Jump to content
FAS Goran
dele

Fiat Stilo - prazni akumulator?

Recommended Posts

Brlja nesto unimer izgleda, neke brojke u minusu prikazuje. Svraticu sutra do elektricara.
Mada napon akumulatora ugasenog 11.85, izgleda da nije on bas u najboljem izdanju.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ugasen bi trebao biti oko 12.6,kad je upaljen tj kad puni alternator min 13.8 pa do 14.1 ili 14.2 je krajnja granica,naravno kad su ugasena svetla i to i ostali potrosaci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odmah cim upali nabije do 14 ili mu treba vremena?
Ono sto probah na brzaka sad nije preslo 13.19 sa dodavanjem gasa.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda si verovatno pogresio,bez dodavanja gasa treba da bude rezultat koji sam ti napisao.Palice on bez problema ako je napon i 11,ali sve je pitanje dokle.ja sam libru vozio bez punjenja 2 dana,palila bez problema ali treba to resavati odmah :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za svaki slucaj ti proveri da nesto slucajno ne crpi struju.Proveri kod dobrog elektricara.Pa ti bre imas srece,meni dva puta na libri je crkao akumulator,palila ko mina,samo sledece paljenje kad treba da zavergla se cuje cak.Crko konj :D Valjda se spoje celije ili sta vec i eto belaj.A pre toga ga hvalio kako me sluzi akumulator dobro,jos drugarica kaze pa dosta te sluzio,posle 2 dana zavrsio karijeru :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videcu da odem ujutru do ovih sto prodaju akumulatore da ga izmere pa da vidim kakvo je stanje.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje i koliko su tacni ti najjeftiniji multimetri. Zato ne bih da mracim, ali po navedenim parametrima je i punjenje alternatora tanusno. Mozes to da proveris i na dijagnostici, ako je imas.

Mada je svakako accu pik, pogotovo ako mu je nepoznat istorijat (negde dole na plastici bi verovatno trebalo da ima ugraviran datum proizvodnje). Koliko mesecno imas otvorenog puta npr., tj. ima li sanse da se dopuni u tvojim uslovima voznje?

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakvo punjenje dobro i bakraci.Meni libra stajala 15 dana,upalila na cvrgu,vozena 7km,parkirana na 7 dana opet bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/24/2018 at 9:53 AM, Ivan said:
Pitanje i koliko su tacni ti najjeftiniji multimetri. Zato ne bih da mracim, ali po navedenim parametrima je i punjenje alternatora tanusno. Mozes to da proveris i na dijagnostici, ako je imas.
Mada je svakako accu pik, pogotovo ako mu je nepoznat istorijat (negde dole na plastici bi verovatno trebalo da ima ugraviran datum proizvodnje). Koliko mesecno imas otvorenog puta npr., tj. ima li sanse da se dopuni u tvojim uslovima voznje?


Pa verovatno da nije ni za sta unimer. Imam dijagnostiku. Gde se bese nalazi to u EcuScanu?
Nemam otvorenog puta nista, sve kratke relacije po gradu.

 

On 12/24/2018 at 10:36 AM, danijel55 said:
Ma kakvo punjenje dobro i bakraci.Meni libra stajala 15 dana,upalila na cvrgu,vozena 7km,parkirana na 7 dana opet bez problema.


Sto je najjace, kad su bile T u minusu palio lagano i posle nedelju dana stajanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, danijel55 said:

Ma kakvo punjenje dobro i bakraci.Meni libra stajala 15 dana,upalila na cvrgu,vozena 7km,parkirana na 7 dana opet bez problema.

I? Sta si sa ovim uspeo da dokazes coveku u konkretnom problemu? Zadnjih godina nemamo ni "Z" od zime, evo meni je (cini mi se 2012.) Exide na starom JTD, stajao isto toliko na -20 i kusur, i to napolju na vetru i upalio bez problema. Samo sto vlasnik teme nema apsolutno nikakve koristi od te moje informacije :). Hvala Bogu da kada je akumulator dobar da moze da izdrzi mnogo vecu torturu i prikrije stvari koje ce slabiji pokazati.

A valjda stvari treba i preventivno proveriti i odrzavati - provera napona punjenja alternatora, provera napunjenosti celija elektrolitom (ako je sa odrzavanjem), u redovnoj voznji pozeljna je dopuna na malo duzim rutama... A ne cekati da nesto krene da crkava, po nekima alternator je totalno nebitna stavka na vozilu. Covek kaze da mu jedva dobaci do 13V u radu, ako je multimetar tacan. Po opisanom verujem, kao i ostali, da je akumulator na izdisaju i samo dodajem da bih sa ovom vrednoscu napona proverio i alternator (a trosak je smesan za remont). Sve se lako dijagnostikuje i sredi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto posle nekog vremena imam ponovo problem sa praznjenjem akumulatora probao sam da izmerim  koliko vuce struju kad je ugasen i punjenje alternatora. Postavicu slike da se vidi potrosnja struje i punjenje, zanima me da li sam dobro podesio instrument, da li su dobra ocitavanja kod merenja potrosnje struje kad je ugasen.

