Jump to content
Goran
Purasevic

Fiat Punto mk.1 & mk.2 - slabo grejanje / slabo duva / odzračivanje / antifriz

Recommended Posts

Na ovoj temperaturi (>15 C) i ako motor ima radnu, treba jaja da ti se tope ili bar da se oznoje. Vozila koja nemaju polen filter pate i od smeća poput lišća i sličnog što zacemetira mali hladnjak sa spoljne strane. Znači kad prebaciš klapnu na grajanje ventilator jedva izduvava.Kod nekih vozila kad se skine ventilator, može usisivač da dohvati mali hladnjak i da solidno očisti.

Problem može da bude i kad se stavi neko polovno crevo sa nekog krša koje je puno kamenca sa unutrašnje strane. Tad se ta go.na lagano odlepljuju sa creva i cementiraju mali hladnjak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Garant je to u pitanju.. Tačno ću da vidim to kada budem imao vremena da očistim, pošto mi baš slabo greje u odnosu na to kako je grejalo prošle godine, baš je bio taj rad, can feel sweat of my balls :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi danas sam bas cackao oko tih creva i solja i iznutra iz kabine... taj mali hladnjak kazete da skinem, ali kolko kapiram nije bas pristupacan a nesto mi se ne skida deo kontrolne table pa da doprem do njega :/

Koliko kosta novi mali hladnjak ?

ili ako neko od vas koji ste imali iskustva moze da mi ostavi broj moba da pozovem da mi lepo objasni. nisam neki forumas i ne volim da cekam odgovor 3 dana :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim Punta 2004. 1.3 mjet i kakva su vasa iskustva sa grejanjem na ovom vozilu? Termostat je ispravan,polen filter nov,ceo hladnjak sam pokrio sa kartonom ali ne pomaze.Dobro on duva u kabinu ali jako slabo greje,temperatura motora se jako sporo podize.treba ga voziti 20km da bi malo ugrejao auto.Da li je neko stavljao plasticnu zastitu ispod motora (suspleh) i da li pomaze u brzem grejanju motora?

Dodje mi da ubacim smederevac mesto zadnjeg sedista pa da se ugrejem ko covek biggrin.gif

Ovaj isti problem mi se pojavio na istom autu mk2b 1.3 mjet ovih zadnjih hladnijih dana!Iz ventilacionih otvora jako slabo izlazi topao vazduh,gotovo mlak pa cak i kada je kazaljka temperature na sredini,tj. na radnoj temperaturi.Zanimljivo je da je donji dio centralne konzole ispod pepeljare gdje su drzaci za case,gotovo vreo!Da li je iko imao ovaj problem i rijesio ga!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi treba mi pomoc vezana za grejanje u kabini punta mk2a!

Termostat je skroz ok, normalno postize i drzi radnu temperaturu motora, dovodno i odvodno crevo do malog hladnjaka u kabini je podjednako vrelo, cak sam mali hladnjak i procistio vodom iz motornog prostora, mlaz ciste vode prolazi skroz normalno, ispusten vazduh iz sistema... Znaci sve ok, ali grejanje u autu nikakvo - skroz slabo! Sumnjam da su mi klapne za topao i hladan vazduh zaglavile... Sajla nije spala sa tockica i nije pukla jer osecam otpor dok je okrecem! Kako doci do tih klapni i razraditi ih? Da li moram sve da skidam, celu tablu, volan...? Dajte neko uputstvo ako znate, ili gde da skinem uputstvo za popravku kvarova na fiat punto mk2a!

Izvinite na opsirnosti, ali problem je nevidjen! Hvala unapred

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi treba mi pomoc vezana za grejanje u kabini punta mk2a!

Termostat je skroz ok, normalno postize i drzi radnu temperaturu motora, dovodno i odvodno crevo do malog hladnjaka u kabini je podjednako vrelo, cak sam mali hladnjak i procistio vodom iz motornog prostora, mlaz ciste vode prolazi skroz normalno, ispusten vazduh iz sistema... Znaci sve ok, ali grejanje u autu nikakvo - skroz slabo! Sumnjam da su mi klapne za topao i hladan vazduh zaglavile... Sajla nije spala sa tockica i nije pukla jer osecam otpor dok je okrecem! Kako doci do tih klapni i razraditi ih? Da li moram sve da skidam, celu tablu, volan...? Dajte neko uputstvo ako znate, ili gde da skinem uputstvo za popravku kvarova na fiat punto mk2a!

