kakoonobese 43 Posted June 17, 2018 +1 Imam 2 komada Z10 i u oba je ugradjen plin sa bocom umesto rezervnog tocka. Ni na jednom nisam primetio bilo kakv problem ili promenu u nivou zadnjih tockova. Ako ti se javlja znacajnije leganje, idi kod majstora da se provere opruge i ostali elementi oslanjanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted June 17, 2018 Amortizeri nemaju nikakvu ulogu u visini vozila bez obzira sto su drugacije prijavili neki clanovi foruma nakon zamene Neke manje razlike mogu biti kod amortizera gde je opruga na samom amortizeru jer kod razlicitih proizvodjaca budu platforme opruge na razlicitoj visini, ali i to govorimo mozda max 10mm. Kod novih amortizera se mozda malo digne ako su gasni visokog pritiska ali se ubrzo slegne auto. Opruga nosi auto, a amortizer umiruje oscilacije opruge. Sto se tice opruga, vecina fabrickih opruga na gradskim autima je tvrdoce oko 20-40kg/cm, sto znaci da dve opruge da bi sabili 1cm, treba vam oko 40 do 80kg tereta. Takodje posto su boce uvek u gepeku tj iza zadnje osovine, onda je opterecenje usmereno manje vise samo na zadnju osovinu u odnosu na to kad su putnici u vozilu kada se ipak deo mase prebacuje na prednju osovinu. Tako da se mora malo uvek sleci nazad od plina i obicno je primetnije nego kad je jedan putnik slicne mase na zadnjoj klupi. Sto se tice zamene, usled zamora materijala fabrickih opruga, auto se mozda podigne nakon zamene opruga sa novima, ali nemam iskustva sa Puntom, kod nekih vozila to ne pomogne na duze staze jer se ponovo opruge slegnu i u tom slucaju je bolje postaviti distancer ispod opruge i na taj nacin izdici vozilo. Jer zamorene opruge najcesce se uvek slegnu do neke mere i onda tu ostanu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted June 17, 2018 Yugisa, demantujem. Ja sam na Punta 1.9jtd stavio Kayaba Excel G sport trim amortizere, koji su fizički kraći 20mm a auto se podigao kao divokoza. Čekao jedno mesec dana, opterećivao ga max. terao ljude silom na zadnje sedište i u gepek, i ništa. Onda sam malo pobudalio, odsekao pola kruga opruga i dobio ono što sam želeo. Možda je do amortizera, extremno su tvrdi i kratkog hoda ali su namenjeni Puntu. 1 Mijailović P. reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted June 17, 2018 (edited) Ukupna duzina amortizera ne igra ulogu posto amortizer nije skroz izvucen pri normalnoj visini vozila nego samo ako je opruga fizicki montirana na amortizeru moze visina platforme u odnosu na donje kacenje amortizera na oslanjanje da utice na visinu. Niti u samoj kontrukciji ima sta da utice na visinu sem kolicine gasa tj pritiska u samom amortizeru a ona nije toliko drasticna sem kod vozila sa autonivelacijom. Ali cak i da kazemo da se podigao auto usled nekog nevidjenog pritiska gasa u amortizeru, to je i dalje samo izuzetak a ne opste pravilo i moze da se desi samo kod gasnih amortizera visokog pritiska. Teoretski moze da se desi kod amortizera loseg kvaliteta ako bi bili prepunjeni uljem. Ali opet kazem, opste pravlo i izuzetci. Sam amortizer po funkcionalnoj konstrukciji je iskljucivo reducir za protok ulja, nije ventil koji moze biti otvoren ili zatvoren samim tim moze da uspori padanje/dizanje na neku visinu sto je usustini smanjenje oscilacije opruge, ali ne i da je zaustavi na odredjenom mestu. Pravilno dizajniran i kvalitetno izradjen amortizer ne igra ulogu u visini auta. Amortizeri gepeka su primer velikog pritiska gasa. Edited June 17, 2018 by YUgisa Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted June 17, 2018 Onda su Kyb Excel G Sport-trim, pod visokim pritiskom. Stari amorti su fabrički i takođe