Stex3105 107 Posted December 17, 2010 Kao sto naslov kaze interesuju me koji su simptomi mesanja rashladne tecnosti i ulja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted December 17, 2010 Kada se odvrne cep gde se sipa ulje obicno bude kao belkasta masa na cepu.Permant menja boju u tamnu i vide se tragovi masnoce.Creva od sistema za hladjenje mogu biti tvrda.Pritisak u rashladnom sistemu sto se primeti kada se odvrne boca za rashladnu tecnost.Moguce je da i radna temperatura prelazi normalnu.U zavisnosti od stepena "produvanosti" moguce je da se primeti samo neki od simptoma ili svi.Mozda sam nesto i zaboravio... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bugi 0 Posted December 17, 2010 Interesuje me oko pritiska u rashladnom sistemu....nemam ni jednu od osalih simptoma,ali posle vožnje kad odvrnem čep od kantice za vodu primeti se da je pod priskom,čuje se šištanje,i poraste nivo tečnosti.Posle hlađenja tečnost se vrati na normalu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stex3105 107 Posted December 17, 2010 A koje mogu biti posledice ako se na vremen ne zameni dihtung glave? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 17, 2010 Kod 1.2 16v u 99% slucajeva dihtung izbije napolje,negde ispod izduvne grane treba pogledati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stex3105 107 Posted December 17, 2010 Gledao sam tu nema nista suvo ko barut... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted December 17, 2010 (edited) Sistem za hlađenje je pod pritiskom i nikako ga ne treba otvarati naročito kad je motor postigao radnu temperaturu. To što ti izbaci vodu u takvim okolnostima ne mora ništa da znači. Takođe vizuelno ne mora ništa da se vidi na motoru a da je dihtung probio.@tox je gore naveo većinu simptoma produvalog dihtunga, dodao bi samo čudno ponašanje pokazivača temperature motora, loše grejanje u kabini i benzincima se dešava da pri paljenju posle dužeg stajanja upale na 3 klipa a zatim nakon par minuta sastave normalan rad.P.S.Možda naslov nije najprecizniji slični su simptomi i kad probije dihtung i kad pukne glava a može da ne dođe do mešanja vode i ulja a da je dihtung probio i.t.d. Edited December 17, 2010 by Bravo JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stex3105 107 Posted December 17, 2010 Ja sam kod mene nasao da ima bele mase na cepu za ulje a i gubi mi tecnost...pa sumljam na dihtung glave :wallbash: Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted December 17, 2010 Vrlo moguće ako utvrdiš da ti tečnost nigde ne curi onda je verovatno dihtung. Al pusti malo da se pokaže, ne mora da znači mada je vrlo moguće. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted December 17, 2010 Kao sto rekoh to je obicno prvi simptom i najsigurniji mada se moze to primetiti i na ispravnom motoru (na cepu) zimi , ako ulje nije odavno menjano i ako se auto vozi najcesce na manje relacije pa je nakupilo vlage.A moguce da se nekad pregrejao motor pa se glava iskrivila i sada pusta na dihtungu.A pritisak u boci treba da bude ali do neke granice.Ps:sto se tice gubljenja tecnosti,proveri da ti ne pusta mali hladnjak u kabini slucajno posto je to prava bolest Fiata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted December 17, 2010 Proveri nivo ulja i prati nivo tečnosti....sto se tice gubljenja tecnosti,proveri da ti ne pusta mali hladnjak u kabini slucajno posto je to prava bolest Fiata.Nije to nikakva bolest Fiata, već je to ''bolest'' automobila starih 10, 15 godina... Quote Share this post Link to post Share on other sites
