Jump to content
FAS Goran
Dukabre

Punto 1.9 JTD - problem sa grejanjem

Recommended Posts

Pomagajte drugoviiiii :question:

Drugari imam problem sa grejanjem u pitanju je punto 1.9 jtd 2000god, zamenjen stari antifriz i sipan paraflu crveni ali desava se konstantno da posle duže vožnje kazaljka temperature stoji na prvoj četvrtini kao zakucana i ne pomera se odatle, kad radi u mestu temperatura stigne do polovine skale ali u oba slucaja grejanje je katastrofa jer unutra uduvava hladan vazduh sve dok na eksplozivnoj posudi (ili posuda za dolivanje rashladne tečnosti) ne odvrnem čep i u tom momentu šišti vazduh pod pritiskom iz nje posle toga kreće topao vazduh u kabinu, sve dok ponovo u eksplozivnu posudu ne nabije pritisak i spusti mi tečnost na minimum, kada pustim vazduh iz nje tečnost bude daleko iznad maksimuma.

I još nešto me zanima na koliko po skali treba da mi uključi ventilatore jer mi je digao temperaturu do polovine ali nije uključivao, nisam smeo da ga pustim preko pola da nešto ne zaj.... :wallbash:

Šta mi je činiti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze,ja imam jtd punta,meni pali ventilator kada predje polovinu,tj cim izadje iz one debele crte na polovini,ali mogu ti reci da mi veoma retko pali ventilator.

E sad i meni je kada sam ga uzeo dizao temp samo do cetvrtine,ali sam promenio termostat pa je od tada sve ok,ali ne znam sad za taj stos sa posudom,ja to nisam imao.nadam se da sam ti koliko toliko pomogao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

svaka pomoć je dobrodošla :thumbsup:

i ja sumnjam na termostat ali ovo mi je prvi diesel pa ne znam kako se ponaša

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomagajte drugoviiiii :question:

Drugari imam problem sa grejanjem u pitanju je punto 1.9 jtd 2000god, zamenjen stari antifriz i sipan paraflu crveni ali desava se konstantno da posle duže vožnje kazaljka temperature stoji na prvoj četvrtini kao zakucana i ne pomera se odatle, kad radi u mestu temperatura stigne do polovine skale ali u oba slucaja grejanje je katastrofa jer unutra uduvava hladan vazduh sve dok na eksplozivnoj posudi (ili posuda za dolivanje rashladne tečnosti) ne odvrnem čep i u tom momentu šišti vazduh pod pritiskom iz nje posle toga kreće topao vazduh u kabinu, sve dok ponovo u eksplozivnu posudu ne nabije pritisak i spusti mi tečnost na minimum, kada pustim vazduh iz nje tečnost bude daleko iznad maksimuma.

I još nešto me zanima na koliko po skali treba da mi uključi ventilatore jer mi je digao temperaturu do polovine ali nije uključivao, nisam smeo da ga pustim preko pola da nešto ne zaj.... :wallbash:

Šta mi je činiti?

Mozes da se oprostis od karika ili je glava sxebana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj da otvaraš posudu za dolivanje rashladne tečnosti.

Sve što si napisao veoma liči na termostat. Čak i sa ispravnim termostatom jtd sporo diže temperaturu ali mora da stigne do polovine i tu da ostane.

Ventilator se veoma retko uključuje i leti a kamoli zimi ali ne radnij temperaturi, pola skale ne treba da radi ventilator. Ja sam svog čuo samo kad upalim klimu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...sve dok na eksplozivnoj posudi (ili posuda za dolivanje rashladne tečnosti) ne odvrnem čep...sve dok ponovo u eksplozivnu posudu ne nabije pritisak i spusti mi tečnost na minimum...

Ekspanziona posuda. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj 1.9 jtd 2001 podigne kazaljku do polovine i to je normalno,tacnije pola milimetra ispod,ventilator jos nisam cuo.Dok mu je protokomjer bio stari i zacepljen podizao je temperaturu za milimetar vise,trosio je vise,opet se ventilator nije palio.Kod mene sve izgleda u redu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

otidji kod majstora da pogleda. ako je odzracen sistem termostat nema veze s grejanjem kabine ako se auto pusti da radi u mestu i kad je igla na pola treba da duva vrelo unutra. ako to nije slucaj mozda dihtung glave pusta kompresiju ili je glava pukla ...tad iz cantre izlazi neki dim smrdi na sumpor i ima crnog taloga...kad je cep skinut od pocetka...ako je zavrnut creva do hladnjaka budu tvrda. ps mozda se i odlepilo radno kolo pumpe za vodu pa ne vrti al opet pravac pouzdan majstor.

