Jump to content
FAS Goran
Purasevic

Fiat Punto mk.1 & mk.2 - slabo grejanje / slabo duva / odzračivanje / antifriz

Recommended Posts

Video sam da Norman ima slican problem kao ja. Naime, u puntu mk1 ne radi mi pozicija 3  na stelovanju jacine duvanja... Sve ostale pozicije rade. Nelogicno mi je da je osigurac neki jer onda ne bi radile ostale pozicije. Da li moram da skidam onu plastiku oko davaca temperature i jacine ili postoji neko jednostavnije resenje za to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozracivanje na motoru 1.2 8v je jako prosto ako ga uradite pravilno.Ja sam sam to radio posle zamene antifriza nedavno ali mora da se ispostuje procedura i redosled.Evo kako:

1.Skinuti crevo od hladnjaka koje ide na cev od pumpe za vodu i tako ispustite stari antifriz

2.Isto crevo vratiti nakon ispustanja i staviti obavezno novu selnu i dobro stegnuti

3.Odviti cep koji se nazazi iza filtera za vazduh sa desne strane motora na racvi creva koje vode u kabinu do malog hladnjaka

4.sipati antifriz dok ne krene mlaz antifriza na cep koji ste prednodno odvili,prvo ce se cuti sistanje vazduha a onda krene mlaz tecnosti i tada ga zavijete

5.Onda odviti cep na hladnjaku i sacekati da istera vazduh tako sto ce krenuti mlaz teznosti i tada ga zaviti

6.Dospite tecnosti u posudu ako vam fali i tokom ove procedure nikako ne sme ostati posuda prazna jer ce uvuci ponovo vazduh u sistem

7.Ukoliko vam je posuda puna skoro do vrha kada ste sve ovo odradili,nema razloga za brigu jer je termostat zatvoren

8.Startujte motor i sacekajte da otvori termostat,tada ce skala naglo pasti zbog hladne tecnosti iz hladnjaka i ponovo se brzo popeti na normalu,tada ako treba dolite tecnost za hladjenje

 

Napomena:Raditi ovo kad je motor hladan a ne vruc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa otisao ti termostat najverovatnije. Proveri.

Послато са GT-S5570 користећи Тапаток 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

a u druze gde zivis da ti platim pice :unworthy: termostat je ostao zaglavljen odnosno otvoren a prethodni majstor mi kao proveravao i rekao mi otvara sve u redu garant nije ni gledao jer secam se da je bila guzva kod njega,a toliko sam se mucio i smrzavao nisam ga jos kupio nego sam vratio stari i napravio novi dihtung od klingerita pa se nadam ovi dana kad kupim da ce to biti to i da cu imati grejanje... :guitar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitno je da si resio problem,a pice uvek mozemo da popijemo ;) Imaces grejanje,to je sigurno...da,ostao ti u otvorenom polozaju,pa je uvek kruzila voda i logicno da ne moze da postigne radnu temperaturu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mada me jos ipak nesto tisti sad kad si spomenuo radnu temperaturu,jer kad je malo toplije i kad upadnem u veliku guzvu dostignem radnu temperaturu opet bez turaze od bar 1500 1600rpm nece da duva bas toplo inace sa ovim termostatom nemoze ni dve crtice da se pomeri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan savet za puntadzije, ne uzimajte neke bzvz termostate nego original. Juce kod bogunovica kupio originalni, kosta 2100 din i punto dodje do radne temperature po ovoj zimoci jako brzo. Recimo od vuka do tunela. A prosle godine kupio facet za 1600 din i od vuka do kruznog toka na nbg-u nije uspevao da dostigne radnu

Share this post


Link to post
Share on other sites

To djubre ne vredi uzimati.. ma mora u ns da ima da se uzme, izguglaj neki ovlasceni servis

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

nasao sam original od coveka koji donosi iz italije(nije facet),i prodaje kod kuce sve delove tako ja dodjem kuci i ono cisto da proverim da li je to taj termostat vidim da mi fali vode dospem litru i po proverim ulje dospem pola litre kad vidim na cepu zutu skramu i na otvoru za sipanje ulja ne znam da li je pomesao vodu i ulje ili sta vec punto pali vuce i sasvim normalno sto se tice motora radi sta mislite sta sve moze da bude to sto sam dosuo ulje nemislim da trosi jer mi curi malo na semeringu radilice i na ventil dekli mastan je motor,bas sam se sad usprpao jer ne znam koliko to sve moze da me kosta...

Edited by matrix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probio dihtung glave, pa mesa ulje i vodu. Valjalo bi to sto pre da saniras.. A ulje prati, recimo do 1L na 5K km je ok uz to curenje i "slinavljenje".

