Jump to content
FAS Euroauto Goran
Purasevic

Fiat Punto mk.1 & mk.2 - slabo grejanje / slabo duva / odzračivanje / antifriz

Recommended Posts

On 2/22/2016 at 10:16 PM, snebojsa said:

Evo ja da javim da sam se konacno ogrejao u autu :D

Elem, isprao sam mali hladnjak.

Skinuo sam creva, nataknuo dva parceta bastenskog creva duzine od oko 1.5m i na njih stavio brze spojke, na crevo od slavine isto stavio brzu spojku, da mogu lako da menjam smer proticanja vode kroz mali hladnjak. Prvo sam isprao u jednom pa u drugom smeru po par minuta, a posle sam sipao rastvorenu sodu bikarbonu u vreloj vodi i pustio da deluje oko 10-15 min. S vremena na vreme dunem u crevo, cisto da se rastvor izmulja unutar hladnjaka. Taj proces sam ponovio tri puta. Posle toga sam pustio vodu sa cesme po desetak minuta na svaku stranu, i to je bilo to. Vratio sam sve, nalio antifriz, odzracio, pustio da radi dok nije otvorio termostat, posle dolio jos malo antifriza. Klokotanja vise nema, greje odlicno! Nadam se da ce da potraje. :)

Ja sam uradio ovako i pomoglo je.

Kompresor ne bih preporucio, jer ako je bas zacepljeno kompresor moze da probije hladnjak na nekom mestu pa onda moras da ga menjas, a to je j****a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pipni prvo oba creva koja vode u mali hladnjak, ako je jedno vrelo a drugo nije onda je slab protok kroz hladnjak. U tom slucaju odradi isto sto je i kolega uradio. Mozda ti cak i klapna ne zatvara lepo pa ti prolazi i hladan vazduh.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciscenje sistema hladjenja?

 

Skoro sam morao opet da zamenim termostat i kada sam ga skinuo imam sta da vidim - pun rdje i kamenca! Iz creva izlazi braon voda. To sam isprao vodom ali sam siguran da je ostalo jos u sistemu, jer je prilikom ozracivanja iz cepova opet isticala braon voda (ne crvena). Kako se cisti sistem od svog tog djubreta i zasto se to uopste stvorilo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dođoh i ja na red po ovom pitanju

 

termostat radi, nivo antifriza ne mrda već 6 meseci, e sad... grejanje radi.. ali je nešto slabije od očekivanog.... tako da se sumnja na mali hladnjak, s obzirom da je auto bez klime, i da nema filter verovatno se zaprljao mali hladnjak sa spoljašnje strane. DA LI  se može prići i očistiti.... nekako....druga mogućnost je da je mali hladnjak delimično zapušen.... oba creva su prilično vruća, nisam proveravao pritisak creva pod gasom, javljam kad poverim

 

tako da .... pitanje

 

može li se pristupiti malom hladnjaku u cilju čišćenja sa spoljašnje strane

 

znaju li se prečnici / navoj na ova dva mesta za ozraku, dao bih drugaru da mi napravi dva šrafa sa leptir glavom.... koji je navoj.... M6 / M8.... negde pročitah da su oko 10mm dužine...

 

5df8b4239980d_filterklime.thumb.jpg.17138fabc1e0661bc054a6c1f2319222.jpg

prilog fotka filca koji sam stavio da mi bude filter kabine, nakon cca 2 meseca...oko 4000km

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

izmerih digitalnim termometrom temp na ulazu i izlazu iz malog hladnjaka, ventilator na max, br obrtaja na 2500, temp na ulazu 87C na izlazu 80, plus minus.... pritisak creva se ne razlikuje puno, mada mi se čini da je nešto veći na ulazu.... vruća su creva pa ih nije lako ni držati...

 

pitam se ... da li je moguće prići rukom ili nekom četkom malom hladnjaku kroz onaj otvor gde je ventilator kabine/ kod suvozačevih nogu, tj kada se skine ventilator.... naravno u cilju čišćenja saća malog ventilatora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to bi trebalo bas da greje.

