Jump to content
FAS Goran
Stex3105

Simptomi mešanja ulja i rashladne tečnosti?

Recommended Posts

Probacu i jedno i drugo,ali najvise sumnjam na sistem za hladjenja,posto je manjana pumpa,antifriz i kaisevi (veliki servis) i od tada su poceli problemi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se javim ponovo i zahvalim forumasima na pomoci.

Problem resen ovih dana tek,prvo sam ga ignorisao,a kada je postao veliki (dizala se temperatura do maksimuma),onda je tek otisao kod majstora.

Sistem za hladjenje pun vazduha i termostat koji se bukvalno raspao su zamenjeni i sada sve funkcionise kako treba.

Sad,ne znam da li se termostat preventivno menja,ili tek kada izda.Znam samo da cu ga menjati na neko vreme preventivno ubuduce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recice neko za termostat kad se menja.

Vec sam video jos jednom menjanje dihtunga glave,i ko zna sta sve ne jos :D Bas jeftino.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja licno menjam termostat pred svaku zimu posto zna da zaglavi preko leta a da ne bi lupao glavu prezalicu posto nisu neke pare ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo mene opet. Izgleda da mukama nikad kraja. Nikad manje nisam vozio Punta a nikad vise problema. Evo anamneze.

U avgustu 2012. godine ostanem u defektu u Kraljevu (pisao sam o tome vec u ovoj temi). Citiracu sada taj deo da ne bih pisao ponovo, a bitno je jer cini celinu i mozda neko moze da

zakljuci na osnovu cele price o cemu se radi.

CITAT:

Kao sto rekoh u jednoj od tema u petak: "Ni jedna mana punta me nije zaobisla". Popravio sam servo i sav srecan krenuo iz NP za BG. Na 90-tom kilometru, poce da dize temperaturu i cuju se ventili. Stanem, dignem merac i sledim se! Ni kapi ulja! Poceo da kuva! Ohladio se motor, dolio ulje, upalio. Radi normalno, osim sto auspuh kaslje i izbacuje dobru kolicinu vode. Kada izvucem merac cuje se klokotanje (usla voda). Gubi vodu. Ulje kapa sa meraca! Ostao sam u defektu u blizini Kraljeva. Ostavio auto i nastavio autobusom. Ide burazer danas da uzme auto! Majstor koji ga je sinoc (oko 23h) gledao, kaze da je najverovatnije dihtung glave motora.

Posto su se culi ventili, da li ima sanse da su se pokrivili? Nakon sto sam dolio ulje (kupio na benzinskoj pumpi u blizini OPRTIMA MODRICA 10 w40) i motor ohladio, upalio sam ga i radio je normalno sa tim klokotanjem na meracu i vodom iz auspuha. Temperaturu je odrzavao na normalii. Da napomenem da je ventilator radio sve vreme ispravno (po potrebi), ali nije uspeo da rashladi jer nije bilo dovoljno rashladne tesnosti.

KRAJ CITATA

Majstor koji je sredjivao auto rekao mi je da je uzrok svega bilo crkavanje termostata. Zbog toga se motor pregrejao, dihtung glave probio. Otvoren je motor,

zamenjen dihtung glave, dihtung poklopca ventila i obradjena glava. Zamenjeno ulje. Sipano Selenia 20K. Nakon mesec dana ponovo zamenjen dihtung poklopca ventila jer je pustao po malo

i zapecacen Vikor Reinz silikonom. Sada je suv.

Pre neki dan proverim nivo ulja - oko minimuma. Znaci da je za 5 i po meseci popio mnogo ulja. Medjutim, kad sam malopre upalio auto i dolio ulje (OPTIMA MODRIČA 10W 40) u postojeće ulje (SELENIA 10W40), skinuo sam čep. Zvukovi koji se čuju su zastrašujući - kao da ključa voda u prostoru bregaste. Čuje se kroz otvor. Pored toga, nakon što sam ga oštrije vozio po Košutnjaku, pojavio se majonez na čepu. Evo sveže slike od pre sat vremena. Raskladna tečnost je na sredini između min i max neposredno nakon paljenja. Nisam pratio da li troši tečnost.

Pitanja:

1. Šta je taj prokleti majonez? Da li to znači da se meša voda sa uljem?

2. Kako je moguće da je toliko potrošio ulja, a ne kaplje na bobini i dihtungu kao ranije?

3. Zašto se čuje 'ključanje' ili klokotanje?

4. Planiram sutra da zamenim ulje i filter ulja, pa me interesuje da li možda klokotanje uzrokuje to što sam dolio ulje drugog proizvođača. Dolio sam to jer sam to imao kod sebe a trebao mi je auto da odem do posla.