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

termostat zamenjen digne radnu za 3 kilometra medjutim grejanje je nesto malo bolje kad se krecem,cim stanem na semaforu stane i grejanje,tako da ne znam vise sta da radim sve vise sumnjam da nije isparivac dobro povezan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel normalno da na leru slabije greje (slabije, ali sasvim dovoljno), a vec preko 1500 obrtaja pocinje onako bas bas da greje, skoro da ne mozes ruku da drzis na ventilacionom otvoru? Malopre sam dosuo antifriz i ispustao vazduh pa me to buni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam ni znao da ima filter kabine cuo sam da hoce stakla da se magle ako je zaprljan nisam znao da ima veze sa grejanjem...cisto sumnjam mislim da je problem kod mene mnogo dublji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne znam,jer ako je prljav filter,ni topao vazduh ne moze da prolazi,zato sam i pitao. Javice se vec neko ko je mozda imao isti ili slican problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najcesci razlozi: 

1. vazduh u sistemu

2. malo zapusen radijator grejanja  ili zapusenje creva

3. ako ima plin lose postavljen isparivac ili lose isecena creva kod racvi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima plin, rasprsivac je relativno visoko postavljen pa je ispusten vazduh i iz njega. Koliko mogu da primetim, creva malog hladnjaka su jednako vruca, pa se nadam da je problem do plina.

Sent from my LT25i using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

eto kod kolege su creva kod malog hladnjaka jednako vruca dok kod mene samo ulazno vrelo kao pec a izlazno je mlako,znaci ipak je protok odnosno losa cirkulacija...samo je pitanje da li je u pitanju lose povezan isparivac ili malo zacepljen mali hladnjak...znam sigurno da vazduh nije...

Edited by matrix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozracivanje na motoru 1.2 8v je jako prosto ako ga uradite pravilno.Ja sam sam to radio posle zamene antifriza nedavno ali mora da se ispostuje procedura i redosled.Evo kako:

1.Skinuti crevo od hladnjaka koje ide na cev od pumpe za vodu i tako ispustite stari antifriz

2.Isto crevo vratiti nakon ispustanja i staviti obavezno novu selnu i dobro stegnuti

3.Odviti cep koji se nazazi iza filtera za vazduh sa desne strane motora na racvi creva koje vode u kabinu do malog hladnjaka

4.sipati antifriz dok ne krene mlaz antifriza na cep koji ste prednodno odvili,prvo ce se cuti sistanje vazduha a onda krene mlaz tecnosti i tada ga zavijete

5.Onda odviti cep na hladnjaku i sacekati da istera vazduh tako sto ce krenuti mlaz teznosti i tada ga zaviti

6.Dospite tecnosti u posudu ako vam fali i tokom ove procedure nikako ne sme ostati posuda prazna jer ce uvuci ponovo vazduh u sistem

7.Ukoliko vam je posuda puna skoro do vrha kada ste sve ovo odradili,nema razloga za brigu jer je termostat zatvoren

8.Startujte motor i sacekajte da otvori termostat,tada ce skala naglo pasti zbog hladne tecnosti iz hladnjaka i ponovo se brzo popeti na normalu,tada ako treba dolite tecnost za hladjenje

 

Napomena:Raditi ovo kad je motor hladan a ne vruc

drug jel to ono crijevo sto ide na bocu sa rashladnom tecnoscu jel njega treba skinut kad se ispusta rashladna tecnost il ono drugo sto ide na termostat

 

Ozracivanje na motoru 1.2 8v je jako prosto ako ga uradite pravilno.Ja sam sam to radio posle zamene antifriza nedavno ali mora da se ispostuje procedura i redosled.Evo kako:

1.Skinuti crevo od hladnjaka koje ide na cev od pumpe za vodu i tako ispustite stari antifriz

2.Isto crevo vratiti nakon ispustanja i staviti obavezno novu selnu i dobro stegnuti

3.Odviti cep koji se nazazi iza filtera za vazduh sa desne strane motora na racvi creva koje vode u kabinu do malog hladnjaka

4.sipati antifriz dok ne krene mlaz antifriza na cep koji ste prednodno odvili,prvo ce se cuti sistanje vazduha a onda krene mlaz tecnosti i tada ga zavijete

5.Onda odviti cep na hladnjaku i sacekati da istera vazduh tako sto ce krenuti mlaz teznosti i tada ga zaviti

6.Dospite tecnosti u posudu ako vam fali i tokom ove procedure nikako ne sme ostati posuda prazna jer ce uvuci ponovo vazduh u sistem

7.Ukoliko vam je posuda puna skoro do vrha kada ste sve ovo odradili,nema razloga za brigu jer je termostat zatvoren

8.Startujte motor i sacekajte da otvori termostat,tada ce skala naglo pasti zbog hladne tecnosti iz hladnjaka i ponovo se brzo popeti na normalu,tada ako treba dolite tecnost za hladjenje

 

Napomena:Raditi ovo kad je motor hladan a ne vruc

drug jel to ono crijevo sto ide na bocu sa rashladnom tecnoscu jel njega treba skinut kad se ispusta rashladna tecnost il ono drugo sto ide na termostat

 

koliko ide litara ukupno rashladne tecnosti prilikom sipanja nove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slabo mi je duvao u kabini i izvadio sam ovaj filter i sta sada da radim sa njim? Sada kada ga nema u lezistu mnogo bolje duva. Da li je filter uopste potreban? Ili mogu da ga perem, usisam ili novi? Posto i gde? :)

 

4fEwXqd.jpg
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...