misosneza 0 Posted October 18, 2011 Ja sam odvio lambda sondu , dole na izduvnoj grani , malo procistio ona tri isecka (rupice) , videcu da li ce da se upali jos po nekad . Za sada se ne pali ta lampica ali sacekacu i cim se upali napisacu ovde . Quote Share this post Link to post Share on other sites
misosneza 0 Posted November 24, 2011 Ipak je pocela ponovo da se pali !! U voznji na plin se ne pali ali cim prebacim na beznzin odma' se upali . Ne mogu da znam sta je jer i dalje auto radi normalno . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bukvic 0 Posted November 24, 2011 Ma pusti lampu vozi dok radi. Moja lampa postala nervozna i na oblačno vreme, nema pravila kad će se upalit kad ugasit auto radi savršeno evo već 5 000 km. Jedino šta ću joj uradit ima da je izvadim da me netripuje da je neki problem sa uljem ili alternatorom. Svaki put kad se upali strecnem se da je neki kvar sa uljem ili strujom kad vidim da je za kvar na elektronici slatko se nasmejem i gas. Quote Share this post Link to post Share on other sites
misosneza 0 Posted November 27, 2011 Hahhaa , isti smo . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Žile97 2 Posted June 2, 2016 Nisam hteo da pravim novu temu, najlogičnije mi je bilo da ovde postavim pitanje. Bio sam kod majstora i rekao mi je da je crkla lambda sonda. Palila se lampica sa oznakom dizne. Danas sam kupio lambda sondu, meat and doria je marka. Malo je drugačija od one stare, kraći je malo navoj. Bitno je da je džek isti. Mislim da neće praviti problem. Ali kada sam hteo da je zamenim pukao je navoj na izduvnoj grani. Sad ne može da se ušrafi. Da li ima taj navoj da se zameni kojim slučajem ili da kupujem novu izduvnu granu? Trošio mi je podosta, da li će zamena lambda sonde smanjiti potrošnju? Auto je fiat tipo 1.6. 66kw, poznatiji kao švajcarac. Molim vas pomozite ako možete! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted June 2, 2016 Kako je pukao navoj? Mislis brezon? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Žile97 2 Posted June 3, 2016 Lambda sonda je zapekla i kada smo je skidali otpao je deo navoja na izduvnoj grani. I sad ne može da se ušrafi nova sonda. Ne znam kako da ti objasnim, ona rupa gde ulazi sonda e to je popucalo i ne može da se ubaci sonda, zato što ova nova ima malo kraći navoj. Staru sam uspeo da stavim ali ona je neispravna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Žile97 2 Posted June 13, 2016 Bio sam danas kod majstora, ne može da se sredi navoj, mora da se promeni cela izduvna grana. Ima li možda neko izduvnu granu za tipa švajcarca 1.6 66kw, 2 bregaste? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ViktorBG 84 Posted June 13, 2016 Zar ne moze da se zatvori oštećen i ureže novi navoj? Jednostavnije nego drugu da tražiš.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Žile97 2 Posted June 13, 2016 Pa ne znam da li može. Ja sam nabavio izduvnu granu od brava, različita je ali sam mislio da će moći da se iseče samo onaj deo sa lambda sondom i da se zavari na onu staru, ali stara je gusana i majstor kaže da ne može da se vari. Ne znam da li može da se zapuši pa da urežem novi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Žile97 2 Posted June 14, 2016 Naručio sam novu granu. Trebam li da kupim neke dihtunge kad je budem menjao? I kakvi šrafovi ili brezoni kako već treba da budu? Negde sam čitao da idu mesingani ili bakarni (nisam baš siguran da je taj materijal) jer oni od gvožđa zapeknu pa ne može lako da se skine izduvna grana? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Žile97 2 Posted June 18, 2016 Juče sam zamenio izduvnu granu i stavio novu lambda sondu. Majstor je otkačio + sa akomulatora da resetuje računar ali samo na minut (u uputstvu piše da treba barem 2-3 minuta da bi se resetovao računar). Nakon paljenja auto je počeo da gubi obrtaje na leru, obrtaji padnu na 500, pa se vrate na hiljadu, malo fali da se auto ugasi kompletno. On pomenu da je to neki step motor ili tako nešto, prodžara nešto i on se normalizovao. Ali lampica sa znakom dizne se opet upalila kada sam ga vraćao kući. Majstor mi je rekao da otkačim akomulator i da ga tek sutra povežem i provozam. Tako sam uradio ali se lampica opet upalila. Obrtaji su ok, vozio sam normalno. Lampica se ne pali kao ranije (ranije se upali pa se ugasi i sve tako), sad se upali posle nekog vremena i ne gasi se sve dok ne ugasim kola. Da nije možda kvar u tom IAT senzoru i kako mogu da proverim