Jump to content
FAS Goran
cheja

Punto mk.2b 1.3 MJet - problem sa paljenjem

Recommended Posts

@vladag Kazem daj boze da je do senzora,ali taj 1.3 mjtd vrlo cesto prezupci na "kljucu" sto se kaze.Ugasis normalno i sledeci put samo vergla.Ima taj hidraulicni spaner koji spanuje lanac i kada vise ne moze da zategne lanac tj.vise da izadje eto belaja.On se kontrolise po potrebi,zaviri se kroz prozorce i po tome koliko je spaner izasao moze da se proceni jer za servis ili ne.Kazem opet daj boze da je senzor ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je senzor bregaste ili radilice. Ja išao da kupim Škodu 1.2htp 2010god. aku mrtav. Upalim ga u IV-oj na gurku, drugar mi kaže da sam imao više sreće nego pameti.
Kod tog auta je španer električni, ako nema struje, motor prezupči.
Bem ti elektroniku. Bogu hvala, spaslo me je paljenje u IV-oj brz.
Kaže da 80% Škoda upravo zbog toga dolazi u servis.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije u pitanju senzor radilice a nije ni pukao lanac. Provereno danas. Auto sam odšlepao do majstora da se i dalje traži kvar.

Da li motor vergla u prazno i ako je prezupčio lanac (samo vergla i ne zakašlje se)?

Da li se pali neka greška ako lanac prezupči?

Kvar me asocira na problem koji se javlja kod starijih dizela, kada motor vergla i ne pali se a uzrok je  sistem za gašenje na pumpi visokog pritiska koji ostane zaglavljen u poziciji za gašenje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergla u prazno i kada prezupci.Pet minuta posla je da izmeri kompresiju i da otpise prezupcenje sa dnevnog reda.

 

Ako nije prezupcio i ako nije senzor radilice ili bregaste pogledao bih onaj senzor za magistralu dizni(da ga tako nazovem,ali znace majstor o cemu je rec)tj ako je on u kvaru dizne ne dobijaju gorivo.

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vladag said:

Nije u pitanju senzor radilice a nije ni pukao lanac. Provereno danas. Auto sam odšlepao do majstora da se i dalje traži kvar.

Da li motor vergla u prazno i ako je prezupčio lanac (samo vergla i ne zakašlje se)?

Da li se pali neka greška ako lanac prezupči?

Kvar me asocira na problem koji se javlja kod starijih dizela, kada motor vergla i ne pali se a uzrok je  sistem za gašenje na pumpi visokog pritiska koji ostane zaglavljen u poziciji za gašenje.

 

Ako misliš na onaj sistem koji blokira dovod goriva, on se koliko se sećam nalazi kad se otvori pretinac (ladica) kod suvozača pa u desnom uglu ima ona plastika ispod koje se nalazi taj inercioni prekidač za dovod goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sutra ću majstoru sugerisati da prvo pogleda kompresiju u cilindrima i eliminiše mogućnost da je lanac prezupčio. ako nije ni to, onda je neki od senzora u problemu (može biti da je senzor bregaste ili senzor pritiska goriva u magistrali, baš kako si i naveo u postu)..

Mislim da inercioni senzor isključuje  pumpu u rezervoaru a kod mene je ona u funkciji.

U svakom slučaju javljam šta je urađeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nove informacije...

Pritisak na diznama je tek nekih 3 - 4 bara a treba da bude 300 da bi upalio. Definitivno je problem sa pritiskom goriva.

Naručen je novi regulator pritiska u magistrali. Kada stigne deo probaćemo.

Ako nije regulator pritiska, onda bi trebalo da pumpa pravi probleme (ili je je prezupčio ili je pumpa otišla u večna lovišta (zaptivni prstenovi))...

Da li je neko menjao regulator pritiska i da li je neko do sada bio u situaciji da mu je u sistemu za snabdevanje gorivom  tako nizak pritisak prilikom paljenja?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno je u pitanju regulator pritiska. Danas je donesen polovan, ali nije bio odgovarajuć ili je neispravan. Auto je upalio i radio je, ali ne baš najbolje. Stari regulator pritiska nije mogao da se sredi a i po rečima majstora bio je i oštećen. Sutra donosim drugi i probam ga sa njime.

Javljam za dalje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno je počelo izluđivanje...

Donesen drugi regulator pritiska sa sve drugom magistralom. Namešten i auto se ponaša isto. Jedna dizna je imala veći preliv, ona zamenjena, ali i dalje je isto stanje.

Simptomi su sledeći. Prilikom paljenja pritisak u magistrali treba da bude, ako se ne varam, oko 290 bara. Kod mene jedva da dođe do 100, eventualno ponekad do 120 bara. Neki put prevari i upali se (majstor mu zada neke druge parametre - poveća broj obrtaja preko računara) ali kada se dodaje gas, pritisak i dalje ostaje oko 100 bari. Neki put se desi da pritisak sam skoči i na 1000 bari i onda komp. registruje veliki pritisak i gasi motor.

Da li je moguće da je taj drugi regulator bio isto problematičan? Na mom regulatoru majstor je uočio neke nepravilnosti na plastici u blizini gumica (kao da je pojedena).

Kakvo je iskustvo sa CR pumpom. Da li ona može da pravi ovakve probleme? Većina Bošista koje je majstor kontaktirao u vezi problema, ukazivala je na regulator pritiska odmah po opisivanju simptoma, a na pitanje da li je moguće da problem pravi pumpa, odgovarali su da je za to vrlo mala verovatnoća. 

