Jump to content
FAS Goran
vujasin

Stilo 1.9 JTD - električni grejač kabine

Recommended Posts

e sad kad sam procitao ovo videh da i ja imam ovaj grejac .Stila sam uvezao iz Svajcarske pa mi i nije cudno sto ga ima na sebi . Sad kad se setim da sam primetio zimus padove napona i na svetlima jasno mi je da je se grejac ukljucivao . Malo je i falilo da menjam regler na altelnatoru ali odustao sam jer je malo teze skinuti pa reko neka ga dok neotopli i tako da je to ostalo , posle nesto i nisam primecivao padove napona . Pozabavi cu se ovih dana time pa cu da napisem sta sam zapazio 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima... Prelistavo temu  par puta citao ali opet bi dobro dosao neki savet u vezi ovog grejaca.... Ja ga nemam na stilu, instalaciju nisam mogao da nadjem... A relej T 19 i osgurac f20 postoje... Da li je mogudje da nema instalaciju... Jedino sto sam uspeo da vidim je deblja (+) crvena zica sa dzekom ali nije nigde nakacena. 

Hvala unapred za bilo kakvu pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Pozdrav svima.

 

Ne znam da moj Stilo JTD ima ovaj grejac, ali sam siguran da grejanje radi veoma dobro. Citao sam ovu temu jutros, pa sam pratio grejanje i posle kolikog predjenog rastojanja se oseti da greje.

Dakle ovako, kada startujem hladan motor, cuje se kliktanje otprilike iz upravljackog panela klima uredjaja, i svetlo treperi u ritmu kliktanja, dok je motor na praznom hodu. Kada auto pocne da se krece kliktanje prestaje. Jutros kada sam krenuo termometar spoljne temperature je pokazivao 6.5C. Posle predjenih 800 metara (mereno) grejanje se vec pristojno osecalo, a posle predjenih 1800m bilo je veoma ubedljivo.

.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/26/2018 at 8:03 PM, djole_hgt155 said:

Pozdrav svima... Prelistavo temu  par puta citao ali opet bi dobro dosao neki savet u vezi ovog grejaca.... Ja ga nemam na stilu, instalaciju nisam mogao da nadjem... A relej T 19 i osgurac f20 postoje... Da li je mogudje da nema instalaciju... Jedino sto sam uspeo da vidim je deblja (+) crvena zica sa dzekom ali nije nigde nakacena. 

Hvala unapred za bilo kakvu pomoc

Neko ko je pisao na pocetku teme vezano za te releje i osigurace nije tacno video sta i cemu to sluzi. Te komponente ne sluze za PTC grejac. Sad sam zaboravio tacno da li su za ventilator u kabini ili tako nesto. Kod nogu vozaca kad skines onu plastiku bi trebalo da ti je ta debela crvena zica i ona ide sve do plus kleme gde je nakacena na max fuse (veliki pljosnati osigurac) od  koliko se secam 55 ili 60A. To je verovatno jedino sto imas od instalacije. Iznad nogu suvozaca negde u visini kasete bi trebalo da se nalaze releji za PTC grejac. Slika je malo losija, ali sam onacio gde su releji za grejac. Posto se grejac sastoji od tri grejaca, jedan relej sluzi za dva grejaca, a drugi za treci grejac. Za treci relej nisam siguran cemu sluzi. Ukoliko ugradjujes to nije jedini problem, kad iseces plastiku gde treba da ubacis grejac videces da na sredini tog lezista ima jos jedna pregrada koju takodje moras da iseces. Problem je sto je ona na dubini d 15cm i to moras da uradis kroz rupu od 2x10cm. Takodje ukoliko nemas instalaciju moras dobro da razmislis kako da je napravis jer se radi o velikom potrosacu koji pritom ne bi smeo da radi ukoliko ne radi i ventilator jer ce poceti da topi plastiku oko sebe i moze doci do pozara. Nikako ne bi trebalo sva tri grejaca vezati na jedan relej jer struja koju bi povukao bi bila preko 50A.

PTC.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala puno na pomoci... Inace sto se tice instalacije nasao samo tu crvenu zicu + na kojoj treba da se nakaci radijator... Sto se tice releja imama jedan ili dva crna, takodje našao sam radijator sa komplet instalacijom i relejima kao sto si oznacio na slici... Ee sada ostaje povezivanje istih i pitanje da ki ce raditi sve kako treba.

 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da malo obnovim temu. Kupuo sam polovnu, kompletnu digitalnu klimu sa PTC grejačem i sa svim pripadajućim ožičenjem, pa sam odlučio da taj grejač ugradim na svoj auto. Ali i da podelim svoje iskustvo ako eventualno nekoga bude interesovalo da ugrađuje ovaj grejač. 

Prvo što je potrebno je naravno grejač i njegova instalacija sa relejima. 

 

Kablovi_za_PTC.jpg

 

Radio sam po ovoj šemi, šema je za digitalnu klimu, dok manuelna ima još dodatnu centralu za grejač, to je onaj treći "relej" malo duži od ova dva. 