Edited by Goran a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nesto ipak ne verujem da je dihtung... imao bi onda da vidi svasta u posudi. Ali ko zna. Kod mene slabo greje takodje dok se ne zagreje do radne temperature posle toga greje lepo! Prvo ti promeni termostat, pa ces videti za dalje ako je kojim slucajem nesto ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne daj Bože da je ono što mislim da jeste ap svoj prilici to je. Dihtung glave! Možeš ti da probaš sa termostatom i biće dobro da je on. Međutim ti nemaš grejanje u kabini zato što ti se stvara vazdušni čep u rashladnoj tečnosti a taj vazduh nabijaju klipovi kroz oštećen dihtung. Ne mora da bude ničega u rashladnoj tečnosti, može da bude čista a da je dihtung probio. Možeš i da manometrom izmeriš pritisak u sistemu za hlađenje motora, na čepu te posude bi trebalo da piše koliko bari je normalan pritisak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi u kojoj je fazi, nadajmo se da nije to. I valjalo bi da nije. To kad baca beli dim to je već velika pukotina na glavi ili je dihtung dobro probijen. Bude i da se taj problem javlja samo kad auto dostigne određenu temperaturu jer se rupa otvara i.t.d Ne treba biti isključiv, svakako ovo nije problem koji se na forumu rešava. Ovo je za dobrog majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na odgovorima, auto je danas ostao u servisu pa ću javiti šta se dešava. :wallbash:

Ne daj Bože da je ono što mislim da jeste ap svoj prilici to je. Dihtung glave! Možeš ti da probaš sa termostatom i biće dobro da je on. Međutim ti nemaš grejanje u kabini zato što ti se stvara vazdušni čep u rashladnoj tečnosti a taj vazduh nabijaju klipovi kroz oštećen dihtung. Ne mora da bude ničega u rashladnoj tečnosti, može da bude čista a da je dihtung probio. Možeš i da manometrom izmeriš pritisak u sistemu za hlađenje motora, na čepu te posude bi trebalo da piše koliko bari je normalan pritisak.

na čepu čantre piše 1.4bar na merenju pokazao neznatno nižu vrednost, tako da sam tek sad pogubljen. :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz

Problem je slabo grejanje u kabini.Smrznem se u autu i nakon 15 kilometara nece da greje unutra iako je dostigao odavno radnu temperaturu!

-Znaci proverio sam termostat ispravan!

-odzracivao sistem iako je antifriz menjan odavno

- :realmad: E onda sam poludeo i pokusao da doprem do malog hladnjaka u kabini na -6 napolju smrznem sa kao...Skinem sve moguce plastike sa table,airbag,volan otkacim tablu...haos i na kraju odustanem :wallbash: jer nisam vise osecao prste! :thumbsup: Problem su mi bili svi kablovi i vidim da je komplet grejanje upakovano u poseban sistem plastika za sta bi mi trbalo jos puno puno vremena!

-Uglavnom primetio sam na cevima za grejanje sto ulaze u kabinu da jedna je ekstra vruca dok druga sto izlazi je mlaka kad je upaljen ventilator.Kad ugasim ventilator ona se polako greje i bude jednako vruca kao i ulazna cev i cim upalim ventilator dune topao malo vazduh i to je to.

Znaci mislim da mi je taj mali hladnjak zacepljen ali ne skroz jer ipak ima neke cirkulacije vrele vode ALI to je jako malo!!!

Nema dovoljne cirkulacije vrele vode kroz hladnjak i ventilator totalno rashladi taj grejac kabine

Sta da radim?Jel ima neko ideju,iskustvo?Jel moguce da se zacepio-auto je 2002god.

Ako ima neko slike tog grejaca kabine i li bilo sta.Pomagajte napolju je -10 a u puntu-9

Share this post


Link to post
Share on other sites

moguce je cak mislim da sam skoro pisao o tome.meni je uspevalo da ih odpusim kombinovanjem ispiranja i izduvavanja kompresorom.skidao sam ta dva creva i to radio bez skidanja instrument table ali na ovoj temperaturi i napolju to uraditi je golgota

Share this post


Link to post
Share on other sites

talog,kamenac,razna prljavstina.postoji ali ti ne bih savetovao da ga sipas jer cesto procuri na sve strane nakon toga.najbolje je cesma,crevo pa malo kroz jednu malo kroz drugu cev ali prvo poskidas creva.eventualno blagi rastvor domestosa i tople vode i da odstoji koji minut

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok probacu nesto od toga.

Reci mi samo da li Punto ima neki ventil koji pusta toplu vodu u kabinu ili je u pitanju klapna samo sa kojom usmeravamo vazduh? Ako ima taj ventil mozda mi on ne otvori kako treba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo da zavrsim sa ovim problemom. :thumbsup:

Ipak je bio zacepljen grejac kabine!Skinuta creva ispod haube sto vode do njega,ispusten antifriz a untra u "mali hladnjak" sipana voda i tecni kalgon za skidanje kamenca i ostavljeno pola sata.Kasnije ispirano sa mlazom vode i prikopcavano na kompresor.Brdo kamenca je bilo unutra!

Ali eto reseno je i to hvala svima a posebno: mikisxy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan belli pa klima i ne može da radi na ovoj  temperaturi gde jedva bude 2 u plusu. Možeš ti do sutra da pališ klimu i misliš da ako svetli žuta lampica klima radi a zapravo ne uključuje kompresor niti će ga uključivati čim temperatura bude ispod 6-7 u plusu.

 

A za grejanje, pitanje je kakav ti je termostat i da li uopšte dostigne  radnu temperaturu. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...