Nisam merio kod mene na crevima ali imam termometar koji stavim na resetke u kabini i tu mi bude temp vazduha 55C.

Ne znam da li moze da se pristupi malom hladnjaku bez skidanja konzole, a to je bas zaj....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

Ja sam na Lybri skidao ventilator koji se nalazi kod suvozača sa donje strane i kroz otvor sam zavukao crevo od spreja (pene) za čišćenje klime i isprskao hladnjak sa zadnje strane (prednjoj strani ne može da se priđe. Onda sam uzeo ubruse i stegao ih onom hvataljkom sa sajlom i očistio koliko sam mogao da dohvatim. Ne znam je li ti ovo od pomoći al eto da prenesem iskustvo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ću pokušati, kretenski je da se ne može ni četkom prići tom hladnjaku, da se malo očisti saće.... ali naravno sa prednje strane, odakle dolazi hladan i prljav vazduh ( jer su stipse izbacile svaki vid filtracije pa prljav vazduh zamaže/ispuni saće malog hladnjaka sa prednje strane)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

 

Kad stavis ruku napred na resetke gde duva, kakav je protok vazduha?

Ako je protok dobar onda ti nije prljavo sace, bar po meni.

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/20/2019 at 10:59 AM, shuxx said:

kretenski je da se ne može ni četkom prići tom hladnjaku, da se malo očisti saće...

Postoji mašina koja može da očisti mali hladnjak bez čupanja cele table, u Beogradu znam da je ima servis Goran...ali ne znam ima li je neko tu u Prokuplju ili okolini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima imam jedan problem u pitanju je fiat punto 2 1.2 8v. Dakle kupio sam ga pre nekih pola godine i dosla je zima i pokusao sam da ukljucim grejanje i primetio da duva hladan vazduh pitao prvo prodavca da li mu je radilo grejanje rekao je ne on je kupio na leto auto. Probao sam sve trikove motor nabije temp cevi malog hladnjaka su vruce da ih ne mozes rukama pipnuti, bio sam kod majstora rekao je da ocistim cevi malog hladnjaka u kabini sa sodom bikarbonom i vazduhom cistio sam i bilo je prljavstine i nije pomoglo nista dakle brzine rade ali ne greje uopste samo duva jaki hladan vazud da li imate neki savet da se resim ovog problema hvala?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav ljudi. Imam punta 1.2 2011 godiste. Radio sam veliki servis i menjao termostat tada,kao i antifriz. E sada kada nabijam broj obrtaja i vozim, topao vazduh ulazi u kabinu lepo, a kada stanem i auto je u leru krena da duva mlako koje vuce na hladno. Sta bi to moglo biti? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Axic said:

@Sinisa011 jel ti drži kazaljku sve vreme na polovini, bilo da voziš ili stojiš u mestu?

Da skala stoji tacno na pola kada se ugreje motor. Nema veze da li stojim na semaforu ili vozim kola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš ovo što @MS PKreče da se proveri  jer ako je dobar termostat onda treba sve vreme da greje ludački.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni miriše da je mali hladnjak prljav...ume da se desi da nakon zamene antifriza neki deo starog, prljavog anrifriza koji se natalozio u sistemu, završi u malom hladnjaku, tj hladnjaku kabine. Ako ikako može da se ispere , pa da se vidi ima li rezultata.

Pade mi na pamet, da nije ugrađen termostat koji ranije otvara i tako ohladi antifriz pre nego što zaista treba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam ugradjen fabricki gas landi renzo i tipujem da je moguce vazduh u sistemu. Vodena pumpa je nova i radjena pre mesec dana kada je radjen veliki servis. E sad druga mi je opcija mali hladnjak i sad treba naci majstora u Pancevu koji to radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi kada krene da duva hladno u mestu, otvori haubu i pipni oba creva koja idu do radijatora u kabini. Ako je jedno vruce a drugo hladno, tu imas neki problem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...