Jump to content
FAS Goran
Purasevic

Fiat Punto mk.1 & mk.2 - slabo grejanje / slabo duva / odzračivanje / antifriz

Recommended Posts

Hocu naravno, nadam se da cu stici ovih dana i da nece biti bas neki veliki minus jer moram to napolju da radim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam uradio ispiranje hladnjaka.

Kupio sam Liqui Moly u Kit Komercu (720din), ispustio sam antifriz u posudu, skoro sam ga menjao pa sam hteo da ga sacuvam. Onda sam usuo Liqui i dodao obicnu vodu. Pustio sam da radi u leru desetak minuta pa sam izasao na auto put i lepo ga razvukao jedno 10-15 km. Vratio sam se i pustio malo da se ohladi pa sam ispustio vodu, nije bilo mnogo prljavo, malo braonkasto sa penom i to je to. Onda sam isprao crevom pa sam ponovo napunio obicnu vodu i pustio da radi dok se nije ukljucio ventilator, da bi se lepo ispralo. Sacekao sam da se ohladi, ispustio, ulio antifriz, odzracio. Bukvalo 15 minuta sam pustio da curka na odzrakama i lagano dolivao na cepu. Sve sam zavrnuo i pustio da radi na leru. Kad je upalio ventilator ugasio sam auto i pustio malo da se ohladi. Odvrnuo sam cep i dodao malo antifriza, jako malo je trebalo. Ostavio sam na malo vise od max i tako krenuo u voznju. Klokotanje se sada vise cuje nego pre, bukvalno pri svakom kretanju na semaforu, bas onako jasno. Sto se grejanja tice cini mi se da je bolje ali to verovatno nije merodavno jer je napolju bilo 8 stepeni u plusu. Kad ga malo razvucem u drugoj, trecoj, onda duva bas vrelo, kad stanem na semaforu duva toplo, malo manje nego u voznji ali opet bolje nego pre, mada opet kazem, verovatno je zbog vece temperature koja je napolju. Presao sam oko 10km gradske voznje, kad sam parkirao opet sam odvrnuo odzrake, samo antifriz je izlazio, ni traga vazduhu i mehuricima. Oba creva od malog hladnjaka su vrela.

Da li sam nesto uradio, ne znam. Klokotanje ce valjda prestati jer vazduha nema, da li ce bolje grejati, videcemo kad temperatura opet padne ispod nule. To je to, valjda ce biti bolje. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo ljudi, imam takodje problem sa grejanjem, pa ako mozete pomozite.

 

U pitanju je moj Punto 1.9jtd 2001. god. Grejanje mi je inace vec neko vreme slabije, sad kad su ovi minusi krenuli, uzas. Temperaturu digne normalno do pola, malo duze mu treba kad je bas hladno, ali kapiram da je kod svakog dizela tako. Grejanje je bas mlako i to samo kad podigne temperaturu i kad je namesteno da vazduh kruzi u kabini. Medjutim, onda mi magle stakla nenormalno. Cim ga stavim da uvlaci vazduh, on smanjuje i to mlako grejanje i bukvalno duva hladno. Sto se nekog klokotanja tice, cujem ga poprilicno samo kad dam kontakt. Prosle godine sam promenio sam ekspanzionu posudu za antifriz, nisam ozracio sistem, pa ne znam da li to mozda ima neke veze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj da odzracis sistem, ne znam kako je kod 1.9jtd, ali verovatno isto imas slavinice (srafice) za odzracivanje, imas uputstva ovde kako se radi.

Ja i dalje muku mucim sa grejanjem, sad kad su ovi malo veci minusi duva samo mlako, radna temperatura stoji zakucana na pola, ne gubi tecnost, creva od malog hladnjaka su oba vruca. Ma koliko puta odzracivao sistem na obe slavinice ide samo antifriz ali klokotanje je i dalje tu, narocito ujutru kod prvog paljenja... U crevima nema pritiska, mogu da ih stiskam rukom, termostat je nov, postigne radnu temperaturu brzo i odrzava je, filter kabine zamenjen... Izgleda da cu ipak morati kod majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos to nisam proverio. Za to moram da skidam celu centralnu konzolu, jel tako? Moracu i to da proverim, mada kad okrecem toplo-hadno ima otpora i cuje se kako otvara-zatvara, mada mozda ne do kraja. Kad okrenem na hladno onda bas ledeno duva, znaci zatvori skroz, ali mozda ne otvori do kraja na suprotnu stranu...

