Jump to content
FAS Goran
zeuxxx

Tipo 1.6 DGT - pali se lampica sa znakom dizne

Recommended Posts

Pozdrav svima.

Pre mesec dana kupio Fiat Tipo 1.6 DGT 89god. zadovoljan autom racunajuci godiste al postoje stvari koje mi nisu bas jasne. :huh:

Auto ima 63kw ali mu na uzbrdicama jednostavno nedostaje snage (bar mi se tako cini il ja ne umem da ga vozim :question: ).

Ponekad se pali kontrolka sa znakom dizne totalno nevezano za nacin voznje i opterecenje.

Motor radi ravnomerno na malim i srednjim obrtajima a na vecim ume ponekad da se zagusi, nema crnog dima, iz izduva se pomalo oseca miris benzina.

Auto obicno ne upali iz prvog puta (kratko verglanje) vec iz drugog (bukvalno koliko okrenem kljuc)

Posto je auto uzet polovan promenjeno ulje,filteri,kaisevi,svecice,kablovi razvodna kapa i ruka(jedino nije menjan filter goriva)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najverovatnije da ti je u pitanju lamda sonda, jer lampica o kojoj pričaš pokazuje oko 20 stavki odnosno problema do kojih može doći, ali najverovatnije da je lambda sonda jer ona utiče i na potrošnju a i na kvalitet smeše, što ujedno objašnjava gušenje motora u turi - uzbrdici.

Nije na odmet proveriti, a nalazi se sa prednje strane bloka motora, odnosno do strane okrenute masci.

Srećno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima nema se vremena nizasta a kamoli za auto :wallbash:

Elem motor je 149.C2046 pa mnogim majstorima nije bas najasniji :question: a ni meni.

Nastelovani ventili, zamenjen filter goriva, auto ne trosi ulje.

Prespajanjem diagnostickih pinova (iz Auto Data-e) dosao sam do dva koda

25 - IAT senzor signal visok (samo mi nije jasno gde je i koji je to senzor)

44 - Lambda sonda slaba smesa

Videcu da nabavim drugu sondu pa da probam ponasanje sa njom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj tipo je 1.6 ie 55kv 94 god. monopoint ima ugrađen gas. paljenje senzor na radilici i četiri bobine na bregastoj (ne znam kako drugačije da obijasnim).

Od pre dva dana počeo je da pravi probleme, trza u vožnje oko dve hiljade obrtaja upali crvenu lampu i naglo obori obrtaje ali samo na sekund tako da se ne ugasi. ukoliko radi na leru onda kada mu naiđe taj nastup obavezno se ugasi. Isto se ponaša i na gas i na benzin u višim obrtajima preko tri hiljade nema problema. I još je se danas desilo jednom da sam poviša gas na četiri hiljade obrtaja i to sa ler gasa par sekundi ivratio u normalu.

Ja sam kad je bio zagrejan otkačinjao motorče za ler gas i senzor za temperaturu rashladne tečnosti i lambada sondu i on radi isto kao da ništa nisam otkačio. Sutra ću skinuti sa jednog tipa od drugara senzor za poziciju radilice, ako ne bude on pravio problem, ne znam dalje šta da radim.

Ako je neko imao sličan problem pomagajte da negubim vreme, ako ništa onda gledajte rts 1 u pola osam ;)

Ima da mu izvadim kompjuter posred raskrsnice kad se ugasi i tako ću skakat po njemu da će izgledati kao da je fap zgazio žabu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gledam 1.! :harhar:

Vidi da nije probila neka od bobina,svecica,kablovi...,proveri to za svaki slucaj,a i prover pumpu goriva!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E baš sam maler, od prijatelja tipo jeste 1.6 ie ali godinu stariji od mojeg i nije isti sistem paljenja, kod njega jedna bobina i senzor na radilici kod njega na menjaču, a kod mene na motoru na strani do remenice.

Bane a kake veze ima puma za benzin kad auto radi na plin??? Svećice sam stavio nove NGK V line 6 baš kake mu pašu. E sad nešto sa strujom jeste jer naglo obori obrtaje a sad da lisu bobine da lije senzor ili je kompijuter to ne znam, ali mi se čini da ću vrlo brzo znat zato što sve više zeza :crybaby:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeuxxx:

IAT je Intake Air Temperature tj senzor za temperaturu vazduha i nalazi se negde na usisnoj grani... Ako je ovaj senzor neispravan, mozda pokazuje da motor usisava jako topao vazduh pa motor ubrizgava malo goriva i zato nema snage na visim obrtajima i lambda pokazuje siromasnu smesu... Pogledaj mu svecice, treba da su boje ko nes kafa, ako su bele onda ne valja...

Bukvic: Moguce da je senzor radilice, moguce da je zaprljan... Ali isto moze da bude IAT (ako ga uospte ima), mozda negde gubi kontakt mada ne znam da li bi to imalo uticaja na rad na plin... Ja kad na Yugu iskljucim IAT onda se ugasi na leru a ovako kad je pod gasom onda nece...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E drugari, prvo šta me je jutros iznerviralo je sneg i to celih 5cm. Onda opiči kiša i istopi sneg i krećem u vožnju upali na plin bez problema vozim 1km za to vreme dvaputa strecne, onda prebacim na benzin i odem do benz. stanice nekih 3km bez cimanja sipam plin prebacujem i on opet cima prebacim na benzin i teram 10km nema nikakvih problema. Onda mu vratim stare svećice samo ih očistio i naštelovo zazor na 0.8 i vozio ga na plin 12km nije bilo problema nikakvih čak imam utisak da još lepše vuče. E sad da lije prevelika vlaga učinila nešto da auto radi normalno ili sam rešio problem sa starim svećicama(koje i nisu tako loše) ostaje da vidim dok se popravi vreme.

Ovaj auto je izgleda prototip kad je vruć, a na plin. otkačim step motor, lamba sondu i senzor za temperaturu na usisnoj grani i on radi kao da ništa nisam otkačio. Ako je na benzinu i vruć otkačim step motor lamba sondu on radi isto, a ako mu otkačim još senzor za temperaturu upali lampu i gasi se. Ako je step motor zakačen a sonda ne kad otkačim senzor za temperaturu onda upali lampu (mil) i podigne obrtaje na 20.

Eto možda sam dosadan( sigurno) ali sve ovo pišem jer može zatrebati još nekom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima.

Lambda sonda i IAT senzor su menjani al nista nije postignuto sto se ponasanja motora tice ostao je trom i pokazivao iste greske. Nije ubrizgavao malo nego mnogo goriva. Raskupusao sam komplet kablove oko motora zamenio neke i prisredio ih i sad se bolje ponasa.

Nema vise nijedne greske na dijagnostici ali se ponekad ukljuci lampica i to kad dodjem kuci(pred kapijom) :blink:

Stare svecice su garave nema masnoce na njima samo garez, videcu sta ce nove da kazu posle svog rasturanja i sastavljanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj moj tipo je skroz lud. Dans je upalio lampu sa znakom dizne i više je nikako negasi ni na plin ni na benzin. Ali barem radi skroz normalno i na benz i na gas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto hoce da se desi kod tih 1,4 i 1,6 motora je problematicna blok bobina i ponekad ECU. Tako se kvar i manifestuje kao kod tebe. Nema problema na dijagnostici a trza i pali lampu. Smanjenjem zazora si rasteretio bobinu i moguce je da ona vise ne pravi problem. Za ponovo upaljenu lampucu potrazi dijagnostiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema je niko a skupa mi sad da je kupujem i najbliže mi je 70km do dijagnostike. u petak nas dva odosmo do zlatibora ako nebude ništa zezo a neugasi lampu ima da mu je zabijem negde pod tapacir pa neka svetli kolko hoće. A ako mu dođe teško i stane bar ću znat šta mu fali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ne fali mu ništa, pali lampu i gasi ko semafor gde je crveno malo duže, ali da vam nešto :secret: Ide ko blesav čak sam uspeo i 160 da ga nateram i mogao je još da je bilo malko još pravca, potrošnja na otvorenom putu 9,5 gasa i nisam ga nimalo štedeo sa gasom. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene se desava da se ta lampica sa znakom dizne upali , ali u voznji ne primecujem i zasto se upali . Iskreno ja sam mislio da kada vozim na benzin ona treba da svetli , jer nikada se nije upalila u voznji na plin , e sada u voznji na benzin se ponekad upali ( neodredjeno kada ), za sta sam ja mislio da me upozorava da vozim na benzin , ipak auto lepo radi i pored tog upozorenja , pa me interesuje da li mozda pokazuje potencijalni kvar ili da to nesto i funkcionise ali do kada ce to nezna da mi kaze