da li je ispravan i gde se nalazi (moj tipo je švajcarac, 66kw 1.6, monopoint ubrizgavanje)? Majstor mi je preporučio da odem u karburator servis da mi pregledaju auto. Auto je inače vožen dosta dugo na plin, paljen samo na benzin. Izvadio sam plin jer nije bio atestiran i sad se vozi samo na benzin oko godinu i po dana. Mnogo mi troši benzina, ide preko 10l na 100km, zato sam i menjao sondu da bih normalizovao potrošnju (stara sonda je propala, pitanje i kada je zadnji put menjana). Imate li kakvu ideju šta bih mogao da uradim da mu normalizujem potrošnju i da sredim tu lampicu što sija? Sutra ću ga provozati malo duže da vidim kako se ponaša, ali ne mogu baš da izmerim potrošnju. Da li treba da proverim elektronsku diznu da se nije proširila zbog duge vožnje na plinu? Ili da proverim karburator, kakvu mešavinu pravi? Unapred zahvalan, pomagajte ako znate kako Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan milosevic 0 Posted June 18, 2016 (edited) koje je godiste auto ? Edited June 18, 2016 by ivan milosevic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Žile97 2 Posted June 18, 2016 Auto je Fiat Tipo 1.6, 66kw sa 2 bregaste, rađen za švajcarsko tržište. Broj motora 149C2.046, 1989. godište Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan milosevic 0 Posted June 18, 2016 i jasam postavio slicno pitanje jer se ne razumem bas u tu elektroniku (vozio golfa dizela i jugo 45) ali mi niko nista ne odgovara??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Žile97 2 Posted June 18, 2016 Moguće da su to slični motori, ovaj 1.6 66kw se ugrađivao i u neke lancie koliko se ja razumem. A kompjuter sigurno ima, ja sam se iznenadio kada su mi rekli da ovo čudo ima kompjuter Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan milosevic 0 Posted June 18, 2016 ja mislim da je na moju lanciu motor od fiata tipo 1,6 ie 66 kw -88 ks(1 bregasta) . a danas sam zevao za tu lamba sondu i nisam je nasao. verovatno je nema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Žile97 2 Posted June 20, 2016 Ona ti se nalazi na izduvnoj grani, sam početak izduvne grane. Ušrafljena je u izduvnu granu, ima jedan ili više kablića i povezana je za instalaciju preko džeka. Mogu i da ti pošaljem sliku kako izgleda kod mene Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan milosevic 0 Posted June 20, 2016 5 hours ago, Žile97 said: Ona ti se nalazi na izduvnoj grani, sam početak izduvne grane. Ušrafljena je u izduvnu granu, ima jedan ili više kablića i povezana je za instalaciju preko džeka. Mogu i da ti pošaljem sliku kako izgleda kod mene ma nema nista, slikaj ako hoces druze . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Žile97 2 Posted June 21, 2016 18 hours ago, ivan milosevic said: ma nema nista, slikaj ako hoces druze . Evo slikao sam kako to kod mene izgleda. Ovu izduvnu granu sam ja zamenio. Sonda je baš propala, sagoreo je senzor. Kod mene ima jedna žica, slikao sam ti i džek da vidiš kako to izgleda Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan milosevic 0 Posted June 21, 2016 moram sutra ponovo da pogledam, i hvala na trudu .danas sam zanenio plocice , pasuju od jugo floridu , cena smesna.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Žile97 2 Posted June 24, 2016 Može li neko da mi slika ili da mi objasni gde se nalazi IAT senzor? Auto je fiat tipo 1.6 66kw 149C2.046 broj motora, za švajcarsko tržište. Molim vas treba mi hitno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Žile97 2 Posted July 1, 2016 Bio sam kod majstora za karburatore pre neki dan. Posle dijagnostike gde smo očitali da je greška u IAT senzoru koji daje slab signal, skinuli smo karburator da ga pronađemo. Našli smo neki senzor i majstor je tvrdio da je to to. Kada ga je odvio, isteklo je oko litar antifriza. Senzor je propao, morali smo da zalepimo plastiku na njemu da bi ga vratili jer auto neće da upali bez njega, a nigde ne mogu da nadjem novi. Majstor tvrdi da on šalje računaru pogrešne podatke, da mu govori da je motor hladan i kada je topao. I da auto zato više troši. Koliko sam ja razumeo, senzor treba da ima malu otpornost na velikim temperaturama, a na malim obrnuto. Ali to je senzor za temperaturu rashladne tečnosti, a ne taj IAT senzor. Majstor tvrdi da je to to iako nema logike da jedan senzor meri i temperaturu vazduha i vode. Kada je odvijao taj senzor slučajno je iščupao dve žice iz jednog džeka (džek od MAP senzora). Prespojio je te žice i vratio