WP_20190406_16_10_14_Pro.jpg

WP_20190407_12_45_49_Pro.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle testiranja i merenja u trajanju od 4 dana i sa  velikom verovatnocom sam utvrdio da neispravan tjuner na cd uredjaju je uzrok praznjenja akumulatora. Zato savetujem svima kome neradi tjuner a auto  im prazni akumulator da otkace napajanje i vide da li ce praznjenje prestati. Merenjem nisam mogao to tacno utvrditi posto su vrednosti bile normalne ali sam  se setio da su problemi poceli onda kad i problemi sa tjunerom koji cas je radio cas nije. Problem je postao stalan onog trenutka kad je tjuner definitivno otkazao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,

 

Stilo, stajao 14 dana, tj upaljen u mestu pre 7 dana, pa onda opet nije 7 dana paljen, do danas...

Uglavnom, danas ni da zavergla. Skinut radio sa napajanje, auto bio kod elektricara, gde je radjen remont alternatora...

Elektricar je auto drzao 4-5 sati na unimeru i pokayuje 0.02A ugasen.

Da li je normalno da skroz isprayni aku ya 14 dana ako se ne vozi, i sta bi jos moglo da prazni aku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nije normalno ali nije ni nemoguce. Utice tu vise faktora, starost akumulatora, hladno vreme , potrosaci eventualni..

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, batana said:

Skinut radio sa napajanje, auto bio kod elektricara, gde je radjen remont alternatora...

Elektricar je auto drzao 4-5 sati na unimeru i pokayuje 0.02A ugasen.

Ovo je normalna vrednost struje u mirovanju, potrebna za rad osnovnih sistema vozila u stand-by rezimu. Ako je sve ostalo OK, ne bi trebalo da napravi problem. Samo nam reci je li radio bio skinut sa napajanja kod elektricara, pa je tako mereno? I je li kod tebe bio sa prikacenim radijom kada je napravilo problem? Neispravan radio, kao i ove jeftine multimedije ne tako retko umeju da vuku struju.

Ako kazes da je radjen remont alternatora i on ispravno puni (a i to se lako izmeri unimerom), sa ovom vrednoscu struje u mirovanju, problem moze da bude jos samo dotrajao ili ispraznjen accu. Pogotovo sto su temperature svo vreme smesne, ni Z od zime, da bi to pravilo problem. Na ovo Micino, dodao bih jos i uslove voznje - ako se auto aka samo po gradu, pali/gasi i kratke relacije, accu nema kada ni da se napuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovih 0.02 A je mereno kod elektricara sa skinutim radiom. Ja ga nisam vracao na napajanje, tj. jos je bez napajanja. Sve sam ostavio kako je izasao auto od elektricara i opet se posle 14 dana ispraznio aku.

Kako da znam da li je aku ok? Kupljen je u junu 2019.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudne stvari sa akumulatorom su pocele pre godinu dana.

Jednog dana nisam mogao da upalim auto. Posto je akum... bio star oko 6 meseci, odem u servis. Oni ga provere, kazu da je ok.

Posle nekoliko dana, isti slucaj. Daju mi zamenski akumul....

Opet isti slucaj, posle nekoliko dana.

Majstor elektricar skine radio. Vozio 3-4 dana. Ponovo prazan.

Dobijem nazad svoj stari akum... koji je bio zamenski drugoj musteriji i radio je ok.

Kupio voltmetar koji se stavi umesto upaljaca da kontrolisem punjenje. Sve ok.

3-4 meseca sam skidao klemnu prilikom parkiranja i uvek bi palio ok cak i posle 5-6 dana.

Jesenas resim da ne skidam klemnu. Bez problema do januara.

I u ova 2-3 meseca mi se 4 puta desilo da posle noci ili posle 2-3 dana voltaza padne na 7-10 V.

Definitivno se desava da neki mali potrosac u nekom momentu pocne da trosi.

Majstor ne moze da otkrije jer je to bas slucajni dogadjaj. Nekada se desi posle 2-3 dana, nekada posle 2 meseca.

Da li je neko imao slican problem ?

Hvala unapred

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezavisno da li je Bravo ili Stilo u pitanju, da li si nešto dodatno ugrađivao ? Da nije negde kontakt sa elektro-bravama, podizačima ili sijalicama ? Tinjaju li ti neke ?

Kada kažeš punjenje ok, koji napon pokazuje na tom malom uređaju ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista nije ugradjivano.

Punjenje je oko 14V.

Kada se parkiram, proveravam napon i uvek je preko 12V.

Od sijalica, zmirka ona dioda na vratima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djsasha

Nepotrebno otvorena tema je spojena sa postojecom o praznjenju akumulatora na Stilu. Mozes da procitas i dosadasnja iskustva.

Da li nesto vuce struju se u principu lako pronalazi. Kada je auto ugasen, na red (ne paralelno) se sa klemom akumulatora veze unimer i prati ocitavanje jacine struje (mA). Ako je preko normalnog, vadi se osigurac po osigurac i kada jacina struje padne lako se vidi sta pravi problem. Mozes da pokusas, ovde jedino problem moze da bude sto se to javlja periodicno kako kazes. A mozda i ne, nista te ne kosta da probas. Sve je detaljno objasnjeno pa procitaj, da ne pisem ponovo.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...