Ovo je ulje koje sam dolio na seleniju od pre 5 meseci:

optima_modrica_-_motorno_ulje.jpg

imag1332e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

prvo nikad u zivotu vise da ti ne pade napamet da mesas ulja...

zato sto razliciti proizvodjaci koriste razlicite formule za ulja i neki aditivi mogu da se poniste a neki da povecaju svoje karakteristike...

drugo taj majonez je uglavnom posledica kondeza tj auto s vozi na veoma kratkim relacijama bukvalno ne postigne radnu temperaturu i ti ga ugasis

drugo poreklo kondeza moze da bude da majstor nije dobro stego glavu... glava doteze 3 puta...

al naj verovatnije ti je opet krepao dihtung po ovim simptomima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde da ne preuranjujemo sa zakljuccima... :D Nije jeftino... :)

Promeni ulje i filter ali pre toga isperi motor. Velika verovatnoca je zbog mesanja ulja doslo do stvaranja emulzije.

Nakon ispiranja i zamene vozi jedno vreme pa ces videti.

Inace , kod mene se pojavila emulzija sa onom 20k-om pa sam presao na Mobil. Ko je original ?- Ko to zna !

Sad nemam takvih problema a bio sam u strahu da nije negde popustilo jer mi je negde gubio ras. tecnost i nakon zamene hladnjaka (susret sa srnom) ne "trosi" ni grama ! :D

Dakle, samo polako !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gusar, ohladio sam se :). Ali svakako hvala na savetu. Dok sam sipao i razmisljao da sipam pretpostavljao sam da to nije dobra ideja, ali mi je delovala realnije od ideje da ga vozim na minimumu. Sutra menjam ulje i filter pa cemo da vidimo.

Evo jedne dopune na moj prethodni post. Upalio sam auto, čuo huštanje i šuštanje. Na čepu nije bilo majoneza. Nakon oštrije vožnje (mođda nekih 800m-1000m), digao ponovo čep i video majonez. Klokotanje je znazno slabijeg intenziteta.

"Mijailović P." Reci mi molim te čime da isperem motor? To sam radio sa majstorom u avgustu nakon obrade glave i on je koliko se sećam sipao to u motor, pustio ga da radi desetak minuta i nastavili dalje sa zamenom. Samo se ne sećam da li se to doliva u postojeće ulje ili se ispusti staro ulje pa se dolije samo ta tečnost?

Edited by Fikret Pašović

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gusar, ohladio sam se :). Ali svakako hvala na savetu. Dok sam sipao i razmisljao da sipam pretpostavljao sam da to nije dobra ideja, ali mi je delovala realnije od ideje da ga vozim na minimumu. Sutra menjam ulje i filter pa cemo da vidimo.

Evo jedne dopune na moj prethodni post. Upalio sam auto, čuo huštanje i šuštanje. Na čepu nije bilo majoneza. Nakon oštrije vožnje (mođda nekih 800m-1000m), digao ponovo čep i video majonez. Klokotanje je znazno slabijeg intenziteta.

"Mijailović P." Reci mi molim te čime da isperem motor? To sam radio sa majstorom u avgustu nakon obrade glave i on je koliko se sećam sipao to u motor, pustio ga da radi desetak minuta i nastavili dalje sa zamenom. Samo se ne sećam da li se to doliva u postojeće ulje ili se ispusti staro ulje pa se dolije samo ta tečnost?

nije problem voziti na minimumu bitno je da ne padne ispod minimuma

ali i tad nije strasno... zao sto uljna pumpa moze da odrzava pritisak... tako da nije strasno voziti na minimumu strasnije je pomesati ulje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Mijailović P." Reci mi molim te čime da isperem motor? To sam radio sa majstorom u avgustu nakon obrade glave i on je koliko se sećam sipao to u motor, pustio ga da radi desetak minuta i nastavili dalje sa zamenom. Samo se ne sećam da li se to doliva u postojeće ulje ili se ispusti staro ulje pa se dolije samo ta tečnost?

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=33184 Nesto ovako ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

uzgred bio je jedan na cbc forumu koji e cak poludeo i probao taj doticni majonez koji mu se javljao na cepu

i nije mu se bash svideo ali je definitivno utvrdio da se radi o vodi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan mali dodatak, u zavisnosti od toga kakvo je stanje karika i samih cilindara postoji mogucnost da poveca potrosnju ulja nakon zamene dihtunga posto sa ravnjanjem glave dolazi do malog povecanja kompresije a i ne znam sta si ocekivao za 5 meseci da ti ne zafali ni gram ulja u motoru? Trebalo bi malo cesce da gledas kolicinu ulja kako bi izbegao ovakve probleme posto motor motor mora da trosi ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...