Inače releji su snage 30 i 50 A a iste snage su i osigurači. 

 

Šema za PTC.png

 

Evo gdje treba iseći rupu za grejač. Ja sam za isecanje prvog poklopca koristio lemilicu sa plosnatim listtom umesto vrha. A za pregradu, pošto je prilično duboko, sam koristio list pile za metal, tako što sam ga grijao brenerom i tako isecao pregradu 

 

Rupa za grijač .jpg

 

Zatim sam razvukao i spojio kablove, prvo na konektor A na centrali klime (smeđi) konektor,  sam spojio zelenu žicu sa releja 1 od 30 A na pin 8. A zatim i narandžastu žicu sa releja 2 od 50 A na pin 7.

 

1559966949_KonektorA(smei).jpg.38cda8605e2e32b21abe0cc23ef3b677.thumb.jpg.b212766c14f147d8af3f4b9ab0e146a3.jpg

 

Edited by Ivan
Spojeni postovi, sredjen format i slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatim sam spojio zajednički plus vod pobude releja na konektor D8C. Žice sa pobude releja su žuto - crvene i spajuju se na vod iste boje na konektoru D8C. 

Pošto su obe žice sa releja kratko spojene ja sam ih skupa spojio na ovaj vod na konektoru D8C. Stim što su na onoj kupljenoj  klimi te žice spajale konektor C pin 1 na centrali, jedna žica i druga žica je išla na konektor D8C. 

 

Plus_vod_na_konektoru_D8C.jpg

 

A evo gdje se spaja plus vod prvog grejača (plava) žica na konektor D8A

 

Konektor D8A .jpg Spojen konektor D8A.jpg

 

Konektor D8B vjerovatno mnogi već imaju, crvena debela žica koja preko releja 2 od 50 A napaja drugi dupli grejač. 

 

Konektor_D8B.jpg

 

Evo šta sam sve morao rastaviti da bih ugradio grejač 

 

Šta_je_sve_potrebno_rastaviti.jpg

 

Ostaje mi još da utvrdim gdje ide ova crvena debela žica pored bijele debele sa konektora D8A koja napaja prvi grejač.

Trebala bi da ide na osigurač 30 A na kutiji akumulatora, ali kod mene nema tog osigurača, postoje otvori da se ubode osigurač ali ispod tih otvora ne postoje kontakti za osigurač. Tako da ću morati pronaći taj vod kod kutije osigurača i posebno ga spojiti novi osigurač od 30 A. Već sam pripremio kućiste, odnosno kupio na Aliexpress-u, sad ostaje samo da se spoji. 

 

726969837_SpojenkonektorD8A.jpg.09d8ab8f5bed2ecd8c4eeee758220cf2.thumb.jpg.621908d53095246ccbc44700dc317709.jpg

 

Edited by Ivan
Spojeni postovi, sredjen format i slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokušao sam naći gdje izlazi ova crvena tanja žica ali je ne mogu naći tamo kod kutije osigurača kod akumulatora. Moraću je izgleda na novo privlačiti od konektora sa klime pa do kutije osigurača i spojiti preko osigurača od 30 A na akumulator. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast. Koliko kosta sad ovaj dodatni grejac, znam da je pre kostao oko 1500din :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toliko je i dalje.

Prolazi i ova zima, meni stoji i dalje u garaži. A provukao sam 10 i 6 mm2 za napajanje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam i releje :) videću neki naredni vikend da ugrabim vremena pošto radi na nižoj temperaturi od 5 stepeni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grijač se pali ako je vanjska temperatura niža od 20 stepeni, temperatura rashladne tekućine niža od 60 stepeni, broj obrtaja motora veći od 700 o/min. napon akumulatora veći od 13,2 V, brzina ventilatora veća od 0. o/min. Svaki od ovih parametara se proverava svake 3 sekunde  ako je neki od njih van dozvoljenih parametara  ili ako temperatura  zraka na izlaznim otvorima klime pređe 50 °C  grijač se gasi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, darkman14 said:

Toliko je i dalje.

Prolazi i ova zima, meni stoji i dalje u garaži. A provukao sam 10 i 6 mm2 za napajanje...

Žice su 2,5 mm odnosno 4,9 mm² ~5 mm² i 4,0 mm odnosno 12,5 mm². Evo link:

https://4cardata.info/elearn/192/2/2001017/2000112/2002179/192004638

Klikni na stavku D8 i idi na D8A i D8B pod stavkom "sec. "  (Section =presek) 

Imaš podatke o preporučenoj debljini žice 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo pošto nisam našao gdje izlazi ova crvena žica što napaja prvi relej, ja sam provukao drugu žicu i spojio je na novi osigurač. 20230131_172331.thumb.jpg.01332f8333fbfeed22a5a828ae9facc9.jpg20230131_172358.thumb.jpg.ca90aed771155f37df8af0373c4a528d.jpg

Evo gdje sam provukao žicu Screenshot_20230131_182714_Gallery.thumb.jpg.884cf0ccb736b8b88330a47929583836.jpg

I na kraju je spojio na konektor D8A, tako što sam presjekao već postojeću žicu i na nju zalemio ovu novu. Spoj sam izolovao termo bužirom i izolir trakom. Na kraju sve spakovao na svoje mesto. 20230131_182113.thumb.jpg.29ede117354199460464b33667b92402.jpg

I na kraju, kao što sam i očekivao grijač ne radi! Mora da se uključi na dijagnostici i da se uradi proksi poravnanje. Kad to uradim, javljam utiske. 