Sad sam ponovo probao da odzracim, ovog puta sam skinuo skroz onaj srafic na crevu kod malog hladnjaka, sipao sam do cepa antifriz u posudu i lepo gledam kako na tom crevu izlazi lep i pravilan mlaz, bez ikakvih mehurica. Vratio sam srafic i ponovo malo odvrnuo, dosuo, izlazi antifriz, zavrnuo, klokotanje je i dalje tu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

snebojsa i ja imamo isti problem samo sto se kod mene ne cuje klokotanje. Nakon vise konsultacija sa majstorima i vlasnicima otpada koji su do sada popravljali grejanje na puntu ustanovio sam da ipak nije u pitanju klapna nego mali hladnjak. Naime mali hladnjak nema dovoljno dobar protok i ne stize da ugreje vazduh u dovoljnoj kolicini i zato je prvo vruc pa sve hladniji i hladniji i na kraju maltene leden. Sutra teram auto kod majstora da mi zameni mali hladnjak pa cu da javim utiske...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenjen mali hladnjak, grejanje radi ko ludo!!! :) Stari je bio zapusen, a na jednom mestu i probusen... Eh sad, jedino sto je nov mali hladnjak za mog punta 1.2 2003 god sa klimom kostao 9000 :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam skidao centralnu konzolu, provlacio neke kablove, pa rek'o kad sam vec tu da proverim klapnu za grejanje. Tu je sve u redu, lepo otvara-zatvara, sajla je na mestu, probao sam i rukom da je pomerim ali ne moze vise, kad okrenem tockic na grejanje klapna se skroz otvori i ode u krajnji polozaj, kad probam rukom ne ide dalje, znaci to je to. Evo i par slika, mada ne znam da li moze da se vidi lepo. Znaci mali hladnjak definitivno.

IMAG1178.jpg IMAG1179.jpg

 

 

Darko, pisali smo u isto vreme. Znaci mali hladnjak je definitivno resio problem, bas mi je drago. Jesi li u prodavnici kupio hladnjak? Vidim da po oglasima ima jeftinijih, ne znam samo kako si znao tacno koji ti treba, ima vise vrsta?

Edited by snebojsa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se prvo raspitivao po prodavnicama i pricali su mi da ima od 3500 pa navise. Na AP sportu sam nasao nekoliko modela, ali cak ni onaj od 5000 nije kao moj. Ne mozes nikako da znas koji je tacno tvoj dok ne skines i vidis tacno. Ja sam imao tu nesrecu da je mali hladnjak za mog punta, zbog toga sto je sa klimom toliko skup...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Picture_2121.jpg?noCache=1454453763  Picture_2122.jpg?noCache=1454453763  Picture_2123.jpg?noCache=1454453763 

 

Nema veze sto je sa klimom,ima 2 modela koja su se ugradjivala u mk2a,ovaj je skuplji na drugoj slici marke Valeo,veleprodajna cena mu je preko 6000din,zato je skup u maloprodaji i redji je od ovog na trecoj slici!Jel takav bio kod tebe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar njegov punto nije mk2b, sa sirokim farovima sa slike? Da li su to hladnjaci za mk2a (sa uskim farovima) ili za mk2b (sa sirokim farovima) ili su isti za oba modela auta, sto mislim da nije slucaj?

Jos jedna stvar mi nije jasna. Kad odem na eper sajt i ukucam moj broj sasije i motora i potrazim hladnjak, dobijem dve vrste, Marelli i Valeo. Mislio sam da po broju sasije moze tacno da se odredi kataloski broj potrebnog dela, ali izgleda da nije tako, opet postoje varijacije na temu.

