Jump to content
FAS Goran
bokija

Ispiranje motora - NE RADI SAM

Recommended Posts

ja bih jedno pitanje...kada sam uzeo auto Stilo 1.6 16v iz Italije doteran prosle godine, majstor na velikom servisu je pri zameni ulja sipao Seleniu Gold..posle toga po preporuci prodavca iz AP Sport radnje..kao bolje ulje sam uzeo i na zameni sipao Selemiu K Pure Energy..zamenio posle 8000km..sipao opet na zameni Seleniu K Pure Energy..pri tome uvek menjani svi filteri..nije radjeno ispiranje motora pri tim zahvatima. Zanima me posto sam primetio zute naslage na vrhu grlica kad skinem cep gde se sipa motorno ulje ali od skoro i na sipki za proveru nivoa ulja zutu smesu...sta to moze da znaci i sta je potrebno da uradim jer niskreno imam bojazan da treba da padne neko ciscenje motora zbog toga sto nije ispran prilikom promene sa Selenie Gold na Seleniu K Pure Energy?

Hvala unapred..

Predpostavljam da treba ovde da pisem o tome,izvinjavam se adminu ako sam pogresio :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gold nije ulje za taj motor.Ali nije to presudno za naslage,nego puno kilometara bez zamene.Kad uhvatis vremena i para.Odes lepo i sipas aditiv za pranje u staro ulje,ispustis ulje,skines karter,ocistis uljnu pumpu i sipas novo ulje.Oslobodio si se 70% naslaga.Ostatak je u glavi motora,ali to ce se rastvoriti i isprati na sledecim zamenama i ispiranjima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desava da pri promeni vrste tj tipa ulja masti cep ili merac.

Verovatno se nesto od ostataka starog ulja razgradjuje tek sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

najbolje je da lepo isperes motor,pustis da se dobro iscedi stato ulje,zaqmenis filter ulja i sipas seleniu 20K koja je fabricki bila preporucena za taj motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok...hvala na pomoci..ulje jeste tipski drugo jer je prvi majstor koji je bio po preporuci sipao Gold iz ne znam kog razloga a sto sam ja provalio tek posle dugog sipanja ulja koje je bilo Selenia K Pure Energy...nikada nisam presao 8000km..od kada sam ga uzeo a da nisam u tom intervalu menjao ulje..ne znam da li sa time ima veze sto sam za dva meseca ubio 6000 od zamene ulja jer sam ugradio metan...? ali to sam kazem, primetio da je zuto zamascen i merac ulja i pri vrhu grla gde se doliva ulje ima poprilicno naslaga zuckaste mase..ja definnitivno ujutru idem u servis na ispiranje i zamenu ulja..iako sam poslednji put menjao pre 4500km...

Ono sto mene zanima je da li je potrebno da to sto hitnije odradim i da li to nanosi veliku stetu motoru ili koliko bih smeo da predjem u ovoj situaciji??

Inace iako sam laik oko tih stvari jer mi je ovo prvi auto, logicno mi zvuci to da je trebalo ispiranje motora da se radi izmedju gold ulja i zamene na seleniu K..

U svakom slucaju necu posle ispiranja sipati ni Seleniu K vec Seleniu 20K :)

Hvala na pomoci.. :)

i da ..to zaboravih da pitam..taj zahvat sa aditivom za ispiranje je bolje da radi servis ili to mogu i sam i sa cime ako taj deo mogu sam da odradim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znas koliko je zakrecio.Najbolja varijanta je ispiranje,pa skinuti karter i ocistiti pumpu.Onda si miran.Ne radi sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Migun - druze, kod nas se registruju automobili sa neispravnim kocnicama, polomljenim soferkama, rastelovanim svetlima, automobili cija je emisija stetnih gasova na nivou tenka iz WW1 itd. Zar stvarno mislis da neko u nasoj zemlji nece moci registrovati auto jer je izvadio katalizator?! :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAMO DA PRIJAVIM STA SAM URADIO :)

Bio sam u AP Sport servisu na Vozdovcu momci su pogledali i rekli da nije strasno i da nece stetiti motoru i da samo dodjem kada bude interval za zamenu ulja i sipace Isprol i isprati motor sipati novo ulje i to je to..

Ae ja verujem..cekam interval za zamenu ulja pa videcemo da li ce i dalje biti tih naslaga

Pozdrav svima i zahvaljujem na pomoci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uradih sam.

