neshaoct 9590 Posted December 11, 2010 Audijevo novo oružje za 24 sata Le Mana je novi LMP1 sportski auto Audi R18, koji je premijerno predstavljen 10. decembra u Audi Sportparku u Ingolstadt-u. Rad na Audiju R18 je počeo sredinom 2009. godine, a pre trke 24 sata LeMana 11. i 12. juna 2011. (gde će Audi nastupati sa tri R18) učestvovaće i na trci 6 sati Spa-Francorchamps u Belgiji (8. maja 2011.). R18 će pokretati 3.7 litarski TDI V6 (u paru sa novom šestostepenom transmisijom), ali Audi nije saopštio snagu motora ovog sportiste sa LED prednjim svetlima.preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted December 11, 2010 (edited) A ovako ce izgledati njegovi vozaci Salu na stranu ,izgleda bas onako,ko neka alatka za trke ,a ne auto,sve je podredjeno performansama ,a zanimljivo je da je povrsina led svetala pa skoro veca od povrsine soferke Edited December 11, 2010 by mik Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted June 12, 2011 Udes Mike-a Rockenfellera sa Audijem R18 TDI na 24 sata Le Mana Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2333 Posted June 12, 2011 bas horor udesi dva audija,al ipak i alan mcnish i mike rokenfeler su prosli bez povreda,al je zato treci audi pobedio na ovogodisnjoj trci 24 casa le mans drugo i trece mesto su osvojili vozaci pezoa Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 30, 2015 2016. Audi R18 za WEC Audi je predstavio svoj novi automobil kojim će se takmičiti u World Endurance Championshipu (WEC). Automobil će nastaviti da koristi dizelski motor, dok će rivali Toyota i Porsche koristiti benzinske motore. Novi automobil će pokretati poboljšani 4.0 litarski V6 motor. Ipak, Audi će koristiti litijum-jonsku bateriju, kao što je slučaj sa Porscheom. Model ima redizajnirani prednji deo kako bi se poboljšala aerodinamika. ''Našim novim Audijeom R18 šaljemo jasan signal. Audi i dalje drži gas do daske u automobilizmu i namerno se oslanja na TDI, najuspešniju tehnologiju u automobilizmu i to u Le Manu'', izjavio je šef Audijevog motorsport odeljenja Wolfgang Ullrich. Audi je potvrdio da neće menjati vozače, ali da će smanjiti broj automobila sa tri na dva za trku 24 sata Le Mana. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 25, 2016 Audi predstavio svoje ''oružje'' za ovogodišnji WEC šampionat Fabrička ekipa Audija predstavila je unapređeni hibridni LMP1 prototip R18 s kojim će se ove sezone takmičiti u FIA-inom WEC šampionatu (World Endurance Championship) u koji je uključen i nastup na trci 24 sata Le Mana. U Audi Sportu kažu da njihov R18 sa svojim prethodnikom gotovo i nema zajedničkih komponenti. U skladu sa najnovijim regulativama FIA-e o dozvoljenoj količini goriva koje se može potrošiti na višesatnim trkama izdržljivosti, u Audiju su se najviše bavili načinima s kojima se može povećati štedljivost hibridnog prototipa najsnažnije kategorije LMP1. Za sada je objavljeno da je potrošnja goriva najnovijeg izdanja modela R18 smanjena 10 posto u odnosu na prošlogodišnju seriju. Audijev hibridni dizelski prototip, s papučicom gasa pritisnutom do kraja, raspolaže s ukupno 1.000 konjskih snaga, a električna energija će se ove godine preko generatora na prednjoj osovini prikupljati u litijum-jonskim baterijama. U cilju maksimalnog prenošenja snage na podlogu (i smanjenja prosečne potrošnje) aerodinamičari su na karoseriji prototipa optimizovali najveći deo ključnih karoserijskih komponenti, a takođe su modifikovane i proporcije jednodelne karbonske šasije. Uz sva urađena poboljšanja najnoviji R18, koji pored hibridnog sistema pokreće i turbo-dizelski V6 motor, štedljiviji je 32.4 posto u odnosu na prvi R18 koji je predstavljen 2011. godine. Uz bolju aerodinamiku, koja je ostvarena i drugačijim instaliranjem pojedinih komponenti motora, uštedi su dodatno pomogli lakši i efikasniji turbo-punjači. Suvišno je i pominjati da u Audiju ove godine na čuvenoj trci 24 sata Le Mana prošlogodišnje pobednike (Porsche) žele videti iza sebe. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 5, 2016 Audi obustavlja LMP1 program Audi Sport odeljenje će na kraju sezone 2016 zaustaviti svoj Le Mans LMP1 program čime je okončan sportski program koji je trajao 18 godina. Audi će se fokusirati na Formula E takmičenje kao i na DTM program. Rupert Štedler, Direktor UO AUDI AG, je pred 300 zaposlenih u sportskom odeljenju kompanije Audi najavio završetak Audi LMP1 trkačkog programa. Naravno, jedan od razloga je svakako veliki penali koje će Volkswagen Grupa morati da plati zbog afere sa dizel motorima. Audi će se okrenuti električnim vozilima tako da će Audi već od 2017. biti angažovan u Formula E šampionatu koji će spovoditi Abt Schaeffler tim. Audi će i dalje biti angažovan u DTM šampionatu, u kome je Audi ove sezone osvojio šampionske titule u kategoriji konstruktora i timova. Audi je tokom proteklih 18 godina osvojio 13 pobeda na 24 časa Le Mana, a sa tehničke strane Audi je prvi koji je pobedu na Le Manu osvojio sa vozilom koje ima turbo benzinski agregat sa direktnim ubrizgavanjem (2001 Audi R8 TFSI), sa dizel motorom (2006 Audi R10 TDI) i sa hibridnim pogonom (2012 Audi R18 etron quattro). preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted March 13, 2021 Na prodaju Audi R18 TDI Ultra, jedini primerak u privatnom vlasništvu Potpuno funkcionalni LMP1 automobil iz moderne ere, koji ne skuplja prašinu u podrumu svog proizvođača, ponuđen je na prodaju a nalazi se u Luksemburgu. Radi se o jedinom ispravnom primerku modela R18 TDI Ultra u privatnom vlasništvu. R18 TDI Ultra je ostvario četiri od ukupno 13 Audijevih pobeda između 2011. i 2014. godine. Primerak sa fotografija je napravljen bez hibridnih specifikacija što znači da nije komplikovan kao elektrifikovani e-tron quattro R18 koji se pojavio 2012. godine. Zbog toga će novom vlasniku biti mnogo lakše da ga vozi i održava. Sa brojem šasije #100, ovo je jedan od osam automobila sa istim specifikacijama, ali se nikad nije koristio za trke nego uglavnom za testiranja i FIA homologaciju. Zbog toga je transportovan na trke kao rezervni automobil. Godine 2013. je Audi modifikovan kako bi izgledao kao noviji automobil sa hibridnim specifikacijama kako bi se pokazivao medijima dok su ''pravi'' automobili korišćeni za testiranja i trke. Međutim, 2018. godine je vraćen na originalne specifikacije iz 2011. godine te ga je Audi Sport u potpunosti restaurirao. Od tada nije vožen, tako da su njegov 3.7 V6 dizel koji razvija 532 KS i sekvencijalni menjač spremni za novih 10.000, odnosno 7.000 km pre nego što im bude potrebno servisiranje. Cena je dostupna samo na upit. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites