Jump to content
FAS Goran
bokija

Ispiranje motora - NE RADI SAM

Recommended Posts

trebo si da ocistis i ovr brizgaljke za podmazivanje bregaste tj ovu cevcicu verovatno je zapusena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo slika kao sto rekoh,komentar ne treba

17122010090.jpg 17122010092.jpg

17122010093.jpg 17122010094.jpg

17122010095.jpg 17122010096.jpg

 

Da li se u ovom slucaju skida samo uska ova od izduvne grane i karter moze da se izvuce ili ima neka caka jos , ova sito  sa pumpe treba je obici safcigerom ili se svlaci i koliko treba, diht mase namazati na karter???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da je tema zamrla, ali meni je u ovo trenutku aktuelna :). Evo je moja tema vezana za probleme sa uljem. Citajuci ovu temu shvatam da ne mora nuzno uljna pumpa da bude problem vec da moze i zaprljanost da predstavlja probleme. Zamolio bih Mikisxy da se javi ili da mi neko ko ima njegov broj javi isti kako bih ga kontaktirao. Vidim da je radio skidanje kartera, ciscenje i ostale kerefeke pa posto sam na Cukarici, a auto ne smem da palim jer mi gori lampica ulja, zeleo bih da se cujem sa covekom da vidim gde je na Cukarici (ja sam na B Brdu) i da vidim moze li se izvesti koji pregled, zahvat i sl kod njega. Unapred hvala!

 

P.S. ne postoji opcija da se Mikisxy posalje privatna poruka preko foruma.

 

Moja tema: 

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/53565-punto-mk2-12-kada-se-pali-lampica-za-ulje/#entry1128551

 

  Edited by Fikret Pašović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam je isključio privatne poruke već posle prvih par meseci na forumu jer su ljudi slali na desetine dnevno, svaki dan...umesto da pitaju na forumu kako bi odgovori bili i drugima vidljivi...a, ne da se isto pita i na isto odgovara 100 puta svakome pojedinačno. Inače, postoji tema na forumu za TiM servis, i u njoj brojevi telefon, fiksni pre svega:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/43-ostali-partneri-kluba-kliknite-da-vidite-kompletnu-listu/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li je bas ovo tema al ajde da pitam.. Pre neki dan na blagoj uzbrdici(na sta nisam obratio paznju) merio sam nivo ulje i bilo je 3/4.. I ajde da dolijem onih 0.3 ili 0.2 koliko vec ostane u flasi posle servisa.. I podignem merac kad ono preko maksimuma, jel smem tako da vozim do sledeceg servisa ili da izvadim nekako taj mali deo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvadi, da bude ko sto je bilo, na tih 3/4 nivo na sipci :D

Svrati kod nekog neka izvuce onom sisaljkom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi ni prvi ni poslednji :)

Ulje se gleda na ravnom i na hladan motor, znaci, najbolje pre prvog paljenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno zasto dosta ljudi na JTD tripuju da ulje kad se naspe mora da bude na maksimumu ili cak rokaju i nijansu preko.

Ako je masina dobra i ne trosi ulje nema razloga prelivati iz vise razloga... Cak kod majstora uvek insistiram da bude na oko max 70-80% na sipci, za 10 000 km ga svuce za kockicu-dve (od 14) i to na intervalu zamene bude uvek prilicno preko pola sipke.

U gepeku uvek imam par deci ulja u plasticnoj litarki za ne daj Boze (uz kociono ulje i antifriz), ali za ovih 8 godina nikad nije dosuto ni kap.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma pre 4000 radio mali servis i odjednom vidim da je nivo na 3/4, nije mi svejedno bilo pogotovu jer sam tek kupio kola.. I rekoh aj da dospem bar malo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam istu glupost napravio letos :)

Procenio sam da majstor nije dovoljno sipao (sipao na pola) pa sam ja stručno dolio jedno 2dl preko maximuma.

Vadio sam sam sa špricem i crevom od infuzije.

Ako hoćeš sam da radiš evo postupak:

Radio sam sa crevom od infuzije i špricem (Hvala kolegama na savetu).

Postupak sledeći:

Uvući crevo na mesto gde ide merač i nabiti na nega onu plastiku sa točkićem za prekidanje infuzije.

Nakon toga nabiti špric. Vući i čekati da se isti napuni uljem.

Nakon toga blokirati crevo uz pomoć točkića kako ulje ne bi išlo nazad u motor, skinuti špric i isprazniti pa ga nakon toga ponovo nabiti na crevo i otpustiti blokadu.

Ponavljati dok se nivo ulja ne spusti i biti spreman na čudne poglede komšija na parkingu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neće ništa iz šprica. Nema potrebe za bilo čim što bi blokiralo crevce. Samo pazi da ti ne spadne ili ne ostane deo u karteru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik. kada izvuče špric svo ulje iz creva odma krene nazad u karter jer nema više vakuuma.

Posle moraš ponovo vazduh da izvlačiš.

Ovako ti crevo uvek ostsaje puno ulja i bez vazduha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednostavno ne skidas spric sa creva i punis samo crevo. Ispustis tako vise puta a gledas na sipku koliko je ili sipas u neku kanticu, plasticnu casu, cisto da imas uvid koliko dl si izvadio.

Ti si izgleda koristio neki jako mali spric kad si to morao iz vise puta da radis. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam jednom preterao, sipao 4,5l (pretupio jer u Stila ide 4.7 pa ja mislio da je i kod mene tako a ono ide 4,3l), ispustio sam na filteru.

