chela 2 Posted April 1, 2012 Imam ja te gume na oprugama i one ne sluze za podizanje automobila nego za ucvrscivanje, t.j. stvaraju dodatan otpor kad se opruga sabija tako da ne dolazi do preteranog sabijanja i auto se ne spusta prenisko. Pozdrav svima, imam Stila 1.9mjt. Pratim forum prilicno cesto, nisam naisao na ovo pitanje i diskusiju.Prilicno mi je nizak prednji kraj na Stilu, pomislio sam da ce se to promeniti kada promenim opruge (koje sam promenio jer su standardno pukle), medjutim i posle toga nisam dobio nista preterano. Gledam iste na ulici i vidim da ima i niskih i visih od mog.Da bih docarao koliko je to: izmedju ruba krila i gume imam max 2,5 prsta prostora(nije bas neka jedinica mere, al' ajde), gume na autu su 205/55/16.Sta bih jos mogao da uradim da se podigne malo prednji kraj? Da li bi mozda zamena amortizera pomogla ili nesto trece?Hvala i pozdravSto se tebe tice, nisam siguran ali postoji verovatnoca da su ti opruge lose ili su kracene pa ti je tako nisko auto. Boki ima opruge za stila pa vidi sa njim...http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=48828 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pechi 0 Posted April 1, 2012 Napravite distancer od PA6 i stavite ga izmedju platforme na amortizeru i opruge...Stavio sam nove Monroe, standardne opruge, i tada sam pomislio da ce auto biti barem malo vislji, ali nista. Hvala na savetim i predlozenim resenjima. Gume vidim da mogu da se kupe na Bubanj potoku subotom, a sto se dice distancera, to pretpostavljam da treba da rasturim kod majstora sve pa da po meri pravim. 2 cm bi bilo i vise nego dovoljno. sta znaci PA6? hvala.pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted April 1, 2012 (edited) Da, trebas da rasturis amortizer i oprugu... PA6 je oznaka za industrjsku plastiku, ako imate "dasku" za tucanje mesa od bele plastike, to je taj materijal... Edited April 1, 2012 by YUgisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted July 7, 2012 ljudi, uzeo sam nekoliko ovih gumenih umetaka da bi malo podigao prednji kraj..ustvari, više da bih ga učvrstio da se ne ljulja toliko gore-dole, jer mi se dešava kad naiđem na talasast put (što je u ovde čest slučaj) zaljulja da lupi susplehom o asfalt..e sad, uzeo sam neku veću dimenziju (postoje dve), toliku da sam jedva ugurao na sredinu opruge (gde je najveći razmak, i to na podignutom autu, tj istegnutoj opruzi). Kad sam spustio auta sa dizalice, vidim da su mi se spirale ispod tih guma toliko sabile da se plašim da če udarati jedna u drugu..a i tako mi sad neprirodna rzlika u zavojima da se bojim da će pući opruga..Razmišljam da zamenim gume za manju dimenziju i uguram ih na kraj opruge (pošto su kod stil opruge na krajevima sabijenije).. Šta mislite, jel bolje staviti manje gume na dno, ili ove veće na sredinu ( sa aspekta menjg rizika da se sa oprugom desi nešto loše)? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 7, 2012 Samo pazi da ti opruga ne pukne. To kako si opisao tome vodi. U kakvom su ti stanju amortizeri kad zaljulja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted July 7, 2012 Cim ljulja do te mere da udara po putu, amorti su vrisnuli 100% pre mnogo hiljada km...Ili ima ozbiljniji problem sa trapom.Da kaci nesto zbog visine je razumljivo. Da lupa po putu na talasastoj deonici, nije normalno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted July 9, 2012 amorti jesu loši, ali ne mogu sad da ih menjam (treba da menjam kvacilo, mozda zamajac, treba da idem na more), zato sam mislio malo da ukrutim opruge tim gumama..Uzeću danas te manje umetke i staviti, pa cu videti kako sa njima izgleda sabijena opruga. Ako nema nekih nenormalnih deformacija vozaću ga malo tako da vidim kako se ponaša.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted July 9, 2012 nista nes da dobijes s te gumizme tebi su krepali amortizeri a ne opruge i na te oopruge se oslanja citav auto cisto sumnjam da ce neka kukavna gumizma da spreci auto opet da klepi o patos... bolje otidi da ti malo napune te amortizere... mislim da je punjenje ispod 20 evra Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 9, 2012 Amortizer je taj koji sprečava ljuljanje, nemoj da na spisak dodaš i karter. Gume ćeš i onako da pogubiš (bar ih veži kanapčetom za feder), ali čuvaj glavu-opasno je sa lošim amortizerima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted July 9, 2012 Bolje ti je vozi sa lošim kvačilom, nego sa lošim amortizerima! Dva amortizera da se zamene, nije neka investicija...a mnogo znači! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted July 9, 2012 Menjaj to sto pre, Ko zna od kad ti je to za zamenu.Sa tim ukrucivanjem opruga i to na losim amortizerima nece se desiti nista pozitivno, a za negativno, ne verujem da hoces da probas. I to voznjom do mora, na pr. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted July 9, 2012 diznje automobila u ovom slucaju ima isti efekat ko dizanje suknje zeni automehanicara kojeg ne poznajes... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted July 9, 2012 Podigao bi punta mk2, benz. 5vr pozadi za nekih 3cm max. Sta mi je najlakse da uradim, da kupim one gume sto se podbacuju ili... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted July 9, 2012 Podigao bi punta mk2, benz. 5vr pozadi za nekih 3cm max. Sta mi je najlakse da uradim, da kupim one gume sto se podbacuju ili...A ako ga poznajes, imas neke beneficije? diznje automobila u ovom slucaju ima isti efekat ko dizanje suknje zeni automehanicara kojeg ne poznajes...Jel ti ispravni amortizeri? Puntic i onako skace ko jarac, ako ga s oprosCenjem jos vise ukrutis, bice cudo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted July 10, 2012 Sve je ispravno nego volim kada mi je auto malo poboden Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted July 11, 2012 pa dobro, nisu mi amortizeri baš toliko otišli..znam kako je bilo na bravi kad su vrisnuli, ovo je još daleko od toga... a imam blizu kuće jedan pregib na putu koji puntom nisam mogao da pređem bez skakanja u sedištu, a sad sa stilom ga skoro i ne osetim...Zaljulja se kad idem u većoj brzini naiđem na talasat put, inače susleh na najnižoj tački nije viši od 20cm...doći će i amorti na red, prvo da vidim da liću ostavljati auto i raditi taj menjač..inače, zamenio sam gumene umetke za manje, ali nikako da stignem da ih ubacim... Efekat sigurno neće biti Bog zna kakav zbog manje dimenzije, ali očekujem daleko manje deformisanje opruge. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted July 11, 2012 Verujem da cemo se svi ostali (sem tebe ) sloziti da su amorti ipak prioritet, sve i da ga prodas za mesec dana, mesec dana ces se bezbedno voziti, a to ipak nema cenu.Ne moraju amorti da probiju kroz limariju da bi im se to racunalo kao definitivni kvar. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted July 11, 2012 (edited) Zar neće da budu više opterećeni delovi opruge koji nisu pojačani gumom i trpeti veće deformacije + slabiji amortizeri i kad ga negde secneš eto sranja. Kao što ti Hardvet kaže bezbednost, ono što gumu drži na asfaltu je amortizer. Edited July 11, 2012 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted July 11, 2012 Otkinuce oprugu usled amorta koji ne stabilizuju uopste i drndaju non-stop, a opruge ukrucene i nemaju normalan hod.Ne-se-zezati sa tim! Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrackFox 16 Posted January 17, 2013 Kako izgledaju ti gumeni umeci, jel moze neko da mi baci sliku i gde mogu da ih kupim ? Meni je punto 2 pozadi legao kad se vrlo malo optereti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted January 17, 2013 http://www.gumatic.com/Pozovi njih i naruci slobodno, salju pouzecem. Ja sam uzeo za mog punta, mnogo su jeftine mislim da su oko 250din komplet, samo nemoj da uzimas najmanje jer su mnogo male. Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrackFox 16 Posted January 17, 2013 (edited) A kako da znam koliko , kojih da porucim? Ne vidim nikakvu sliku toga a ni velicinu koja ce odgovarati za moje opruge. Mislim da mi jedno 2-3 cm lezi zadnjica, tacnije tako mi se i svidja ali mislim da previse ode dole pod opterecenjem Edited January 17, 2013 by CrackFox Quote Share this post Link to post Share on other sites
CrackFox 16 Posted January 17, 2013 Jel to nesto slicno ovome? Koliko je potrebno po opruzi tih umetaka uzeti da bi se odradilo 3cm u visini? U kompletu idu 2 ili...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted January 18, 2013 Ne treba niko da me slusa...ali ti odbojnici ili gume koje se stavljaju na opruge, nikako nisu dobre po amortizere a ni po opruge...plus auto dosta tvrdji...znaci udobnost nula. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Čarli 0 Posted January 28, 2013 Dragi forumasi,Pitanje jedno za vas. Imam stila ve c nekoliko meseci. Imam utisak da je nizi nego sto bi trebao ili bih ja voleo da je bar malo visi, kako god. Moje pitanje je da li promena felni podigla malo auto i koliko? Trenutno su na njemu 15 - ce, ja bih mu mozda stavio 16, ako bi ga to podliglo barem malo.. Sta vi mislite?Hvala unapred.. Quote Share this post Link to post Share on other sites