džek. Kada sam upalio auto, i krenuo da ga vozim auto je počeo da se ponaša čudno. Prihvata gas samo na vrhu, posle gas samo tone i auto se gasi. Prvo sam mislio da nema goriva, sipao sam ali se ništa nije promenilo. Morao je komšija da ne odšlepa do mehaničara koji je ustanovio da ne MAP senzor crkao i da treba da se zameni. Objasnio mi je šta da skinem i da zamenim kad budem kupio novi, rekao je da se auto gušio jer je ubrizgavao previše goriva i nije mogao sve da sagori. Auto sam dovezao kući sa iskačenim MAP senzorom i radio je normalno. Idem sutra da naručim senzor. E sad mene brine da li je taj MAP senzor bio ispravan a da je majstor nešto tu prespojio i da je on crkao zbog toga? Njegov džek ima tri žice. Plašim se da ne stavim novi senzor i da crkne i on. I da li je taj MAP senzor isto što i IAT senzor? Majstor je radio dijagnostiku tako što je prespojio 2 žice na džeku od ECU i gledao na instrument tabli kako sija lampica sa oznakom dizne. Ustanovio je da je greška br.25 i pogledao na kompjuteru gde piše da je IAT senzor slab signal. I da li je možda u motoru ostalo naslaga tog goriva koje nije sagorelo? Unapred zahvalan Izvinjavam se ako je malo obimno, morao sam sve da napišem. Imam i slike senzora, postaviću i njih Prve 3 slike je senzor za temperaturu rashladne tečnosti (za koji majstor kaže da je isto što i IAT senzor). Prva slika je senzor izvađen iz mog auta, druga je senzor što sam našao u prodavnici (isti senzor samo je navoj dosta manji), treća je džek što ulazi u senzor. Na četvrtoj slici je MAP senzor Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan milosevic 0 Posted July 2, 2016 On 1. 7. 2016. at 4:00 PM, Žile97 said: Bio sam kod majstora za karburatore pre neki dan. Posle dijagnostike gde smo očitali da je greška u IAT senzoru koji daje slab signal, skinuli smo karburator da ga pronađemo. Našli smo neki senzor i majstor je tvrdio da je to to. Kada ga je odvio, isteklo je oko litar antifriza. Senzor je propao, morali smo da zalepimo plastiku na njemu da bi ga vratili jer auto neće da upali bez njega, a nigde ne mogu da nadjem novi. Majstor tvrdi da on šalje računaru pogrešne podatke, da mu govori da je motor hladan i kada je topao. I da auto zato više troši. Koliko sam ja razumeo, senzor treba da ima malu otpornost na velikim temperaturama, a na malim obrnuto. Ali to je senzor za temperaturu rashladne tečnosti, a ne taj IAT senzor. Majstor tvrdi da je to to iako nema logike da jedan senzor meri i temperaturu vazduha i vode. Kada je odvijao taj senzor slučajno je iščupao dve žice iz jednog džeka (džek od MAP senzora). Prespojio je te žice i vratio džek. Kada sam upalio auto, i krenuo da ga vozim auto je počeo da se ponaša čudno. Prihvata gas samo na vrhu, posle gas samo tone i auto se gasi. Prvo sam mislio da nema goriva, sipao sam ali se ništa nije promenilo. Morao je komšija da ne odšlepa do mehaničara koji je ustanovio da ne MAP senzor crkao i da treba da se zameni. Objasnio mi je šta da skinem i da zamenim kad budem kupio novi, rekao je da se auto gušio jer je ubrizgavao previše goriva i nije mogao sve da sagori. Auto sam dovezao kući sa iskačenim MAP senzorom i radio je normalno. Idem sutra da naručim senzor. E sad mene brine da li je taj MAP senzor bio ispravan a da je majstor nešto tu prespojio i da je on crkao zbog toga? Njegov džek ima tri žice. Plašim se da ne stavim novi senzor i da crkne i on. I da li je taj MAP senzor isto što i IAT senzor? Majstor je radio dijagnostiku tako što je prespojio 2 žice na džeku od ECU i gledao na instrument tabli kako sija lampica sa oznakom dizne. Ustanovio je da je greška br.25 i pogledao na kompjuteru gde piše da je IAT senzor slab signal. I da li je možda u motoru ostalo naslaga tog goriva koje nije sagorelo? Unapred zahvalan Izvinjavam se ako je malo obimno, morao sam sve da napišem. Imam i slike senzora, postaviću i njih Prve 3 slike je senzor za temperaturu rashladne tečnosti (za koji majstor kaže da je isto što i IAT senzor). Prva slika je senzor izvađen iz mog auta, druga je senzor što sam našao u prodavnici (isti senzor samo je navoj dosta manji), treća je džek što ulazi u senzor. Na četvrtoj slici je MAP senzor Quote Share this post Link to post Share on other sites
Žile97 2 Posted July 6, 2016 Zamenio sam MAP senzor, danas trebam da zamenim i senzor za temperaturu vode. Auto se i dalje guši, ne prihvata veći gas i gasi se. POMAGAJTE!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites