Jump to content
FAS Goran
Purasevic

Fiat Punto mk.1 & mk.2 - slabo grejanje / slabo duva / odzračivanje / antifriz

Recommended Posts

Moj drugar ima Zastavu 10,made in italy,sa klimom,stara 2 i po godine,i od prvog dana,zimi,otvori za ventilaciju,onaj pored vozackog prozora i srednji,takodje do vozaca,izbacuju primetno topliji vazduh od onih grupisanih oko suvozaca, :question:

A to ja najbolje znam kao dugogodisnji suvozac :veryangry: u tim kolima,sreca da je auto nov i da su kederi dobri,pa nigde ne duva :lol:

Ovo sa zastavom 10,sam pomenuo.posto verujem da ona ima isti sistem ventilacije kao i punto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi da ne otvaram novu temu, koliko vremena vam prođe od ulaska u kola do kad se potpuno odmagle iznutra ???

pod uslovom da ne palite klimu ( koju ja ni nemam) i one zadnje grejače stakala ...

nešto mnogo magli iznutra kao da je star 20 god i da su kederi propali ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto pocne da duva toplije vec posle dva minuta.Al mislim da je tvoj problem u podesavanju.Probaj da odskrines prozor i recirkulacija vazduha mora da bude da vazduh ulazi spolja.U kolima je uvek veca vlaga nego napolju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne bi rekao baš sam se zimus igrao sa svim podešavanjima i konstantno je maglio po 20 tak min ...

doduše tad je bio kupe-van dok je sad limuzina ... (ubacio sam enterijer)

dugo i često je parkiran blizu Dunava pa valjda mnogo vlage povuče ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da ti nije do grejanja, jer i ako duva ladno on duva svež vazduh i odmagli...

Proveri da li ti je preklopnik na desno tj na vazduh spolja, ne da vrti ovaj iznutra, prebaci skroz desno ovaj okrugli, znači na max gore da duva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas stari trik,krpa natopljena u jaci koncentrat sampona za kosu ili za sudove.Sapunjiva stakla ne magle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio sam hladnjak i sipah novu tečnost Paraflu up crveni, 2 litre plus 2 litre destilovane vode.

Kad sam usipao tečnost, držao sam otvorenu onu pipu kod gornjeg creva, gde ulazi u hladnjak. Pustio motor da digne radnu temperaturu, na pola je stao, grejanje radilo fenomenalno.

Međutim, posle pola sata kad sam kretao na posao čujem klokotanje iz malog hladnjaka jedno 20ak sekundi. Ujutru pogledam, nivo tečnosti ispod minimuma. Dospem pola litre vode.

Ali opet se na kratko čuo klokot.

Upalio sam motor da radi, odvrnuo pipu i stiskao crevo dok se motor nije zagrejao na radnu temperaturu i voda počela da bućka kroz pipu. Više nemam klokotanje.

Ali opet je nivo tečnosti pao. Ovaj put na nešto više od minimuma. To kad je hladan. Posle vožnje je negde preko pola. Pre zamene mi nivo tečnosti nije oscilirao, bar ne ovoliko primetno.

Jel' mi ostao vazduh? Kako da ga ispustim? Sem pasuljem :w00t::evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nemam pojma, ja gledao po netu, spominju još jednu ali na gornjem crevu koje ide od motora do hladnjaka, tu ne spominju...

Koji je onda pravilan postupak pa da sa slikama napravim uputstvo? Odvijem je i šta radim?

Aj ceo proces ako neko zna od početka, koristiće nam svima :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali opet je nivo tečnosti pao. Ovaj put na nešto više od minimuma. To kad je hladan. Posle vožnje je negde preko pola. Pre zamene mi nivo tečnosti nije oscilirao, bar ne ovoliko primetno.

Sta znam, mozda nisi toliko obracao paznju. Meni stalno oscilira nivo izmedju minimuma i maksimuma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mislim da si u pravu, jer em nisam toliko obraćao pažnju em je pre čantra bila do maksimuma kad je hladan, pa je bilo manje slobodnog prostora tj vazduha u njoj koji bi se sabio od nadolazeće vode, odnosno pritisak je verovatno bio veći kad bi recimo na vruć motor otvorio čantru verovatno bi me pre prsnula tečnost, a sad bi možda samo rekla šuš ako me razumeš :D

Još nešto što sam rekao u temi o Paraflu, a i to verovatno nisam toliko baš zagledao pre nego mi je pukao stari hladnjak a može da ima veze, sa puknutom čantrom starog hladnjaka i sa ovim novim i novom tečnošću, nikako da mi se radna temperatura smiri na pola kao pre, dođe do pola na semaforu dok stojim, čim išaltam do treće ona padne maltene do one prethodne crtice...

Ne znam jel to može da ima veze sa zimom i ja nisam pre zagledao ili i to signalizira vazduh u sistemu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, popričah sa jednim drugarom, dođosmo do sledećeg zaključka.

Prvo, ja sam grešio što sam skroz odvijao tu slavinu tako što sam je odvrtao skroz i skinuo poklopac. Znači treba na topao motor dok motor radi da se odvrne ali samo jedan dva kruga tj malko da išišti para tj vazduh napolje i kad krene da curka tečnost zavrneš.

Drugo, našao sam i tu iza motora koja ide ka malom hladnjaku u kabini. Crevo donje koje ide iz velikog hladnjaka kad ispratiš, ono nalevo ulazi u motor a na desno ide ispred pa desno pored motora pa iza motora ka kabini.

E tu iza motora na crevu ima pipa koja se razlikuje od ove na hladnjaku tako što ima minus crtu kao za šrafciger. I nju logično samo malo odvrneš dok ne curne.

Znači neki generalni zaključak a zamolio bih nekog ko zna da kaže tačno da bih sa sve slikama napravio uputstvo koje valja "iz prve" a ne da me tamo ispravljate je sledeće:

Skineš donje i gornje crevo na hladnjaku da tečnost iscuri. Izgleda da je bolje da je auto na blagoj uzbrdici nego kontra, više iscuri.

Pošto su jeftine, promeniš lepo šelne na oba creva.

Vratiš creva.

Odvrneš skroz pipu na hladnjaku na gornjem crevu koje ide iz motora.

Skineš čep gde se sipa tečnost.

Sipaš tečnost.

Pritvoriš skoro do kraja pipu na hladnjaku, znači da ostane malo otvorena tj odvrnuta.

Otvoriš malo pipu iza motora.

Zatvoriš čep gde se sipa tečnost.

Upališ auto i čekaš da nabije temperaturu.

Pratiš pogledom pipe.

Kad krene da curi tečnost, zatvoriš tu iza motora.

Zatvoriš ovu na samom hladnjaku na gornjem crevu kad i iz nje izlazi tečnost.

To je to?

Probaš grejanje, pratiš temperaturu.

Narednih par dana pogotovo taj dan i sutra isprati nivo tečnosti u hladnjaku. Šta je zafalilo, dolij. Ponovi postupak ozračavanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Oktopod

Evo moje ozracivanje, ako ti moze pomoci, negdje u januaru sam mjenjao termostat na mom puntu (isti ko tvoj samo tamno plava boja) i evo kako sam radio:

1. Otvorio sam onaj plasticni cep na hladnjaku i onaj sto se otvara odvijacem tamo na crijevu koje ide prema kabini i naravno cep sa boce hladnjaka

2. Sipao sam paraflu i dest. vodu sve dok nije pocela da izlazi na onaj plasticni cep na hladnjaku i onda ga zatvorio

3. Sipao sam dalje tecnost dok nije pocela da izlazi tamo na onom drugom cepu koji se nalazi na crijevu koje ide ka kabini i zatvorio i njega

4. Sipao dalje tecnost do oznake max. i startovao motor i

5. Kad je temp. bila negdje na prvoj crti vratio cep nazad i cekao da upali ventilator 2 puta

6. Pustio da se ohladi skroz i ponovo iskontrolisao nivo tecnosti, po potrebi dolio opet do max.

Eto to je to, nisam imao nikakav zvuk klokotanja, temp skoci na radnu posle 5-6 minuta voznje i tu stoji bez obzira na uslove voznje. Nivo tecnosti uvjek isti , na max. kad je motor hladan, kad je zagrijan normalno malo preko ali to je to i nema nekih oscilacija u nivou. Nadam se da sam ti malo pomogao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kad je već krenuta tema da ne počinjem novu ako autor nema ništa protiv, i ja imam ovaj problem od kad sam kupio auto, sva creva, šelne, dihtunzi, gumice, tj sve sto ima veze sa rashladnim sistemom je promenjeno ili provereno, sve je suvo, nigde nema tragova, ne meša vodu u ulje a meni auto troši oko 2l tečnosti za hlađenje na 1000 km. Svi majstori u gradu ga videli i sve je ok. Čak sam i promenuo po preporuci tečnost sad koristim opel G12 i mogu da kažem da je Paraflu loš na spram G12, G12 mnogo bolje odvodi toplotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...sva creva, šelne, dihtunzi, gumice, tj sve sto ima veze sa rashladnim sistemom je promenjeno ili provereno, sve je suvo, nigde nema tragova, ne meša vodu u ulje a meni auto troši oko 2l tečnosti za hlađenje na 1000 km...

Nije moguće da je sve ok, a da auto gubi 2L na 1.000 Km. Da je moguće, onda bi imali bar 10 drugih ljudi sa istim Puntom kao tvoj koji bi se takođe žalili na isti problem.

Ne samo da nije ok, već moraš što pre u kršten servis kada već toliko tečnosti automobil gubi...

Jesi li bio kod Đukića?

http://autoservisi.cu.rs/zrenjanin/fiat-servis-djukic-doo/

Share this post


Link to post
Share on other sites

sva creva, šelne, dihtunzi, gumice, tj sve sto ima veze sa rashladnim sistemom je promenjeno ili provereno, sve je suvo, nigde nema tragova, ne meša vodu u ulje a meni auto troši oko 2l tečnosti za hlađenje na 1000 km. Svi majstori u gradu ga videli i sve je ok.

Evo da se i ja javim, imam 100% isti problem, znaci sve suvo i sve kao ok a auto troshi tecnost, samo sto meni ne trosi bas 2L/1000km, nego rekao bih oko 1L/1000km. Nazalost sad tek vidim ovu temu, ranije sam video neku drugu sa slicnim nazivom.

Da li je i kod tebe 1.2 8v motor? Javi molim te sta si uradio u vezi ovog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitao sam na vrelegume iskustva nekih ljudi koja nemaju blage veze sa logikom.

To je da im tečnost nakon nekoliko dana, nedelja, padne na minimum i tu stane. Oni doliju, opet isto. Na kraju su neki došli do zaključka da kad im padne na minimum, tu stane. Ako ne dolivaš, prestane da nestaje. Ako doliješ, nestane ali do minimuma.

Ne znam koliko vam ovaj info znači, meni se čini da je njima neka rupica možda se pojavila a ne vide da curi a nalazi se negde u nivou sa minimumom, drugo mi nema logike...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ To se i meni desava, samo na nivou ispod minimuma, znaci kad mi padne nivo do jedno 3cm ispod minimuma dalje ne pada vec stoji tu, medjutim ja uvek dospem ponovo do maksimuma, ono opet padne i tako u krug. Nema nikakve rupice definitivno na prelivnoj posudi, pretpostavljam da je malo manji pritisak u sistemu kad ima manje tecnosti i da se zbog toga to desava. Ali glupo mi je da ne dospem i da vozim sa nivoom ispod minimuma, pogotovo sad kad ide sve toplije vreme, dolaze vrucine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ta je prica i kod mene, gde je logika ni ja ne mogu da shvatim ali tako je, samo sto kod mene stane tacno na minimum i ja tako dosipam ko budala kao sto sam i gore napisao, ne bas malu kolicinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi,definitivno to nije normalno.ne sme da se pomera toliko nivo vode.ja sam na opelu imao slican problem,padne do minimuma i tu stoji ako sipas opet padne na minimum.e sad,vise vode,veci pritisak,meni je malo pustao hladnjak u kabini i to tek toliko da ispari za 2-3dana a ne ovlazi tepih.kad sam to promenio nisam vise imao taj problem.a drugaru je bio na puntu I 1,2 otiso dihtung glave motora i to na delu od vodenog prostora ka klipu i to vrlo malo tako da mu je tu trosio vodu,ali vozio ga je dugo tako bez problema i nije mu dimio pozadi

ps:moj savet je da kupis one opiljke za krpljenje rupa u hladnjaku.imas ih svugde,kostaju 100din a traju od 6meseci do godinu tako da nista ne smetaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam citao na vrelim gumama i neverovatno mnogo ljudi se zali na ovaj problem, ali ne nadjoh bas neki definitivan i konacan odgovor tj. resenje.

Da li moze neko od majstora da se oglasi u vezi ovoga ili neko ko je resio problem na svom autu...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...