Jump to content
FAS Goran
Purasevic

Fiat Punto mk.1 & mk.2 - slabo grejanje / slabo duva / odzračivanje / antifriz

Recommended Posts

Juče sam primetio problem... grejanje mi radi odlično, ali kada uključim i grejanje za noge, što mi je za ovo vreme jako potrebno, na mestu gde treba da greje suvozačeve noge, bije hladan vazduh, upalim stakla i noge, sve greje toplo osim suvozačevih nogu... Ovo mi je prva zima sa njim i nisam primećivao kako je do sada bilo, ovo sam primetio juče sasvim slučajno... šta li bi to moglo da bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim Punta 2004. 1.3 mjet i kakva su vasa iskustva sa grejanjem na ovom vozilu? Termostat je ispravan,polen filter nov,ceo hladnjak sam pokrio sa kartonom ali ne pomaze.Dobro on duva u kabinu ali jako slabo greje,temperatura motora se jako sporo podize.treba ga voziti 20km da bi malo ugrejao auto.Da li je neko stavljao plasticnu zastitu ispod motora (suspleh) i da li pomaze u brzem grejanju motora?

Dodje mi da ubacim smederevac mesto zadnjeg sedista pa da se ugrejem ko covek :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat je ispravan,on otvara tek kada je temperatura kod polovine,ali je problem sto nikako da dodje do pola skale.hladnjak i creva su hladna ko led sto znaci da je termostat svo vreme zatvoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije termostat zaglavljen,on i treba da bude skroz zatvoren dok se motor ne zagreje na nekih 85 stepeni (ne znam na koliko tacno otvara) pa tek tada da pocne sa otvaranjem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta ste se uvatili za taj termostat, prvi put ste bili u pravu ali su bili i drugi simptomi pa sam termostat zamenio i taj deo priče je ok, evo ja sam detaljno opisao moj problem i nikako nema logike da bude vezano za termostat, jednostavno kao da pri upaljenom ventilatoru vazduh toliko hladi mali hladnjak da se ohladi cela rashladna tečnost pa pada i temperatura motora. Kako ugasim ventilatore eto i radne, kako ih upalim ona padne.

Bez ventilatora, 120 na sat ili stajanje na semaforu, -13 stepeni C, radna je tu, kad upalim venilatore a hladnije je od otprilike -3, nema ništa od ogreva :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije termostat zaglavljen,on i treba da bude skroz zatvoren dok se motor ne zagreje na nekih 85 stepeni (ne znam na koliko tacno otvara) pa tek tada da pocne sa otvaranjem.

Možda je zaglavljen tako da nije zatvoren, nego stalno propušta tečnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ugradio sam plasticnu zastitu ispod motora (suspleh) i ostavio sam karton na hladnjaku tako da je sada skroz ususkan motor i resio sam problem sa grejanjem,jos uvek nije bas extra ali je mnogo bolje nego ranije,a i dosta se sporije hladi motor kada se parkira negde na sat-dva.

Kada sam kupovao plastinu ima par modela i proizvodjaca,cene su svuda iste oko 2800-2900din ali se kvalitet dosta razlikuje.Tako da sam jedva nasao da plastika lici na nesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima hteo bih da pitam ako bi ste mi pomogli moj drug ima punto mk2 1.9 jtd 2003 god pa mu slabo greje ako mi mozete reci gde mu se ispusta vazduh,tj gde su slavinice kako bi mu ispustio unapred zahvaljujem.... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima dve slavinice,koliko ja znam. Gledano s prednje strane (spolja naravno),jedna je na hladnjaku (mislim da je ta na visoj tacki,ne mogu sad iz glave da se setim,davno sam ispustao vazduh) na levom gornjem uglu. Ta se odrvce i zavrce rukom. Kao leptir sraf je. Druga je negde ispod filtera goriva,na crevu,i za tu ti treba minus srafciger. Bolje duzi,jer je malo nepristupacna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sumnjamo na vazduh jer kad digne temperaturu duva mlako i oce da pada temperatura on kaze da nikad nije to ispustano kaze da je menjao antifriz pre 4 godine kaze da nije to ispustano,a i videcemo kakav je termostat moguce da je ostao otvoren pa da zeza treba da dodje kod mene sutra pa ce mo pogledati hvala svima koji ste odg.....pozzzzz :thumbup:

Edited by kanaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima!

Vozim Punta 1.9 JTD 2001. godiste i tokom ovih hladnih dana imam problem sa grejanjem u kabini, tacnije sa izduvavanjem ventilatora.

Temperatura je OK - na polovini, ali ventilator slabo izduvava vazduh u kabini tj. imam osecaj kao da su kanali kroz koje prolazi vazduh zapuseni.

Zamenjen je filtar klime, ali i dalje vazdu svabo izlazi na otvor za "noge" i "prednje staklo", pritom i taj mali deo vazduha koji izduvava je topao.

Da li je neko imao slican problem?

Hvala!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

imaš isti problem kao i ja.. mali filter je zapušen. negde imaš temu kako se čisti ako ne nameravaš da ga menjaš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li mozes malo blize da mi objasnis gde se nalazi taj "mali" filter? Znam da je filte klime ispod kasete kod suvozaca.

Hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam strucnjak ali mi se cini da pricate o istoj stvari... :coffee:

Ako je to slucaj, a siguran sam, onda je moguce da je neka klapna u pitanju. Misli se na zaglavljenost ili slicno ili je sam mali hladnjak zapusen,ispred kog se nalazi pomenuti filter.

Resenje: probati bez filtera pa ako je bolje onda je sigurno ovo drugo i ako je moguce isterati prljavstinu nekim vazduhom.

Medjutim , ako je problem klapna preporucujem nekog majstora.

Siguran sam da ce neko strucniji uskociti mada su spominjani slicni problemi u srodnim temama!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj hladnjak je iza centralne konzole i tesko je doci do njega. meni je jedna polovina hladnjaka bila hladna (citaj zapusena...) a duvao je po desnoj strani hladniji vazduh nego na vozacevoj. filter klime sam skinuo, kao da je malo bolje, ali i dalje je grejanje lose...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav...Hteo sam da pitam ako mozda neko zna, sta moze da bude u pitanju kad okrenem prekidac na grejanje skoro da nema razlike nego kad je okrenuto na hladnom? Duva hladno non stop. Temperatura je bila negde na pola i kada sam radio veliki servis na autu sve sto je moglo izmenjao sam stavio sam i drugi termostat, jer i prosle godine me je malo zezalo grejanje pa sam mislio da je to problem ali izgleda da nije. Da li neko ima predstavu sta moze da bude u pitanju?? Hvala veliko!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima! :) Kao što sam napisao u predstavljanju, vlasnik sam Punta Klasik iz 2009. godine, ali je pravi razlog registracije na forum Punto Mk1 iz 1999., koji poseduje moj drugar. Kao i svaki programer, on o svom autu brine kao prosečni Amerikanac o prirodnom priraštaju Zambije, a kako često koristimo njegov auto za izlazak u grad rešio sam da ga dovedem u pristojno stanje, pa makar mi to bilo poslednje! Automobil je kupljen 1999. u Delti, mesec dana pred bombardovanje, i od tada je u vlasništvu mog drugara i njegove porodice. Za to vreme je prešao skoro 143 000 km, što ga svrstava u primerke koji nisu mnogo gaženi.

Elem, automobil je zaista pun problema, ne preterano velikih ali tu su sve one sitnice koje itekako znaju da iznerviraju čoveka.

Napominjem da iskustva sa mehanikom koliko-toliko imam, jer su mi automobili hobi. :)

Antifriz u autu je užasan, kao da je neko uzeo i razmutio blato u hladnjaku.

Planiram da to zamenim u kućnoj režiji, pa me zanima kako odzračiti sistem - pročitao sam uputstvo na forumu vezano za odzračivanje sistema na Puntu Mk2, pa me zanima da li se postupak za Mk1 razlikuje.

Takođe, pošto je stanje postojećeg antifriza očajno, da li je potrebno pre sipanja novog antifriza sistem oprati i na koji način? Auto s vremena na vreme gubi antifriz, od maja do danas se nivo sa maksimuma spustio na minimum. Pošto je dihtung glave menjan pre godinu dana (auto je pomešao ulje i vodu)

hvala svima unapred na pomoći! :thumbsup:

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao svima

Nov na forumu :guitar:

Pa kaze zeza me grejanje...Punto 1.2

Skoro kupio punta i tek ovih dana javi se potreba za grejanjem.

Desava se - greje bukvalno desetak sekundi.

Odnesem u fiatov ovlasceni servis u KG-u pa cak ni oni ne znaju sta se desava...sistem ozracen, zamenjen antifriz ali i dalje ista prica. Sumnjaju da to ima neke veze sa plinskom instalacijom ali zvao sam par ljudi koji ugradjuju plin i kazu nema to veze.

E sad pojavi se jedan ''majstor za sve i svasta'' i kaze da od dva creva koja idu u kabinu samo je jedno toplo, drugo ne. Cackao i ja neznalica nesto i skapiram da je to crevo koje ide u kabinu toplo do racve a posle racve (bas pred ulaz u kabinu) crevo hladno...Bla bla ne znam dalje nista pa ako neko moze da pomogne bio bih mu zahvalan do neba :)

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je jedno crevo koje ulazi u kabinu toplo (i pod pritiskom-dakle tvrdo) a drugo hladno (i meko) znači začepljen mali hladnjak. I to što greje desetak sekundi je isto dokaz. Česmovča i ko zna koje sve đubre završilo u rashladnom sistemu i začepio tj dosta smanjio protok kroz mali hladnjak (tamo su i najmanje cevi). Imaš razna sredstva baš za tu namenu (Liqui Molli) i ako nepomaže onda rokneš kiselinu, mada ako je dobro začepio samo promena malog hladnjaka. Posle uzmi brusilicu čisto da vidiš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj kad vidoh temu da iznesem i svoje iskustvo.. Juče i prekjuče sam po prvi put ove godine palio grejanje i to mi je bilo na maksimumu, ali nešto mislim da mi je prošle godine grejalo daleko bolje, ovo jeste toplo, ali mislim da kada budu minusi neće baš da se pokaže bog zna šta, a možda se samo tripujem :turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...