Jump to content
Mihailovic

Lancia Lybra 1.9 JTD - Zamena rashladne tečnosti

Recommended Posts

Dakle, ja sam ovo odradio, u maniru Sam Svoj Majstor, pa da podelim sa vama iskustva. Naravno, zamena rashladne tečnosti je oduvek bio trivijalan posao, a automobili iz 70-tih i 80-tih su imali poseban ventil za isticanje kompletne tečnosti, pa je trebalo samo to otvoriti, i kad sve iscuri, zatvoriti. I uliti novu tečnost. Eeeee, a onda su se vajni proizvođači setili da mogu još puno para da uzmu vlasnicima automobila, tako što od komarca naprave magarca.

Evo ukratko kako se menja rashladna tečnost

1. Otvori se čep prelivne posude

2. Izvuče se crevo na donjem delu hladnjaka čime će rashladna tenost da iscuri. Potrebno je prethodno pripremiti odgovarajuću posudu

3. Odvrnu se ventili na crevu ka kabini i na vrahu hladnjaka

4. Kad se dobro iscedi sva rashladna tečnost, montira se ponovo crevo na donjem delu hladnjaka

5. Počne se sa ulivanjem prethodno pripremljene rashladne tečnosti.

6. Uliva se polako i prate se ventili na hladnjaku i na crevu ka kabini. Kad počne da preliva, ventile treba zatvoriti

7. Tečnost se ulije do max crte na prelivnoj posudi, i startuje se motor.

8. Motor treba da dostigne radnu temperaturu, pri čemi će da izađe još malo vazduha, pa ako nivo tečnosti padne ispod crte min na rashaldnoj posudi treba doliti.

9. Za svaki slučaj, naradnih par dana pratiti stanje tečnosti.

Glavni problem u celoj priči je veoma čudan spoj creva na donjem delu hladnjaka. Crevo ne ide direktno na hladnjak, već preko jednog plastičnog zgloba. A taj plastični zglob se specijalnom šelnom spaja na hladnjak. Ja sam bio u nedoumici da li da rasturam tu šelnu, ili da odvajam crevo negde drugde. Pošto su svi crteži na svim uputstvima ukazivali da tu treba izvući ipak sam tako i uradio. Šrafcigerom sam razbucao originalnu šelnu. Kad sam vraćao crevo, prvo sam namestio tu, originalnu šelnu, a onda preko nje zategao običnom.

Evo i slika:

1. Prelivna posuda, oznake min i max

IMG_0001.jpg

2. Pozicija ventila na vrhu hladnjaka

IMG_0002.jpg

IMG_0022.jpg

3. Pozicija ventila na crevu ka kabini

IMG_0029.jpg

IMG_0028.jpg

4. Kako izgledaju ventili kad se odšrafe

IMG_0005.jpg

5. Crevo sa donjeg dela hladnjaka. Slikano odozdo

IMG_0004.jpg

IMG_0026.jpg

Teoretski, moguće je odvojiti crevo i na mestu gde pokazuje ova slika (po izgledu šelne rekao bih da je to i rađeno upravo ovako). Ali onda, rashladna telčnost ne bi sama iscurela, već bi se morala izvlačiti nekim pomoćnm crevom, pumpicom i slično. To i nije loša ideja, s obzirom da će ona sprecijalna originalna šelna da ostane netaknuta, kao i spoj plastičnog zgloba za hladnjakom.

IMG_0008.jpg

Ukupno sam uspeo da izvučem nešto više od 5 L stare rashladne tečnosti. Ovde u kofici je malo manje pošto se nešto i prosulo. Inače, oko pola litra sam izbacio kad sam kompresorom uduvavao vazduh u ventil na crevu prema kabini ! Za zamenu sam pripremio oko 6 litara.

IMG_0009.jpg

Sve u svemu, kad sad malo razmislim, mislim da sam pogrešio što sam rasturio onu prokletu šelnu, na spoju hladnjaka i plastilnog zgloba. Jer takve nema u prodaji, pa sada nisam siguran da li će obična šelna dobro i trajno da drži onaj spoj. (Mada sam je lepo namesti i zategao) Kad bih sad ponovo radio, skinuo bih crevo gore, pa posebnim crevom i nekom pumpicom izvukao svu rashladnu tečnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li postoji saraf na bloku motora za ispustanje rashladne tečnosti 

Edited by Kopun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na informaciji ! :)

 

Otišao sam za prvi put da mi promene kod majstora rashladnu tečnost. međutim sledeći dan nađem u garaži lokvu. Vratim se kod majstora, od digne na dizalicu, pogleda i kaže da se probušio na dva mesta (označeno na slici) sa leve i desne strane gde se spaja aluminijum sa plastikom.


cxcv930030.jpg
 
Reče mi majstor da on može da nabavi za 65 evra neki kineski i 90 evra koji kao nije kineski. Ali me zanima da li neko ima još neku ideju7 gde bi mogao da nabavim. Inače zvao sam polar klimu, swiss trade i auto hladnjak tarde, oni nemaju.

 

Unapred hvala !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbegavaj kineze imaju manje cevki samim tim i manju zapreminu. Upoderi pa ćeš videti. 

Naročito zajebani kinezi za mali hladnjak , manje bakra i manje grejanja zimi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ! :)

 

Zvao sam helas i koala. U koali nemaju dok helas kaže da ima jedan kom i cena je 9.790 din. Videću šta ću da radim jer baš nisam pri parama. Pratiću ga narednih dana... Već sam poludeo  jer sam baš pre ovoga menjao pumpu za vodu.

Edited by Kopun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ček, nešto mi nije jasno.

