Jump to content
FAS Goran
Purasevic

Fiat Punto mk.1 & mk.2 - slabo grejanje / slabo duva / odzračivanje / antifriz

Recommended Posts

Od kada sam kupio punta 2001 godiste hladnjak mu je bio busan. Da bi zapusio hladnjak sipao sam prah za zaptivanje hladnjaka i to je uspelo. Auto sam vozio godinu ipo dana bez problema , dok mi pre tri meseca opet nije popustio hladnjak. Ja sam opet sipao prah i ok. Prosle nedelje dok sam vozio auto primetio sam da nece da mi prebaci na plin(sekvent).Otisao sam do majstora i video da u autu fali vode . sipao sam 1,5 litara antifriza i sve je bilo ok.

Sutradan posle gradske voznje kad sam podigao haubu vidim da su creva od hladnjaka tvrda , a kad sam otvorio posudu za vodu voda je izlazila napolje. Odmah sam kupio novi hladnjak , termostat i isprao sistem nekoliko puta sa praskom za pranje(to je majstor radio). Ulje je na normali i ne podize se nivo ulja. Posle je stavljen novi hladnjak i sipan novi antifriz. Sistem je ozracen , ali auto i dalje ima tvrda creva i iz posude izbija voda(kad se otvori).

Grejanje imam samo dok vozim , na leru se gubi. Auto ima normalnu temperaturu i odlicno ide. Jos nekoliko puta smo ispustali vazduh iz sistema , ali se posle krace voznje opet stvori pritisak. Zanima me da li je otiisao dihtung glave , posto ne bih da otvaram motor ako nije,

1- koji su simptomi dihtunga glave na ovom motoru

2- da li zapusenost malog hladnjaka moze da stvara vazdusni cep

3- da li isparivac plina moze da stvara vazdusni cep

4- ako je dihtung glave koliko kostaju delovi i sta se sve radi

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kada sam kupio punta 2001 godiste hladnjak mu je bio busan. Da bi zapusio hladnjak sipao sam prah za zaptivanje hladnjaka i to je uspelo. Auto sam vozio godinu ipo dana bez problema , dok mi pre tri meseca opet nije popustio hladnjak. Ja sam opet sipao prah i ok. Prosle nedelje dok sam vozio auto primetio sam da nece da mi prebaci na plin(sekvent).Otisao sam do majstora i video da u autu fali vode . sipao sam 1,5 litara antifriza i sve je bilo ok.

Sutradan posle gradske voznje kad sam podigao haubu vidim da su creva od hladnjaka tvrda , a kad sam otvorio posudu za vodu voda je izlazila napolje. Odmah sam kupio novi hladnjak , termostat i isprao sistem nekoliko puta sa praskom za pranje(to je majstor radio). Ulje je na normali i ne podize se nivo ulja. Posle je stavljen novi hladnjak i sipan novi antifriz. Sistem je ozracen , ali auto i dalje ima tvrda creva i iz posude izbija voda(kad se otvori).

Grejanje imam samo dok vozim , na leru se gubi. Auto ima normalnu temperaturu i odlicno ide. Jos nekoliko puta smo ispustali vazduh iz sistema , ali se posle krace voznje opet stvori pritisak. Zanima me da li je otiisao dihtung glave , posto ne bih da otvaram motor ako nije,

1- koji su simptomi dihtunga glave na ovom motoru

2- da li zapusenost malog hladnjaka moze da stvara vazdusni cep

3- da li isparivac plina moze da stvara vazdusni cep

4- ako je dihtung glave koliko kostaju delovi i sta se sve radi

Rasplinjac moze da stvori vazdusni cep ako je postavljen kao najvisa tacka u sistemu, meni se to desavalo skoro. Proveri vodena creva na rasplinjacu da ne uvlaci vazduh na njima. Ali meni creva ni u jednom trenutku nisu bila tvrda a bilo je dosta vazduha, bolje idi do nekog proverenog servisa da ne lupas glavu bezveze . . .

Edited by Ticma

Share this post


Link to post
Share on other sites

jbga, standardna boljka sa fabrickim dihtungom

voleo bih da se neki od majstora oglasi da li je ikad stavljao neki kvalitetniji dihtung i zna li mu se rok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od mene je (bivsi) majstor (lopov) trazio da kupim Payen dihtung za glavu. Nijedan drugi mu ne valja...

Samo je izravnjao glavu i nije radio sicovanje ventila (a, rekao da je rađeno) i uzeo mi je 45 eura za to + 0 eu za namestanje (nisam hteo da mu platim).

Ja sam proverio sta je radjeno na glavi (samo ravnjanje) , a platio sam komplet sredjivanje. Zato nije dobio nista za ruke, a radio je celu noc. Pazite sta rade majstori i sami nosite svoje glave na sredjivanje :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam neke fai srafove (kao engleski) i svi su ok stegnuti. Auto je namontiran i skockan. Ide dobro i nema vise pritiska u crevima. Sada jedino mi malo nemirnije radi auto na leru. Sad majstor kaze da je to dok ne nalegnu ventili i gumice koji su sicovani kad je ravnjana glava (jedno 1000 km).