 

A sada u poslednjoj zameni sam sipao celu kantu od 4l i na sipkici je nivo na polovini, ne planiram da dolivam, mozda posle 10ak hiljada ako malo opadne nivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno zasto dosta ljudi na JTD tripuju da ulje kad se naspe mora da bude na maksimumu ili cak rokaju i nijansu preko.

Ako je masina dobra i ne trosi ulje nema razloga prelivati iz vise razloga... Cak kod majstora uvek insistiram da bude na oko max 70-80% na sipci, za 10 000 km ga svuce za kockicu-dve (od 14) i to na intervalu zamene bude uvek prilicno preko pola sipke.

U gepeku uvek imam par deci ulja u plasticnoj litarki za ne daj Boze (uz kociono ulje i antifriz), ali za ovih 8 godina nikad nije dosuto ni kap.

Ja isto to preferiram, u mog puntića ide 2.7 l ali uvijek ulijemo 3 l, taman bude na maksimumu jer ulje mjenjam na 18 hiljada, pa tako da otprilike potroši oko o.5 l do slijedeće zamjene. Inače, kupujem selenia 2oK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sam ja sad za stila kupio samo 4l i toliko i sipao. Nisam jos tacno izmerio nivo, po bordu fale dva kruzica, tako da je to super .

Kad sam ja kupio mog stila, izvuko sam mu sigurno ceo litar ulja viska. Prvo kod mog majstora na srafu ispustimo pola litra tacno i ja mislio to je to, kad sutra pogledam ono opet preko max. Odem kod majstora gde ga je prethodni vlasnik odrzavao i onom sisaljkom sto se menja ulje izvadimo sigurno jos pola litra. Tad mi je i bilo jasno zasto je imalo vise. Prvo, covek sisaljkom vadi ulje, tad sigurno ostane nesto ulja u karteru. Drugo, sigurno sipa svih 5l koje gazda donese , umesto da nisani dal je 4,3 - 4,7l i trece, mislim da su danasnji filteri manje zapremine nego stari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma u ove male ne moze da stane ni pola deci ulja :D u uputstvu pise 4.7 sa filterom, 4.3 bez... kakva li je to filtercina u koju ide 4 deci :D

Meni je na zameni, po bordu, bio na granici sa kruzicima, nekad 1 prazan, nekad svi puni, a nije bilo bas do maksimuma. Sada je isto na granici, ali 1 prazan ili 2 prazna :D svukao je taj jedan kruzic za 6000km od zamene. Kantica je u podrumu, ima sigurno pola litre u njoj ali ne planiram da dosipam, neka ga tako...

Prosle godine sam radio servis na 8.500, ove godine cu izmedju 9 i 10. Ili koliko vec bude tamo marta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majkiću prati sada da li će ulje još dole.

Ja sam uvaj put namerio sipao na granicu, malo preko pola.

Na bordu su to 1 prazan kružić do dva ako parkiram na kosini.

Za 4000 nije svuklo ništa a sipao sam ređe ulje ovaj put.

Moj savet ti je ds sada uspeš WR ili Syntium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u mog sipao 4,1l,jer ne postoji sila koja če svo staro ulje da istera prirodnim padom,a da stoji ceo dan na dizalici da sve izadje i opet zbog oblika kartera ostane sigurno i 0,5l.

 

I sledeći put će da dobije 4l,a ne da kupujem i litar preko i eno ga stoji kod dede u garži podmazuje deda komšijskoj deci lanac na biciklama   :laughing:

Edited by Kaniđa

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro sam kupio fiat bravo 1.6 16v 1996 vozi se na plin retko kad na benzin pa planiram da prvo skinem karter ocistim sve lepo vratim to staro ulje sipam to cudo za ispiranje i posle ispustim sve i sipam novo ulje? pa moze li mi neko napisati kakva je procedura skidanja kartera kod njih moze li se nesto zeznuti? i ima li karter dihtung il ise stavlja silikon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morao sam se javiti sa jednim mojim iskustvom od prije nekoliko godina. Imam jednog Fiata Tipa 1.4 iz 1990 godine benzinca kojeg sam vozio i koji je i dalje u odličnom stanju ali ga ne registrujem jer imam novija auta. Naime prije pet godina majstor mi je mijenjao pumpu od goriva, i prilikom mijenjanja zaboravio je da stavi gumicu koja se nalazi izmedju tijela pumpe i motora. Kako je izvana sve bilo u redu i nije curilo nista ja sam vozio auto mozda jedno 100-njak kilometara i onda pri mojoj redovnoj kontroli nivoa ulja u motoru ustanovio da se isti povećao. Ispratio sam to i u naredna tri četiri dana ponovo provjeravajući isto ustanovio da je nivo narastao preko maksimuma. Posumnjao sam da to ima veze sa promjenom pumpe za gorivo i otišao sam do prvog servisa da mi ispušte ulje i da ga promijenim. Da skratim priču, nakon ispuštanja ulja, skinuta je pumpa i stavljena nedostajuća gumica, kao i usuto novo ulje. Od tada ulje u motoru se žuti, motor radi idealno iako je auto 1990 godište i nije prešlo više od 90000km ukupno. Očigledno je da je motor ispran dodatnim benzinom u ulju i do sada ja nisam imao nikakvih posledica. Moram naglasiti da mi je i prije vlažilo ulje na deklo glave motora i da je i dalje na istom nivou. Pitam se da li upotrebom benzina kod čišćenja motora od masnih naslaga kod savremenijih motora naročito onih sa turbinama može dovesti do nekih oštećenja i da li su ova sredstva za čišćenje samo marketinški proizvodi kako bi se što više imalo profita. Pozdrav 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...