Jump to content
FAS Goran
dele

Fiat Stilo - prazni akumulator?

Recommended Posts

Tek sad videh ovo - jacina signala koju ti meri skriveni meni, varira od stanice do stanice koju hvatas, nemoj da te to zavara.

Pitao si za CAN mrezu na uredjaju - pozadi ti dolazi signal low-speed CAN mreze i imas ga na 2 pina: CAN B ti je na pinu A1, a CAN A na pinu A3:

 

can.jpg

 

Komunikacija na njima se moze iscitavati (ovako za nas entuzijaste recimo preko ELM 327 i odgovarajuceg softvera, npr. CanHacker koji moze da iscitava i low-speed i high-speed (sistemski) CAN)...

 

A za najgluplju probu - da li si pokusao da ubacis neki drugi Visteon (bez obzira sto ti je elektronicar proverio), ionako Stila imas na svakom cosku?

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na objasnjenju gde dolazi Can linija. Nisam jos probao da stavim drugi radio. Probacu sta se desava narednih dana kad pocne da vuce struju tad moram da krenem sa testovima i daljim trazenjem. Naravno javicu sta sam nasao da bi znali sta je na kraju bilo i koji susimptomi.... :guitar:

Edited by Dragan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovani saborci,

vec trecu zimu imam isti problem. Naime, pre tri godine kako sam kupio stila ( 1.9 jtd ) cim je zahladilo ujutro pri paljenju mi je na istrument tabli brljavio kazaljke,pokazivao loose connetcion i onda palio auto. Smatrao sam tada da to nije nista strasno ( o Boze, koja sam budala bio.. :blushing: ). Tacno 1.1. 2012. kad sam ga upalio, na instrument tabli mi je pokazao sve moguce greske i medju njima servo ( par dana kasnije sam morao da ga zamenim posto je crkao)..Umesto original mareli akumulatora, stavio sam VARTA 60Ah, 540 A i ostatak zime nisam imao problema.. svi su mi govorili da je u pitanju akumulator i da je sada sve u redu.

 

Prosle godine na prvo zahladjenje opet mi je pokazao problem prilikom paljenja, skinuo sam akumulator, odneo ga u servis posto je bio pod garancijom - akumulator prazan, a tehnicki ispravan !? Stavio napunjen i sve je bilo ok mesec i po dana.. Posle toga opet brljavljenje po instrument tabli je problem dok ne upali.. opet na servis i opet prazan.. serviser me pitao zasto nisam uzeo jaci posto Stilo ima dosta elktronike bla-bla..da bih KONACNO ( bar sam tada mislio ) resio problem, odlucim da kupim novi akumulator VARTA 12V 74Ah 680A iopet ostatak zime bez problema..

 

I pre dva dana, OPET isti fucking problem.. i ovaj se ispraznio ( morali su dopuniti 48ah ): Ista prica - servis mi kaze da je prazan i da je tehnicki ispravan, napunim ga, odem kod majstora,a on kaze da je sve u redu, tj da lepo puni. Vozim ga svaki dan po 5-6km, a skoro svaki vikend prodjem s njim oko 100km.

malo je reci da sam ocajan.. u kolima mi je i dete od 2 godine i ne bih voleo da me ponovo neprijatno iznenadi  :rant:  :rant:  :rant: .. prosle godine su takodje ga prikljucili na merac i nije pokazivao da negde vuce struju i dobro je dopunjavao..

 

jednom recju - POMAGAJTE... :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno problem oko akumulatora ili punjenja. Dakle nađi majstora koji će se ozbiljno pozabaviti problemom tačnije, da ti proveri punjenje i generalno stanje sistema oko akumulatora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala na brzom odgovoru..Napominjem da sam laik.. da li bi se problem punjenja manifestovao i leti , a ne samo na prvo zahladjenje.. Kod 2 elektricara kod kojih sam bio  ( recimo da u oba imam poverenje), oba su konstatovali da aku  dobro puni i da ne trosi stuju.. a i statisticki gledano, koja je verovatnoca da su sva tri akumulatora losa..moje neko skromno misljenje je da je prazan aku samo posledica, a ne uzrok problema.. :cry:  :cry:  :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko od nasih kolega je imao problem sa stilom koji mu je vukao struju negde i nisu mogli da utvrde bas dugo sta je vuklo struju. Valjda je slucajno ustanovio da je kasetofon bio problematican ali to nije mogao kod majstora da ustanovi nego je sam provalio. Problem je bio sto je taj kas. tek posle nekog vremena od gasenja auta pocinjao da crpe struju, tako da kod majstora nije moglo da se pokaze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrlo verovatno si u pravu!

Slican slucaj sam imao sa Alfom 155. Kupim je i kazu neispravan akumulator, odmah kupim novi. Napunim ga i sve OK, auto stoji dan dva i akumulator mrtav, opet napunim i ne diram auto 3 dana on upali??? U medjuvremenu sam bio reklamirao akumulator koji je bio ispravan...

Merio  sam struju i sve je bilo OK dok jednom nisam zaboravio skinuti unimer i kada sam pogledao umesto desetak miliampera Alfa vuce skoro 1 amper! 

Tada sam znao da nesto nije u redu. Prekopavao sam auto nekoliko puta i nisam nista nasao jer kada ja merim onda bude sve u redu dok jednom nisam ustanovio da se sedala mogu namestati (na struju) iako je kontakt iskljucen sto uglavnom nikada do tada nije bio slucaj. Nadjem taj rele i izmerim mu pobudni napon i on dobiva oko 8 volti, dam kontakt onda 13V, iskljucim kontakt opet oko 8V samo sto tada podesavanje sedala nije radilo. Udarim po releu , on se ukljuci i sedala se opet mogu pomerati iako je kontakt iskljucen. Iz nekog razloga on je povremeno ili stalno odnekud dobivao 8 Volti iako je kontakt bio iskljucen i tih 8V ga je nekada ukljucilo a nekada ne. Pokusavao sam da nadjem problem ali bezuspesno a resio sam tako da sam tu pobudnu + nozicu savio i na nju stavio klemicu ciji kraj sam spojio sa susednim releom koji je uredno dobivao napon SAMO kada je kontakt ukljucen! Dakle vuci siti i ovce na broju!

Samo da ti kazem iako volim i znam da petljam sa zicama da mi je dugo trebalo da ustanovim uopste u cemu je problem. U pocetku sam bio iskapcao klemu sa akumulatora i sve je bilo u redu dok zaista nisam nasao da iz cista mira nekad povuce struju koja preko noci isprazni akumulator

 

.Dakle Zocho Kod dobrog i UPORNOG elektricara neka dobro ispita da li ponekad povuce struju iako ne bi trebao a naravno pre toga sistem punjenja akumulatora!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Definitivno ti negde vuce struju, kad je ugasen, ako se normalno puni kad je upaljen auto. Svaki bolji elektricar to moze da utvrdi. Kad jednom oslabi, svaki put je sve slabiji, tj ima sve manje snage....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znas li mozda da li su u pitanju kablovi od kasetofona ili sam kasetofon, posto sam ja moj menjao prosle godine na leto ( stavio sam drugi original radio kasetofon, posto je stari bio pokvaren)?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i MS Prokuplje me dopunio :thumbsup:  eto ista stvar samo kod mene sedalo a drugde kazetofon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, ima je tema negde ovde na forumu, verovatno je u ovom tehnickom delu. Koliko se secam od ove godine je..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce su mi oci ispale trazeci neko resenje na forumu (ili bar nesto sto bi moglo pomoci)...ovo je kao trazenje igle u senu (mozda malo gore, jer ne znas sta trazis) i ne znam koji bi elektricar , a da je dobar u NS-u imao strpljenje da cacka trazeci nesto sto ne zna ni gde je ni sta je..

Zvezdo, da li ti se taj problem javljao leti ili samo zimi, posto ja preko leta nemam nikakvih problema, a cim zahladi eto nevolje.. :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to je elektricaru posao, jeste da je tesko da se nadje ali ako bi neki uzeo to za ozbiljno nasao bi. Ne bi trebalo to da ima veze sa godisnjim dobima, eventualno ako negde vlaga ili kondenzacija ne napravi neki spoj mozda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

MS PK - upravo je to i najveca misterija...da negde vuce, vukao bi i leti i zimi... a meni kad je lepo vreme pali bez problema..cak i kad kisa pada dve nedelje bez prestanka ( vlaga ili kondenzacija) pali kao metak...


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam Alfu bio kupio negde jesen zima (bese to pre nekih 15 godina) i covek koji ju je dovezao je rekao da akumulator ne valja ali sam naknadno iako sam ga odbacio (odmah kupio novi) ustanovio da je ispravan!!!

 

Moglo bi se reci da sam imao isti problem kao i ti zimi. 

 

Dve stvari su bitne sto se tice struje i akumulatora zimi. Akumulator ima daleko manji kapacitet zimi nego kada je toplo. Ulje u motoru je gusce i on se mnogo teze pokrece-pali.

Zima je, vlaga je velika, vlazni putevi...losa izolacija negde i javljaju se takozvane puzajuce struje koje prazne akumulator.

Ti imas verovatno isti problem i leti ali ga ne primecujes zbog ova dva razloga. Ako je vlaga brzo se osusi (ako se uopste i pokvasi po leti) auto lako pali jer akumulatoru godi leto!

Vlaga vazduha u proseku je leti mnogo manja iako pada kisa.

I ja mislim da stalno imas problem samo sto ga leti ne primecujes.