Uplasen Vasim postovima o tome kako je unutrasnjost motora puna naslaga resih da pogledam sta oma ispod poklopca. Posto mi je prijatelj primetio mrlju ulja na glavi odmah do vakum pumpe (motor 1.9 jtd), ja kupih dihtung 900 dinara neku firmiran ali zaboravih marku i silikon crni neki nemacki 600 dinara navodno najbolji i pravo kod drugog prijatelja majistora. E sada par stvari ja sam totalni laik ali bez potcenjivanja, retko koji majistor ima fakultet. Prva stvar koja me iznenadila je plasticni poklopac ventila, naime ocekivao sam da ce biti od nekog lima ili aluminijuma. No nebitno skidosmo poklopac i ja ocekujem ko zna sta, a ono ispod sve se sija, nigde naslaga, katrana ili skriljca. Bregasta kao nova, ispricah prijatelju koji mi je asistirao pri zahvatu, a on ce pa normalno da je cisto svaki JTD motor je takav, ako ti je ulje crno motor je cist.?.?.?

Elem cistom krpom i nitro rayredjivacem ocistih sve sto sam mogao oko bregaste i onda komplet poklopac silikon pa dihtug pa opet silikon sve to vratio natrag i dotegao dokle moze jer srafovi imaju granicu dokle se mogu stegnuti i to je to. Jedina stvar koja mi nije najjasnija je postojanje nekog filtera u poklopcu odakle ide gumena cev. Ali i njega sam dobro ocistio, potrosio ukupno 1l najjeftinijeg razredjivaca 100 dinara. Silikona mi je ostalo minimum jos 5/6 tube, za neki dan cu ocistiti i karter samo da uverim sebe u stanje motora. E da Lncia Lybra (2003.) je kod mene 4 meseca, cim sam je uvezao odradjen veliki servis, pre zamene ulja sipao sam Win's za ciscenje motora, (posto je na sipci za proveru ulje bilo kao kajmak gusto) prosuo sve i sipao neko malo jeftinije ulje i vozio 100 km, onda sve ponovo napolje i nov filter ponovo i onda selenia. Presao sam 5000km posle zamene, naftu sipam samo na MOL-u, ulje je na meracu crno bilo odmah po menjanju, videcu sta ima u karteru pa cu napisati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se juce zagrejao da skinem karter kod drugara u radionici posto sumnjam da je dole haos (kada je hladno vreme ventili lupaju 1-2 minuta kada se tek upali).

Posto je drugar radio neko drugo auto sam sam se upustio u skidanje ali kada sam video sta sve treba da se odvrne i skine,odustao sam (najvise me odvratilo odvrtanje auspuha) i cekam drugu priliku kada cu kupiti novi dihtung poklopca ventila i tada cemo sve da odradimo,vadjenje i ciscenje hidropodizaca,provera uzubljenja sa alatima,zamena dihtunga poklopca ventila,skidanje kartera i ciscenje i na kraju novo ulje.

Pristalica sam da svako moze po nesto sam da odradi na autu ali ovo bi ipak trebalo prepustiti nekom strucnijem i vicnijem ovom poslu.

edit:zaboravio sam da kazem da je i kod mene na autu prostor oko bregastih relativno cist ali prljavstina se uglavnom nalazi na najnizoj tacki ,to jest u karteru.

Edited by tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoc smo se nakanili da konacno ocistimo karter.

Prvo smo nasuli Abbro engine flush i pustili motor da radi 5 minuta na leru.

Odmah nam se desio maler da je pukao jedan saraf na auspuhu ali idemo dalje...

Nakon skidanja kartera prizor je bio prilicno neprijatan,u dnu kartera je bilo mnogo blata i velikih komada diht mase na kojoj neko nije stedeo. :thumbdown:

Sito nije bilo toliko prljavo ali na to je mozda uticalo sredstvo za ispiranje.

DSC01882.jpg DSC01887.jpg

DSC01891.jpg DSC01893.jpg

Nakon dugotrajnog ciscenja kartera namazali smo ga diht masom i poceli vracati sve nazad

Zalomljeni saraf je izbusen i stavljen novi ali sa maticom.

Naravno zamenjeno je ulje i filter i motor posle svega kao da tise radi ili je to subjektivan osecaj. :rolleyes:

Bilo kako bilo sad bar znam da vise nema blata u karteru. :thumbsup:

Drugar koje je ovo radio kaze da nikada nije video ovoliko prljavstine u karteru pa cak ni kod nekih starih dizela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le,le sta je prljavo :crybaby:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna digresija. Niko ne pominje problem rada motora u mestu u gradskoj voznji, odnosno moto cas rada. Sve jedno da li u gradu predjemo godisnje 5-10k km moze da se desi da izadje resurs ulju bas zbog stani-kreni-gazela pojave. Eh, masine, traktori i sl. imaju i merac moto casa rada tako da bi bilo dobro da to uvedu i u automobile! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedno iskustvo sa ispiranjem motora. U pitanju je bravo 1.6 plin.