su se sami izvlačili (izbacivali klip do kraja), ali sa neuporedivo manjom silom se klip vraćao nazad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2513 Posted June 17, 2018 Pa dobro ni to nije garancija jer ako nema veliku silu na izvlacenje, brze ce se izvlaciti sam od sebe U svakom slucaju, cak i da imaju neki uticaj na visinu, problem sa visinom je vecinom u drugim stvarima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted June 18, 2018 @vlada012 Vlado, evo opruge od Punta 1.9 jtd, debljina je 12mm. Visinu nisam merio jer je na autu sabijena. Pozz. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlada012 2 Posted June 18, 2018 Drug ovu oprugu koju si slikao jer je od teretnog ili putnickog? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted June 18, 2018 @vlada012 Putnički 1.9 jtd. Izbroj krugove i premeri prečnik tvoje opruge. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlada012 2 Posted June 20, 2018 (edited) On 17.6.2018. at 1:45 PM, knezevic76 said: Ne bi trebalo toliko da pravi razliku nekih 60kg opterećenja. Pa to je jedna ženska osoba pozadi. Pre će biti da su opruge ili amorti na izdisaju. Ja imam bocu od 50l u gepeku, doduše druga marka auta je u pitanju, plus plin, i kad sedne petoro odraslih, tek onda legne ali podjednako, malko više pozadi. Promenjeni su svi amorti. Opruge nisu dirane. Edited June 20, 2018 by vlada012 Eto slike i jos gas u rezervoaru je pri kraju a vidis koliko je legao zadnji deo auta Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6884 Posted June 20, 2018 Ovo je puno, baš. Da imaš metan boce, verovatno bi se vukao po asfaltu.Ajd baš ću da slikam moj auto pa da uporediš, sa i bez opterećenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlada012 2 Posted June 20, 2018 (edited) Pa mnogo slegao,mora da resim to u skorije vreme a i ruzno izgleda tako,ma opruge su lose a puntic 2007 godiste,dali verujete da su njemu bile istrulele sanke a on 2007 godiste,toliko je lose odradjeno da je to uzas,imao sam 2010 godine punta 2001 godiste cini mi se da nije toliko bio los lim,i mislim da ima jaci lim nego ovi noviji,na ovaj sadasnji punto koji imam menjao sam i sanke i zastitio sam ih sa osnovnom bojom pa preko zastitom Underbody,evo malo slika drugari pa se uverite. Slika prva koja je postavljenja auto je slikan dok nije bio ugradjen gas,sad nesecam se dali je i tada bio slegao ali mislim da jeste Edited June 20, 2018 by vlada012 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 936 Posted June 20, 2018 Opruge samo nađi, pa vidiš i sam u kakvom su ove stanju. Opruga i rđa ne idu zajedno. Mada je po slikama i sedište opruge, gornje, uleglo od korozije, kao da je u moru malo bio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 796 Posted June 20, 2018 Ja bih ovde što pre promenio zadnji most i opruge. Zadnji most možeš naći bilo gde, samo da nije truo a opruge takođe mada njih vrlo lako i po povoljnoj ceni (oko 60€) možeš naći nove. Verovatno da su ti kočione cevi takođe loše, obrati pažnju! Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6884 Posted June 20, 2018 Moja auto je 1992godište, i sem rubova kod zadnjih točkova, nije istrulio ni približno tom puntiću. Evo slika, prva je prazan, druga je sa dvoje klinaca u gepeku. Čak i kad skaču, ljuljaju auto , ne ide ispod ovog slikanogAmorti su kajaba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlada012 2 Posted June 20, 2018 12 minutes ago, bit said: Opruge samo nađi, pa vidiš i sam u kakvom su ove stanju. Opruga i rđa ne idu zajedno. Mada je po slikama i sedište opruge, gornje, uleglo od korozije, kao da je u moru malo bio. U potpunosti si u pravu,dali da kupim nove ili od vana da stavim? 1 minute ago, knezevic76 said: Moja auto je 1992godište, i sem rubova kod zadnjih točkova, nije istrulio ni približno tom puntiću. Evo slika, prva je prazan, druga je sa dvoje klinaca u gepeku. Čak i kad skaču, ljuljaju auto , ne ide ispod ovog slikanog Amorti su kajaba. Ma verujem ti,ovo je neki Ford verovatno,fordovi korodiraju oko ruba mislim na starije Fordove,ovi noviji isti kao Punto Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6884 Posted June 20, 2018 Mitsubishi lancer Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 796 Posted June 20, 2018 I on je korodirao. Eno mehurića, a tu nema lima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlada012 2 Posted June 20, 2018 (edited) 23 minutes ago, Martin said: Ja bih ovde što pre promenio zadnji most i opruge. Zadnji most možeš naći bilo gde, samo da nije truo a opruge takođe mada njih vrlo lako i po povoljnoj ceni (oko 60€) možeš naći nove. Verovatno da su ti kočione cevi takođe loše, obrati pažnju! Zadnji most mi je dobar,nema potrebe da se menja,samo ove famozne opruge da kupim od Punta vana,postujem savet Forumasa ove stranicee,sto se tice kocionih cevi cevi su dobre,proveravao sam ih Edited June 20, 2018 by vlada012 Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6884 Posted June 20, 2018 I on je korodirao. Eno mehurića, a tu nema lima. Pa to i kažem, jedino mesto gde je otišao skroz. Limar kaže samo to ima za sređivanje, površinska korozija se ne računa Ali ispod je čaša za ovog puntića. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 936 Posted June 20, 2018 Skakaće ti zadnji kraj ako staviš znatno tvrđe opruge, neće biti baš neki ugođaj, a ni bezbednost, nađi polovne dobre originalne, ima i toga, i neka ti mehaničar pogleda ta ležišta opruga, pre kupovine, jer možda i te grede treba zameniti.Pogledaj na netu dužinu novih, ili u prodavnici izmeri, ako ćeš da štediš, i nađi polovne, samo bez rđe ikakve. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vlada012 2 Posted June 21, 2018 19 hours ago, bit said: Skakaće ti zadnji kraj ako staviš znatno tvrđe opruge, neće biti baš neki ugođaj, a ni bezbednost, nađi polovne dobre originalne, ima i toga, i neka ti mehaničar pogleda ta ležišta opruga, pre kupovine, jer možda i te grede treba zameniti. Pogledaj na netu dužinu novih, ili u prodavnici izmeri, ako ćeš da štediš, i nađi polovne, samo bez rđe ikakve. Ma sta u Srbiji ima vise dobro,tesko naci dobre polovne opruge,da su dobre nebi auto bio rasturan,al kad nema kise dobar i grad :))))) 1 bit reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MrExtra 1 Posted June 25, 2018 Posjedujem Fiat Punto 2 1.9 JTD 2002g. Automobil je spusten na prednjoj strani sto uzrokuje cesto ostecenje kartera pa bih zelio do srediti ! U pitanju su neke sportske opruge ( ne znam koji model ) . Zelim podici automobil i da li je potrebno mjenjati amortizere ili samo opruge ? Ako imate jos neki savjet bio bih veoma zahvala ! Lijep pozdrav ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
vzr 34 Posted June 25, 2018 (edited) 46 minutes ago, MrExtra said: da li je potrebno mjenjati amortizere ili samo opruge I jedno i drugo. Amorti se skracuju prilikom spustanja a opruge ili takodje skrate ili stave neke krace ili sabijaju originalne, u sv. sl. nove ti ne ginu. Mada zapravo sve zavisi sta su i kako radili, ali ako su radili to kako treba, onda komplet mora da se menja. Ovo kazem jer ima indijanaca koji samo skrate opruge a ostave amorte (onda se cuju udarci po rupama). Edited June 25, 2018 by vzr Quote Share this post Link to post Share on other sites