ButtMan 0 Posted December 16, 2010 Uzeo sam tjuningovanog sportinga 2002go 1.2 16v 80ks 3 vrata, dva prozora, jedna pepeljara... Spusthjen je neam pojma kolko. Fabrichki amortizeri kratje opruge. Meni je extra, al sam uzeo devojci a ona peezdee od tvrdoche i cheshanja karterova, lonaca, katanaca itd. Jel ima ovde nekih zainteresovanih "niskoletetjih spushtacha" sa sportingom, koji bi glat menjali fabritjke opruge za ove moje (njene) spushtjene? Unapred zahvalan na saradnjiKonJtakt telefunken 063/52-55-33iliti emajl buttman@sbb.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted December 16, 2010 jel su na njemu fabricke opruge ili neke u boji Quote Share this post Link to post Share on other sites
ButtMan 0 Posted December 17, 2010 Neke u boji...sad mi majstor reko da su plave...Nisu sechene budjene fabrichke nego je lik bash kupio pa pimpovo. A ja sam mator i iam kamenje u bubrezima nisam za te fore. Ima i neku londrinu nazad sa dve pipushke...dal remus neshto drke-drke, i onda se i to vuche po zemlji i ovako je nizak. I to chudo ocu menjam za standard. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ButtMan 0 Posted December 20, 2010 Jel' moguce da nema nikog ko sad oce da spusti svoj auto, da bi ja digao moj? Ae ljudi, menjam ozbiljne kratke "plave" opruge, za fabrichke za punto sporting (mislim da moze i svaki 1.2 16v, da su iste). Quote Share this post Link to post Share on other sites
duxi-kg 0 Posted December 20, 2010 ^^^ aj videcu ja ako se domislim da menjamo...ja nisam hteo neke takve plave,to su extreme spustene sigurno...ja sam eibach crvene hteo da uzmem... a imam i lonac od sportinga fabricki u extra stanju ako bi menjao za taj tvoj ako je u ok stanju?koja je marka izduva Quote Share this post Link to post Share on other sites
ButtMan 0 Posted December 21, 2010 Za izduv ne znam. Majstor mi reko da "misli" da je remus. Lonac je sasvim OK, samo stoji suvishe nisko i kachi se glupo. Imash slike tamo u predstavljanju, pa vidi. Vidi se i kolko je spushten auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pechi 0 Posted March 30, 2012 (edited) Pozdrav svima, imam Stila 1.9mjt. Pratim forum prilicno cesto, nisam naisao na ovo pitanje i diskusiju.Prilicno mi je nizak prednji kraj na Stilu, pomislio sam da ce se to promeniti kada promenim opruge (koje sam promenio jer su standardno pukle), medjutim i posle toga nisam dobio nista preterano. Gledam iste na ulici i vidim da ima i niskih i visih od mog.Da bih docarao koliko je to: izmedju ruba krila i gume imam max 2,5 prsta prostora(nije bas neka jedinica mere, al' ajde), gume na autu su 205/55/16.Sta bih jos mogao da uradim da se podigne malo prednji kraj? Da li bi mozda zamena amortizera pomogla ili nesto trece?Hvala i pozdrav Edited March 30, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17442 Posted March 30, 2012 Sa kojim si oprugama zamenio svoje stare? Originalne, zamenske, sportske, nove/polovne...?A i tih 2,5 prsta je varijabilna mera (da li ti je prst tanji ili "colovak" )... Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted March 30, 2012 Amortizeri ne igraju ulogu u visini sem ako se kojim slucajem ne razlikuje platforma na koju ide opruga... Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 30, 2012 Skoro da nema pomoći...Imam i ja isti "problem". Najveći problem je što je motor postavljen prenisko. Verovatno zbog težišta auta. Tako da skoro uvek mora veoma da se pazi na rupama, bankinama i nekim ležećim policajcima.Ako bi nešto nabudžio i stavio neke "malo duže" opruge, i stelujuće amortizere možda bi dobio na visini 2-3cm, ALI BI IZGUBIO NA STABILNOSTI VOZILA... Zato se to nikako ne radi...Pozdrav... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted March 30, 2012 Nisam imao do sad ozbiljnijih problema sa ležećim policajcima, povremeno šuspleh (jer je sav kriv od lomljave po snegu) kači visoke ivičnjake, ali najgrđi mi je sneg i vožnja u rikverc. To je potpisana smrtna presuda plehovima, i moli boga da ga majstor nije jako stegao za ona bočna dva oko točkova jer će i njih da iskida. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted March 30, 2012 Napravite distancer od PA6 i stavite ga izmedju platforme na amortizeru i opruge... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted March 30, 2012 Ja bih to pripremio za sledeću zimu, jer se novi auto gotovo vuče po patosu. Gde to može da se uradi, pripremi, ili već šta?Ne postoje nikakve posledice kada se to posle skine, sve je na difoltu? Pretpostavljam da to čak malo i odmori amortizer, a oprugama ne pravi nikakvu razliku? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted March 30, 2012 Napravi se kod strugara po meri. Nema posledica nikakvih, naravno ne treba preterati pa da amortizer bude skroz izvucen, ali 3-4cm nece praviti problem... Isto moze da se napravi za nazad kad neko ugradi plin... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted March 30, 2012 Da si mi ovo rekao za Stila, ne bih ostavio onoliko šusplehova prošlu zimu. Mislim da bi i 2cm pravilo razliku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted March 30, 2012 Pa niste pitali Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted March 30, 2012 Ima pomoći bez skidanaja opruga.Gumeni umeci za opruge. Ja sam to pazario ovde, 80 din kom. :http://www.gumatic.com/Digne se točak, u rasterećenu oprugu se ugaci umetak (tri po opruzi). Tako montirano diže 1.5-2 cm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted March 30, 2012 Te gume su totalni promasaj... To je ko kad spustite previse auto pa stosuje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted March 30, 2012 Zašto su promašaj? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted March 30, 2012 Verovatno vešanje postane toliko tvrdo da skače ko jarac. Ja sam takvog jugića vozio godinama kao student, ako u krivinu uđem malo brže i naletim na neku neravninu, odskočio bih u susednu traku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted March 30, 2012 Nisam ja imao takvih iskustava, a auto na koj isam to montirao sam dugo vozio i pre i posle.Neka mala razlika mora da postoji distanceri se montiraju na samo jedan krug spiralne pruge koja ih ima bar 10-12. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted March 31, 2012 Promasaj su zato sto da bi podigli osetno trebate da stavite vise komada... A najosetnija razlika u visini ce biti ako stavite u prvi i poslednji krug tj sa krajeva opruge jer su opruge na vecini fabrickih kola progresivne, tj mekse na krajevima i tvrdje u sredini. I kad postavljate ovako nesto za zimu, onda vam sigurno ne odgovara da auto bude tvrdji jer tada losije prijanja u uslovima kada je sneg na kolovozu... Ako stavite vise komada u vise krugova da bi vise podigli vozilo onda totalno blokirate oprugu i njenu funkciju... Takodje povecavate stres na oprugu jer se "lomi" kod mesta gde je uglavljena guma jer nije konstruisana za to. Plus izbacujete oprugu iz ravnoteze jer sa jedne strane ima guma a sa druge ne i onda se ona strana bez gume vise sabija i deformisace se verovatno vremenom. Takodje, ne znam da li ima razlicitih velicna toga, ali razlike u razmacima krugova na spirali opruge nisu isti na svim vozilima. Tako da ili ce jako da deformise oprugu ako je opruga dosta sabijena ili ce te morati staviti mnogo tih umetaka ako je opruga sa vecim razmacima.A kad se stave distanceri ispod opruge, onda se nemenjaju karakteristike opruge.Plus bih dodao na sve ovo da nisam upoznat sa konstrukcijom Stilovog oslanjanja, ali ako je napred na fazon kao sto Uno ima oslanjanje onda posle svake promene u visini auta treba odraditi reglazu trapa... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted March 31, 2012 Ja nisam čuo da je neko imao loša iskustva s gumenim umetcima. Ja mislim da to nije toliko opasno. Uvek će se pre guma pojesti, ošteti nego li čelik. Barem ja nisam čuo da je neko imao štetu zbog toga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted March 31, 2012 Pa verovatno ce te tu gumu zameniti kad se pojede jer ce vam biti opet nizak auto... Ne znaci da kad stavite tu gumu da ce opruga odmah da se deformise niti da ce jedna guma da nadzivi odmah oprugu a niti da ce te sleteti odmah sa puta ako stavite 1kom... Ta guma ili mora da bude dosta tvrda da bi mogla ta jedna ili dve da dignu auto 1-2cm vise ili ako je mekana onda ce te morati da natovarite vise komada... Kako god da okrenete ne pise joj se dobro... A i ako propada brzo isto nije dobro jer poremeti usmerenost tockova napred a to prilicno moze da utice na upravljivost vozila i kocenje... Ja sam citao za par losih iskustava na netu, u svakom slucaju, to sto ne pise ne znaci da nije tako... Vecina spustenih vozila u Srbiji nije spusteno na odgovarajuci nacin pa necete procitati da nije zadovoljna vecina ljudi sa time... Bas suprotno, skoro svi su zadovoljni... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted March 31, 2012 Postoje različite veličine gumenih umetaka. Preporuka je da se montiraju po 3 i to samo na jedan krug spirale na sredini. Tako montirani mogu da podignu svega 1.5-2cm.Svakako je bolje staviti distancere ispod opruge.Umeci su jedina stvar što možeš da uradiš sam, bukvalno bez alata. Quote Share this post Link to post Share on other sites