Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
oktopod

Fiat Punto mk2 1.2 16v - pumpa za gorivo?

Recommended Posts

Juče preko dana upalim auto posle 35 sati stajanja na zimi i sve ok, pustih ga da radi par minuta i ugasih. Onda uveče krenem na basket, upalim ga normalno, radio je 10 sekundi i ugasio se. Struju ima. Verglam, verglam, ništa...

Poslednjih dana mi se dešavalo da trza kad dam jako gas, tačnije da ljulja ne baš da trza kao sa kablovima, čak mi je jednom na semaforu posle 20 sekundi rada u leru počeo da tripuje sa obrtajima, padnu vrate se padnu vrate se.

Ovih dana sam dosta vozio na rezervi, nemam para a puno obaveza koja bez kola nisam mogao da završim, tako da se bojim da je pumpa.

Kad dam kontakt ne čujem ono pištanje pumpe.

Odakle da krenem?

Kako da proverim da li je crkla? Koliko je komplikovana zamena? Jel se radi kroz otvor ispod zadnjeg sediša ili odozdo kod točka? Koja je cena nove otprilike? Da nije možda zapušena?

Pretpostavimo i da mi je možda crkao step motor jer imam i te simptome, da li možda auto neće da upali jer se ne otvori klapna pa nema vazduh za smešu? Da otvorim ručno klapnu pa probam? Prvo ću naravno primetiti da li motor mrda klapnu, čuje se na kontaktu da pišti i cakće kao i uvek kao da je pomera...

Auto ne mogu da odvezem u servis naravno, pa bih prvo sam da probam šta može.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao slicnih problema do pre neki dan.... Auto se gasio, trzao i morao sam stalno da ga turiram kada nije u brzini da mi se ne ugasi.

Zamenio sam pumpu, menja se kroz otvor u gepeku i nije nesto posebno komplikovana operacija ali kosta. Mene je kostalo 11.000 din. ali mi je majstor zamenio i neki senzor (davac) tako da racunaj da ce ti biti mozda malo jeftinije. Pumpu mozes da proveris samo mora da se izvadi. Na Medaku ima servis turbina i pumpi i ja sam bas bio pre neki dan i provera pumpe je besplatna!!! Ako si zainteresovan posalji Pm a ja cu ti poslati adresu tog servisa jer ne znam je ni ja ali cesto prolazim tuda pa cu ti zapisati....

E sad, ima i varijanta da se zameni samo ulozak pumpe (to ce ti svi reci da to ne moze jer ne mogu da nadju taj ulozak a i mrzi ih da se cimaju) i to izadje negde oko 6.500 din. To sam i ja kasnije saznao u drugom servisu gde sam menjao bobinu i cistio dizne i step motor. Sve moze samo se doooobro raspitaj........

Pozz

Edited by Zeka8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okači slobodno kontakt tog servisa ovde, nek vide svi :thumbsup:

Videću onda da probam sam da je skinem pa odnesem, drugačije nije isplativo :thumbdown:

Probaću naravno prvo neki komšijski znalac šta kaže...

Jel zna neko tačno kako se skida i na šta voditi računa? I da li je sigurno pumpa? Kako da proverim bez da odmah skidam ako može, jel može na nekom crevcu da se vidi dal štrca :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe :D E to sam i ja pitao onoga u servisu pa mi je rekao da mogu da je provere samo skinutu :wallbash:

Mislim da je ovo taj servis, ako nije ispravite me.... SERVIS Na Medaku su, preko puta one male crkve ako znate gde je.... :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Našao sam u AP sportu za 8500 neku Italijanskog proizvođača (nisam dobro čuo prodavca) "mitendorijam" tako nešto..

U Kitu me prvo pitali samo uložak ili cela, međutim posle pretrage baze mi rekoše da ide samo cela, cena 11400.

Jel zna neko kako se skida tačno i šta da gledam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, uhvatio sam malopre za gušu komšiju iz TV servisa i saznanja su sledeća.

Prvo smo proverili osigurače, sve OK.

Zatim smo skinuli poklopac pumpe i džek i merili napon na džeku. Pošto na taj džek ide i plovak, nije bio siguran u merenja šta je gde pa je vratio džek, ja sam zaverglao i pumpa se čula.

Onda smo kod dizni odvrnuli poklopac na onoj letvi preko koje gorivo dođe do dizni i tu ima pritisak (valjda i gorivo, on je gledo ja verglo, kaže "ima!"). To je izgleda najlakši i najbrži način da proveriš pumpu. Ne treba ni alat! :D

Tako smo došli do zaključka jer se i njemu isto desilo da su mi se zapušile dizne. Koja je verovatnoća da auto par dana cima kad se dodaje gas, onda jednom da se guši na semaforu, da bi se jedan dan odmah po paljenju ugasio i ne pali više a da su dizne?