...nastavicu da praticu , gledacu sam sta se desava pa ako dodjem prvi do nekog zakljucka javljam se !?! Inace ne svidja mi se to sto ona moze da pokazuje 20-ak nekih kvarova .. mislim bolje je da izvadim sijalicu iz instrument table i ne vidim tu crvenu metlicu ,pa kada se nesto pokvari , videcu do cega je , u ovom slucaju je gledam , nerviram se a sve radi .. Pozdrav svima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lose je resenje da je izvadis! :thumbdown:

Sigurno signalizira neku gresku,probaj sa resetovanjem racunara,skinu klemu na 3,4,5 min.,pa vidi sta ce se desiti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skido sam ja klemu i na 3 sata, ali ništa eto i danas sam bio na put prešao oko 240km ona se pali i gasi bez ikakvog redosleda auto ide ko mećava nema nikakve razlike da ligori prokleta lampa ili NE. E ja sam sad već navikao i da je gledam nesmeta mi. A pošto mi podrhtava skala od brzine najverovatnije da ću zameniti ceo cajger i još se pali lampa za benzin nekontrolisano a benzina ima više od pola rezervara tako i pokazuje skala. Samo da malo uhfatim vremena i ja ću da probam eksperiment da izvadim sijalicu za znak dizne i za lampu od rezerve goriva da podmažem sajlu za kilometražu, ako to neuspe onda sigurno menjam tablu celu. Nešto razmišljam ako se može onako palit lampa od goriva a ima ga zašto se nebi mogla palit bezveze i bilo koja druga lampa pa čak i sa znakom dizne. Pogotovu što nema ama baš nikakvih promena u radu motora sa upaljenom ili ugašenom lampom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi ,nisi jedini ima na stotine ljudi koji voze tako,a posebno ko ima plin,ne diraj to,vidi samo plovak i kontakte u rezervoaru,sto se tice sajle mozes da je podmazes i moguce da je do nje!

Ja stvarno ne znam ima li u tvom kraju fiata i radnji za delove i kako je to tamo rasprostranjeno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikako brate što se tiče auto delova nikako. Imaju jedni jedini autodelovi a prodaju sve i svašta sve programe čak i traktorske i kamionske delove. Što se tiče fiata slabo su opremljeni, a nije bolje ni za ostale programe (od svega po malo), ali se uglavnom naručuju delovi pa se čeka po dva do tri dana pa dobiješ pogrešno onda vraćaj, muka živa. nego na sreću imaju tri autoodpada i to poprilično jaka. Ja se snalzim tako što naručujem sa strane pa dođe AKS-om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeuxxx:

IAT je Intake Air Temperature tj senzor za temperaturu vazduha i nalazi se negde na usisnoj grani... Ako je ovaj senzor neispravan, mozda pokazuje da motor usisava jako topao vazduh pa motor ubrizgava malo goriva i zato nema snage na visim obrtajima i lambda pokazuje siromasnu smesu... Pogledaj mu svecice, treba da su boje ko nes kafa, ako su bele onda ne valja...

Bukvic: Moguce da je senzor radilice, moguce da je zaprljan... Ali isto moze da bude IAT (ako ga uospte ima), mozda negde gubi kontakt mada ne znam da li bi to imalo uticaja na rad na plin... Ja kad na Yugu iskljucim IAT onda se ugasi na leru a ovako kad je pod gasom onda nece...

Sta ne valja ako su svecice bijele...primjetio sam na zadnjem ciscenju da su bas bijele!?

Edited by moha85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su skroz čiste bez imalo gareži onda ti nas zezaš. Ako imaju dosta žute gareži a pritom voziš na TNG biće da deliš sudbinu sa 90 posto vozača, a to je da pomalko troši ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...