Pre mesec dana menjao sam ulje i rekoh da isperem motor sa wurtom. Odradim kako je pisalo na pakovanju i nisam mogao da verujem sta je izaslo iz motora.

Naime, s obzirom da uglavnom vozim na plim ulje pre zamene bilo je zuto-kao da je sveze sipano. Nakon tretmana, iz motora je izaslo nesto sto je imalo najcrnju boju sto sam ikada video-mislim da si skinuo i garez koja je nastala pri proizvodnji celika od koje je napravljena radilica u celicani...elem,primetan je pomak u zvuku, mirnoci rada motora i nekako su mi se podizaci dosta utisali-potpuno drugi auto! Ali ima i jedan z.jeb. Sada kada startujem motor dok je hladan lampica za pritisak ulja gori jos 2-3 sec duze nego pre i zatim se ugasi. Ne pali se u toku voznje niti posle startovanja zagrejanog motora vec samo kada je hladan.

Pretpostavljam da je aditiv pokrenuo onaj talog na dnu kartera i mozda zapusio sito pumpe za ulje ili nesto sl. Da li je opasno ostaviti ovako kako jeste - produzeno svetljenje sijalice za pritisak ulja 2-3 sec nakon paljenja do sledece zamene ulja ili odmah skidati deklu i prati karter, sito pumpe, pumpu, zameniti karike, ventile, podizace, bregaste ( za ovo se salim :))? Ozbiljno, kakva su vasa iskustva, saveti?

Edited by neshaoct
prebačen post

Share this post


Link to post
Share on other sites

licno mislim da nije nista strasno cak si verovatno ispiranjem ocistio kanale pa sad posto tvoj auto ima hidro podizace ventila posle duzeg stajanja on slije svo ulje i karter i nakon paljenja to su tih par sekundi dok ne nabije ponovo ulje u glavu motora i dobije ful pritisak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znam sta znam, a mogu i vama kazat. Nisam procito sve postove samo nekoliko zadnjih. Ja necu moj motor nikada ispirati nisakakvim srestvom. Skinuo sam u zivotu mnogo kartera i od benzinaca i od dizela i od plindzija. Prljavstina ili blato je toliko gusto i leplivo da se nemoze uljem nikada razmutiti za to je zaista potrebno neko srestvo, e ja necu dozvolit nikad nijednom motoru koji mi padne u ruke da mu sipam srestvo da rastvori to blato pa da taj mulj vuce uljna pumpa i nabija pod pritiskom u radilicu i bregastu i podizace ventila.

Znaci samo skidanje kartera i ribanje benzinom jedino je to pravilno ciscenje sve ostalo samo moze da steti motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel benzinom cistis i kanale u bloku,glavi ili cevima za podmazivanje turbine?ipak wurth ili STP nisu neki anonimusi u auto industriji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaista,subjektivan osecaj je da ipak ima pomaka-motor mirnije radi i ne cuju se podizaci kao pre. Verovatno bi trebalo i ocistiti sam karter rucno,skidanjem, ali za sada ne vidim nikakav problem u radu motora ili prilikom startovanja. Samo one 2 sec duze vreme svetljenja lampice za ulje ali sto rece Miki, verovatno zbog slivanja kompletnog ulja u karter iz kanala HP.

Inace, gde se na ovom motoru fizicki nalazi senzor pritiska ulja?

Edited by endbringer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam sipao pre mesec dana u mog jugića kada sam menjao ulje usuo neki od tih čistača, sećam se samo da je žuta plastična boca bila i koštala je oko 500 novaca i to je bio najbolji u toj radnji, sve odradio po uputstvu sa bočice, ostavio da se ocedi, zamenuo filter i ulje kao i sve ostale filtere. Nakon 2 dana gde god stanem ostane fljoka od ulja i auto završio u servisu propišali su mi dihtung glave, dihtung dekle, poklopca ventila i semering na bregastoj i eto sreće i radosti za novčanik od 50€ zbog sredstva od 5€, nikada više, sva čićenja od sad old style. Moj bivši stojadin 78 je prešao kod mene 400k i nikada se nije sipalo ništa od tih špecija. Fala im lepo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to znači da sve to što je vrisnulo već nije bilo kako treba. Ili je moj auto nenormalan pa evo već 2 ispiranja i samo radi bolje.