Ti si normalno vozio auto, što podrazumeva da si imao dovoljnu količinu rashladne tečnosti. Jel tako ? (Ili nije)

Odlaziš kod majstora da ti zameni rashladnu tečnost, i "odjednom" dve rupe u donjem delu hladnjaka ?!? WTF ?

 

1. Otkud te rupe u hladnjaku ? Ko ih je napravio ? Ako su stare, kako ranije nije curilo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagrizao svez antifriz, jos ako je prvo sunuo njega, pa manje vode zatim, popusta gde je nacet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovim redosledom je išlo...

 

1. Bio mi pukao štift na hladnjaku pošto sam ga čvrknuo kola, pa su morali da skidaju vezni lim kako bi izravnali krilo pa kad su ga vraćali uspeli su da ga polome. Pa je iscurilo dosta tečnosti iz njega, a ja sam dolivao vodu. Iz tog razloga otišao da mi stave novu rashladnu. Prilikom udara hladnjak nije bio oštećen jer ništa nije curilo.

2. Kad sam kod plastičara rešio šift, nekoliko dana kasnije zariba pumpa za vodu (mada to sam još i pre čuo da zacvili kad ugasim kola)

3. Odem da mi zamene rashladnu tečnost i naravno sipali su prvo antifriz pa vodu. Još sam ja hteo da pomešam, ali reko neću pošto su ovde u SU svi majstori jako uvredljivi i čak ti ni ne dozvoljavaju da stojiš pored svojih kola dok ti menja tečnost...

 

 

Nagrizao svez antifriz, jos ako je prvo sunuo njega, pa manje vode zatim, popusta gde je nacet...

 

Jbg sad mu definitivno ne gine novi :(

Edited by Kopun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dešava se, ionako su to starija kola, prosečan život hladnjaka je 6/7 godina, ne znam ni kako neki uspevaju da prebace 10 i više :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na slikama i opisu.
Dodao bih neko svoje iskustvo a i desetine iskustva po netu kako su to ljudi resili na drugi nacin.
Postoji varijanta da se na crevo koje vodi sa termostata prema hladnjaku ugura termostat od Renoa 5,9 (i drugi ga nose), zategne se selnom i sve vrati na mesto. 
Kao takva varinajta termostat radi svoju finkciju i propusta tecnost cim dodje na zadatu temperaturu. Vrlo je bitno izbusiti rupu precnika 2-3mm radi manjeg pomeranja tecnosti do kucista termostata. Cena termostata je smesna 500din + 2 selne i nesto vremena. Tecnosti izadje oko 1-1,5l skidanjem creva.
Linkovi i slike sledeci pokazuju vise nego moje reci.

 

 

 

 

ne Fiat automobili :
http://www.75ztcommunity.co.uk/thermostat-replacement-t2877.html
http://forum.bmw5.co.uk/topic/108692-535d-the-extra-thermostat-fitting-guide/?page=1
 

Mozda je ovo vec bilo negde na forumu nisam nesto posebno trazio.
Za ove postupke ne odgovaram ako nesto prodje naopako, navodim ih kao alternativu i radi diskusije da li treba ili ne na ovakav nacin resiti.
Poz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosta ljudi je ovako uradilo, bar koliko sam čuo.

 

Razmišljao sam i ja o ovoj varijanti, ali sam ostavio "za drugi put". Generalno, ja sam se lično pribojavam dvaju problema:

1. Znatno umanjen ukupan protok tečnosti - potencijalni veliki problemi leti, sa uključenom klimom

2. Znatno rašireno crevo. Mislim, jeste guma armirana i sve to, ali mislim da ono crevo ne treba onoliko da se širi.

 

Meni je jednom, pre puno godina, puklo crevno na Tipu 1.4 na autoputu, i, verujte, znam šta je muka. Ja lično, sa onako razapetim crevom ne bih smeo da pođem leti na put do Grčke.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, verujem da je original deo prava stvar... Koliko košta termostat za Lybra 1.9 jtd? Može li pomoći polovan deo, repariran...? Poz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Repariran nema, ne moze da se reparira, polovan vec imas na autu, a posto im je to mana tesko da ces da nadjes ispravan :) Novi su 40-70e bili, ne znam sad, ali ako ides na novi tipski moj savet je iskljucivo Behr tj.najskuplji :D

Ili r4 id 600din :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vadim temu iz mraka..

Presaltao sam search funkcijom forum ali nisam nasao da neko spominje; 

Molim za bilo kakvo iskustvo

 

Croma 1.9 120

Zna li neko da li se ventil za ispustanje rashladne tecnosti na donjem delu hladnjaka samo okrene za 90 stepeni ili je potrebna jos ga izvuci i ponovo okrenuti za jos 90 stepeni da bi procurelo? Koliko mogu da ocekujem tecnosti da ce tuda izaci ? Skoro sva ili samo pola kao skidanjem creva sa posude i grejanja ?

 

Sta ako je zapek'o ? Jel jedina solucija kao u ovoj temi na kraju izveden zakljucak da je najbolje ispumpati sto vise teccnosti ? 

 

Svaki odgovor ce dobro doci pa i cena za koju majstori menjaju. 

 

 

Edited by nikola_xpress

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ventil mi rece majstor da se okrene za 90 stepeni pa izvuce za malo. Kod mene je to ocigledno zapeklo i nece da izvuce ni malo. Posto nisam hteo da se njakam sa skidanjem creva i fabrickih selni, zavukao sam crevo koliko je moglo u donje crevo na posudi i pomocu sprica izvlacio po litar tecnosti ulivsi svaki put novi litar, upalio, ugasio, sacekao 10min pa ponovo dok se nije tecnost razredila na boju na koju treba da lici.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×