Rekao mi je da sutra preko dana skinem dizne, stavim novinu pod creva i zaverglam. Trebala bi da izlazi čađ. Onda da zatvorim 3 a ostavim jednu otvorenu, nekom izolirkom npr pa da tako verglam i jedno po jedno crevo produvam.

Onda da odnesem dizne na čišćenje.

Da ih usput i provere kako rade, jer ako neka ne baca maglu nego piški, spaliće mi cilindar. Isto tako da vide koliko je koja dobra.

Ovo mi nije problem da uradim, ali pošto sam tanak sa parama, mnogo mi je i 20 eur a da ne rešim problem...

Proveriću prvo i da li svećice bacaju varnicu.

Ako bacaju, da nosim na čišćenje, koja je verovatnoća da je to problem?

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

dizne se povezuju na jednu metalnu cev tako da ne mozes da produvas crevo po crevo,a odakle moze da dodje cadj u sistem za gorivo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

u pravu si kad razmislim, ako glavna cevka dođe do te letve tj metalne cevi onda ne mogu jednu po jednu...mislio sam na prljavštinu i to...

nego jel pravilno razmišljam? eto odma da se osudi neko a ne da se pomogne...posle sto rečenica gde pitam kako da proverim, dobijem odgovor nek ti neko proveri a sad i vatanje za poštapalice, dal je čađ ili koks :D

Kako onda da produvam sve to malo, da ne bi čistio dizne džabe? Jel ostatak priče ima smisla?

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd ja cu malo samo da pomognem oko misteriozne marke pumpe "mitendorijum" :) koju je ti je prodavac rekao :whistle:

http://www.meat-doria.com/en/model_car_meat/applications/12752/FIAT%20PUNTO%20(188)%20-%201242%20cc%20-%201.2%2016V%2080%20(188.233,%20.235,%20.253,%20.255,%20.333,%20.353,%20.639,%20.63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oktopode skini ti tu pumpu i pravac u onaj servis sto sam ti rekao! Provera je besplatna tako da te, za sada, to nista nece kostati osim malo turda i vremena.....

I meni je pumpa radila ali dok je hladna, kad se zagreje pocne da brljavi tako da ima razlicitih simptoma. Mozda ti je filter na pumpi bas, bas zapusen pa ti pumpa ne daje dovoljan pritisak.. Na zalost, taj filter se ne menja :veryangry:

Pocni polako da eliminises jedno po jedno.... Kad zavrsis sa pumpom idi na svecice, kablove, bobine itd. jer ni ja ne mogu da verujem da su ti se dizne odjednom toliko zapusile da nece da upali uopste :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee, proslo je 12h(dvanaest). :harhar:

Salim se , razumes ? :thumbup:

Bas me interesuje sta je "ispalo" , jer mene vec neko vreme, citaj (s vremena na vrema) zeza pri paljenju. Jeste Stilo ali je pumpa skoro identicna ,

koliko sam ja uspeo da "snimim". Nisam uspeo da skinem istu. Probao pa odustao . Tesko bilo ma... :realmad: . Od tada nisam imao vremena , itd.

Ako mozes da mi kazes kojim alatom je "bezbedno" odviti ... Hvala BRATE ! :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oktopode, bez muke i odgovarajuceg alata ne moze kuci da se popravi auto. Ako ti toliko gori nadji nekog drugara, odslepaj auto kod majstora sa odgovarajucom opremom(ne tv mehanicara),pozajmi cca. 2000 din. za dijagnostiku i konstatovanje kvara, vreti auto kuci i cekaj lovu za eventualnu popravku. Ovako samo trosis vreme i zivce jer bez ALATA ne moze da se resavaju ovi problemi. Kao sto Nesa rece: Pritisak goriva, korektna kolicina vazduha,varnica u pravom momentu i mora da pali. Ukoliko svega ima a nece da pali nesto nije ok ili sa pritiskom goriva,falš vazduhom ili je preskocio. U svakom slucaju mora kod majstora bar na dijagnostiku i merenje pritiska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e moj kolega oktopode kada bi ti samo znao koliko kvarova postoji koje mogu da dovedu do tvog problema,pa ponekad i mi majstori pored sve opreme i alata ubijemo se da nadjemo gde je koska.ti i tv komsija ste pogledali sto je u vasoj moci dalje samo mozete da pipate u mraku pa ako natrcite na kvar ili ne daj boze napravite nesto gore slucajno trazeci problem pa izadje skuplja dara nego mera.sto rece nesa nisi ti od juce na forumu pa se ocekuje bar malo preciznije baratanje pojmovima jer lako moze doci do zabune kao sto sam ti ja postavio pitanje za garez...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svim zainteresovanima :D

Problem sam rešio onaj dan sasvim slučajno, problem je bio što mi je pukla šipka nosač KN filtera i prohromske cevi, pa je ceo filterski sklop skakutao po džeku koji ide od kompa do bobine, tako se dešavalo da kad verglam sa skinutom svećicom ima struje, kad je vratim nema...čista podudarnost, kad verglam ceo sklop skače po tom džeku i čas oće čas neće...