U stvari... raspadi od motora ne trebaju da se diraju, šljakaju dok šljakaju i to je to. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam pozitivno iskustvo sa ispiranjem-prestali su da mi se čuju ventil/i nakon toga tako da, sve je individualno i zavisi od stanja motora. :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

brava 1.4 12v isti simptomi,dok je hladno kad se upali oko min se cuju podizaci (ne znam da li ima hidro podizace), selenia gold posto se vozi na plin cista ali cini mi se kad je isperem sa wurtom da ce postati crna :question: ,videcemo :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od pre par dana sam vlasnik Fiat Brave 1.2 16v. Auto je iz Italije. Cim sam je uzeo morao sam da cistim sito iberlaufa. E sad, zanima me da li je zacepljeno sito predznak katastrofalnog taloga na dnu kartera i situ pumpe. primetio sam da mi se cuje neki podizac na prvom paljenju. Da li to ukazuje na prljav motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sito se zaprlja posle nekog vremena, nije nista strasno a normalno je da se cuju podizaci dok ne razbaca ulje kod prvog paljenja :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se sto ponovo dizem ovaj topic ali citajuci sve ove vase postove u ovoj temi sam i dosao na ideju da i ja na mom punti MK2 1.2 8v odradim ciscenje kartera i poklopca ventila. Ono sta sam ja primetio jos prosle godine kada sam skidao kuciste filtera vazduha je da je oduska za iberlauf na poklopcu ventila bila skoro skroz zapusena kao i crevo koje se kaci na nju. Ocistio sam to medjutim i meni je bili sumljivo sta je unutra kada je takvo stanje na iberlaufu. Oci su mi se otvorile kada sam procitao ove vase postove. Doduse nikad mi se nije palila lampica za pritisak ulja dok je motor radio.

Sa autom sam presao 10000 od kad sam ga uzeo normalno auto ko nov ispoliran unutrasnjost kao da nije vozen preso samo 120000 normalno +100000 sto sa i kasnije video u carinskom listu (221977). MIslim da nije zakucao jedino zato sto sam mu za to vreme cetiri puta promenio ulje i filter i to

odmah kad sam ozeo pa posle 1000 pa na 3000 pa na 7000. Elem kada je majstor otvorio poklopac ventila to je bilo ono u stvari sto sa i sumnjao. Ugalj na sve strane. Karter takodje sito je uvlacilo ulje na mozda 1cm2 ili manje. odlucio sam da ne radim ispiranje motora i bio sa u pravu jer sa ovakvim naslagama sigurno bih napravio neku havariju. Sve je mehanicki ocisceno i ponovo namontirano nasuto novo ulje SELENIA KPE 5W40, normalno novi filter. A da svi semerinzi su otisli, pretvorili su se u kamen. Morao je da menja dihtun poklopca ventila, oring na bregastoj kod bobina, semering na bregastoj i radilice sa strane razvoda. Auto je bio mokar odozdole od ulja sve do zadnjeg mosta. I nije nesto preterano trosio ulje nesto ispod100g na 1000km. Ustvari to je curelo. Ostaje mi da naprolece, posto je i lamela na izdisaju, promenim set kvacila i semering na radilici do menjaca i bice top.

20120915221340.jpg

By sawwa73 at 2012-09-18

20120915221356.jpg

By sawwa73 at 2012-09-18

20120915221503.jpg

By sawwa73 at 2012-09-18

20120915221606.jpg

By sawwa73 at 2012-09-18

20120915221313.jpg

By sawwa73 at 2012-09-18

20120915221429.jpg

By sawwa73 at 2012-09-18

Slike i nisu bas najboljeg kvaliteta ali vidi se o cemu se radi! Auto iz Italije sta reci. Ovo je generalni problem 99% automobila koji dolaze iz ove zemlje. Razlog neredovna zamena ulja!A da ovo nisam napisao autu je bio skinut termostat sto sam bio primetio prosle zime kad nije nikako mogao da postigne radnu temperaturu . Onda sam skinuo termostat bolje receno njegovo kuciste i imao sta da vidim. Gospoda Italijani su elegantno resili problem, pocupali su meh i sve ostalo je samo kuciste. Ugradio sam originalni BEHR-ov termostat i auto se preporodio!

Preporucio bih svima koji kupuju auto iz ove zemlje da urade ovu intervenciju jer sa njom ce produziti zivot na svom autu bar za 100000 km.

Edited by sawa73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...