N'' filozofiju u enterijeru, jer kokpit nije u dovoljnoj meri obogaćen sportskim primesama. Sedišta su sa solidnom bočnom podrškom, imaju čak i produžetak sedalnog dela, ali nešto mekše presvlake tamno sivih tonova ne pristaju ovakvom sportisti. Da je bar trim u tamnijoj nijansi, sve bi nekako delovalo lepše… Ovako, izostaje ona sportska draž i ostaje žal da je moglo malo više da se uradi na sportskom štimovanju kabine. Sve to u izvesnoj meri utiče na vizuelni doživljaj samog automobila, međutim kada u njemu doživite vožnju sa punim gasom neće vam biti teško da mu oprostite pomalo bledunjav enterijer. Poput većine rivala, i30 N nudi različite modove vožnje, ali za razliku od svih ostalih, ovde je vozaču na raspolaganju širi spektar podešavanja. Preko centralnog displeja, osetljivog na dodir, dobijate prikaz podešavanja, raznih parametara. U osnovi, i30 N servira Eco mod, normalan, sportski, N i takozvani ''N Custom''. Do N moda se može doći i ''prečicom'', preko desnog tastera sa kariranom zastavom i tada automobil prelazi u stanje pune pripravnosti gde oslobađa sav potencijal. Međutim, posebno se ističe mogućnost zasebnog podešavanja čak sedam parametra u okviru ''N Custom'' moda. To su rad motora, odnosno odziv na gas, funkcija među-gasa koja se aktivira prilikom šaltovanja u niži stepen prenosa, zvuk motora, rad elektronski kontrolisanog diferencijala sa ograničenim proklizavanjem, a tu su i setovanja upravljanja, rada amortizera i elektronske kontrole stabilnosti. Zvuči malo komplikovano, ali zapravo i nije… Veći deo vremena na stazi, proveli smo u N modu i tada automobil daje sve od sebe da na jedan sirov i pomalo divlji način ostvari što neposredniju povezanost sa vozačem. U agresivnoj vožnji naročito dolazi do izražaja oštro upravljanje, kao i preciznost vođenja kroz krivine. Tu u velikoj meri pomažu dobro podešeno, za 8 mm niže oslanjanje, kao i elektronski diferencijal koji pri ulasku u krivinu koči unutrašnji točak, tako da automobil lakše hvata idealnu putanju i dozvoljava ranije dodavanje gasa prilikom izlaska na pravac. Sve to umanjuje tendenciju podupravljanja od koje ne mogu pobeći snažni automobili sa pogonom na prednje točkove. Doduše, primetili smo da pri skretanju sa izraženim bočnim opterećenjem dolazi do podizanja zadnjeg unutrašnjeg točka, ali se mimo te situacije sva četiri točka uvek čvrsto drže asfalta. Nema dakle neprijatog skakutanja i retko kada dolazi do gubitka trakcije. Iako se snaga odlično prenosi na podlogu preko prednjih točkova, ipak je potrebna vozačka veština pa i određeni period privikavanja na automobil. Sa punim gasom priliv snage dvolitarskog turbomotora ume da bude toliko eksplozivan, naročito u drugom i trećem stepenu prenosa, što dovodi do rasipanja snage. Tada se gubi stabilnost, a i brzina. Kako bi se to predupredilo potrebno je steći osećaj za precizno doziranje papučice gasa. Odličnim se pokazala i ručica menjača, koja sa pomenutom funkcijom međugasa omogućava čak i početnicima da prilikom ulaska u oštru krivinu vrate menjač u prvu brzinu i sve to bez bojazni da će sinhroni ''zavarničiti''. Osim ručnog menjača, tu je i klasična mehanička ručna kočnica koja može biti od pomoći prilikom oštre vožnje, za razliku od elektronskog tastera koji je sve češće zastupljena čak i kod kompaktnih sportskih automobila i nema drugu funkciju osim parking kočnice. Kada govorimo o kočnicama, iako diskovi nisu naročito veliki, sistem iznenađujuće efikasno obuzdava 1.5 tona teško vozilo. Zvuk motora predstavlja priču za sebe. U skorije vreme isprobali smo većinu aktuelnih modela iz ''hot heč'' segmenta, kao što su Megane RS, Golf GTI, Peugeot 308 GTI, Leon Cupra i Civic Type R, ali nijedan od pomenutih takmaca ne oslobađa tako rezak zvuk iz izduvnog sistema. Naravno, posebnu draž daje ono pucketanje kada se naglo skloni noga sa gasa, što odlikuje i konkurentske modele sa turbomotorima. Možda nije najlepši i sigurno nije najbrži u klasi, ali Hyundai i30 N na osnovu svega prikazanog predstavlja jedan od najzabavnijih automobila za vožnju. Osim toga, novi igrač dolazi kao pravo osveženje u klasi i zbog toga izaziva posebnu pažnju kod poklonika ove vrste automobila. No, za razliku od nekih drugih Hyundaijeih modela koji za manje novca nude slične karakteristike, i30 N je pozicioniran negde u sredini. Testirani primerak staje 31.990 evra, što je otprilike u rangu Megane RS, nešto više od Leon Cupra i osetno manje od Civica Type R, koji je, doduše, najsnažniji i najbrži automobil sa pogonom napred. Ipak, jedno je sigurno… Nikada nije bilo uzbudljivije u sportskom C segmentu, a zasluge za to pripadaju i novom i30 N koji se s pokrićem svrstava u istaknute predstavnike ''hot heč'' filozofije i kao takav će umnogome doprineti imidžu Hyundaija što je bila i osnovna zamisao prilikom kreiranja ovog automobila. Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed Fotografije: Aleksandar Savin preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 16, 2018 CarObsession video: Test Hyundai i30 N Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 22, 2018 Hyundai i30 N-Line potpuno otkriven na Nirburgringu Hyundai planira da pojača ponudu u svojoj liniji sportskih modela sa sportskom verzijom i30 N-Line. Do sada je ovaj hečbek viđen samo sa kamuflažom, ali je prethodnih dana uhvaćen na Nirburgringu potpuno otkriven. Poput moćnijeg i30N, N-Line verziju takođe krasi agresivna sportska linija, nisko pozicionirana prednja maska, crveni detalji na difuzoru, dvostruki izduv uz jedinstvene felne. Čisto N model ima 278 KS i 352 Nm, dok će nešto ''umerenija'' N-Line verzija raspolagati sa nešto manje snage. Poređenja radi, standardni i30 dolazi u verzijama sa 118 i 138 KS, pa se očekuje da N-Line ima oko 200. Što se tiče cene, snažnija N verzija košta u Evropi oko 40.000 evra, pa se očekuje da N-Line bude nešto povoljniji. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 25, 2018 Automarket.hr video: Test Hyundai i30 Fastback Quote Share this post Link to post Share on other sites