Pokusaj sa skidanjem kleme par dana preko noci ili kada duze ne koristis auto ukoliko to Stilu ne skodi, pa ces znati u cemu je stvar. Ako normalno radi znaci da ipak negde nekad... vuce struju koja prazni akumulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega.jankovic kleme su ok..stegnute do kraja..

Zvezdo..moguce je da si u pravu..auto se svaki dan koristi po 10-ak km i skoro svaki vikend prodjem oko 100km..sad kad je napunjen aku on ce paliti mesec do dva bez problema (bar je tako bilo sa Vartom od 60)...dakle,on meni ne izvuce aku za par dana...cak sam i pre 20-ak dana stavio suspleh ispod, a i iznad aku imam onaj plasticni poklopac koji bi trebalo da stiti od vlage...

MS PK - a da ostavim haubu podignutu preko noci? hoce li onda otici gremlini? :)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaista gadni simptomi!!!

Meni se je akumulator ispraznio preko noci nekad a nekada i dva tri dana da kazem drzi odnosno stvar je bila u tome da tada onaj relej za sedala nije uhvatio i nista nije vuklo struju.

Alternator u autu puni jace (brze) nego vecina (obicnih) punjaca i za tih 100Km on ga moze u potpunosti napuniti.

E sad citajuci tvoje postove a na osnovu mog iskustva  ispada da je kod tebe sve u redu i da se problem javi jednom u mesec dva dana.

Tih 5-6 Km dnevno je dovoljno da dopuni akumulator a da ne govorimo o 100Km, Ja godinama sa nekoliko auta zimi idem na posao oko 1,5 km i NIKADA mi se akumulator nije ispraznio odnosno desilo da ga alternator ne dopuni toliko koliko je potrosio na palenje a jos vozim i pod svetlima.

Hocu reci da se i kod tebe (pod uslovom da ti nesto nekad ne vuce struju)se ne prazni akumulator od palenja i da se ne stigne napuniti na tim kratkim relacijama. Ako je sa sistemom punjenja sve u najboljem redu neces nikada ostati bez struje bez obzira na kratke relacije a 5 km nije tako malo narocito po gradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada budes vozio auto kod elektricara da ti meri da livuce struju reci mu da prvo poveze instrument pa onda da raskaci jednu klemu jer se meni dogadjalo da kad skinem klemu i potom merim koliko vuce sve je bilo uredu. Znaci samo mu reci da ne prekida strujni krug a da proba da premeri potrosnju, da liamper klestima da liunimerom svejedno je ali je najbitnije da ne skida kleme pa da posle toga pocne meriti jer tada pokazuje da je sve ok. Cim skines klemu i premeris sve ok. Vratis kleme, das kontakt, vratis kontakt i izcupas kljuc tog trenutka se ponovo povecava potrosnja i konstantno crpi akumulator. 

Ja sam jedva provalio sta se dogadja samo tako sto sam auto ostavio par dana, nije vozen i jurio sta je i nasao da je nesto na kasetofonu, onda sam govno raskacio i nemam vise problema. Jos uvek nisam resio sta i gde vuce ali je nesto na kasu, da lije instalacija ili on ili can linija na njemu, niti znam , nit me interesuje jer sam se toliko napatio dok nisam nasao gde i sta vuce da se aumulator isprazni za 5-7 dana skroz. Nakupovao sam se akumulatora i navozao po majstorima i naslusao prica da je to tako normalno na stilu jer je on pun elektronike, dok nisam zasukao rukave.

 

http://www.youtube.com/watch?v=KF1gijj03_0

Edited by Dragan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam kako se detektuje povremeno ukljucivanje gremlina na automobilu, al ako nema drugog pouzdanih metoda mogao bi da skines klemu I redno stavis neki manji osigurac na njega npr. 0.5 ili 1 A i ostavis duze vreme... ako pregori znaci da nesto krade struju I da nije do punjenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim ga svaki dan po 5-6km, a skoro svaki vikend prodjem s njim oko 100km.

 

Nakon verglanja, Stilo treba da radi 7 minuta da bi nadoknadio to struje što je potrošeno tokom paljenja. Davno mi je neko to rekao od majstora...

Vožnja od 5-6 kilometara...paaaa, lako može da bude nedovoljna. Još kada spojiš to sa hladnim vremenom kada odmah po paljenju auta pališ možda i grejač na zadnjem staklu, maglenke napred i pozadi...onda mu treba i više od tih 7 minuta. Akumulatori i pokazuju probleme zimi zbog opisanih, u ranijim postovima, teškoća u radu...

 

Ali, kao što kažu ljudi, prvo proveri da ne vuče struju negde. Ovo gore sam napisao kao mogući razlog ako se uveriš nakon provera da nigde ne troši, lepo puni, sve ok, a i dalje problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...