Edited by Cowboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cowboy ima identična tema za bravo/deltu čini mi se. Tamo sam kalio komplet video. Neki Mađar radio. Sad ću naći

 

Sad vidim, ja je kreirao. Posle toga sam i kupio grejač sa svim pratećim 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam taj  video, zapravo  pre ugradnje sam pregledao i domaće i strane forume kao i video snimke na tu temu. Međutim na forumima nisam našao da je neko detaljno opisao ugradnju. Koliko sam primetio ljudi se uglavnom uplaše kad vide koliko su debeli kablovi na grejaču i odustaju u strahu da ne zapale auto. Međutim vodovi koji sa kutije osigurača napajaju grejač uopšte nisu pretjerano debeli, žice su preseka 2,5 i 4 mm.  Grejači rade na naponu od 13,2 V i većem. Tako da je struja 17, 5 A za jedan i 35 A za druga dva grejača.  

Sve što sam opisao Važi za digitalnu klimu, kod manuelne je u princiou isto povezivanje i vodovi, samo je razlika sto manuelna ima dodatnu centralu za grejače i senzore za temperaturu. Koje je potrebno još ugraditi. A za te senzore ne znam gde stoje. Centrala je smještena na isti nosač sa relejima a gdje je senzor to ne znam, nije me ni interesovalo jer je kod mene digitalna klima pa mi to nije trebalo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda ovde nije mesto, ali moram da pitam. Stilo jtd sa manuelnom klimom. Kada okrecem tockic za grejanje, negde na pola kruga cakne neki relej, padnu malo obrtaji na sekund. Da li to znaci da mozda ima elektricno neko grejanje i ako ima kako se pali? Nisam primetio da greje samo kad napanjim tockic do kraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rocket

Proveri imas li fabricki dodatni elektricni grejac kabine. Ovako izgleda:

 

aaeee21d84d8-800x600.thumb.jpg.9c574fe4b7c2fae655f06b22948ce62c.jpg 3454204d8952-800x600.thumb.jpg.a4abbf95f5a13c1f93328f19bfa04d09.jpg

 

Mozes da skines panel kod nogu suvozaca. Lako ce se primetiti i po debelim kablovima, jer je snage od prilicnih 700W koliko se secam.

Treba da stoji uspravno, na poziciji skroz levo na slici oznacenom zutom strelicom:

 

El-grejac-kabine-foto-11a1.thumb.jpg.c0e811116c07111264e12a858669333d.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da cu po ovoj hladnoci to da skidam. Hvala puno na odgovoru. Kako se to pali ako ga slucajno imam? Primetim da cakne kad vrtim tockic za grejanje, ali ne primetim da greje dok se ne zagreje motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okrene se krug za grejanje/hlađenje skroz do kraja (čuje se blagi klik kada prodje 3/4 kruga ka crvenom polju, znak da se aktivira taj grejač) i upališ ventilaciju. Pričam za manuelnu klimu. Taj grejač radi nezavisno od temperature motora, tj grejanje šoferšajbne nije uslov zagrejan motor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako i uradim, ali nisam primetio da greje. Cakne mi, obrtaji padnu na sekund, al ne greje. Moguce da je crko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto bi obrtaji padali, ako nista ne povuce struju (a taj grejac je od 700W ukupno, prilican potrosac)?

Da ti slucajno ne cakne kompresor klime, ako radis Defrost?

On 11/27/2023 at 12:43 AM, rocket said:

Ne verujem da cu po ovoj hladnoci to da skidam. Hvala puno na odgovoru. Kako se to pali ako ga slucajno imam?

Davno sam prodao Stila, ali koliko se secam, dovoljno je samo da skines onu plastiku kod nogu suvozaca. Kao kada menjas kabinski filter, samo je na 2 plasticna klina na cupanje, bese. Ona moja gornja slika je cisto ilustracija gde se grejac nalazi i sve je raskupusano, cisto da se ne "uplasis" :).

Taj grejac, ako uopste postoji, stoji uspravno, da kazem paralelno sa filterom kabine - samo sa zadnje strane jedinice klimatizacije, ka menjacu. I ne mozes da promasis jer iz njega izlaze zice velikog preseka.

A druga stvar, opet koliko se secam, potrebno je da bude zadovoljeno vise parametara - obrtaji motora, temperatura rashladne tecnosti, napon akumulatora, brzina ventilatora (>0), spoljna temperatura, ima toga jos... Proveravaju se na svakih par sekundi i cim jedan od parametara izadje van opsega, grejac se gasi (jer je u pitanju ogroman potrosac).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...