Kabl džeka pojačan izolirkom, stavljen nepolomljiv nosač filtera i otad nema problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je sledeci, normalno je upalio ujutru i par puta u gradu, a onda je samo poceo da vergla bez ikakve naznake da ce da upali. Bez ikakvog problema je posle upalio na plin ali na benzin nece i normalno ide bez ikakvog cimanja niti bilo sta ali ne cujem pumpu za gorivo da radi pa me zanima jel postoji jos neka opcija sem toga da je crkla?

I naravno neka preporuka oko prodavnice gde kupiti drugu a da nije 8500 :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pumpa da li radi možeš da proveriš tako što ćeš da otvoriš poklopac na 2 šrafa valjda, onaj okrugli crni ispod zadnjih sedišta. Veruj mi tek se tad čuje lepo, ja isto kad mi auto nije palio kao da sam ubedio sebe da je ne čujem, a kad otvorih čujem je :D

Ako se ne čuje, onda klasika, proveri osigurač ako je dobar skini kontakte sa pumpe pa meri napon da li dolazi kad daš kontakt...

Merenje pritiska iz pumpe ne radi baš svako, nemaju manometar, a pritisak ti je isto bitan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sam vec proverio u medjuvremenu, struja uredno dolazi i prekida se posle 2 s otpr kao sto i treba ali od pumpe ni glasa tako da sam sad u potrazi za novom ali bre nisu normalni sa cenama ko da je od zlata . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko je spominjao da može da se kupi bez uloška nekog...

Vidi skini crevce što ide na rail, to ti je ona šipka kod dizni, treba tu da curka gorivo kad verglaš, ali mislim da možeš i samo da odvrneš poklopčić na tom railu sa strane pa tako da vidiš jer se crevo malo teže skida..

SP_A0046.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od ranije vec zeza, teze je palio pa se cak i gasio valjda dok nenabije dovoljan pritisak u sistemu . . . Probacu ja pumpu kad skinem da vidim jel hoce da vrti van rez. pre nego sto kupim drugu za svaki slucaj mada uvek se cula cim dam kontakt ali sad bas nista tako da nema bas neke dileme. Da je do neceg drugog ne bi ga vozio na plin bez problema :rolleyes:

A taj samo ulozak je 2500 jeftiniji od cele pumpe ali nije bas 100% sigurno da nece biti problema posle . . .

Edited by Ticma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa taj fazon, samo ti kažem mene kad je zezalo kao da se nije čula pumpa a uvek se pre čula :D to ti je neki ono trip kad misliš da ne radi neš...

Ako te već zezao, koja je verovatnoća zapušenosti, mada to sam i ja pitao za moj slučaj, mnogi rekoše da ne može toliko da se zapuši da neće da upali, ali mom komšiji na Mercedesu starom beše baš tako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve sam ja to vec bio rasturio, samo otpor na pumpi nisam uspeo da izmerim malo mi je nedostupno. Mada sam skoro skroz uvo stavio bio na pumpu i kad se da kontakt nema ni najmanjeg zvuka, a posto struja dolazi mislim da je to jedini logican ishod . . . nazalost. A posto nemam pojma kako se skida verovatno ce kod Mikija prekosutra osim ako ne nadjem negde uputstvo :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze, imao sam isti problem pre dve nedelje. Normalno upalio, parkirao, da upalim opet, nista. Nema zujanja ispod zadnjeg sedista. Osigurac u redu, napon dolazi na pumpu ali dzaba kad se ne cuje. Pomislio na najgore da je otisla pumpa. E sad, kod mene je bio sledeci problem. Skinem crni poklopac ispod sedista, izvadim pumpu... To je bio malo zeznut posao jer sam morao da pravim alat da bi je skinuo, a izgled tog alata sam nasao u knjizi PUNTO mk2 Haynes service book. Buksna na zici preko koje pumpa dobija plus je oksidirala i tu mi je pumpa gubila kontakt. Ocistio kontakt i buksnu i sve OK. To je bio problem kod mene. Inace ovu knjigu imas da skines na forumu u pdf formatu

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...