Edited by snebojsa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da je njegov mk2b,ovi hladnjaci su od mk2a,ta 2 modela idu u p2 a verovatno su isti u mk2b!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja da javim da sam se konacno ogrejao u autu :D

Elem, isprao sam mali hladnjak.

Skinuo sam creva, nataknuo dva parceta bastenskog creva duzine od oko 1.5m i na njih stavio brze spojke, na crevo od slavine isto stavio brzu spojku, da mogu lako da menjam smer proticanja vode kroz mali hladnjak. Prvo sam isprao u jednom pa u drugom smeru po par minuta, a posle sam sipao rastvorenu sodu bikarbonu u vreloj vodi i pustio da deluje oko 10-15 min. S vremena na vreme dunem u crevo, cisto da se rastvor izmulja unutar hladnjaka. Taj proces sam ponovio tri puta. Posle toga sam pustio vodu sa cesme po desetak minuta na svaku stranu, i to je bilo to. Vratio sam sve, nalio antifriz, odzracio, pustio da radi dok nije otvorio termostat, posle dolio jos malo antifriza. Klokotanja vise nema, greje odlicno! Nadam se da ce da potraje. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav drustvo

imam jedan malo delikatan problem

 

kada pusim grejanje da odmrzne soferku skoro da i ne duva 

duva ali mnogo slabo, ne znam u cemu je problem

grejanje na druga mesta imam. samo nece na soferku 

 

izgleda da ce morati instrument tabla napolje, pa da se vidi sta je 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je problem u klapni da ne otvara lepo, a za popravku ce morati da se rastura tabla kao sto si rekao.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veliki pozdrav svima !

 

Imam jedan smešan problem i mislim da će me debelo namučiti,radi se o sistemu za grejanje.Puntić je 2002 god 1.2 ,8 ventila,nema klimu,ama prostiji ne može biti.... :lol:

bavim se privatno servisiranjem rashlade i termike za domaćinstvo i industriju i pošto je Puntić auto za sve potrebe na instrument tabli sam držao neke razne šrafove i nekako mi jedan upade u otvor za vazduh kod šoferke i čuo sam da je propao i to tako ostade,neki dan ja da uplaim grejanje ono kao malo mi zape pa popusti ja opet i ono se nešto otkači,rekoh e jeb....ode grejanje. Počeo sam da rasturam neke plastike unutar Puntića ali nikako lepo da dođem do mesta gde se kači sajla jer na samo točku za grejanje je vidim i pokteće ali izgleda da se negde drugde otkačila. Mislim da je na onom ventilu za puštanje tople vode. Ima li neko nekakve slike sa demontažom ili najprostiji način da popravim to sa što manje rasturanja.

 

Unapred zahvalan

 

pozdrav !!!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hajde da i ja prenesem svoja iskustva.

 

Negde pred zimu sam sam uradio redovan mali servis + zamenu antifriza na svojoj Z10 .

Stari antifriz je bio kao mulj rastvoren u vodi ( mada problema nije bilo).

Skinuo crevo, istočio taj mulj, isprao destilovanom vodom jednom pa i drugi put - pa onda sipao Paraflu G12 plus ( crveni) u razmeri propisanoj na deklaraciji.

 

Malo problema sa šelnom, ali kad neće jedna - onda dve šelne jedna iza druge rešavaju stvar. Grejanje / hlađenje , sve je radilo kako treba ali klokotanje u kontrolnoj tabli kod suvozaca je prisutno. Pokusao sam sa ozracivanjem sistema na one dve slavinice ali nije rešilo problem.

 

Probao sam i da uključim grejanje na max, da sačekam da se aktivira ventilator hladnjaka i da crevo koje ide ka kabini postane vruće pa tek onda da ozračim - ali na slavinicama uvek izlazi antifriz a vazduh ništa. 

 

Na YT sam video da se zamena antifriza vrši pod pritiskom.

Umesto standardnog čepa hladnjaka, stave neki svoj čep sa ventilom na koji prikače pumpu pa nabiju pritisak i onda se antifriz ulije u sve ćoškove i budžake rashladnog sistema. 