Da li su regulatori pritiska na Grande puntu od 75 ks isti kao regulatori i na "malom" puntu od 70 ks?

To pitam zbog toga što bi bilo možda dobro da skinem regulator sa GP (sigurno znam da je dobar) i namestim ga na malog punta...

Sledi nastavak zaluđivanja a imam utisak da je uzrok problema nešto što smo već otpisali ili neka druga sitnica. Ali, definitivno je problem sa pritiskom u magistrali.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator pritiska se ne vidi na slici od kućišta filtera vazduha. On je na CR magistrali i nalazi se na samoj magistrali za razliku od 1.9 jtd gde je na CR pumpi. Na magistrali nalazi se i senzor pritiska koji meri pririsak i podake prosleđuje ECU. Nema mi druge nego da nabavim još jedan regulator, za koji znam da je sigurno dobar (skinut sa auta u radu). Pre toga ću majstoru reći neka proveri pritisak pumpe u rezervoaru (ima goriva, na oko je odličan pritisak, senzor je i gasi), čisto da i nju skinem 100% sa spiska.

Ako je to sve ok, ostaje samo pumpa.

U međuvremenu sam saznao da na Grande-u nije isti regulator pritiska kao na Puntu 2b i da je Grande-ov regulator mnogo puta jeftiniji kao nov od ovog drugog (257 dolara 2b Punto, Grande-ov oko 55 eura a na jednom sniženju i 25 eura - u pitanju je original Bosh). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok..Znaci menjali ste broj 16?  Ako je tako,probaj sa zamenom senzora pod brojem 14.On je mom drugaru pravio probleme bas koje ti imas.Na slici imas i ime samog senzora.

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledajući ovu sliku regulator pritiska se i nalazi na magistrali baš tu negde oko broja 14. Broj 16 bi trebalo da bude sensor pritiska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostao sam dužan za informaciju za popravak kvara.

Probali smo sve sa mehaničarske strane (zamenjen regulator pritiska, pumpa visokog pritiska, sensor radilice, premereni pritisci na vodu od pumpe niskog pritiska do filtera i od pumpe visokog pritiska do CR magistrale, proverili zupčenje, itd) ali ništa nismo mogli da uradimo. Sve je bilo u najboljem redu, ali auto nije hteo da upali :rant:.

Na kraju sam sa mehaničarom predpostavio da je problem u nekoj sitnoj gluposti, pa sam zbog toga krenuo da pretražujem internet za iskustvima drugih. I našao sam... :pizza:

2013 godine je jedan vlasnik Pande 1.3 mjt (isto godište kao i moj Punto - 2004) imao iste probleme sa njegovim autom. On je još gore prošao pošto pored svega već pomenutog, menjao je i kompjuter i EGR, ali nije rešio problem. Na kraju je iz puke slučajnosti, rukom zakačio neke žice od instalacije i motor je upalio. Shvativši da je kvar u instalaciji, on je sve kontakte očistio, sve žice pregledao ali nije našao tačan uzrok problema. Simptomi su mu se opet vratili 2015. godine, ali je opet "džarao" po žicama i auto je upalio a i danas se vozi bez problema. Problem mi je bio prevesti njegov post, pošto je bio pisan na Irskom ili Škotskom varijantom Engleskog jezika.

To sve sam rekao mom majstoru. Gledao me je čovek čudno :wallbash:, ali je na kraju i on isto uradio.

I Punto je upalio... Da ste videlu tu radost :guitar:... A da nas neko pita koji kvar je bio, samo da sležemo ramenima.

Sve kontakte smo očistili, sve žice pregledali ali nigde nismo našli tačan uzrok problema. Sve je izgledalo OK. Bilo je isto je kao i sa Pandom iz Engleske.

Zanimljivo je da je se liku iz Engleske problem desio nakon velikih kiša a i kod nas je par dana padala kiša pre kvara na mom Puntu.

Ako se nekada nekome desi ovakav kvar, znaće da je velika mogućnost da je problem u elektro instalaciji (verovatno od regulatora pritiska u CR magistrali do računara).

Eto, toliko od mene...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se sto dizem ovu temu "iz mrtvih" ali naisao sam na isti/slican problem.

Imam vrlo slican problem sa paljenjem, provereno je sve sto se tice mehanike - pumpa visokog pritiska, pumpa goriva, senzor pritiska, regulator pritiska - sve je u savrsenom redu.
U toku voznje su mereni pritisci, sve je kako treba.

Problem se naravno javlja vrlo nasumicno, ne mogu da nadjem obrazac, desilo se vec 4 puta. Tri puta je motor sam od sebe upalio nakon slepovanja do servisa i nije bilo nikakve greske na dijagnostici.
Da li je se u toku slepa pomerio neki kontakt ili slicno, ne znam, ali sumnjam na takvu banalnu stvar.

Jednom je ocitana greska glavnog releja koji se izvadjen, ocisceni kontakti na njemu, proveren i vracen nakon cega je upalio (fotografija u prilogu).
Nijedan majstor nece da se prihvati da locira kvar kome evidentno tesko moze da udje u trag - nema niko vremena.

Da li mozda neko moze da mi pomogne savetom ili bar da mi kaze na kom ste mestu da gledam, ili makar majstora za preporuku ?

Hvala unapred na pomoci.

Filip.

greska.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...