tox 42 Posted December 17, 2010 Pa dobro, u pravu si za to mada ja sam za ovo curenje hladnjaka najvise slucajeva cuo za Fiata to jest konkretno za Brava(u) sto je opet mozda povezano sto su to stariji modeli. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stex3105 107 Posted December 17, 2010 Dok je kod mene temperatua mi nikad nije presla pola.Provericu sutra da vidim da li curi negde.Nivo ulja je dobar nije se ni povecavao niti smanjivao to redovno proveravam a ulje sam skoro menjao.. Pozadi na auspuhu je suva cev..A koje posledice mogu biti ako je riknuo dihtung a ne zameni se na vreme? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted December 18, 2010 Siroka teorija.Zavisi do kojih granica crkne i gde.Kontrolisi redovno boju ulja na sipci.Ako postane siva corba onda definitivno ima vode.Na cepu moze da bude i kondenz jer tu nema mnogo buckanja ali ako je ima i u karteru to ce ti boja ulja na sipci najbolje pokazati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Phikret 0 Posted August 21, 2012 Kao sto rekoh u jednoj od tema u petak: "Ni jedna mana punta me nije zaobisla". Popravio sam servo i sav srecan krenuo iz NP za BG. Na 90-tom kilometru, poce da dize temperaturu i cuju se ventili. Stanem, dignem merac i sledim se! Ni kapi ulja! Poceo da kuva! Ohladio se motor, dolio ulje, upalio. Radi normalno, osim sto auspuh kaslje i izbacuje dobru kolicinu vode. Kada izvucem merac cuje se klokotanje (usla voda). Gubi vodu. Ulje kapa sa meraca! Ostao sam u defektu u blizini Kraljeva. Ostavio auto i nastavio autobusom. Ide burazer danas da uzme auto! Majstor koji ga je sinoc (oko 23h) gledao, kaze da je najverovatnije dihtung glave motora.Posto su se culi ventili, da li ima sanse da su se pokrivili? Nakon sto sam dolio ulje i motor ohladio, upalio sam ga i radio je normalno sa tim klokotanjem na meracu i vodom iz auspuha. Temperaturu je odrzavao na normalii. Da napomenem da je ventilator radio sve vreme ispravno (po potrebi), ali nije uspeo da rashladi jer nije bilo dovoljno rashladne tesnosti.Poceo sam da mrzim punta iz dna duse! Evo kolega s posla isao za Minhen sa puntom starim 1 godinu (classic benz 1.2 8v) i crko mu 'neki' senzor pa je vozio po Nemackoj bez obrtomera i ostalih kazaljki! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted August 21, 2012 A jesi li gledao ulje pre nego sto si krenuo na put? Nije moglo ulje da nestane za tih 90km! Ako nisi gledao a ulje je vec bilo na min sam si ga da prostis sje..o. Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted August 21, 2012 znam kako izgleda mešanje ulja i vode (antifriza) jer sam imao isti kvar prošlo leto na puntiću.Simptomi su bili: povećan nivo ulja na meraču dva puta preko maksimuma, razređeno ulje, gubitak vode u hladnjaku, pritisak ispod čepa antifriza, kuvanje kad odvrnem čep...sreća pa sam bio u gradu i skontao sam odma šta se dešava..Epilog: skidanje glave, zamena dihtunga i tečnosti, ravnanje glave, hidrotest, sklapanje motora i štelovanje ventila..ukupno oko 15.000din.Normalno je da mrziš auto koji te ostavi na putu ali samo da napomenem da je isti kvar imao i stric na Cliu 1,2 starom 5 godina sa pređenih 90.000km, ne dešava se samo fiatu.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Phikret 0 Posted August 21, 2012 (edited) @Ticma, naravno da su tecnosti u autu stvari koje uvek pre polaska proverim. Ulja je bilo dovoljno, sve radilo kako valjda dok odjenom nije nastao haos. Cuo sam se bratom koji je otisao na mesto dogadjaja da odveze auto. Kaze da sada ima ulja preko maksimuma (ja sam dolio dva litra sinoc) i da verovatno po mraku nisam dobro video merac ulja! Sasvim dobro sam video merac ulja jer sam parikrao ispod bandere i preoveravao sam ulje dok je motor bio vreo i nakon sto se ohladio. Merac je bio suv suvcat! Nakon sto malo ohladio pojavila se kapljica na meracu odmah ispod minimuma, ali je ulje bilo retko. Kada sam dolio ulje i upalio cuo sam klokotanje iz meraca i kao sto rekoh vodu iz auspuha.Culi su se ventili dok sam davao gas neposredno pre nego sto sam stao. Da li to znaci da sam ostao bez ulja? Verujem da znaci, ali mi nije jasno gde se izgubi toliko ulje? I kako se pojavi sad visak ulja ako sam sipao dva litra a nije imao nista?