I jos jedno pitanje kad sam vozio po gradu malo duze i kad sam odmah otvorio poklopac za vodu malo je izaslo antifriza , a creva nisu bila tvrda. Da li je to normalno?

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da niste sipali previše antifriza računajući da će da povuče tj da niste u radionici upalili auto da dostigne radnu tempereaturu i ozračili sistem?

Pogledaj sad kad je hladan da nema možda do čepa a ne do maksimuma samo, ne bi smelo preko max da ima zbog pritiska od vruće vode, da ima vazduh koji će da sabije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa dobro, malo preko maksimuma ne bi trebalo baš da isteče kad otvoriš češ, ok je malo da te pljune u oči :evil:

Zato ubuduće ako baš moraš da otvaraš kad je vruć, možeš a i ne moraš krpom otvori, ali obavezno prvo malko, da izšišti pa tek onda do kraja

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja imam problem sa vazduhom u sistemu u mjestu kad auto stoji temparatura stoji na pola od polovine upalim grijanje pocne duvati vruce pa nakom par sekundi pocne izbacivati hladniji vazduh nakon toga ja dadnem gas ono malo ga izturiram tad pocne duvat ekstra topli zrak i jos da napomenem ujutro na prvom palenju cuje se klokotanje u malom hladnjaku sta god da uradim vazda klokoce

Share this post


Link to post
Share on other sites

nesto sam pokusavao al nikako da uspijem citao sam mnoga upustva i ovde na forumu i jos neka sa neta al ne ide mada nikad nisam pokusavao sve da ispustim i nanovo da naspem mozda bi tad i uradio nesto...ewo jedno pitanje za sve vas koji radite oko auta dal moze da povuce zrak na vodenu pumpu i da se na taj nacin nadje zrak u sistemu za hladjenje...i jos da napomenem da ne trosi vodu uvjek isti nivo u posudi ne dimi vuce ne vraca mjehurice u posudu to sam danas ispratio

Share this post


Link to post
Share on other sites

i jos da dodam danas upalio auto se zagrijalo ja ga malo isturirao kad poce da radi na 3 klipa ja ga ugasim izadjem vani i pozadi ispod auspuha vidim lokvicu vode ponovo ga upalim radi normalno bas me to zabrinulo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to nista cudno, nakupi se dosta kondenza u auspuhu kad je hladno vreme a pogotovu ako ga vozis na kratkim relacijama. Proveri svecice kakve su ti, verovatno je neka losija cim se to desilo . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto kod mene GREJANJE potpuno nestalo pre N.Godine. Kad ce ?

Ulazna cev grejaca kabine je bila topla, ali izlazna (ona bez ventila za odzracivanje) je bila hladna.

Odzracili smo sistem sa pomenutim ventilom na ulazu(gumena cev na ulazu karoserije), pa na ventilu hladnjaka (saraf desno gore na hladnjaku)naizmenicno, uz sipanje antifriza koji je "pobego".

Na kraju uz nekoliko manjih turiranja zagrejanog motora "proguran" je najzad i radiator unutar kabine i kuljala je toplota iz otvora.

Dobio sam savet, da nivo tecnosti ne drzim vise na MIN, vec blizu MAX oznake. Ne sme se cuti jako klokotanje tecnosti posle paljenja.

Sretno, ko ima slicni problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio kod majstora sve ok samo smo dolili rashladne tecnosti sto je hvalilo i majstor ozracio sistem sad nema klokotanja i buckanja vode pri paljenju sve ok grije ljepse ma cini mi se i drugacije i radi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi samo ako ti opet počne da radi kao na 3 klipa, onda su ti kablovi gotovi, sad je pravo vreme da se pokaže ako su kablovi loše, velika vlaga i zima, evo meni danas hladan trzao a kad sam prešao ležeći jedva povukao, moram sutra da kupim nove kablove, danas je tek par radnji radilo i nisu imali za moj motor ili su imali isključivo Facet (AP sport) a ta igranka mi se ne igra opet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mog punta jedva mozgu da drzim ruku ispred samog otvora kad dostigne radnu temperaturu i ukljucim ventilator na 4,znaci baaas je vrelo,kad ukljucim na 4 u autu ne moze da se sedi od vrucine posle max 2min,obicno i po najvecoj zimi ukljucim eventualno do 3ke dok se zagreje i posle smanjim na 1-2 i lepo odrzava,nekad cak i stavim samo da uvlaci svez vazduh,a ventilator i iskljucim,i opet greje ok...valjda je hladnjak jos nov,antifriz i dalje onaj fabricki,nema dzepova ni nista,nema kamenca itd...videcemo kako ce da bude za neku godinu...

PS el treba da se promeni antifriz,jos je onaj fabricki iz 2006god,da se ne desi da slucjano zamrzne ako bude neka veca zima ili tako nesto,posto sam cuo da vremenom gubi svojstva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...