Izvinite na opsirnosti, ali problem je nevidjen! Hvala unapred

Ako je jacina duvanja slaba-promeni filter klime. Moguce da je on toliko zapusen da vazduh od spolja ne moze unutra da potera vruc vazduh u kbinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto nisam najbolje skontao čitajući temu... Ozračivanje sistema se radi kada temperatura motora varira? Ili ima veze i sa grejanjem u automobilu? Meni lepo diže temperaturu i ona je konstantna, stoji na sredini non stop, ali me zeza grejanje u kabini, ne mogu da ga nazovem ni mlakim, jer je hladnije od mlakog, ali dovoljno da mi ne magli auto unutra, a kada palim auto ne čujem nigde nikakvo klokotanje :question: prekjuče sam prešao oko 100km, ali pošto su uslovi puta bili loši, auto je odradio oko sat i 20 minuta, pa nazad još toliko i kada sam pristizao kući počelo je da greje za neku nijansu toplije nego što je bilo ranije, ali ni to nije zadovoljavajuće, jer mi je prošle godine grejalo da sam morao da skidam jaknu kada ulazim u auto... U septembru sam menjao antifriz, kada sam radio mali servis, možda majstor nije nešto uradio kako treba? Možda se nešto zapušilo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je začepljen mali hladnjak tj smanjen protok vode kroz njega. Dovodno crevo u mali hladnjak trebalo bi da bude tvrđe (zbog pritiska pumpe) a odvodno mekše i hladnije (to probaj kad neko drži obrtaje). I ako imaš ono početno da dune toplo i posle sve hladnije to začepljenje malog hladnjaka. Možeš da proveriš protok tako što nabiješ obično crevo sa česme i treba da ima puni izlazni mlaz. Imaš Liqui Moli tečnost specijalno za tu namenu. Ako ona ne pomogne uzmi dva creva (stegni šelnama za malji hladnjak) i napuni mali hladnjak sonom kiselinom. Creva su tu čisto da mali hladnjak bude pun kiseline, kako bi dobro nagrizla kamenac i da se ne proliva.

Drugi scenario da se mali hladnjak (ako slabo duva unutra i nemaš filter klime) spolja zaprljao sa lišćem ostalom štrokom. Tada isto ventilator probija kroz malu površinu hladnjaka i brzo se izgubi grejanje.

Treći scenario da moraš da menjaš mali hladnjak, tada nađi dobar polovan i izbegavaj one kineze imaju da libroj cevčica i slabije greju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A do malog hladnjaka se vidim teško dolazi? Meni duva konstantno ista toplota, ako tako mogu da je nazovem, ne varira uopšte, već sve vreme duva mlako, kažem sada za neku nijansu toplije nego pre dva-tri dana... Čuo sam se sa majstorom koji mi održava auto, kaže da ovih dana treba da mu neko doveze u radionicu Punta sa istim problemom, tako da sam mu rekao neka vidi on prvo tamo šta bi moglo to da bude, pa ću ja verovatno tek sledeći vikend na pregled...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lele al ce se smraznes..., ne znam sta da ti kazem, pregledaj klapnu ako mozes pre vikenda, mozda zatvara samo delimicno

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam promenio kazance grejanja.Jes kostalo me kao svetog petra kajgana ali sada ne mogu da vozim kolko jako gerje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo danas mi je radilo fino, i dalje ne kako treba, ali dovoljno... tačno se tu neka klapna zaglavila ili je nešto zapušilo :vava:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto greje dobro do -2 posle toga samo mlako grejanje prije neki dan kad je bio -10 nikako da greje.Moj drugar dao savet da stavim karton ispred hladnjaka 2\3 hladnjaka sam pokrio kartonom sada greje i temperatura na tabli stoji na sredinu sa i bez kartona.da lito steti motoru ili bilo koji savet od vas POZDRAV svima

Isti slučaj kod mene... Do sada je grejao odlično. Krenem ujutru na posao, upalim motor, sačekam par minuta da se zagreje motor i krenem. Grejanje mi je na maksimumu i polako pojačavam jačinu duvanja kako bi osušio šoferku. Čim se postigne radna temperatura motora, intenzitet grejanja je odličan.

Međutim prekjuče i sinoć, sve to isto uradim, a on duva hladana vazduh. Radna temperatura motora je postignuta, a on i da lje duva hladan vazduh. Napolju je bilo oko - 15 stepeni celzijusa.

Kako to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri da lisu oba creva koja ulaze u mali hladnjak vruca, ako jesu, proveri klapnu za grejanje, Mislim. barem mrdni nekoliko puta toplo-hladno, mozda je ona zaglavila, a ako si taze menjao antifriz, mozda ti je ostao vazduh u sistemu...Meni se isto desilo juce ujutru po onom mrazu, temp. dosla do 80c a on duva hladno. Malo sam mrdao klapnu, nakraju i ozracio sistem i greje ubija..a sta mu je tecno bilo ne znam..Dva dana pre toga sam ga vozio, grejao je odlicno, i ostavio sam ga na poziciju za grejanje, nista nisam dirao i eto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam preksinoć namestio grejanje kod mene na Puntu, imao sam vazduha u sistemu. Dešavalo mi se npr kada je temperatura motora na pola da slabo greje, i kada dam gas preko 3000 4000 obrtaja temperatura se naglo spusti za dve tri crtice i krene bolje da greje. Posle par sekundi se kazaljka vrati na pola a grejanje opet jako slabo.. Ispuštao sam vazduh i na crevu od isparivača za plin jer je sad on najviša tačka. Još sam primetio da su creva od hladnjaka sa svoje donje strane bila hladna dok nisam ispustio vazduh.

Na svu muku uspeo sam da s_ebem i šrafić za ispuštanje vazduha kod malog hladnjaka, i da izgubim šrafić za ispuštanje vazduha na hladnjaku motora, sa sve gumicama. Kod malog hladnjaka sam stavio običan šraf M6, a na hladnjak motora šraf M8, na svu sreću navoj je standardni.

Sent from my ST17i using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri da lisu oba creva koja ulaze u mali hladnjak vruca, ako jesu, proveri klapnu za grejanje, Mislim. barem mrdni nekoliko puta toplo-hladno, mozda je ona zaglavila, a ako si taze menjao antifriz, mozda ti je ostao vazduh u sistemu...Meni se isto desilo juce ujutru po onom mrazu, temp. dosla do 80c a on duva hladno. Malo sam mrdao klapnu, nakraju i ozracio sistem i greje ubija..a sta mu je tecno bilo ne znam..Dva dana pre toga sam ga vozio, grejao je odlicno, i ostavio sam ga na poziciju za grejanje, nista nisam dirao i eto.

Gde se tačno nalazi taj "mali hladnjak"?

I na šta konkretno misliš kad kažeš da mrdnem klapnu? Jel može neko slikovno objašnjenje? :blushing:

Ja ništa nisam dirao, jednostavno je dobro grejao, pa je na onom jakom minusu počeo da duva hladno, pa sad opet dobro greje...

Sve što sam dirao je promena položaja komandi za grejanje....

Komande_za_grejanje.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali hladnjak ti je u stvari taj hladnjak koji ti sluzi za grejanje i nalazi se u kabini vozila. Kada otvoris haubu pogledaj sva creva za vodu. Videces dva mala creva koja idu kao ispod filtera za vazduh i ulaze u kabinu vozila, imas i jedan cepic na jednom od njih koji se srafcigerom odvija, videces ih lako.

1038_060712_142026_491_PTIMG.jpg

Na glavnom hladnjaku imas takodje sraf (plasticni zuti), koji sluzi za ispustanje vazduha. Nalazi se ispod levog fara i odvija se rucno. Ako hoces da proveris da liimas vazduha u sistemu, sacekaj da se zagreje auto, pa dok radi auto, prvo odvij ovaj sraf na glavnom hladnjaku i sacekaj dokle ne pocne da curi antifriz, pa odmah zatim odvij sraf na malom crevu koje ulazi u kabinu( ono ispod filtera za vazduh) takodje dokle nepocne da curi antifriz. Za pomeranje klapne sam i mislio na ovo sto si ti radio, drugacije nemozes, ona je unutar same table.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim forumasima , imam problem sa jednim fiatom 1.2 8v kada auto u leru radi grije kao lud dok se auto vozi grijanje je slabo skroz, do cega bi moglo biti?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako se grejete na Puntu? Jel preko motora ili sa klimom? I nije mi jasno na primer kad gurnem onaj prekidac od ventilatora prema unutra trebalo bi da greje preko motora,i to i radi,al posle nekog vremena izbaci sam prekidac,i posle kad opet stisnem nece da ostane stisnut al ne znam zasto?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cek, cek... Nesto si ili pobrkao ili te ne razumem :) Kakvo grjanje klimom na puntu? Punto ima samo manuenu kllimu i ne moze klima da greje? Kompresor klime sluzi da rashladi auto, grejanje ide preko motora i samo tako i moze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...