@VladaNS, i meni se sasvim iste stvari desavale sa rashladnom tecnoscu i cepom!Ko ce da mi objasni sta se desilo sa uljem? Kako je nestalo? Da li je prodrlo sa vodom u cilindre i izgorelo?Vlado, zasto se pojavljuje 'visak' ulja? Edited August 21, 2012 by Fikret Pašović Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted August 21, 2012 ne znam gde ti je nestalo ulje, verovatno se prelilo negde u rashladni sistem. Kod mene je nivo ulja bio visok zato što je voda došla u motor i karter. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted August 21, 2012 ovako posto je bio vreo motor ulje sigurno nije bilo ladno i svaki malo iskusniji vozac moze da ti kaze da na vrelom motoru ne mozes da vidis nivo ulja tacno!ako si skoro menjao ulje i jos pri tom vozis na plin samo gotovo je nemoguce videti nivo ulja zato sto nije crno i kada se zagreje ono se jedva vidi na sipcia to klokotanje moze da bude da si sipao previse ulja i sad bucka radilica po tik 100 kg ulja kojih si ti nasuo da je pomesao ulje i vodu sipka bi ti bila skroz bela tj ko da si je umocio u majonez... to je jedina prava manifestacija mesanja uljnog i vodenog prostorainace naj verovatnije ti je probio dihtung glave izmedju prvog i drugog klipa posto tu dihtung najcesce probijei onda dolazi do mesanja kompresije izmedju ta dva klipa i zato si cuo klepetanje( ne ventila) znaci u naj gorem slucaju ti ne gine skidanje glave i ravnjanje iste...sve ostale navede manifestacije mesanja ulje i vode nisu tacne!znaci da rezimiramo asmo ako ulje na sipci dobije svojstava majoneza onda je 100% pomesao ulje i voduali so to vrlo tesko i retko desva u principu kod punta uglavnom probije voda u kompresioni prostor i onda ti auto malo vise puĆka na belo tj. izbacije beli dim na auspuhuima na forumu jedan mucenik je skoro opisao slicnu situaciju mislim da je bio bravo u pitanju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dussan 0 Posted August 21, 2012 Da se i ja ukljcuim u temu,posto sam imao ili i dalje imam isti/slican problem.Zamenio mi je majstor dihtung glave (ovde sam saznao da je to boljka ovih motora),medjutim i dalje mi se povremeno dize teperatura preko pola,sto pre nije bio slucaj.I kada ostavim auto na leru,posle nekoliko minuta se vidi voda ispod auspuha,ne velika bara,ali kaplje po malo.Nije beo merac ulja,tj nema tog majoneza,ali ipak sumnjam da mesa vodu i ulje posto je visok nivo ulja,do maksimuma skoro.Povremano se pali check engine lampica...Takodje,imam ovaj auto par meseci i razocaravam se polako njime,a ocekivao sam mnogo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted August 21, 2012 Idi na dotezanje glave posto verdovatno nisi isao treba da se dotegne a sto se tice ulja proveri senzor visokog pritiska verovatno je on krepo pa naliva benzin u ulje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dussan 0 Posted August 21, 2012 Nisam znao da treba da se doteze,to mi majstor nije napomenuo.Zanima me da li dijagnostika pokazuje senzor visokog pritiska,posto sam zakazo dijagnostiku u servisu Imola za prekosutra,a ako po obicaju komp nista ne pokaze,razocaracu se grdno...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted August 21, 2012 ...cisto sumnjam da ce ista da prikze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dussan 0 Posted August 21, 2012 Moram da se slozim u potpunosti,sa ovim malim iskustvom...Do sada je svaki put bilo "Sve je u redu,ne prijavljuje nikakve greske",a meni auto ne redi kako treba.Javicu u cetvrtak,dal' je nesto rekao... Quote Share this post Link to post Share on other sites