 

Problema nemam ni ovako, sve to šljaka evo već skoro pola godine ali iritira i zato ću ovih dana do nekog majstora da me reši utiska "akvarijuma" u auta. Ili ako neko ima UradiSam ideju - još bolje.

 

U svakom slučaju, moja preporuka za zezanje sa antifrizom - uzmite najbolji ( propisan je Paraflu G12) i dajte majstoru da vam zameni jer ne kosta puno , traje 5 godina a poštedeće vas iritantnog žubora potočića gde mu nije mesto <_<

 

 

PS - ne kupujte staklene bometre , katastrofa koliko su lomljivi

 

Edited by Zastavnik10

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 21.2.2016. at 10:16 PM, snebojsa said:

Evo ja da javim da sam se konacno ogrejao u autu :D

Elem, isprao sam mali hladnjak.

Skinuo sam creva, nataknuo dva parceta bastenskog creva duzine od oko 1.5m i na njih stavio brze spojke, na crevo od slavine isto stavio brzu spojku, da mogu lako da menjam smer proticanja vode kroz mali hladnjak. Prvo sam isprao u jednom pa u drugom smeru po par minuta, a posle sam sipao rastvorenu sodu bikarbonu u vreloj vodi i pustio da deluje oko 10-15 min. S vremena na vreme dunem u crevo, cisto da se rastvor izmulja unutar hladnjaka. Taj proces sam ponovio tri puta. Posle toga sam pustio vodu sa cesme po desetak minuta na svaku stranu, i to je bilo to. Vratio sam sve, nalio antifriz, odzracio, pustio da radi dok nije otvorio termostat, posle dolio jos malo antifriza. Klokotanja vise nema, greje odlicno! Nadam se da ce da potraje. :)

 

Imas UradiSam ideju u mom postu. Imao sam isti problem sa klokotanjem ali je meni i grejanje bilo slabo, posle ispiranja sve super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da sam resio problem sa klokotanjem antifriza pa da obnarodujem :)

 

Ovako..vec sam rekao da sam pre nekih 5-6 meseci sam obavio mali servis + zamenio antifriz. Sve je bilo ok ( grejanje kabine, održavanje temperature motora ) ali povremeno se iz table kod suvozackog mesta culo klokotanje. Ne cesto ali na recimo 15 minuta po jednom.

Isprobavao sam za ozracivanjem na slavinama - nije uspelo.

 

Nedavno pokusao nesto drugo:

1) na najstrmijoj uzbrdici koju sam nasao, stao i parkirao motorom uzbrdo tako da cep hladnjaka bude najvisa tacka u rashladnom sistemu. Otvorio sam posudu antifriza i pustio motor da radi dok 2 puta nije upalio ventilator ( oko 20 min, naravno grejanje kabine ukljuceno na max) .

 

2) sa jos otvorenom posudom antifriza, kad se motor ohladio , stisnuo sam mu gornje crevo na hladnjaku i dok je tako spljeskano bilo - zavrnuo cep hladnjaka i crevo je ostalo 50% spljeskano. Time sam dobio kao podpritisak, da "vazdusni džep" moze da se rasiri i izjednaci sa pritiskom u sistemu. Isto sam uradio i kad sam stigao kuci a to 1-1,5 km dalje jer je crevo sad bilo u redovnom obimu ( ili se digao pritisak zbg rada motora ili se "vazdusni džep" raširio)

 

Elem, nakon toga sam presao oko 120 km i nikakvog klokotanja vise nema. 

Jedino ne znam sta je od ona dva postupka odradilo posao ali izgleda da deluje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima,imam jedan problem sa kolima,pa bih da ga podelim sa vama u nadi da neko zna o cemu je rec kako bi mi pomogao na neki nacin... U autu skoro da nemam grejanja,motor postigne radnu temperaturu,ali iz ventilacije duva samo hladno. Rashladne tecnosti ima dovoljno,sistem je ozracen. Od jednog *majstora* sam saznao da je problem ili u zapusenim crevima,ili je *mali* hladnjak neispravan. 

Svaka pomoc bi mi dobro dosla. 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...